Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

pcostea

Membri
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

pcostea last won the day on February 18 2018

pcostea had the most liked content!

Community Reputation

5 Neutral

About pcostea

  • Rank
    Member
  • Birthday 06/03/1975

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Tucson
  • An
    2016
  • Locatie
    Bucuresti
  1. ...hehe, demult m-am lecuit si eu sa mai am incredere in service-urile de reprezentanta. In cazul meu, masina apartine lui Premium Leasing care e firma din grupul Tiriac. Pentru ca, vorba aia - corb la corb nu-si scoate ochii - experienta mea cu service-ul Hyundai este exceptionala (deocamdata)... Daca va fi sa pastrez cumva masina, nu cred ca ma mai vad aia pe service, pus si simplu din principiu...
  2. Sa o stapanesti sanatos/sanatoasa! Ai schimbat placutele de frana acum si inca face zgomotul ala de care spui? Am avut si eu asa un zgomot, il observam mai ales cand dadeam cu spatele cu rotile bracate la max. (de obicei spre stanga). Mi-au zis ca ar fi de la placutele de frana - dupa ce mi le-au schimbat, nu s-a mai auzit. Nu cred ca mi-au schimbat placutele inainte de 50,000 km (am luat-o la 19,000). Cred ca tine foarte mult de stilul de franare. Eu incerc sa franez cat mai putin si, daca vreau sa incetinesc, mai degraba franez mai tare si scurt decat incet si indelung. Nu stiu daca asta e solutia, parca am citit pe undeva...
  3. Eu nu am observat zgomote in bord (inca) dar am abia putin peste 50,000 km. Banuiesc ca urmeaza sa apara dar asta e, de la uzura produsa de vibratii. Zgomotele trapei sunt de la torsiune si schimbarile de temperatura (se poate contracta si dilata intre niste tolerante). Torsiunile sunt mai pronuntate la masinile cu trapa in general, pentru ca isi pierd din rigiditate. De aia si apar zgomote la rularea pe teren accidentat. Intrebare, motorul este cel de 186 CP sau mai putin? Cu a mea trebuie sa merg destul de cuminte si lin ca sa scot mai putin de 8l la suta. Bucuresti - Mangalia, recent, la 140 pe autostrada si limita legala in rest, m-a dus la 9...
  4. Exemplu de consum: Bucuresti - Chisinau si invers, medie de 8 l/100 km in conditiile in care am mers incontinuu cu butonul de sport apasat, unde era loc am mers cu peste 120 km/h, am depasit tot ce s-a putut depasi in limitele rezonabilului etc... Numai in Moldova am condus mai cuminte pentru ca politistii la ei sunt mai imprevizibili...
  5. Nu are comanda vocala... Telefonul se conecteaza la masina prin bluetooth si il poti comanda prin interfata speciala de telefon a masinii, respectiv butoane de raspuns/inchis apelul pe volan sau interfata de telefon cu posibilitate de cautare in agenda si apel pe ecran... Problema este ca, desi se conecteaza ca si celelalte telefoane si este recunoscut de masina, Note 8-ul nu ruteaza apelurile spre interfata masinii si nu poate fi controlat prin ea... Mai mult decat atat, odata conectat nu mai poate fi deconectat pana opresti motorul, chiar daca inchizi BT-ul telefonului. E cam ciudat si nu inteleg de ce, dar na, asta e...
  6. Sa vorbesc la el prin bluetooth folosind comenzile de la masina... Nu merge, iar la Samsung inca nu au caz logat cu chestia asta. Nu mai ramane decat sa dau pe la service pe la Hyundai, dar mi-e lene.
  7. Ca sa mai adaug cateva detalii... Stergatoarele - cel putin cele de la parbriz par relativ fragile, au si putin joc de la inceput si nu par deloc in stare sa razbeasca zapada ceva mai grea de pe parbriz. Lamele de asemenea sunt foarte sensibile la frig si gheata in sensul ca se deformeaza cauciucul si nu mai sterg deloc bine. Cu toate astea, mai au putin si fac 3 ani si nu le-am auzit inca sa scartzaie... La Vectra, stergatoarele originale scartzaiau in maxim 6 luni...Bluetooth-ul - il am imperecheat cu un Galaxy S4 si un Note 4, precum si cu iPhone 5S si acum cu un 6S Plus. Merge perfect... Ei, la Note 8, desi se imperecheaza fara probleme si il recunoaste ca device conectat pt. apeluri si media, nu se poate folosi telefonul prin interfata masinii (din pacate)... s-ar putea sa fie din cauza felului in care BT-ul de pe Note 8 functioneaza permitand iesire audio diferita spre mai multe device-uri simultan. M-am jucat putin in setari insa nu am reusit sa-l fac sa mearga - am dezgropat o casca BT mai veche...
  8. ...exemplu de consum inregistrat ieri: - Plecat din Brasov spre Bucuresti (la ora 17.00 iesit din Brasov) - Plin facut la iesirea din Brasov (mi-am setat computerul sa reseteze consumul mediu in momentul in care alimentez) - Modul Sport tot drumul - Serpentine pana in Predeal, coborare etc., relativ fluid, fara aglomeratie - pana la intrarea pe autostrada la Ploiesti, media a fost de 7.3 l / 100 km. - Autostrada pana la centura - Cruise Control setat la 140 km/h - pana la intrarea in Bucuresti media a devenit 7.7 l / 100 km. - Intrat prin Sos. Andronache, colentina, Mosilor, Eminescu, in jurul orei 19.30 surprinzator de fluida circulatia - pana acasa in Dr. Taberei - 8.2 l / 100 km. Din experienta de pana acum, daca o voi conduce tot restul plinului prin Bucuresti insa in afara orelor de varf, media va deveni undeva spre 12 l / 100 km. Pe plinul anterior, in conditii de condus numai in Bucuresti, media ajunsese pe la 13. Cu drumul spre Brasov a scazut pe la 11. Cam asa se prezinta consumul in general. Este in mod clar masina de drumuri lungi, nu de oras, daca consumul mic este o prioritate, insa chiar si la drum lung, daca este condusa predominant economic, sigur va dezvolta probleme la EGR si (doamne fereste!) la DPF... LE: ca performanta... Prima oprire pe Mosilor, langa Eminescu, a fost la 19.15...
  9. Am deja un an si jumatate si vreo 30,000 km de cand conduc masina asta si pot sumariza urmatoarele: Probleme foarte putine (inainte am avut o Vectra C in care am bagat bani cu nemiluita. Prin comparatie Tucson-ul nu are nimic... Am schimbat in garantie un pivot (fata-dreapta) si (culmea) lampile de la numarul de inmatriculare carora, accidental am descoperit, le cazusera "geamurile"Din cand in cand senzorii de parcare pot face figuri si nu se activeaza atunci cand e bagata in marsarier - pe afisaj apar triunghiuri cu semnul exclamarii. Cu totul nu stiu daca s-a intamplat lucrul asta de 3 ori pe an. Se rezolva dupa repornirea motorului. La Vectra aveam mai multe erori si mai grele...Consumul? Nu ma mai preocupa... In oras am scos media si de 15 l la suta in conditii de aglomeratie si mers taras din stop in stop. Cel mai putin mi-a consumat undeva la 6 l/100 km in conditii de mers la vale (facut plin in Predeal, resetat consumul si mers cuminte pana in centrul Bucurestiului...). In oras media se invarte intre 9 si 12, in functie de stilul de condus si conditiile de drum. Deja la 9 mi se pare ca am condus economic...Felul in care se obtin cifrele de consum din specificatii se pare ca este o abureala fara nici o legatura cu conditiile reale de conducere - nu ai cum sa atingi consumurile alea in conditii normale de utilizare, cred ca la nici o masina, cu exceptia celor special facute pentru asta. La 186 de CP pe un motor de 2 l, sigur trebuie sa arda ceva mai mult combustibil decat in specificatii. Banuiesc ca poate fi condusa si mai economic cu ceva exercitiu insa aproape sigur economia la combustibil se va cheltui pe reparatii - EGR si "doamne fereste" filtru de particule. La drum intins si daca ma grabesc, tin modul Sport activat tot timpul. Nu afecteaza consumul in mod deosebit daca mergi la viteza constanta cu Cruise Control. Daca depasesti frecvent in forta, atunci e posibil ca va consuma mai mult in medie, insa nu semnificativ per total. In rest sunt foarte incantat de ea. Este foarte sprintena, foarte stabila, urca rampe fara efort, s-a descurcat bine in zapada de iarna trecuta - mi-am facut de lucru in mod special prin oras fix in ziua in care ninsese abundent si, in afara de un moment in care am pus-o pe burta intr-un namete, nu am avut absolut nici o problema. Chiar m-am mirat cand am vazut un H3 avand probleme sa iasa din zapada mai inalta de la marginea drumului, zapada in care eu intram si ieseam dupa voie... . Nu am facut mult off-road, nicidecum prin noroaie sau pietroaie, insa pe drumuri forestiere degradate se descurca foarte bine - am ajuns cu ea pana inspre mijlocul insulei Tassos asta vara, pe drumuri pe care nu ne gasea nici GPS-ul. Am traversat si niste rauletze, nu a fost rau deloc. Am avut si niste coborari abrupte pe pietre - controlul coborarii este de foarte mare ajutor in acele situatii... Pe autostrada si la drum intins in general este o incantare. Nu ai senzatia ca esti la volanul unui SUV pentru ca se comporta foarte mult ca o limuzina. Poti sa o calci cu spor, sa depasesti cat vrei, te ajuta foarte mult si aparent fara efort. Cutia de viteze automata are un comportament foarte firesc - nu sunt specialist si nu am condus inainte decat un Audi A4 cu cutie automata, timp de vreo 6 luni. Din ce am observat, schimbarea vitezelor este foarte la locul ei, fix atunci cand te astepti sau cand trebuie. Am observat ca are 3 momente posibile in care schimba vitezele, in functie de cum accelerezi - daca mergi cuminte, le schimba devreme, pe la 2000-2500 RPM, daca o calci putin mai tare, parca in jur de 3000 - 3500 RPM, daca o calci pana la fund sau ai Modul Sport activat (sau amandoua) schimba in rosu, la 4500 RPM. Consumul, bineinteles va reflecta chestia asta... Schimbarea manuala nu mi-a parut utila decat in situatii gen plecat de pe loc in lipsa aderentei sau pentru frana de motor in pante. In rest, nu prea isi are rostul pentru ca nu se comporta deloc ca si cutia de viteze manuala. Oricum, daca e trecuta pe manual si nu ai schimbat viteza pana ajunge turometrul la rosu, o schimba singura bineinteles. Per ansamblu este o masina frumoasa si robusta, in ciuda unei posibile aparente de fragilitate. Suspectez ca suspensiile nu sunt chiar "heavy duty" insa asta se va dovedi in timp adevarata sau nu. Pentru un SUV de oras cu ambitii de masina de aventuri este exact ce trebuie.
  10. Consum... hmmm, poate cea mai interesanta parte intr-o lume in care combustibilul a devenit din ce in ce mai scump si preocuparile pentru mediu din ce in ce mai insistente... In cazul meu, la un motor de 2l si 185 CP (AT), cifrele oficiale spun: - 5.6 l Extra-urban - 8.0 l Urban - 6.5 l Mediu... mda, pana aici toate extrem de bune si frumoase. La test-drive am vazut ca media de pe bord era pe la 9.2 l. Ma rog, or fi calcat-o baietii care au testat-o inaintea mea . Dupa ce am inceput sa o conduc, sa-mi cada fatza, prin oras nu scadea sub 12 l/100 km si chiar ar fi impins mai sus spre 15 (si spre disperarea mea...). Boooon, e timpul sa invat cum se conduce economic o astfel de masina... Si mai din ce am citit, mai din ce am experimentat, am ajuns la urmatoarele cifre care mi se par mai apropiate de realitate: - 7.2 l Extra-urban - minim istoric pana acum. A insemnat o combinatie de autostrada, urcus si coboras pe la munte, putin off-road (intrat putin pe niste drumuri forestiere si mers in rampa), aer conditionat pornit si 2-3 persoane in masina. Pilot automat oriunde a fost posibil, viteze de max. 140 km/h pe autostrada, in rest 60-90-100 km/h in afara. - 9.8 l Urban - condus apasand la minim pedala de acceleratie, accelerat incet de la stop si mers mult din inertie intre semafoare, fara depasiri in fortza sau alte cascadorii (desi sunt foarte incitante iar masina se mishca superb). Inca mai experimentez cu stilurile de condus insa de departe este evident ca nu trebuie condusa apasand pe pedala de acceleratie... Se apasa foarte putin spre deloc. Tot recent am aflat si cum se masoara consumurile conform standardelor in vigoare. Testele de urban si extra-urban dureaza in total 6 min - aprox. 4 pentru urban si 2 pentru extra-urban. Primul presupune vreo 4-5 opriri si porniri de pe loc si o viteza maxima de 60km/h iar al doilea numai 2 opriri si porniri cu viteza maxima de 120 km/h. Banuiesc ca masina nu este incarcata si nici nu are aerul conditionat pornit. Nu stiu cine conduce asa in realitate insa rezultatul este cel pe care ne bazam cand comparam specificatii inainte de a ne cumpara masina... Eh, asta e... Sunt curios ce alte experiente au utilizatori de variante similare.
  11. Salutare tuturor, In ideea in care gasirea informatiei relevante despre subiectul de interes pentru fiecare ar putea fi dificila, m-am gandit ca daca pornim un topic fix pe subiectul fiecarui model de Tucson (cel putin din perspectiva motorizarii), vom putea organiza putin mai bine informatia ce ar putea sa devina disponibila. Sper sa vi se para o idee buna. Acesta este modelul pe care il conduc deja de vreo 2 saptamani. Nu l-am luat nou, are un an si vreo 20,000 km. Deocamdata nu observ nimic ciudat la felul in care functioneaza, inteleg ca nu are istorie de defectiuni si abia in august ar trebui sa treaca prin prima revizie din viata lui... Cum insa nu cred ca mai exista pe piata masina perfecta sau masina care sa nu aiba probleme, sunt dispus sa impartasesc tot ce mi se pare relevant din experienta mea cu acest model si sper sa fie folositor celor interesati. Voi posta din cand in cand impresii, intrebari etc. si, in functie de interes si posibilitati, pot raspunde la intrebarile voastre. Tot ce imi doresc este sa gasesc sprijin atunci cand am nevoie si sa fiu de folos, in masura posibilitatilor, membrilor acestei comunitati. Sa speram ca le vom folosi cat mai mult timp, intregi si fara evenimente nedorite.
×
×
  • Create New...