Jump to content

apple_xander

Membri
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About apple_xander

  • Rank
    Member

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Tucson
  • An
    2006
  • Locatie
    Lugoj

Recent Profile Visitors

127 profile views
  1. Mașina de care vb. acum de regulă conduce soția. O s-o iau și eu nițel la condus să văd dacă pot inregistra și izola zgomotul, eventual să-l pun pe forum să compare lumea. Dar ideea e că e zgomot înfundat de pinion care are joc. Mașina mai are ceva „greieri” provocați de maneta schimbătorului de viteze care cumva joacă între canalele alea în care se plimbă, vibrănd la subturare. Câteodată și telecomanda mai vibra pe corpul volanului, dar na, eu deocamdată p-astea le-am identiFICAT!
  2. atunci îmi cer eu scuze pentru c-am suprareacționat!
  3. Mă, tu totuși ce probleme ai ??? La ce etaj sunt ??? ............ că eu unul cu motorul meu, chiar nu am nici una. Ai tu cumva cu al tău ??? Ești frustrat de ceva și încă nu știi ?? Că nu prea-ți înțeleg agitația ............ Nu de alta, dar nu-mi aduc aminte să te fi întrebat ce părere ai despre motorul meu. O fi mai lung, o fi mai gros decât al tău ?? ........... probabil o fi ceva mai .......... cu CP. Inițial n-am înțeles sarcasmul din prima întrebare a ta. Ulterior am văzut că na, folosești erori logice de exprimare, gen atac la persoană. De regulă cei cu școlile făcute cum trebuie știu să evite situații descalificante intelectual. Ca să nu mai vorbim de caracter... Sper totuși că erai ”intoxicated”, că altfel n-avea rost să suprareacționezi în halul ăsta!
  4. Oai, nu știu, am citit pe wikipedia că e motor din aluminiu. Nu știu ce tratament și aliaj are, presupun că rezistă. Kia a scos o variantă a acestui motor pe GPL, într-o versiune de mașină hibridă. Deci n-ar trebui să fie cu emoții, din ce zice nenea de mai jos, n-ar fi. http://www.thetruthaboutcars.com/2012/05/ask-an-engineer-gdi-problems-in-a-nutshell/ „mițibușu” când punea motoarele GDI pe modelele de offroadere Wanker (Pajero), n-aveau moarte. http://personales.upv.es/~jlpeidro/gdi/gdi.htm Mă gândesc că hyundașii au avut ce fura.
  5. @decadurabolin : Offtopic: deca-durabolinul e un antibiotic folosit pe post de steroid, pe care îl iau sportivii care ajung ulterior la oncologie cu cancer de prostată și de sân. Geez, u'r frightening us all!
  6. Da oameni buni, așa e. Nu am vrut să detaliez mai mult, enumeram doar principiile. Normal că fiecare principiu are propriile lui variante. Principiile se inventează odată pe eră nu oră, iar restul de copycați ca să beneficieze și ei de tehnologie, fac reverse-Engineering și modifică câte ceva. Cazul japonezilor în anii 80 și al koreenilor din 2000 până în prezent. N-am studiat, dar presupun că la aceeași generație de Tucson cutia manuală sau automată are alte rapoarte pe un 4wd decât pe un fwd. La AWD, unii constructori bagă cutia de transfer în cutia de viteze, alții o lasă distinctă, dar prințipul rămâne același. Însă, pentru a reveni ontopic: Recomand tuturor celor cu mașini pe benzină aspirate convertirea pe GPL. Mai am un tuxi (al doilea) care e fwd, convertit pe gpl. Merge fantastic, comutarea nu se simte, nici în gol nici în sarcină. Motorul pare a fi un pic mai zgomotos și mai lenes, dar doar pentru cel obișnuit cu mașina. Oricum, consumurile sunt cele de mai sus. Să ai benzinar de 2000 cmc sau peste și să nu-l convertești pe GPL e chiar o pierdere. Cu acea mașină am 108.000 km, revizii la termen, mașina merge fără emoții. Datorită faptului că port mașina prin „zonă rezidențială” o să trebuiască să-i schimb ceva bucșe pe spate, parcă la oscilații ample se aude o bătaie ceva... În rest, gaz și talpă.
  7. Nu știu ce să zic, dar fiind un pasionat de cutii automate pot să-ți zic că prin cutii automate se înțeleg exact cele 3 tipuri de care am vorbit mai sus. Cutia automată clasică se denumește hidramată pentru a preveni confuziile cu celelalte categoriii de cutii automate sau automatizate. Denumirea corectă e cutie automată electrohidraulică. E adevărat că termenul „hidramat” e un fel de „adidas”. CVT-urile sunt destul de dezvoltate, nu apar doar pe ATV-uri, cu modelul funcțional amintit de tine, ci și pe mașini mai răsărite, gen Audi. https://en.wikipedia.org/wiki/Multitronic De asemenea, referitor cele zise de mine mai sus https://www.quora.com/Does-a-CVT-transmission-uses-torque-converter http://www.e-automobile.ro/categorie-transmisii/63-cvt.html DSG-ul e o citie manuală operată robotizat. Despre asta nu e mare lucru de zis. Sper că nu par căpos, vreau doar să discutăm pentru dezambiguizare. Nu-s prea mulți oameni care înțeleg ce-i defapt aia „cutie automată”. Bine, nu sunt mecanic, nu știu rolul fiecărui pinion, dar cunosc principiul, că d-aia-s injenior!
  8. cutia automată clasică se cheamă hidramată. Convertor de cuplu au inclusiv alea cu CVT (puse pe Honde, mașini hibride, etc)
  9. O tras nenii ăia de el, or zis că-i bun. Când răsuceau de el se auzea un zgomot în cutia de transfer și avea un joc cam mare între el și roțile din față. Ideea e că nu face decât la subturare, și mai ales cand e caldă mașina/cutia. Dimineața la rece nu se aude, până nu se-ncălzește ceva pe acolo..
  10. păi poate n-o fi hidramată ci semiautomată sau CVT, Doar hidramata crește consumul, dar cică e mai fiabilă în timp, dacă e întreținută corect.
  11. păi au zis meșterii că ar fi o problemă generală la cutiile de transfer, și dacă iau una sh, probabil că o sa aibă aceeași meteahnă! Întreb, mănâncă nutella sau zic adevărul? Oricum, sub 1100 lei bucata nu găsesc la dezmembrări, și cică cu 1100 lei mi-o fac și ei... Ziceți și voi, că vi-s mai bătrâni și știți mai bine!
  12. cutiile automate pe mașini koreene rup la consum. Am avut un chevrolet lacetti automat pe benzină care consuma ca dracu...
  13. in diferential nu am niciun fel de joc, totul e ok. În cardan, dacă dau cu pumnul in jumatatea superioara (aia de lacutia de transfer) se aude ceva pe interior, dar nu la fel de tare. Cloncănitul parcă se aude totuși în cutia de transfer. Cum dracu să se fi f**** cutia de transfer. E drept că mașina a stat colosal de mult pe dreapta, aproape 4 ani, dar a stat în garaj încălzit, sub casă... Mașina a urcat pante medii pe drumuri italiene, nu a făcut deloc offroad, etc.
  14. Mai am un Tucson 2.0 DOHC , tractiune față, pe GPL (stag300). - Consum urban maxim 14, clima full sau ger -10*. În rest, rulez prin Timișoara cu 12-13%. - În exterior consumul de autostradă e de 10% fără AC, iar cu AC, deci vara, pe soare 11%. Consum măsurat de la plin la plin, la același tip de benzinării (Lukoil în românia, MOL în Ungaria, OMV in Austria)
  15. Bună, Întrucât am găsit chestiuni asemănătoare, dar fără rezolvări mulțumitoare, vreau să reiterez o problemă. Am un tucson 2.0i, 4x4 manual. La trecerea în treapta 2, 3 și la cuplarea treptei I sau marșarierului se aude un zdrăngănit. Zdrăngănitul e de când am cumpărat mașina (de la o cucoană), dar am crezut că e vreo tablă ceva... Se simte/aude mai ales după ce s-a încălzit mașina. Intră in viteze ușor, comportamentul la viteze mari e impecabil, nu bate, nu huruie. La schimbarea vitezelor cu dublu-ambreiaj (pour les connaisseurs) zgomotul tot așa apare. Zgomotul apare doar la trecerea în treapta de viteză superioară, în primele 2-3 secunde. Cu cât mai subturat pic în treapta superioară, cu atât mai zgomotos e grindingul ăla metalic. Ca un pinion care are dinții tociți. Am ridicat mașina pe elevator și am făcut ture cu mai mulți mecanici din tot vestul țării. Concluzii: -Cutie transfer defecta și/sau -cutie de viteze defectă și/sau -cardan dezechilibrat Cel mai titrat dintre mecanici a zis că e vb de cutia de transfer și eventual ceva bube-n cutia de viteze. I s-a mai întâmplat cuiva ceva asemănător? Dacă da, care a fost rezolvarea și de ce. Vă mulțumesc anticipat!
×
×
  • Create New...