Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

exor0802

Membri
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About exor0802

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    i30 1.6 CRDi
  • An
    2011
  • Locatie
    Iasi
  1. Salut! Problema a fost rezolvata. Era intr-adevar senzorul pedalei de ambreiaj de vina dupa cum a sugerat colegul iflorin mai sus. Am fost eu prea incapatanat sa incerc. A costat 80 de lei de la reprezentanta din Iasi si mi l-a schimbat cineva intr-o parcare. Acum merge perfect masina. Aceeasi problema, dar cu o manifestare mai putin severa, o avea si i30-ul unui prieten iar dupa schimbarea senzorului a disparut. Poate ajuta pe cineva informatia asta. Multumesc mult pentru raspunsuri si suggestii!
  2. Inca nu. Nu am gasit inca un mecanic dispus sa se implice. Pe care i-am intrebat si orice sugestii am oferit ca potentiale surse ale problemei mi se spune ca "nu are cum sa fie asta" sau "las-o ca merge asa" sau "vinde-o" sau "asa a fost proiectata din fabrica". Acum ca a dat frigul si nu mai folosesc AC-ul se simte mai putin si m-am obisnuit oarecum cu ea. Am obosit sa caut rezolvare la problema asta si sa fac diagnoze si sa cheltui bani si sa ma invoiesc de la munca ca sa merg prin service-uri.
  3. Inca o zi, inca un service, inca un mecanic, inca o diagnoza. Vestea buna e ca turbina merge ok, totul e in parametri, nu e de acolo. Vestea mai putin buna e ca s-ar putea sa fie o problema cu un injector. In mod surprinzator mi s-a recomandat sa folosesc un aditiv de curatare a sistemului de injectie pentru inceput.
  4. Nu-i nicio problema. Oricum acum exista o noua ipoteza dupa ce am fost la mecanic din nou si mecanicul care a lucrat la Kia a facut un drive test. El spune ca nu e de la articulatii, transmisie sigur ci de la motor: Turbina nu reuseste sa evacueze gazele in mod corespunzator pe decelerare si motorul se inneaca un pic la trecerea de la accelerare la decelerare. Intr-adevar daca turez motorul pe liber, atunci cand revine la relanti face un zgomot dubios pe care imi e foarte greu sa il descriu acum. Ca un gajait de joasa frecventa. Am programare pentru test de turbina sa vad ce spun si aia.
  5. Salut, merci de raspuns. Din ce am citit cred ca confunzi doi senzori diferiti. Unul e cel de la pedala de ambreiaj si altul e cel de la acceleratie. Eu spuneam ca mi se parea ciudata functionarea acceleratiei la relanti si de asta banuiesc TPS-ul (throttle position sensor). Asta se poate observa pe diagnoza chiar si prin ELM327). Dar nu ma pricep asa de bine incat sa imi dau seama daca functioneaza in parametri sau nu pentru ca problema are loc cand masina e in viteza nu la relanti. Nu stiu daca atunci cand ridic piciorul de pe acceleratie (in viteza), TPS-ul trebuie sa coboare la 0 sau sa stea la 13%. iflorin zicea de senzorul de ambreiaj. Ala pare sa dea simptomele astea pe Accent din ce am vazut pe forum. Deci e foarte posibil sa fie si la mine o problema cu el. Azi la 3 ma duc din nou la service si asta e primul lucru pe care o sa ii pun sa il verifice. Ideea e ca senzorul asta nu poate fi verificat pe diagnoza de bazar pe care o am eu.
  6. Am reușit să fac un video cu problema: https://youtu.be/n_zLsuKgrVY
  7. ok, voi face si asta. Multumesc pentru sugestie.
  8. Nu cred ca mai vede masina asta vreun suport prea curand asta e clar. Luni urmeaza sa faca un test drive cu masina cineva de la reprezentanta Hyundai din Iasi. Poate asa aflu daca simpomul asta a mai fost intalnit si la vreun alt Hyundai i30 pentru ca pana acum am vorbit cu 3 posesori de masini identice si au spus ca nu au avut asa ceva. Unele chiar cu rulaj mai mare si mai vechi decat a mea. Multi cred ca sunt eu prea sensibil si ca e normal sa existe un mic soc, asta pana conduc masina si se sperie. Ideea e ca mie mi se pare cat se poate de logica sugestia ta. Dar de cate ori spun asta vreunui mecanic raspunsul pe care il primesc e un categoric "nu, n-are cum, nu-i asta problema".
  9. Am schimbat ceva asemănător azi. Se montează pe la mijlocul mașinii în dreptul schimbătorului. Însă pe cel din dreapta l-au numit mecanicii "suport cutie viteze".
  10. Care anume e bieleta antibalans de care spui? Din ce am vazut, masina are 4 tampoane: spate, fata, stanga si dreapta (cutie viteze). Cel din stanga era ok nu avea deloc urme de uzura. Cel din fata (undeva mai jos se prinde in dreptul spoilerului din fata) parea sa fie uzat dar foarte putin. Celelalte doua le-am inlocuit. Am incercat sa inregistrez dar sincer nu se vede nimic pe film. Trebuie sa fii in masina ca sa simti. Dar o sa mai incerc azi sa filmez sa vad ce iese. Cea mai buna descriere la care ma pot gandi e ca e ca si cum ai avea un rezervor mare de apa in masina si cand treci de la acceleratie la frana de motor, apa din rezervor, din inertie se plimba de cateva ori inainte-inapoi dupa care se stabilizeaza.
  11. Mi-am schimbat cele doua tampoane (1100 de lei in total). Face EXACT la fel. Cred ca urmatorul pas este sa ii dau foc dupa care sa imi cumpar o bicicleta. La masini se pare ca nu am noroc.
  12. Revin cu un nou update. Am azi fost la un alt service unde mecanicii si inginerii chiar si-au dat interesul sa rezolve problema sau macar sa o identifice. Era din fericire acolo si un mecanic care lucrase la representata Kia si stia foarte bine masinile astea. Mi-au gasit 3 suporti uzati dintre care unul (cel de la cutie) praf iar ceilalti 2 (spate si fata) prezentau semne de imbatranire. Impreuna cu mecanicul am prioritizat si am comandat 2 dintre suporti (in jur de 900 de lei in total, pe original) adica cei care erau mai uzati, urmand ca pe al 3-lea sa incerc sa il gasesc din dezmembrari pt ca pe original e 500 de lei si pe producator nu vreau sa pun. Au mai identificat un zgomot ciudat spuneau ei si la turbina. Spuneau ca e posibil ca turbina sa nu poata evacua eficient gazele pe decelerare (din cauza ca e infundata cu reziduuri) ceea ce ar putea da o senzatie de "ezitare" sau sa dea in nas. Dar nu au insistat prea mult pe asta mai ales dupa ce au vazut tampoanele. Problema e ca dureaza 7 zile lucratoare sa vina tampoanele (probabil din Korea) si apoi o sa revin sa vad spun daca s-a rezolvat.
  13. Gasisem la un moment dat pe un forum strain ca ar putea fi senzorul asta. Dar nu ar fi si alte simptome? Apare pe diagnoza vreo eroare?
  14. Este foarte posibil sa am si eu problema asta dupa descrierea ta - desi probabil intr-o faza incipienta avand in vedere ca am doar 114.000 km. Dar fiindca eu merg relativ putini km anual e posibil sa nu necesite reparatii prea devreme (sper). Imi pare rau sa aud ca ai probleme de genul asta la o masina asa de noua si ca nu e acoperita de garantie. Imi imaginez ca ai platit multi bani pe ea. Eu pe de alta parte am luat masina SH si cam cu 1000 de euro sub piata deci ma asteptam intr-o anumita masura sa existe anumite probleme. Totusi este super frustrant ca e atat de greu de identificat cauza socului/jocului ce are loc la accelerare/decelerare. Tu ai avut aceleasi simptome la a ta? Si anume cand erai in viteza (mai ales la turatii mici si in treapta 1 2 3) si ridicai piciorul de pe acceleratie ca sa intri in frana de motor sa iti dea un soc si sa simti ca masina se "leagana" inainte si inapoi de vreo 2-3 ori pana se stabilizeaza?
  15. Voi vorbi maine cu mecanicii sa vad daca ar putea sa verifice asta. Sunt aproape sigur ca alt raspuns decat "nu stim sigur ce are" nu o sa primesc de la ei. Macar sa le dau o idee. Cred ca e un soc care are intr-adevar o cauza mecanica. Socul la trecerea de la accelerare la decelerare si invers se simte oarecum in doua "etape", ca si cum ar fi doua mini-socuri dupa care masina de stabilizeaza. E greu de explicat. O sa fac o filmare daca nu rezolv nimic maine la service dupa ce iau inapoi masina.
×
×
  • Create New...