Jump to content

cipelantra

Membri
  • Content Count

    1181
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    41

cipelantra last won the day on December 29 2021

cipelantra had the most liked content!

Community Reputation

129 Excellent

About cipelantra

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Auto
    HYUNDAI & HONDA
  • Model
    i20 & Civic Sedan
  • An
    2017/2019
  • Locatie
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

1322 profile views
  1. Într-adevăr, bujiile se schimbă la 160.000 de km, conform manualului, întrebarea este dacă se mai pot scoate din chiulasă la rulajul ăla. Eu le schimb cât de curând, nu vreau să risc. În rest, e posibil să se înece la rece și pentru că motoarele astea moderne au o limitare a accelerației la rece, am mai auzit la Hyundai, cineva spunea pe YT că nu se înțelege cu ambreiajul de la i30 sau Elantra, au simptome de "dat în nas" la pornirea de pe loc și le puneau pe seama sistemului antidemaraj.
  2. Am uitat să precizez, e vorba de i20 model 2017, 1.25L, 84 Cp. Mașini diferite, simptome asemănătoare.
  3. Da. Și la mine se îneacă uneori la rece. Suspectez bujiile, au deja 80.000 de km. Le schimb câtde curând, bănuiesc că distanța dintre electrozi s-a mărit și probabil că atunci când se încălzesc, se dilată metalele și se mai apropie electrozii, astfel scânteia e mai ok.
  4. Nu mă pricep la diesel, dar e posibil să fie o problemă la pompa de motorină, dacă îți aruncă pilitură în injectoare, poți să schimbi 100 de injectoare, tot așa o să facă.
  5. Un filtru de ulei original pe piață e cca 20 de lei, o șaibă 2 lei. Asta ca să înțelegem de ce 1h durează 2h.
  6. 0w20 este un ulei de sacrificiu, este cerut de UE pentru că ei cred că un ulei mai subțire ajută la o frecare mai redusă, deci o rezistență mai redusă, deci un consum mai redus (sanki!). În realitate, puțin le pasă de uzură motoarelor, pentru că e evident că uleiul ăsta după 3-4000 de km rulați în oraș e apă de ploaie. Service urile își freacă mâinile iar noi vom scoate bani pentru reparații absurde. De parcă legile UE ar fi Legile lui Moise...
  7. Apa ce indice are? 0w0? Nu de alta, dar am auzit că ar fi un ulei de 0w8, care e și mai recomandat pentru motoarele moderne, cu calități și mai ieșite din comună și la un preț și mai avantajos pentru reprezentanțe. Așteptam eu momentul ăla în care mașinile vor merge cu apă, dar nu m-am gandit că era vorba de baia de "ulei"...
  8. Să nu uităm că vorbim de două motoare diferite, unul vechi de 1.25L și celălalt nou de 1.2L. Dacă cel vechi a mers cu 5w40 sau 5w30, nu ar trebui să pună 0w20, pentru că după garanție nu mai răspunde nimeni...
  9. Au început să facă experimente pe motoarele noastre? Nu am auzit până acum să pună 0w20 pe aspirator de 1.2 de la Hyundai. Ca idee, 0w20 îmi pun la Honda, dar măcar știu că așa a venit din fabrică și o țin pe același tip până o vând (destul de curând, sper...). Problema e că Honda are revizie dinamică, adică, în funcție de halul de trafic, pardon, de stilul de condus, îți poate cere CB să schimbi uleiul de la 3000 de km (mers urban), la 11.000 extraurban. 20.000 cât scrie în cartea Hyundai EXCLUS!
  10. Verifică dacă planetarele sunt strânse la cuplu, dacă suspectezi piesele în cauză.
  11. Dacă calci ambreiajul dispare zgomotul?
  12. Elantra nu are tamburi de frână pe spate. Ar trebui verificate și bucșile de la braț/bara stabilizatoare, dacă nu au fost schimbate, vârsta își spune cuvântul
  13. Poate rămâne o plăcuță de frână blocată?
×
×
  • Create New...