Jump to content

cipelantra

Membri
  • Content Count

    1159
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    39

cipelantra last won the day on September 27

cipelantra had the most liked content!

Community Reputation

124 Excellent

About cipelantra

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Auto
    HYUNDAI & HONDA
  • Model
    i20 & Civic Sedan
  • An
    2017/2019
  • Locatie
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

1203 profile views
  1. Albert cred că sunt cei mai scumpi din România. Or mai fi și alții, dar nu așa cunoscuți. Par example, pentru Honda mi-au cerut 400 euro, o altă firmă din Otopeni, 150.
  2. Reprezentanța Hyundai te trimite la service care ți-a făcut revizia (Kia). Kia face solicitare către HAR pentru decontarea pieselor și manoperei pentru garanție. HAR se uită pe lista firmelor agreate de ei, care îți este prezentată și în Certificatul de Garanție al mașinii atunci când ai cumpărat-o și pe care l-ai semnat. Dacă HAR acceptă service KIA, bravo lor, dar dacă nu acceptă, atunci să știi că nu vei putea să beneficiezi de garanție în niciun service Hyundai, pentru că nu vor avea încuviințarea HAR. Părerea mea ar fi să le trimiți un mail celor de la HAR, să-ți dea scris că Reprezentanța KIA este autorizată să asigure garanția autovehiculelor Hyundai.
  3. Problema vine de la faptul că ambreiajul, în ansamblul său, este subdimemsionat. Faptul că au înlocuit placa de presiune cu una mai tare (conform celor din service) nu rezolvă problema, cel mult mărește perioada până va ceda și noul kit. Am studiat kitul original schimbat acum o lună: made by Valeo (câh), discul mai mergea minim 50.000 de km, rulmentul tot cam atât, placa avea urmă fină de rulment pe lamele, deci mașina nu a fost condusă incorect. Dar, la 77.000 de km, la unii mai devreme, este inadmisibil să cedeze un kit ambreiaj. Când știi că faci o mașină de oraș, care rulează mult în treptele l-ll, cred că nu te apuci să tai exact acolo unde e vital să ai piese rezistente. Dar, ăsta e Hyundai, un fel de Huawei cu piese făcute prin China, India, Turcia, Cehia și uneori Coreea. Păcat, nu au aceeași calitate de oțel peste tot, nu ajunge să trâmbiţezi "5 ani garanție integrală", atât timp cât ambreiajul nu e acoperit de garanție (deși e defect de fabricație, dovadă că pe factură apare specificat "ver.2019") iar amortizoarele care încep să-mi curgă și nu vor să le schimbe (sunt în parametri) o să mi le găsească neconforme după ce iese mașina din garanție... sunt cam dezamăgit, nu vreau să cred că trebuie să vii cu mașina pe platformă ca să recunoască un defect de fabricație!
  4. Deci, sistemul start stop costă mai mult decât economia de combustibil? Și eu care credeam că salvăm țestoasele de la înec...
  5. La rulajul ăsta n-aș plăti RCA, CASCO și revizii la suprapreț pentru o mașină nouă, pentru ca, după 5 ani și 40.000 de km să o vinzi cu 50% devalorizare.
  6. Cutiile DCT nu sunt prea grozave, în general, nu doar la Hyundai. Când se tocesc ambreiajele, începe să trepideze și devin enervante. M Hybrid e util că nu plătești parcarea, dar nici roată de rezervă la nevoie nu ai. În rest, consumul e tot mare, mainales la automată. Vizibilitatea prin lunetă e o glumă. Mai nou, fac figuri la garanții, trebuie să vii cu roata ruptă ca să îți schimbe o bucșă.
  7. cipelantra

    Probleme

    Așa cum (nu) știți, la 75.000 de km am schimbat și eu kitul de ambreiaj. De pe la 40.000 de km făcea figuri, am detaliat povestea pe topicul dedicat. La două săptămâni am revenit la service deoarece se auzea un zgomot metalic din zona roții din dreapta față. Mecanicul, normal, nu auzea nimic. L-am rugat să verifice etrierul și acolo era problema (stiam, am tras eu de roată în parcare și nu m-am lăsat dus de nas). S-a curățat etrierul, s-au reglat tăblițele (care nu erau noi, deși plăcuțele au cam 20.000 de km, nu înțeleg de ce nu schimbă și tăblițele dacă tot vin la set), operațiune taxată cu 100 de lei. S-a strâns la mână și acum mașina funcționează normal. În schimb, s-a constatat că amortizoarele spate...transpiră. Curios, acum 2 săptămâni am primit asigurări că mașina a fost verificată în cadrul programului Hyundai triple care (ce pompos sună) și totul e în regulă. Surpriza e că domnul de la recepție nici nu vrea să audă de schimbarea amortizoarelor în garanție, care expiră peste câteva luni. Mi-a spus că amortizoarele lucrează normal, deși mecanicul a semnalat în fișa de service că sunt scurgeri minore și să revin la verificare după cca 1000 de km pentru a observa dacă scurgerile sunt persistente. Deci, cum e cu garanția aia de 5 ani din bară în bară? Să mai spun că după schimbarea kitului de ambreiaj, pedala agață și are un prag la jumătatea cursei?
  8. cipelantra

    Elantra 2021

    Da, la etrier se mai întâmplă, de la vibrații și de la praful de pe plăcuțe ori rugină să se mai slăbească șuruburile. De multe ori, mecanicii nu verifică suportul de etrier și ăla scoate niște zgomote ciudate, zici că bate planetara... ar trebui curățat etrierul, strâns la cuplu și eliminată cauza.
  9. cipelantra

    Elantra 2021

    Verifică să nu ai joc la etrier.
  10. 90% din piesele Hyundai Kia sunt făcute în China, India sau Turcia. Alea 10% făcute Coreea de Sud ajung mai rar pe la noi. Așa că șansele să nimerești o bobină proastă sunt la fel de mari cu un găinaţ pe capotă după ce ai spălat mașina în București.
  11. cipelantra

    NOUL AMBREIAJ I20

    Întreabă la Kingauto. Am văzut ceva de la Aisin, dar nu sunt convins care dintre coduri se potrivește.
  12. cipelantra

    Elantra 2021

    Eu am avut o problemă cu un senzor la Elantra 2015. Cred că o valvā a cedat și scăpa aer, trebuia schimbat senzorul cu tot cu valvă, așa e la Hyundai. M-am dus la o vulcanizare, mi-au montat un senzor Alcar, mi-au clonat codul original al senzorului original și aia a fost. La Alcar, se poate schimba valva separat de senzor, în caz că cedează. La reprezentanță nu mi-au descoperit senzorul clonat, laptopul lor nu a sesizat nimic. M-a costat 150 lei prin 2018, față de 450 la reprezentanță.
  13. Marca e cam dubioasă. Amperajul iar mi se pare cam mare, am luat și eu una de la Banner și tipul de acolo spunea că dacă are amperaj prea mare nu apucă să încarce alternatorul, mai ales în oraș. Nu ma pricep foarte bine la baterii, dar am preferat una de 50Ah cu 300 ron. La 1 an a ieșit 100% la test la Hyundai.
  14. cipelantra

    NOUL AMBREIAJ I20

    M-am uitat pe piesele schimbate, nu am găsit nicăieri unde au fost fabricate. S-o fi luat scrisul... Pe deviz scrie Disc Ambreiaj V4 2019. O fi o versiune updated? În altă ordine de idei, mai nou, pedala de ambreiaj agață. Înainte nu agăța, după schimbare, am constatat o poticneală la apăsarea pedalei. Oare se face vreo aerisire la pompă/cilindru de ambreiaj, și dacă da, ajută la ceva?
×
×
  • Create New...