Jump to content

cipelantra

Membri
  • Content Count

    1190
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    41

cipelantra last won the day on December 29 2021

cipelantra had the most liked content!

Community Reputation

132 Excellent

About cipelantra

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Auto
    HYUNDAI & HONDA
  • Model
    i20 & Civic Sedan
  • An
    2017/2019
  • Locatie
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

1510 profile views
  1. Dacă e asa, din păcate nu prea ai ce să-i faci...
  2. Și la mine face. După ce o spăl, o perioadă tace, apoi iar revine. Suspectez arcurile din spate, se freacă de manșonul de cauciuc de pe punte.
  3. Sigur, Mobil 1 și Shell, care au câștigat ceva competiții auto sunt uleiuri mediocre, în schimb, Ravenol, fără niciun titlu e bun. Bun așa...
  4. Apropos de "specialiștii" din reprezentanțe. Poate am mai spus, de când am cumpărat mașina, din 2017, m-am plâns de o fluctuație ciudată a motorului la ralanti. Nu era o vibrație, nici un mers neregulat, ci mai degrabă o "fâlfâială" a motorului. Pe tester, la 3 reprezentanțe din București nu apărea nimic, unii spuneau că sunt tampoanele de la motor prea moi, alții că e de la benzină... 5 ani și 80.000 de km m-a măcinat problema asta, la fiecare revizie am amintit de problema mea și de fiecare dată am primit doar răspunsuri prin ridicări de umeri. Nimănui nu i-a dat prin cap să încerce să îmi schimbe bujiile... abia acum, după ce le-am schimbat, motorul merge ok și pornește la sfert de cheie (înainte cam la jumătate de cheie). Știu, e un fleac, dar spune ceva despre cât de serios e turcul care s-a ocupat de CTC ul mașinii, dar mai ales despre profesionalismul celor care ar trebui să fie cei mai profesioniști.
  5. Azi am făcut revizia de 5 ani și 83.000 de km. Am schimbat ulei, filtru ulei, filtru de aer, bujiile și cureaua de transmisie. Cost total cca 800 ron, în regie proprie. Cu banii ăștia la reprezentanță schimbam doar uleiul și 3 filtre. Ca idee, pentru curea (originală 200 ron) și bujii (NGK 4288, 40 ron bucata, laser platinum), la DAB mi-au cerut 800 ron, aproape dublu față de un service de cartier. Bujiile originale erau Champion, și mi s-au părut cam uzate pentru 80.000 de km, în carte scria că se schimbă la 160.000 de km, personal, cred că nu duc 100.000 de km. Cureaua era destul de obosită, se schimbă la 90.000 de km, deci, cam asta e durata ei de viață. Are un sistem ciudat de montare, trebuie demontată o rolă care este prinsă de pompa de apă și apoi slăbit alternatorul ca să o poți monta, asta dacă nu o fi existând vreo sculă jmekeră pe care o au numai cei de la Hyundai... zicea mecanicul că același sistem ar fi și la Ford. S-a verificat antigelul, rezistă la -27 de grade și e verde... Pe masa de operații era un Punto (în vârstă cel puțin 15 primăveri) care suferea o intervenție la inimă: 4 pistoane aveau nevoie de segmenți, garnitură de chiuloasă, etc. Nu știu ce s-a întâmplat de au ajuns să se spargă segmenții, că în rest totul arăta ca nou în blocul motor... poate ulei prost, poate neschimbat la timp? Oricum, după cum arăta mașina la interior, nu părea să fi fost îngrijită prea bine... Un alt client a venit cu un Amarok cu probleme la pompa AdBlue. Cost pompa 9600 ron. Scuze de off topic.
  6. Sigur, un ulei made in Japan poate fi o garanție a calității, dar oare sunt potrivite aceste uleiuri pentru motorul în cauză? Dacă vă uitați la sfârșitul manualului de utilizare, există acolo niște norme pe care trebuie să le respecte un ulei pentru ca ungerea să se facă în cele mai bune condiții: ACEA, vâscozitate, intervale de schimb, etc. Trebuie ținut cont de faptul că, spre exemplu, un ulei proaspăt cu norma 5w30(40), recomandat pentru motorul despre care discutăm aici, în timp își va pierde din proprietăți și se va îngroșa, devenind poate un 10w30(40), ceea ce poate avea consecințe pentru ungerea la rece. Așadar, un 10w30, în circa 5-6000 de km de rulaj urban are toate șansele să ajungă un 15w30. Sigur, nu crapă motorul și nici nu o să consume ulei dintr-o dată, dar, în timp, e posibil ca durata de viață să scadă semnificativ.
  7. Poți să pui ce ulei vrei, părerea mea e că ți-au vândut o mașină cu km dați înapoi. Am mers cu o Kia Ceed taxi în Brașov cu 400.000 de km cu același motor și proprietarul spunea că nu are nicio problemă la motor. Ori a fost întreținută în bătaie de joc...
  8. Într-adevăr, bujiile se schimbă la 160.000 de km, conform manualului, întrebarea este dacă se mai pot scoate din chiulasă la rulajul ăla. Eu le schimb cât de curând, nu vreau să risc. În rest, e posibil să se înece la rece și pentru că motoarele astea moderne au o limitare a accelerației la rece, am mai auzit la Hyundai, cineva spunea pe YT că nu se înțelege cu ambreiajul de la i30 sau Elantra, au simptome de "dat în nas" la pornirea de pe loc și le puneau pe seama sistemului antidemaraj.
  9. Am uitat să precizez, e vorba de i20 model 2017, 1.25L, 84 Cp. Mașini diferite, simptome asemănătoare.
  10. Da. Și la mine se îneacă uneori la rece. Suspectez bujiile, au deja 80.000 de km. Le schimb câtde curând, bănuiesc că distanța dintre electrozi s-a mărit și probabil că atunci când se încălzesc, se dilată metalele și se mai apropie electrozii, astfel scânteia e mai ok.
  11. Nu mă pricep la diesel, dar e posibil să fie o problemă la pompa de motorină, dacă îți aruncă pilitură în injectoare, poți să schimbi 100 de injectoare, tot așa o să facă.
  12. Un filtru de ulei original pe piață e cca 20 de lei, o șaibă 2 lei. Asta ca să înțelegem de ce 1h durează 2h.
  13. 0w20 este un ulei de sacrificiu, este cerut de UE pentru că ei cred că un ulei mai subțire ajută la o frecare mai redusă, deci o rezistență mai redusă, deci un consum mai redus (sanki!). În realitate, puțin le pasă de uzură motoarelor, pentru că e evident că uleiul ăsta după 3-4000 de km rulați în oraș e apă de ploaie. Service urile își freacă mâinile iar noi vom scoate bani pentru reparații absurde. De parcă legile UE ar fi Legile lui Moise...
×
×
  • Create New...