Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

nats

Membri
  • Content Count

    718
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

nats last won the day on March 3

nats had the most liked content!

Community Reputation

52 Good

About nats

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    i40 Supreme
  • An
    2012
  • Locatie
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

310 profile views
  1. O parte din caldura disipata la franare e absorbita si de cei 750ml de lichid de frana din conducte. Si da, apa in lichid, pe langa alte nenorociri, ii scade mult temperatura de fierbere. De-aia ATE ala cel mai smeker (parca racindg ii zice sau ceva de genul) are temperatura de fierbere la minim 265 grade.
  2. Le-am pus eu week-end-ul trecut, dar nu am decat 200 km cu ele. Prima idee e ca masina nu mai "topaie" atat de mult la denivelari. Si, clar, e mai multa liniste. Dar inca nu se comporta bine cauciucul, doarece a fost cam frig.
  3. https://www.total.com.ro/intrebari-frecvente/lichide-de-frana/service-si-mentenanta-lichid-de-frana
  4. Lichidul de frana sintetic este mai bcauta unul cu punctul de fierbere mai ridicat. Important este sa il schimbi la 2 ani, asa cum scrie in carte, deoarece lichidul absoarbe apa si astfel ii scade punctul de fierbere. In plus, cu acelasi lichid functioneaza si ambreiajul.
  5. nats

    plan revizie i40

    Sa stii ca si eu am renuntat la reprezentanta dupa ce masina a iesit din garantie. Imi iau din timp consumabilele si uleiul, eventual ochesc cate o oferta, si fac revizia la un service agreat RAR, care imi da deviz pe lucrare, factura si imi trece revizia in carte. Si stii cat ma costa? Pai, hai sa iti spun ce am luat pentru revizia urmatoare: filtru aer Hengst - 35 lei; filtru polen Bosch - 29 lei; filtru ulei Hyundai/Kia original (e Mahle in cutie) - 38 lei; filtru motorina Knecht (e Mahle in cutie) - 61 lei; un bidon de 5 litri ulei Total 5W30 MC3 (care e trecut chiar in cartea masinii) - 109 lei. Manopera ma costa 130 lei si mai dau 20 lei la mecanic. Repet, totul cu deviz, factura si carte service. Do the math! De mentionat ca fac revizia la 15000 km sau la an iar filtrele de aer si polen le schimb la 7500 - 8000 km, ca se fac negre.
  6. nats

    plan revizie i40

    E postata pe aici o fisa de revizie. In reprezentanta, se taxeaza 2.6 sau 2.8 ore revizia mecanica, 0.5 ore revizia electrica si 0.5 ore standul de frane si amortizoare. Oricum, 1600 lei este extrem de mult; eu mai mult de 1000 de lei nu am dat niciodata. Referitor la filtre - Hengst, Bosch, Ufi, Mann, Purflux, Mahle, Knecht, etc. - iar ulei dupa preferinta, dar musai 5w30 ACEA C3.
  7. Ce diametru au discurile de frana de pe spate, la masinile cu jante de 17 si 18? 284 mm sau 300 mm? Modelul prefacelift, daca are vreo importanta.
  8. nats

    plan revizie i40

    Asa, ca de 8 martie...
  9. Cred ca am fost gresit inteles: eu trebuie sa schimb placutele spate in maxim 1500 - 200km si ma intrebam unde sa ma duc, la reprezentanta sau la service-ul la care am inceput sa-mi fac reviziile. Atata tot. In ceea ce priveste placutele, discutia e ca aia cu uleiul, clar. Si eu am am mers numai pe original, pana acum ceva timp, insa fac mizerie mare pe janta si parca se consuma si cam repede. Asa ca optiunea mea s-a indreptat catre Textar, dar nu vreu sa impun asta nimanui. Pur si simplu, e alegerea mea. In aceeasi odine de idei , la fel m-am inderptat catre altre filtre, altele decat Mobis, pentru ca oricum nu le schimbam la 30000km/60000km , cat zice cartea, ci intre 7500 - 8500 km. Si care, culmea, erau Mahle toata ziua. Asa ca in loc sa dau 80 de lei pe un filtru de aer Mobis, pe care sa il schimb la 15.000, cand fac eu revizia, mai bine dau 35 lei pe un Hengst sau 40 lei pe un Mahle, si le schimb la 7500km, iar turbina va zice merci. Asta e ideea si nimic mai mult. Drumuri in siguranta!
  10. Pai si atunci de ce eu, cu Textar produs de TMD, am facut o alegere proasta si tu cu Brembo ai facut o alegere buna? Asta ca discutie, nu ca flame. In alta ordine de idei, eu ma ofer cobai sa vedem daca niste placute after market bune (zic eu) duc mai mult decat unele OE. Si pot sa incep cu cele de pe fata, pe care le-am schimbat la 38000 km (dar cred ca m-au intepat la Tiriac) si apoi la 46000 km, primele fiind cele de prim montaj si celelalte Hyundai Genuine Parts, luate din reprezentanta. Acum am Textar, de vreo 4500 km. Similar, ma bag si placutele spate: cand le-am schimbat pe cele de prim montaj la 48.000 km (mancate, ca mi le-au pus in cutie), am pus Mobis iar acum ma cam astept sa ma lase spre 90,000 km (am luat deja tot Textar dar nu le-am schimbat). Oricum, ca si prima impresie, franeaza la fel dar nu lasa atata praf pe jante. De fapt, nu lasa praf deloc. Oricare ar fi rezultatul, mi-ar face mare placere sa bem o bere impreuna.
  11. Si a zis cineva ca tremura de emotie, sau cum? Imi pare rau ca nu m-am uitat ce scria pe placutele fata, in afara de Mobis, dar erau prea murdare. De ce e Brembo mai bun, pt masinile obisnuite, decat altii?
  12. Si la service multimarca au pus calculatorul?
  13. A schimbat cineva placutele pe spate, in alt loc decat reprezentanta? E vreo chestie cu frana de parcare electrica, trebuie conectat laptopul sa intre in service mode? In alta ordine de idei, la Autohut placutele Textar spate sunt la oferta, 155 lei/setul.
  14. nats

    Lichid parbriz...

    Mannol, 17 lei, il dai la inceputul primaverii si schimbi si filtrul de polen. Se aseaza in dreapta fata, sub bord si dai ventilatia pe maxim si recirculare aer.
×
×
  • Create New...