Jump to content

alexenachescu

Membri
  • Content Count

    199
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

alexenachescu last won the day on July 5 2017

alexenachescu had the most liked content!

Community Reputation

48 Good

About alexenachescu

  • Rank
    Member
  • Birthday 12/21/1979

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Tucson 2WD G4GC
  • An
    2008
  • Locatie
    Bucuresti
  1. @ Nicum: asa este, nu ai varianta de baza conform Hyundai, ci ai model GL. (nu s-au putut abtine sa nu greseasca in documentatie, au tras un "standad" in loc de "standard" si un "supper" in loc de "super". @tuxy: chime bell cu papuci este cel de Cielo/Nexia/Nubira, cel cu mufa specifica este de Matiz, Chevrolet Spark, blabla. Este cutie inchisa ca sa nu intre praf/apa, se aude foarte tare ca rezoneaza in ea, deci nu ii trebuie gauri sau aerisiri. Mufa de lumina cutie automata nu este in consola centrala ci in spatele timoneriei, adica aici:
  2. Eu chiar azi m-am uitat din nou, ca sunt in concediu in afara Bucurestiului si de plictiseala faceam un recensamant al releelor, ca sa vad exact cate tipuri sunt pe masina (in documentatie am gasit niste tampenii). Cand m-am uitat mai atent cablajul este tras, este o mufa cu 2 pini, am mai intalnit asa ceva pe masina, dar se vede ca nu a fost folosita, este legata cu banda izolatoare foarte strans, este cum am gasit si mufa care lumineaza grila de cutie automata PRND32 (eu am manuala), adica firele trase, just in case. Deci cablajul exista, buzzerul nu este si nu a fost. Nu m-am stresat sa vad daca vine curent pe fire, e posibil sa fie oprit si din soft. Intre timp am vazut pe internet cum se aude un buzzer de Accent si m-a deprimat instant, nu imi place. Raman la cel de Cielo care imita perfect cel de masina americana. Este de fapt un reper GM.
  3. As fi cam excentric sa imi cumpar Hyundai Tucson si pe forumul de Hyundai Tucson sa zic ce masina misto este X sauY, care sincer nu imi trezeste nicio pasiune. Mi-as cumpara maine noul Tucson sau VeraCruz 2009. Mie imi place Tucson JM pentru ceea ce ofera si pentru masina prietenoasa care se dovedeste a fi, este o parere personala, poate lumea sa ma judece sau sa ma considere dement sau sarac sau retro sau hipster sau orice altceva, dar chiar imi place masinuta asta si nu ma simt deloc complexat sau marginalizat. Fac parte din cei care chiar se bucura de ceea ce au, nu am luat masina ca altceva nu am gasit, sunt chiar un fan al modelului. Daca ma intrebi ce mi-as dori, da mi-as dori un Ferrari F40. Am mai vazut pe forum incertitudinea asta la unii useri, care simt ca ar fi cam pe dos sa zica faptul ca le place Hyundai, e ceva rusinos, nu e bine sa iti placa Hyundai. Eu nu mai cumpar ever masina europeana, cu atat mai putin de la labele astea de VW. Grupul VW mi se pare foarte foarte "overrated", nu ma regasesc in ceea ce ofera, prea multe ifose si fiabilitate jenanta. Am avut si Ford Focus 2 si Renault Megane 2007 si Golf 4 si Passat B6 (proasta, proasta masina!) si Logan si Dacia 1310. Tucson mi-a placut de cand a aparut si cand am ajuns sa il cumpar SH nu m-a dezamagit, este exact cum mi-l aminteam. Imi plac masinile oneste, la fel cum imi plac oamenii onesti. @ tuxy: Acolo este releul de dezaburire, sunt singurele 3 relee care nu se schimba, sunt capsulate in panoul de sigurante de la sofer. Bad news daca se strica... Ca faza, mie imi place maxim Arcade Fire, ascult tot ce scoate formatia asta si ca un semn, apare la 1:10 un JM alb supeeeerb, il iubesc . Cand am vazut prima oara videoclipul asta inca ne chinuiam cu Passatul la care cadeau injectoarele si m-am gandit ca vreau Tuxy urgent. Prima melodie pe care a cantat-o playerul proaspat montat pe masina a fost fix asta, se vede si in poza, "The Suburbs"
  4. Eu am prins releul de geamuri electrice ca ramane blocat, mi s-a intamplat sa nu raspunda comenzile deloc de vreo 5 ori in 2 ani. Daca ii dau un ciocanel mic in zona, isi revine dar simt ca il va lua dracu la un moment dat si va trebui sa il modific : ) Inca nu ma stresez, dar il voi ucide daca va face figuri. Oricum stiu cum sa dau curent pe motoare, ca sa imi ridice geamurile in caz ca raman deschise.
  5. Daca ai geamurile fata fumurii, alea inseamna ca sunt cu folie ceva. Alea spate+luneta sunt fumurii din fabrica, la majoritatea Tucsonurilor. Cel putin alea vandute in Romania am vazut ca asa au venit.
  6. Tractiunea e ca la orice masina normala, singurul avantaj e ca 2WD e cel mai relaxat la garda la sol, ca nu atarna sub el cardanul si diferentialul ala de la 4x4, pus cam jos. Nu am avut curaj sa urc pe nicaieri cu masina, cel mai greu drum a fost cel de la Cheia/ cabana Muntele Rosu.
  7. M-am prins ca nu exista OEM pentru JM, ca nu a avut asa ceva din fabrica. Care au mai facut conversia pe la rusi am vazut ca au facut cu carcase de fabrica. Eu la asta ma refer, ca as vrea o carcasa OEM (Elantra, Verna, Genesis ce masini mai sunt, etc) la care sa ii pun eu lama de Tucson. Am avut la Golf cheie din aia kitsch din set de 90 de lei (2 telecomenzi + unitate de alarma), din aia la care primeai separat sigla cu VW si erau varza cu carne. Intre timp ma socheaza ce vad in poza asta, pentru ca este fix cheia aia briceag fake de VAG si totusi e intr-un Tuxy JM. Something is wrong.
  8. Asta e maxim: e stare pervecta cum zice el si are AIER conditionat. Faza e ca asa de pervecta e masina asta ca are si AIRBAG aprins si check engine, deci e lux. http://olx.ro/oferta/hiumdai-gep-ID6qmLo.html#00decff8be Aste e geniu, cred ca e frate cu Eminescu. Anunt mai tembel nu am vazut in viata mea. Uitati-va la titlu, iar le pret a incurcat cu capacitatea motorului. Gen 2700 cm cubi = 2700 euro or something http://olx.ro/oferta/vand-sau-schimb-cu-toyota-rav-4-vitara-galloper-samurai-hunday-tucson-ID5pR4K.html#f46901575e Alt clasic, cu 12 airbaguri, senzori de ploaie, senzori de lumini si alte tehnologii avansate care nu exista pe JM http://olx.ro/oferta/vand-hyundai-tucson-ID6rsla.html#ff5b2e2f3e Asta nu e JM si nu e neaparat minciuna, dar nu ii inteleg pe labagiii care pun masina busita la vanzare si scriu ce optiuni a avut (gen faruri cornering, cand ea nu mai are deloc faruri) in loc sa scrie naibii ce nu mai mege prin ea, porneste/nu porneste, face cacutza moale, ceva concret legat de masina, nu aiurelile ale de optini care conteaza cam putin la o masina busita. Si cum stim toti, Dancor e un parc de dezmembrari, deci cam ironic sa cumperi o masina de la un junkyard... http://olx.ro/oferta/hyundai-tucson-ID6odCq.html#4e046892aa
  9. Am vazut si eu cheie pliabila de JM pe siteurile rusesti. Trebuie comandata special carcasa, ceea ce in cazul meu cade din plin, ca nu sunt cu comenzile de pe ebay/alibaba sau alte site-uri. La un joint de facut chei, renumitii Multilock/Silca, aia care sunt prin Cora, Carrefour, etc, unde am mai facut chei de Golf 5. Focus, Fiat si alte masini, cand m-au vazut cu asta le-a pierit cheful, pentru ca chipul se scoate greu si nu vor sa se bage, iar carcasele care sunt pe stoc (sfintele copii de Ford/VW/BMW, etc) evident nu se potriveau si nici nu imi doream acel layout. Mie mi-a zis omul de acolo ca lama e lata si lunga si nu se baga. Probabil nu avea niciun chef. Eu nu am vazut sa tina din astea de Hyundai niciunii prin magazine, trebuie comandate. Oricum, daca m-as baga la asa ceva as lua piesa OEM, nu wannabe din ala copiat, care se flencane in mana lama si se vede ca e facuta de unii pe genunchi. Intr-adevar, e un domn cu cheie tip M care a facut acest retrofit, cu o carcasa OEM Aici e la 2 zile dupa ce l-am cumparat, am zis sa il scoatem la plimbare pe autostrada Bucuresti-Pitesti in weekend si apoi l-am scos si in afara asfaltului. La filmul de mai sus am uitat eu sa scriu ca ne-au prins inundatiile din Teleorman din 2015 cand mergeam la socrii.
  10. Eu am incercat cheie briceag si mi s-a explicat foarte clar ca la masina noastra nu merge, pentru ca lama e foarte lata, iar ce aduc ei kiturile alea sunt pentru lame inguste. Follow me home poti sa montezi doar daca ai alarma aftermarket, ca are iesiri separate din unitatea centrala si telecomanda. Aia de fabrica nu permite functii auxiliare, iar masina nu are calculator de lumini, are curent direct prin relee. Exista de vanzare niste module separate de follow me home, de fapt un DRL + follow me home, care sa primeasca o comanda, sincer eu nu m-am bagat ca la toate masinile am avut ori UNGO, ori Code Alarm, ori Viper ori Clifford. Cel mai prietenos la montare si programare e Viper, UNGO e scarbos, cred ca a si murit firma asta.
  11. Eu nu am alarma de fabrica functionala, am un Viper 5900 cu pager. Cred ca masina a avut alarma de fabrica, pentru ca am stickerul ala pe geamuri cu Warning Hyundai Alarm si am claxon de alarma montat, dar nu am primit telecomenzile alea cu 2 butoane. Cred ca fostul proprietar le-a aruncat cand a montat Viper-ul. Nu prea ai ce led sa legi la alarma de fabrica. :(
  12. Ca o completare la functia DOMELIGHT SUPERVISION (plafoniera care lumineaza la descuiere din alarma), am conectat si sa incuie toate usile cand pun contactul si sa descuie cand iau contactul + aprinderea plafonierei cand iau contactul. E util noaptea cand am ajuns undeva si vreau sa se aprinda lumina cand opresc motorul fara sa aprind eu vreo plafoniera sau sa deschid usa. Tot ca o consecinta a activarii, mai am un feature si anume lumina plafonierei face intermitent cand porneste alarma, se vede de la distanta in interiorul masinii si nu poate fi oprita, pentru ca i-am facut circuit de tip prizonier, adica nu se poate opri plafoniera din butonul ON sau DOOR . Sunt legat direct pe ea, nu prin cablajul original al masinii. Aveam toate astea si pe Passat (domelight supervision, ignition lock/unlock, follow me home cu proiectoare, etc, mi-au lipsit, am zis sa le fac totusi si pe Tux. ) Inca studiez figura cu geamuri care se ridica si coboara din telecomanda, deocamdata o pot face doar pentru geamul soferului si vreau sa mearga toate 4. Fostul proprietar a avut alarma pusa la niste zugravi, dupa parerea mea. Am gasit multe greseli, fire izolate aiurea, unitatea centrala atarna aiurea si a trebuit sa o prind eu ca lumea, nu avea conectata capota (fix cea mai importanta), a trebuit sa o conectez eu, nu avea activata nicio functie a alarmei, avea butonul valet/reset la vedere, senzorul de soc dat pe minim si legat intr-un loc unde era foarte usor de declansat, ledul albastru nu se vedea bine, antena nu era trasa corect pe parbriz. In spate la portbagaj s-au chinuit grav sa se lege, plus ca s-au legat si pentru senzorii de marsarier si au facut treaba urata. A trebuit sa refac eu tot. Prima poza e cum am gasit (mai era un pic de izolirband, am dat jos si am asezat fiecare fir frumos si am lipit cu letconul ce nu era lipit) si a doua poza e cum am corectat eu. Si ca sa ramanem ontopic de ce imi place Tuxanul. Cand fuge drumul si se transforma in fluviu e bine sa ai o masina inalta care nu sughita
  13. Deci una bucata MAJOR FLOW. Cele 3 relee mentionate de mine mai sus sunt singurele relee care nu se schimba, fabricate de tyco, microrelee, sensibile si proaste. Daca pica vreunul e buba mare. Eu in caz ca o patesc nu ma apuc sa cumpar tabloul nici macar daca e ieftin la dezmembrari, o sa incerc sa modific tot pe relee clasice SPDT, cele cu 5 pini. Asa de scarbos le-au pus, ca trebuie sa desfaci sandwichul ala de placi electronice, deci munca in draci. Pozele sunt de la o masina de UK Puteau sa puna releu normal sau minireleu (cum sunt cele de faza lunga si faza scurta, dar nu porcaria asta)
  14. Pai asta e scorul corect, 30-35-40 maxim. Mi-ar fi placut una originala de Tucson, dar nu am gasit si nici nu stiu cum se aude.
  15. E bec din ala lunguiet, festoon C10W, daca imi amintesc bine. Am pus placa cu 18 leduri SMD, nu se incalzeste si nici nu consuma ca ala de fabrica. Ai putea sa faci un DIY, eu nu mai am rabdare de asa ceva, am incercat mai demult, am vazut ca nu am talent la filmare si la explicatii. Chime Bell din ala au pus foarte multi pe masini diferite, inclusiv pe Duster, e o piesa ieftina. Sunt multe tutoriale rusesti, eu pe alea ma mai uit. Gen asa https://www.drive2.ru/l/4124367/ Daca vrei sa impusti 2 iepuri dintr-un foc, adica sa te avertizeze ca ai vreo usa deschisa dar si ca ai lasat cheia in contact, iti iei minus (GND/TK) de la switch stalp sofer si plusul (58) o sa il iei de la mufa switchului cheie (ignition switch) o sa iti zic eu pinul cand ajungi la momentul ala. Astfel, ala suna daca ai usa deschisa sau cheie in contact. Daca scoti cheia din contact tace, daca inchizi toate usile tace. Eu a trebuit sa intercalez un releu ca sa nu mai latre cand e motorul pornit si usa deschisa, ca o enerva pe femeie. La mine merge numai cand e motorul oprit/cheie in contact/usa deschisa.
×
×
  • Create New...