Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

vali

Membri
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About vali

  • Rank
    Member

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Tucson 2.0 CRDI 140 CP
  • An
    2005
  • Locatie
    bucuresti
  1. vali

    Check engine - EGR

    salut Iulix, nu eroarea nu a mai aparut. am mers 2 ani in timp ce ei verificau masina aproape lunar si incercau sa-i dea de cap. masina nu a patit nimic si a mers mereu in parametric optimi. cred ca de asta le-a trebuit atat. valve este mecanica si este comandata de o pompa/valva (sau cum i-o zice) de vacuum. acum masina are 100000 si merge ca unsa (de fapt sta in garaj de 2-3 luni, dar o pornesc saptamanal) am scos-o la vanzare :( avem 2 masini de familie 4x4 si din pacate una trebuie sa plece :( nu stiu daca am voie sa pun linkul aici dar l-am pus sper sa nu ma sanctioneze nimeni:) o sa ma uit pe site daca este un topic pt vanzari. ca info pt voi am auzit ca s-au facut schimbari majore in conducere la Hyundai Expozitiei. sper sa fie in bine. ma refer ca politica de preturi la piese.....care sunt sau cel putin erau duble fata de King Auto.
  2. vali

    Check engine - EGR

    salut, da, au recunoscut. problema este la galeria de admisie. ei o tin lunga ca piesele schimbate au foste "necesare dar nu suficiente", dupa cum ii place unui angajat din Expozitiei sa zica. eu le-as zice logic. nu au rezolvat problema inseamna ca nu au fost necesare. nici macar o imbunatatire nu s-a vazut dupa schimbarea lor.dar logica uneori lipseste. au curatat-o la masina angajatului Tiriac Auto, gratis si nu s-a mai aprins. acum sunt in discutii cu ei pentru ca mie nu vor sa-mi curate aceasta galerie gratis. dupa toate piesele schimbate din cauza asta si tot timpul pierdut plus zeci de milioane platite degeaba. recomandare pentru voi: daca aveti problem de finite nu acceptati sa schimbati piese scumpe direct. luati-o mai usor cu chestii ieftine curatare resoftare si asa mai departe.service-ul din expozitiei a facut exact invers. asta este service-ul din Expozitiei............ in loc sa-si faca clientii sa revina la serviceul lor prin profesionalism si preturi decente la piese ei practica preturi pana la de 3 ori mai mari decat la alti importatori de piese. si sunt convins ca toti isi iau piesele de la acleasi depozite din Europa sau unde or fi ele. dar asta e strategia Hyundai Romania: da masini ieftine si arde-i pe fraieri la service. o sa vad ce si cum. ma gandesc sa-i dau in judecata. insa nu stiu daca merita timpul pierdut. un lucru e sigur. o sa fiu mai atent la service-urile Hyundai de acum in colo. pacat de masina asta pentru ca imi place.nu marca ci modelul asta
  3. vali

    Check engine - EGR

    salut nicum, mesajul de eroare e mereu acelasi P0401 (sper sa nu gresesc. o sa verific pe hartiile de la service si rectific daca am gresit) cauze date de calc lor: EGR / valva vacuum / debitmetru / turbina / calculator. am schimbat 2 EGR / valve vacuum / debitmetru / plus cateva resoftari si toate astea DEGEABA mesajul reapare dupa cca 100 km Directorul de service mi-a spus ca masina inregistreaza o anomalie si la 3 astfel de inregistrari sare cu mesajul de eroare. cand pun calculatorul pe ea nu vad nicio neregula, pt ca motorul merge in parametri. masina merge brici. cutie automata; asa ca merge cum vrea ea. am fost si la cei de la DAB dupa ce schimbasera astia de la expozitiei EGRul. mesteru de acolo a pus urechea lanaga EGR si a zis ca lucreaza dar incet. trebuie schimbat. nu stia inaptul ca e nou. scuzati limbajul dar dupa ce am cheltuit peste peste 25 mil pe problema asa /timp/nervi nu mai am rabdare cu ei. aia de la DAB zic ca expozitiei e varza si invers. parerea mea e ca sunt varza cu totii. mai putin cativa din expozitiei care mi-au fost recomandati ulterior. dar deja era prea tarziu piesele bune fusesera deja schimbate pe banii mei cu alte piese bune astept raspunsul de la ei. noroc ca mi-am pastrat toate hartiutele referitoare la problema asta. cine stie poate ma ajuta mai departe. sper sa nu vina cu vreo idee sa mai dau bani si pe curatat tevusca aia.......... in rest sunt foarte multumit de masina. va tin la current
  4. salut imi cer iertare daca imi scapa ceva dar recunosc ca am citit f repede ce s-a scris. au cei de la Hyundai softul de 140 de cai care merge pe motorul de 112. mai demult era disponibil doar in afara dar acum e si la noi si electricienii de la expozitiei il au deja in calculatoare la noi pe vremuri il aduceau cei de la c&c tunning pe bani multi
  5. vali

    Check engine - EGR

    Salut, revin cu topicul Check Engine, pt ca acestea eroare imi apare in continueare pe bord. Am aflat mai multe informatii, dupa ce am mai efectuat cateva vizite la serviceul din expozitiei pt acest Check Engine aprins. vreau sa impartasesc aceste informatii cu voi. bun. inceputul: acum 2 ani si cateva luni s-a aprins checkul. am mers la service. mesaj eroare p0401 sau asa ceva. il am scris exact pe undeva. domnu electrician, mandru si sigur a zis ca e EGR; l-am schimbat > mesaj eroare a reaparut. domnu electrician mandru si din nou sigur pe el a zis: valva vacuum; zis si schimbata :)impreuna cu debitmetrul aer, tot la insistentele domnului electrician. dupa 2 ani mesajul de eroare e tot acolo. au mai incercat ei intre timp resoftari / curatat intercooler si repozitionat tubulatura admisie / au mai schimbat inca un EGR > acelasi rezultat; mesaj eroare e tot acolo. va reamintesc ca masina merge ok. si pe bancul lor de proba (calculator)in parametri. va scriu pt ca deja devine enervant si deranjant. 1) din cauza acestui beculet aprins, eu nu mai stiu daca masina mai sufera de ceva pt ca nu o sa sesizez o alta eroare. (cine stie poate ia foc sau altceva din cauza altei defectiuni ignorate din cauza becului deja aprins) 2)au venit din ce in ce mai multe tucsonuri cu problema asta la service ( si manual si aut. diesel) 3)se pare ca domnii de la service au gasit cauza. mai exact au gasit ei alta masina cu problema asta. (cred ca au fost un pic fortati s-o resolve pt ca ar fi a cuiva din interior; asa am auzit ) mai exact, o tevusca care ar avea legatura cu circuitul EGR si care s-ar infunda in timp cu calamina si ar optura mersul aerului pe acolo. neavand senzori mai exacti maisna zice ca e de la EGR. cica au curatat aceasta tevusca la nenea mai sus mentionat si deja are 1500 KM la activ si nu a mai aparut mesajul. in mod normal aparea dupa cataeva sute. ca la mine. l-am sunat pe domnu sef de service, ca ei nu suna de buna voie si mi-a zis ca o sa ma sune sa-mi spuna ce implica!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! am crezut ca nu aud bine si i-am zis sa mai intrebe mai sus ca ceva nu e in regula, cum adica sa mai implice ceva. pai astia nu sunt normali schimb piese (care nu sunt stricate)pe banii mei pana gasesc ei cauza si pe urma au tupeul sa-mi spuna "sa vedem ca implica".............. pe scurt ce trebuie sa faca: sa desfaca admisia si evacuarea si sa curete teavusca aia infundata si sa schimbe garnbiturile. astept cu nerabdare sa ma sune sa vedem ce au decis. va tin la curent. mai stiti cazuri similare? mai vroiam sa zinc ceva de treaba la romani si de firmele romanesti dar sa nu stricam topicul asta asa frumos. facem altul Paste fericit!
  6. ok multam de info mai studiez problema si revin sal am vazut ceva printre randuri si mi-am adus aminte de un filmulet: se vede clar ca G-ul are punti rigide. pe la minutul 2:06 se vad 2 punti cu dif lor si ceva alb la mijloc care cred ca e cutia de transfer. cutia asta de transfer are si rol de dif central blocabil?
  7. salut. da G-ul are trei butonase pe bord. eu stiam ca si nissan patrol are levier pt 4x4 H sau L in masina si dif spate din buton. pentru blocarea dif fata trebuiau intoarse jucariile din butucii fata.am vazut intr-o revista romaneasca prin 2005 cred.o sa caut materiale si le postez daca gasesc.(o sa postez si daca gasesc materiale care confirma ce ai zis tu) am cautat acum ceva repede pe net dar nu am prea gasit info de patrol si diferentialele lui. mai caut stiam ca si jeep wrangler rubicon are, si am gasit la ei pe site dovada:http://www.jeep.com/en/2010/wrangler_unlimited/capability/rubicon/ parca si defenderul avea. jimny are tot levier in masina nu are nimic la roata fata, parca asa am vazut... o sa mai studiez unul pe strada seara faina!
  8. mai masina asta nu are sigur diferentiale blocabile. ai sa vezi ca trag pe diagonala Ex: st fata cu dreapta spate sau invers daca o urci pe un damb si incrucisezi axele. pe a mea nu am rupt-o in teren dar am testat-o pe o gramada de nisip in curte. asta e ce stiu eu. marturisesc ca nu am citit asta intr-un manual. doar reviste si filmulete si ce am vazut la masina mea. - masina are cutie de transfer in fata langa cutia de viteze (cum zicea un coleg de forum) - cardanul se invarte mereu(si cand masina merge normatl fara 4x4 blocat) m-am bagat sub masina si am vazut asta. - cardanul intra in vasco-cuplaj (asta mai cupleaza si spatele in nu stiu ce procent cand pierde aderenta fata sau ma rog o da mereu ceva si in spate nu stiu exact) vasco-cuplajul asta e lipit de dif spate. - cand blochezi 4x4 ramanae vasco-cuplajul blocat si cupleaza si spatele mereu (cred 50%) pana la viteze de max 40 km/ora. - dif spate nu se blocheaza sa traga fiecare roata 25%. aia care rupe aderenta ia tot. - masinile de teren mari au dif spate blocabil din buton . unele au chiar si dif fata blocabil din buton sau din butuc roata fata. la f multe dif blocabile sunt optionale la pachetele off-road. - am obs ca si pe multe suvuri sund optionale dif spate bloc. - multe suvuri au si sitemul de control al tractiunii. Atentie asta nu inseamna dif blocabil, ci doar daca roata din stanga spre ex rupe aderenta si o ia la sanatoasa o blocheaza frana si automat se invarte roata din dreapta. asta face sistemul de control al tractinunii. nu stiu daca informatiile pe care le-am dat sunt corecte 100%. asta e ce stiu eu de 4x4.din reviste :)cum va spuneam. - uite va dau niste linkuri unde mai puteti sa vedeti ce si cum despre dif bolcabile.mi s-au parut f tari Around the Corner 1937 How Differential Steering Works http://arb.com.au/interactive/videos/ aici aveci niste filmulete cu dif blocabil Air Locker de la ARB. =================== cum va spuneam o sa duc masina la mecanicul de la hyundai cred ca prin august si va zic atunci exact ce problema avea. sper sa fie doar rulmenti sau piese marunte asa cum zivcea si Nelu si sa nu fie piese mai mari si f scumpe. si mai sper ca la o masina cu doar 60 mii km sa nu mai pice chestii grave, masina fiind intretinuta ca la carte si fara Off-road doar niste zapada prin bucuresti weekend placut! a mea nu a facut asa la inceput sigur am testat asta. asa ziceau si cei din service ca e normal. de aici si supararea mea maxima pe serviceul lor au zis asta pana ce au testat masina si au vazut ca e o neregula acolo.dar pana au testat-o nu acceptau in ruptul capului ca masina se poate sa aiba o problema si ca asta e comportamentul normal. o merge greu in curbe dar cand redresezi nu ar trebuii sa ramana nimic blocat si sa mearga lin.
  9. salut nu o sa dau nume dar am fost f dezamagit de cativa oameni de la voi. poate totul a fost amplificat si de faptul ca o masina cu 60 mii km are astfel de probleme.(o masina care noua a costat 27 mii si care a fost intretinuta ca la carte) oricum sunt cativa oameni care nu se pricep la 4x4 dar vorbesc cu mult avant despre cum funtioneaza 4x4. mecanicul care a vazut-o ultima oara a fost super ok, la el o sa ma duc s-o verifice si s-o repare. dupa cum zicea s-ar putea sa fie un rulment si sa nu fie nevoie sa schimb vasco-cuplajul.o veste mai mult decat minunata. draga Nelu. are tucsonu diferential spate blocabil? asta mi-au zis 2 oameni de la voi. din cate stiu eu nu are. sal nu cred ca e o problema daca ai diferentiale fat+spate care se blocheaza (Ex. Nissan Patrol)si faci teste pe suprafata cu aderenta buna. daca pleci cu ele blocate o sa auzi un scartait de roti daca mergi virat pe sfalt din simplull motiv ca rotile stanga+dreapta se invart cu aceeasi viteza. am citit asta prin multe reviste de specialitate dar nu pomeneau de o problema ci doar de scartait de roti. la mine se comporta ca si cum ar fi dif spate blocat.Problema e ca nu isi revine cand indrept rotile si merg drept(parca ar fi frana de mana trasa). Isi revine doar dupa ce decuplez 4x4(vasco-cuplajul).este o treaba mecanica clar intre vasco-cuplaj si dif spate. acum sa vedem ce. o s-o duc prin august la service la domnu mecanic.nu mai merg cu ea pana nu o repar sa nu se strice ceva mai grav.
  10. ok. poate ca nu am fost destul de clar la inceput cred ca sunt printre putinii care au citit manualul cap-coada. si nu am facut asta cand masina avea o problema cum fac unii... masina are cutie de transfer in fata lipita de cutia de viteze. mai are in spate un vasco-cuplaj care este lipit de diferentialu spate. problema la mine e acest vasco-cuplaj dar nu el in sine ci neste componente gen rulmenti rotite si alte alea. (vasco-cuplajul merge perfect (cuplat-decuplat), doar ca se misca cardanul unde intra in el, pe romaneste nu mai e centrat perfect) de asta face numai cand plec cu masina in curba atunci can roata de la interior se invarte mai incet decat cea de la exterior - asta e rolul diferentialului :)Asta asa ca sa vedeti ca stiu cum functioneaza un diferential. cei de la hyundai(primii mecanici nu toti) ziceau ca si tucsonul are dif spate blocabil - habar nu au pe ce lume traiesc. am fost la alt mecanic tot la sediul central, si de data asta am dat de unul priceput. prima oara a zis ca e cutia de transfer dar pe urma a zis ca mai bine desfacem sa vedem ce e stricat ca poate e doar unrulment - ceva este si foarte logic ce zice domnu mecanic. acum sa va explic mai pe larg ce si cum: 4x4 blocat plecat fata sau spate - ok (am testat pe distanta f scurta) 4x4 blocat plecat fata sau spate / cu stanga sau dreapta maxim - se blocheaza spatele - ca si cum ar fi frana de mana trasa si nu isi revine cand redresez din stanga sau dreapta in drept. tre sa decuplez 4x4 si atunci se relaxeaza toata masina si merge ok. doar 4x2 nu face niciun fel de probleme. e clar ca e intre vasco-cuplaj si dif spate ceva. sper sa fie doar piese gen rulmenti si rotite sa nu trebuiasca sa schimb tot vasco-cuplaju oricum mecanicu a fost super ok. a zis direct ce are si f logic. stia omu ce e pe sub masina si cum functioneaza. primul mi-a zis ca e cutia de transfer ................... ce ii doare pe incompetenti, pt ca ei nu repara nimic ei schimba toate piesele (ca asa e in service ) plus de alta cei de la hyundai nu stiu cum lucreaza un diferentioal si care e diferenta intre dif blocabil si unu simplu.(au fost cativa musterii care nu stiau asta si ziceau ca e normal si ca tucsonelul meu are dif spate blocabil) si mai lucreaza in domeniu auto si nu in vanzari ci in SERVICE scuze soe1 reply era pt luxcor si nicum va tin la curent. o s-o duc la reparat prin august - sept va zic ce a fost si la cat m-a dus.... pana atunci am parcat-o frumusel in curte.
  11. salut problema: cand blochez tractiunea pe 4x4 si plec cu masina in curba stanga sau dreapta nu are importanta, se blocheaza ceva la puntea spate de parca as merge cu frana de mana trasa. imediat ce decuplez 4x4 masina se relaxeaza si totul intra in normal. daca plec drept cu fata sau cu spatele nu are nimic. eu banuiam diferentialul spate, dar cand masina merge in mod automat adica doar tractiune fata, merge perfect. mecanicul a zis ca e cutia de transfer. o sa mai merg si la altii (chiar el a cerut reconstatare) domnu mecanic mi-a zis ca aceasta cutie de transfer e in fata dupa cutia de viteze asa cu e la multe masini de teren. cei de la hyundai nu au un specialist pe 4x4, desi vand multe modele cu tractiune integrala.trist.asa e in romania, s-au invatat cu profituri enorme in timp f scurt fara sa ofere calitate.(parerea mea:)) m-am uitat si eu pe sub masina si in fata nu e decat un diferential si in spate e diferential plus cutie de transfer. asa se explica de ce se poate sa fie cutia de transfer. a nimerit-o el dar doar a nimerit-o fara sa aiba habar de pozitia pieselor pe sub masina.(asta se intampla la sediul central) eu tot mai sper ca la reconstatare sa fie altceva mai ieftin. cutia de transfer costa cam mult si e si pacat ca dupa 68000 km sa pice. cred ca urmatoare masina o sa fie nemteasca.eram f multumit de masina si de marca dar sa pice EGRul la 60 mii si cutia de transfer la 70 mii??? ce urmeaza? Sper ca nimic, doar consumabile:)
  12. vali

    Revizie Tucson - diesel

    revizie 75000 ~ 800 lei filtre si ulei Castrol magnatec B4 5W-40 si toate filtrele inclusiv filtru motorina. piesele ~ 500 lei si manopera la hyundai Expozitiei ~300 lei. de mentionat am schimbat in plus filtru de motorina si ulei mai bun plus 2 bucse bara stabilizatoare spate de la ei si am iesit mai ieftin cu 300 lei decat costa revizia cu piesele lor. Eu nu stiu ce e in capul lor. asa isi atrag ei clientii cu preturi enorme la piese si consumabile. eu am luat piesele de la King Auto. ei imi par cei mai buni dintre cele 3-4 magazine mari care importa piese Hyundai-Kia. Au si serviceul lor dar eu ma duc mereu la serviceul hyundai.Cred ca mecanicii Hyundai sunt mai buni din moment ce vad mereu masinile lor..... dar am mi-am cam schimbat parerea. nu au un specialist pe 4x4 desi vand 4 sau mai multe modele 4x4. f grav dupa parerea mea. l-am intrebat pe domnu mecanic cum functioneaza sistemul 4x4 si s-a cam balbait si eu tot nelamurit am ramas. ei schimba piesele cu totul ei habar nu au cum functioneaza un sistem sau ce componente are.
  13. am si eu un 2.0 CRDI 4x4 cu tot ce poate avea un tucson ca optiuni pe vremea cand era cerere f mare de tucson mai deturnau cate un lot de prin Germania si asa mai ajungea o cutie automata pe un CRDI. cutia automata e super. daca ai condus o automata nu mai vrei altceva. de recomandat si un motor mai mare si e perfect. consum: in oras sub 14 in traficul de zi cu zi nu am reusit daca e liber scot si 10-12 (adica seara tarziu) afara intre 8 si 9.5 in functie de viteza. f rar am reusit 7 si un pic mers cu ~70.
  14. vali

    Ce ulei avem?

    si eu am pus tot 5-W-40 Castrol Magnatec. 2.0 CRDI 140 cai am avut mobil 10-W-40 pana acum. sper sa fi fost o alegere buna.de stricat ceva nu cred ca se poate strica. recunosc ca nu m-am documentat deloc. doar am intrebat cativa prieteni inclusiv de la hyundai si au zis ca 5-W-40.
  15. da ei sunt. Am si trecut pe la ei... Sa va spun de ce. sambata am iesit cu masina, am facut plinul de la rompetrol si am mers pe DN1 cu 70-80. S-a aprins martorul check engine din nou M-am dus repede la HAR si au verificat-o. de data asta era stricata valva de vacuum care actioneaza EGR-ul. masina are 2 bucati din astea: una pt EGR si alta pt o clapa de la motor care nu stiu ce face si opreste motorul mai repede cand il opresti. cea de la motor cica nu e neaparat necesar s-o ai (adica pe romaneste merge si fara) a fost cuplat-a cea de la motor la egr si checkul s-a stins ====== mi s-a spus ca pot sa merg si asa fara probleme dar am zis ca daca baietii au pus 2 tre sa aiba ambele un rol. asa ca am dat fuga la Kingauto. am avut super noroc ca au avut una pe stoc si au si gasit-o(o mai cautasera pt un client dar nu o gasisera) am fost la ei la service si am montat-o pt a nu pierde garantia la piesa(puteam sa o montez si eu) sunt preturi bune la jumatate decat la HAR sau ma rog 60-70% mai ieftine. dau si garantie daca sunt montate in service autorizat. sper sa nu se mai strice ceva prea curand. una peste alta distractia noua a costat vreo 500 lei. deci "Ginutza" a papat 2000 lei luna asta, si nu a fost motorina ========= de sistem 4x4 sunt multumit are limetele lui ar mai fi trebuit un diferential blocabil si pe spate, dar totusi masina nu e facuta s-o rupi in teren. a mea merge brici prin zapada. cauciucuri nokian de iarna ========= cat despre cauza "EGR blocat" ati zis ca de la mers subturat se poate intampla. a mea are cutie automata si in oras merge subturata 1500-2000. am incercat s-o conduc in modul manual s-o mai turez un pic - dar de ce mai am cutie automata?
×
×
  • Create New...