Jump to content

felix

Membri
  • Content Count

    59
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

felix last won the day on February 8 2017

felix had the most liked content!

Community Reputation

5 Neutral

About felix

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Auto
    hyundai
  • Model
    i30 2012 gdi
  • An
    2012
  • Locatie
    iasi

Recent Profile Visitors

206 profile views
  1. Salut. Revin cu constatari ulterioare. Sunetul se aude de la articulatia intre tija reglabila a actuatorului si bratul wastegate-ului turbinei sau chiar din lagarul bratului. E dificil de spus dat fiind ca sunt acoperite de scutul turbinei. Dar la pornire daca se apasa putin pe tija, acea rontaiala dispare. Se datoreaza vibratiilor cauzate de motorul de 1L/3cil care fix in acel lagar (sau lagare) devin sonore datorita jocului. Dupa cautari pe net am gasit aceeasi problema si la alte case mari. Si partial o rezolvare...https://www.youtube.com/watch?v=Cl4AuMc8zfg Dar acea piesa metalica amplifica cu siguranta uzura in lagarul bratului. De asemeni sunt postari si pentru hyundai sonata cu motor 2.0 turbo la care trebuie reglata aceasta tija dupa un timp pentru ca o anumita tensiune nu e la valoarea corespunzatoare si genereaza o eroare in CB afectand functionarea corecta a turbinei si motorului si crescand consumul de combustibil...https://www.youtube.com/watch?v=yKcNFHwbFMM Si daca se mai cauta se gasesc si ce probleme mai pot aparea in interiorul turbinei cu supapa de wastegate. Acum nu stiu cum e realizata la interior turbina la hyundai dar banui ca e cam la fel. O sa trebuiasca sa fac o programare la dealer sa vedem ce spune. Sper sa existe pana la urma o rezolvare. Drumuri bune. Imaginea turbinei asa cum am gasit pe net (posibil garret honeywell)
  2. Ptr Aurel..o mica povestioara... Aseara mergeam printr-o parcare...pe langa mine o Kona 1.0....Gandesc...ce fain, aproape nici nu se aude motorul...Opreste fara sa se dea jos din masina vreo 20 m mai incolo si start/stop opreste motorul....Ajung la masina personala, bag bagajul in portbagaj si cand sa inchid portbagajul, start/stop reporneste kona despre care vb aflata cam la 40 m. Cu dezamagire am auzit zgomotul de pornire de care spuneam si eu.....de la 40m...Deci sunt si altele... Probabil ca sunt persoane care nu se gandesc sa considere aceasta o problema reala.. Ce a scris mai sus kona_tester e o analiza reala si poate completa a posibilelor cauze...dar nu e nici un scut care sa faca acel zgomot... Daca imi aduc aminte din copilarie bine, cand la motoarele de dacia venea mecanicul si schimba cuzinetii si segmentii pe masa din bucatarie, la prima pornire a motorului dupa reparatie se auzea ceva asemanator (ca piese metalice ce se freaca fara ungere) pana cand motorul se ungea in totalitate prin circulatia uleiului si zgomotul disparea...dura cateva secunde. Dar doar atunci....In rest never again.. Ar mai fi vreo doua detalii electronice pe care eu le gasesc improprii....dar nu e obiectul acestui topic pe care l-am deschis... Nu vreau decat sa stiu daca mai sunt real si alte persoane ce au aceleasi simptome doar ale acestui tip de motor...pentru a avea cei de la hyundai un feedback complet... Mea culpa ca am scris DPF ...asa e ... Sper pe viitor sa mergem pe hidrogen si sa nu mai avem ce filtra, decat particulele produse de placutele de frana, care la franarea regenerativa specifica masinilor electrice nici nu mai apar. Drumuri bune...
  3. Salut. In videoclip sunt teste empirice ce nu reflecta sub nici o forma conditiile de presiune si temperatura din interiorul unui motor mai ales si cand uleiul circula prin diverse zone cu grade diferite de temperatura ( chiulasa, bloc motor, lagar turbina). Ofera doar o informatie oarecum orientativa, si nicidecum una care sa determine luarea unei decizii. In acest caz sunt convins ca un producator auto va recomanda un ulei in functie de cum acesta va satisface anumiti parametri ai masinii, in urma testelor motorului, gen vibratii, zgomot, si in functie de ce zice comercialul....pentru ca in ziua de azi masinile sunt facute de comercial si nu de ingineri mecanici... Dar nu vreau sa dau in anumite polemici...E clar insa ca un producator de uleiuri va recomanda intotdeauna uleiurile gama de varf...in care s-a investit mai multa cercetare....dar totusi...Ar putea sa spuna vreun dealer daca un ulei e mai potrivit pentru un motor decat altul, primind de la producatorul auto nota informativa in acest caz?...Sunt absolut convins ca nu isi bate nimeni capul. Iar atata timp cat vanzarile merg.... In legatura cu actuatorul pentru wastegate-ul turbinei se poate observa la motorul de 1l daca se scoate capacul de antifonare al motorului si se urmaresc primele secunde de la pornirea motorului. Este o parghie ce se deplaseaza si care duce spre turbina. Din ce am studiat wastegate-ul asa si cum denumirea o sugereaza e o solutie pentru reglarea presiunii gazelor arse ce actioneaza asupra palelor turbinei prin utilizarea unui canal adiacent folosit pentru redirectionarea gazelor direct la iesire. Cumva actioneaza ca o reactie pozitiva ce micsoreaza lag-ul dat de turbina. Din iunie 2018 hyundai a pus DPF-uri pe motoarele de 1L t-gdi pentru a fi compatibile euro 6d temp. Avand acest filtru e clar ca undeva trebuia actionat pentru a compensa pierderea de putere introdusa. As fi foarte curios cat s-a testat noua harta de injectie si motorul pentru a fi pastrate performantele., fata de versiunea initiala 2017 care nu avea DPF. Deocamdata sunt singurul care a scris despre problema la pornirea la cald a motorului. Mai e oare cineva in tara cu aceasta problema sau sunt asa rare versiunile cu motor de 1L t-gdi 120cp, motorizare care se regaseste si pe i30? Forumul mentionat la inceput de post descria ca fiind o problema si pe kia ceed. So...?
  4. Mda...din graba am scris 2017 in loc de 2018 si westgate in loc de wastegate...ma rog ati inteles voi Nu am stat langa cei din service cand au schimbat lantul asa ca trebuie sa-i cred pe cuvant....lantul nou are alt cod si pus peste cel inlocuit au avut fix aceeasi lungime...Cand insa e cald nu se stie... Acum a ramas sa le comunic evenimentul pentru ca masina a ramas sa fie monitorizata de mine. Pana la urma ma gandesc ca distributia pe curea e mai ok pe motoarele mici atata timp cat e inlocuita la timp. Nu genereaza atatea probleme si e mai simpla constructia...dar asta e. Si mai e o chestie care nu o inteleg...poate ma lamureste cineva... Masina a venit cu ulei shell ect 0w30. Pe site shell uleiul acesta e trecut la alternativ, iar recomandat e Helix HX8 Professional AG 5W-30. Cand am solicitat sa puna tipul acesta de ulei au spus ca in garantie producatorul recomanda 0w30. Deci care e mai potrivit? Si la ce ar folosi sa aiba alta viscozitate?
  5. Salut Deschid un topic nou pentru o problema caracteristica motoarelor 1.0 t-gdi. Problema care am regasit-o doar descrisa pe un forum din UK (https://www.konaforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=165&sid=3b428a7f8f948504f9291617db468c24&start=10). Problema se manifesta pentru acest tip de motor pe care il am si eu pe masina care o conduc (kona 1.0 t-gdi premium+) achizitionata in 2017. Manifestarea apare dupa ce masina depaseste 6000-7000 km. Mai precis daca ai condus masina, motorul a ajuns la temperatura normala de functionare si sa zicem te opresti aproximativ o ora, la repornire se aude un zgomot foarte puternic de piese metalice in frecare (ca si cum motorul ar porni fara ungerea anumitor subansamble, sau lantul e slabit si atinge ceva deoarece zgomotul se aude ca o rapaiala pe o placa metalica). Dupa aproximativ 5 sec acel zgomot dispare. Zgomotul respectiv nu se produce la inceput de fiecare data cand se repeta fenomenul si de asemeni daca opresti motorul si il repornesti dupa ce ai auzit acel zgomot sunetul nu se repeta. Este total aleatoriu. Dar pe masura ce nr de km creste si te apropii de 12-13000 km zgomotul descris la pornirea la cald a motorului devine aproape obisnuit dar tot aleatoriu. Se poate intampla dupa 20 min dupa o ora sau deloc. Inlocuirea uleiului la revizia periodica nu rezolva problema. De ce scriu aceste randuri...pentru ca dupa sesizarea care am facut-o la dealer in cele din urma s-a inlocuit kit distributie (lant, intinzator hidraulic si alte adiacente). Problema zgomotului s-a rezolvat. Pana acum 2 zile cand a reaparut iar la pornirea la cald dupa aprox 1,5 ore de stationare in parcare subterana. Deja sunt la 20500 km. Deci reparatia a tinut doar cam 5000km in care acel sunet nu s-a mai manifestat indiferent de situatia in care a fost pornita masina. Sa nu mai vorbim de rontaiala care se aude la pornirea la rece a motorului si care dureaza aproximativ 30 sec. Rontaiala apare in momentul in care la pornirea motorului se activeaza actuatorul westgate-ului turbinei si depinde ca intensitate a sunetului si durata si de consumatorii utilizati (gen faruri, AC). Poate undeva in managementul electronic al motorului sunt niste greseli, sau motorul, mecanic, chiar are anumite probleme. Sunt curios daca la noi in tara a mai intampinat si altcineva aceste probleme.
  6. felix

    i30 2017

    Casa Auto IASI
  7. felix

    i30 2017

    Am facut un test drive pe I30 2017, varianta automata 1,4 benzina turbo. Pe langa designul oarecum discutabil al acestei variante versus varianta anterioara (la unii s-ar putea sa placa la altii nu), pe ansamblu masina e reusita, si in unele privinte e un plus fata de versiunea anterioara. Ca feeling interior, cand te asezi la volan, observi un bord cu un design conservator d.p.d.v al instrumentarului de bord. Volanul insa e altceva ca materiale utilizate si ca ergonomie. La acest capitol se sta bine butoanele find corect amplasate si pe bord..Insa sistemul multimedia...uff. Poate voi intelege vreodata de ce trebuia adoptata de f multi producatori varianta introdusa de mercedes pe A acum cativa ani. Si nu inteleg de ce pentru a iesi sub limita celor 20000 euro la noi, pe versiunea de top, nu a fost totusi adusa varianta cu ecran de 8". Difuzoarele de medii/inalte fata au fost montate pe bord sub parbriz Ca si comparatie la condus masina se simte la fel ca si versiunea anterioara find o placere pe viraje tinuta de drum. Aici eu am o alta parere fata de ce se spune despre aceasta masina ca nu ar fi chiar ok d.p.d.v al feelingului la volan. Ca si rulare la viteze ceva mai mari nu am reusit sa-mi dau seama exact dar parca masina putin valsa. Poate fi din cauza drumului umed si a vantului, poate si a cauciucurilor de iarna montate, dar nu chiar m-am simtit confortabil. Cu toate acestea directia nu da dovada ca ar fi imprecisa. Masina era dotata cu anvelope cu talon de 45. Se pare ca s-a renuntat la cele 3 setari pentru reactivitatea servodirectiei electrice. Cutia automata nu bruscheaza la plecarea de pe loc sau la mersul cu spatele sub nici o forma. Insa la acceleratii bruste cand se retrogradeaza automat, dupa aprox o jumatate de secunda cutia te smunceste, mai tare decat ai face-o cu manuala. Daca insa te obisnuiesti cu aceasta situatie iti vei doza astfel acceleratia si vei constata ca poti accelera si mai repede astfel incat cutia sa nu fie nevoita sa retrogradeze. Motorul turbo de 1,4 pe benzina e realmente covarsitor...Rar am intalnit motoare pe benzina care sa afiseze la mers constant la 80 la ora pe automat 7 un consum instantaneu de 3,2 litri...cu cutie automata....Masina avea putin peste 300 km. Rampele nu mai sunt deloc o problema. Masina le poate urca cu o usurinta nemaipomenita, iar cutia se descurca admirabil de data aceasta fara sa smuceasca. Am luat masina cu un consum mediu de 9,6l/100km iar la sf de test era afisat 8,5. Fara menajamente. Padelele pot schimba viteza daca esti in mod drive daca se tina apasata padela ptr o perioada mai mare de aprox un sfert de secunda (aici nu stiu detaliul de timp) Pe langa cele enumerate mai sus: Pro's: - motorizare foarte buna si mai ales... foarte bine insonorizata (cutia tine astfel turatia incat sa nu sesizezi motorul). - husele scaunelor vin din fabrica cu fermoar de desfacere putand fi spalate. - s-a renuntat la plasticul de pe spatarele scaunelor fata - calitate aparent mai buna a materialelor volanului si schimbatorului de viteze - prezenta padelelor de schimbat viteza - sistem audio de calitate decenta (trebuie lucrat putin la setari audio). - amortizare foarte buna si silentioasa a trecerilor prin gropi Con's: - in continuare si pe aceasta varianta persista zgomotul la rulare (de data aceasta cauzat si de prezenta anvelopelor de iarna si a talonului mic al acestora) - in partea sus spre spate la usa soferului se aude zgomot la vant la rularea cu peste 110 - cutia de viteza smuceste si intarzie aproximativ 0,5 secunde la apasarea brusca a pedalei de acceleratie. - bord relativ anost si fara ecran de 7-8" pentru sistem multimedia Poate mai scriu si alte persoane parerea lor. Acum, in incheiere, parerea mea este ca daca totusi ar fi pastrat un design mai futurist ca si cel al generatiei precedente si cu motorizarile de acum masina aceasta ar fi fost ... Va las pe voi sa continuati.
  8. felix

    Senzor ABS

    Am avut si eu senzor ABS dreapta spate rupt. Pe bord erau aprinsi martori ABS si ESP. Nu se recomanda rularea cu acesti martori aprinsi (mai ales pe timp de iarna) pentru ca toate sistemele de protectie activa (ABS, ESP, TCS) se dezactiveaza!! Dupa instalarea senzor nou se anuleaza istoric corespunzator acestor sisteme. Altfel e ca si cum nu s-a inlocuit nimic, fiind declarat de CB drept eroare majora ce trebuie corectata in service. Deconectarea bateriei nu sterge istoricul din CB mai ales pentru erori majore. Am incercat sa schimb senzorul pe garantie pentru ca dupa parerea mea e viciu de proiectare sa lasi cablul senzorului in pasajul rotii mansonat doar pe alocuri, nu pe toata lungimea cablului...... insa fara rezultat. Ca si recomandare ar fi sa ridicati mansonul cablului, in zona de inainte de intrarea in protectia corespunzatoare pasajului rotii, dupa montare (cine mai intampina problema) astfel ca sa acopere zona cu potential risc. PS: As fi pus si poze dar pe chrome nu merge upload-ul (pentru adm.... 20170201_084633.jpgUpload Skipped (Error413)). Fisierul are 1,4MB.
  9. nu stiu cum scrie la tine dar pentru 205/55 r16 presiunea recomandata e 2,2 a rula cu presiunea sub aceste valori duce implicit la uzura anvelope pe partea dinspre flancurile laterale acolo unde cauciucul e mai utilizat in curbe, dar chiar si la rulaj pe aliniament de asemenea rularea cu presiunea sub cea recomandata duce la consum sporit de combustibil .... britanicii recomandau la un moment dat ptr a fi mai eco sa umfli anvelopele cu 0.1 peste presiunea recomandata (na..ei sunt mai zgarciti)...cica ar scadea consumul cu pana la 0,5 l la 100km si ar mai fi ceva...pentru anvelopele montate pe jante de aluminiu imagineaza-ti ca e mai bine sa ai cauciucul umflat mai tare cand ai talonul mic.....la gropi mai ai o sansa cu jantele eu la mine le tin un pic peste 2.2... si inca un sfat...presiunea in anvelope se face cel putin odata pe luna difera functie de anotimp si de momentul zilei nu se umfla anvelopele dupa ce s-a rulat cu masina niciodata...e bine sa o faci la "rece"
  10. felix

    pareri despre i30 2012

    revin dupa ce am mai studiat diverse site-uri si forum-uri externe referitoare la acesta setare ... Dupa spusele hyundai e doar un indicator ECOshift ce identifica momentul optim la care sa schimbi viteza...si nu precizeaza nimic altceva. Spre deosebire de sistemul Active ECO aflat pe masinile cu transmisie automata ca dotare suplimentara ce intervine asupra modului de solicitare a grupului propulsor. si totusi..."automatic transmission models feature Hyundai's Active ECO System. Active ECO modifies engine and transmission control to smooth out throttle response. By turning on Active ECO, drivers can realize up to a seven percent increase in real-world fuel economy. The GL manual transmission model has a shift indicator to inform drivers of the optimal time to upshift and downshift. Fuel savings in the seven to nine percent range are attainable using the manual Eco Gear Shift Indicator." asadar obtinand aceeasi reducere de combustibil si stiind ca sistemul ECO active actioneaza efectiv modificand parametrii motorului nu vad cum tu, ca sofer, poti sa faci asta urmarind doar indicatiile de schimbare a vitezei a indicatorului Eco shift pe transmisia manuala... Parerea personala e ca sunt modificati si parametrii motorului astfel incat coroborat cu schimbarea de viteza facuta conform indicatiei sa obtii acea reducere de consum...altfel sincer nu ai cum...pentru ca, conducand motorul subturat si marind sarcina, nu obtii reducere ci crestere a consumului...ca sa nu mai zic de uzura prematura si alte efecte nedorite Dar intr-adevar doar pe dyno iti poti da seama de functionarea acestui sistem Anyway cu eco dezactivat conducand dupa cum simt masina si motorul, dupa 600 km mi-a scazut consumul urban cu ~0.5 l /100km Si daca tot vb de consum AC automat ia ~ 1l /100km Sa aveti drumuri bune...si succesuri scolarilor in noul an...
  11. felix

    pareri despre i30 2012

    am vazut nu demult un filmulet despre ix35 in care se spunea ca masina trage altfel cu sistemul ECO dezactivat...e mai fasneatza... si ma gandeam daca acest lucru e posibil si pe new i30 asa ca am dezactivat sistemul ECO...care e responsabil si pentru indicatia cu schimbarea optima a treptelor de viteza... cu sistemul ECo activat am constatat ca sunt momente cateodata cand, pe un anumit palier al pedalei de acceleratie, raspunsul masinii e putin incetinit fata de cum mi-as fi dorit sa fie.... iar daca depasesti cam jumatate din cursa pedalei de acceleratie, Calculatorul de injectie isi da seama ca tu vrei mai mult (soliciti o sarcina mai mare din partea motorului) si atunci indicatia cu schimbatul treptelor dispare, iar masina se accelereaza asa cum iti doresti. acum, cu sistemul ECO dezactivat, constat ca s-a schimbat turatia de la care simti ca motorul trage..cu aprox 4-500 rpm mai jos... inca nu mi-am dat seama cum reactioneaza consumul mediu.... asadar va intreb si pe voi daca ati experimentat functionarea modului ECO dar vreau sa scrieti doar cei care au facut acest lucru si nu cei care isi dau doar cu presupusul... sau daca isi dau macar sa aibe o opinie decenta concluziile mele sunt urmatoarele: 1. daca adopti un condus mai sportiv: - cu modul ECO activat, atunci va trebui sa o duci mai sus in ture de unde va rezulta un consum sporit de combustibil - cu modul ECO dezactivat, vei obtine aceleasi rezultate fara sa sui motorul in ture prea mult dar cu schimbare mai rapida a treptelor, si posibil un consum ceva mai scazut (deocamdata acest aspect inca nu-l pot confirma) 2. daca adopti un stil normal de condus: - cu modul ECO activat, vei schimba treptele conform cu indicatiile CB si va rezulta un consum redus de combustibil - cu modul ECO dezactivat, vei urca mai mult motorul in ture pentru ca nu stai tot timpul cu ochii pe turometru ci dupa cum simti masina si motorul, si vei avea un consum ceva mai mare voi ati facut astfel de teste?
  12. reviziile se fac conform....http://www.hyundai-motor.ro/servicii-post-vanzare se da click pe mentenanta... si apoi click pe conditii generale ....incepand cu 15 ian 2011, selectezi din tabel modelul detinut se va deschide un pdf cu intervalele de revizie si cost estimativ exemplu caz i30 1,6 gdi http://www.hyundai-motor.ro/userfiles/carMaintenanceFiles/maintenance/noul%20i30%201.6%20benzina%20GDI_454.pdf
  13. uite eu sunt proprietar de gdi...de ce am luat?...simplu ... pentru ca sotia dupa ce a condus mai multe tipuri de auto a ajuns la concluzia ca daca vrei performanta (nu neaparat bruta) iti trebuie motor mai mare... asa cum spuneam la inceputul acestui topic...pacat ca nu avem turbo....dar uitandu-ne la sora kia ce are pe ceed GT 1,6 gdi+turbosuflanta....=>204cp vom constata urmatoarele: pentru motorizare turbo spre 200 cp iti trebuie: 1. sasiu sport....cine nu are asa ceva pe masina degeaba are acel motor...rezultatul e o prastie de masina (recomandari ptr cei ce isi iau ford focus....neparat sa isi ia suspensii sport chiar daca dau mai multi bani....altfel degeaba au motorul ala ecoboost de 1,6 .... si ca sa ii calmez pe domnii care faceau comparatii ceva mai devreme motorizarea de 1,0 turbo pe focus consuma mediu mai mult decat cea de 1,6 turbo... am vazut asta cu ochii mei si am si testat...iar motivul e cat se poate de simplu....pentru a pune in miscare aceeasi greutate cu un motor mai mic trebuie sa-l suprasoliciti...deh...mama ei de fizica) 2. clar mai multi bani si o intretinere mai scumpa a masinii 3. nu se poate obtine putere dezvoltata mai mare fara aport de combustibil...si aici tin sa apreciez domnii coreeni care au dat ptr motorizarea turbo gdi consum mai mare cu peste juma de litru fata de motorizarea gdi aspirata...asta in comparatie cu alti producatori...pentru ca atentie...oxigenul conform fizicii si chimiei doar intretine arderea In fine...nu ne opunem dezvoltarii motoarelor... si intr-adevar faptul ca obtii cuplu mai mare la turbo decat la aspirate e un atu de necontestat...pentru ca asta iti da feeling-ul ca masina se infinge...si asta iti mangaie orgoliul de sofer...dar poate am uitat cu totii ca atunci cand faceam scoala de soferi indiferent ce masina aveam tot cu tr 2-3 mergeam si cu 30-40 la ora ...si ni se parea imens.... la gdi...in afara de problema care o reclamase cineva intr-un topic...si care nu stiu daca a mai rezolvat-o...comportamentul e specific unei aspirate...nu poti sa soliciti altceva....singurul lucru mai bun care il ofera e acea putere ceva mai mare si cuplul mai bun pe o gama mai larga de turatii.....dar ca sa simti masina cu adevarat trebuie sa o sui peste 3000-3300 ture (depinde de treapta)... si ce e cel mai super e acea treapta a 2-a care te duce aproape la 100 inainte de a schimba 3 la turatia maxima... in plus evacuarea peste 3600 ture suna altfel fata de 1,4l benzina...cu totul altfel... pentru cine spunea ca are probleme cu directia....sa verificati intotdeauna presiunea din pneuri sa fie egala...orice dezechilibru se simte la volan si la comportamentul rutier al masinii sa aveti drumuri bune....drive safe
  14. nici nu am zis ca sunt de foarte buna calitate... de crema de maini ...am zis probabil...e posibil sa ai dreptate... nici eu nu le-am dat cu vre-o crema... in cazul lavetei microfibra trebuie incercata una care sa nu aiba efect electrostatic... eu dupa vreo 4 tipuri am revenit la clasica carpa de bumbac In orice caz....imbracarea volanului in piele, cu exceptia utilizarii uneia naturale de f buna calitate, e un moft care personal nu-l agreez tinand cont de uzura ce apare la utilizarea in traficul urban
  15. 1 an si 2 luni utilizare...nu au aparut decojiri cateva recomandari referitoare la intretinere : 1. protejati bordul cu un parasolar in parcare (merge si cel de logan dar e mai putin inalt neocupand in totalitate parbrizul)...soarele e un inamic puternic al pielii...ecologice aka musama 2. daca este posibil foliati geamurile...se obtine cea mai buna protectie plus ca scade temperatura interioara 3. probabil ca un efect bun are si faptul ca sotia foloseste crema de maini ( ea conduce masina marea majoritate a timpului)....dar atentie ...crema fara alcool si pe cat posibil fara parfum sau doar parfum natural discret 4. dupa experientele din masinile anterioare....scadeti nivelul de umiditate din interior introducand in portbagaj intr-un saculet din panza granule de silicon recuperat din cutiile de pantofi (aprox 100 grame)....va va ajuta si in perioadele de umiditate atmosferica mare cand geamurile masinii nu se vor mai aburi asa tare sau se vor dezaburi imediat 5. pastrati curatenia interioara minimizand praful si stergeti intotdeauna suprafetele cu o carpa de bumbac moale fara solventi si fara apa 6. nu conduceti cu mana stanga in partea superioara a volanului ...e o pozitie incorecta plus ca acolo volanul se infierbanta cel mai tare de la soare 7........si da ...preferati sa va faceti singuri curatenia interioara si nu in spalatoriile auto....eu cand duc masina intotdeauna blochez portierele pentru a nu le veni la baieti idei.....ca au o gramada... sa aveti drumuri bune....si concediu placut tuturor
×
×
  • Create New...