Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

poseidon

Membri
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

poseidon last won the day on April 1 2016

poseidon had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutral

About poseidon

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Tucson / DOHC / 4WD
  • An
    2007
  • Locatie
    Iasi
  1. poseidon

    Martor ulei

    Sistemul de ungere al motorului este, in principal, format din: - baia de ulei (rezervorul de ulei) care este amplasata la baza motorului; - sorbul de ulei, care este amplasat in baia de ulei si care este prevazut cu o sita; - pompa de ulei, care este amplasata sub capacul lateral din dreapta a motorului, (din partea curelei de distributiei) - circuitul de ungere din interiorul motorului; - supapa de bypass, cu rol de limitate a presiunii uleiului; - filtru de ulei, amplasat in partea inferioara a motorului; - presostatul care monitorizeaza valoarea presiunii uleiului de pe circuitul de tur (circuitul pe care se trimite uleiul catre motor) si care are rolul de a semnaliza cand presiunea de tur a uleiului este sub valoarea minima admisa; Functionare: - pompa de ulei absoarbe uleiul din baia de ulei, prin intermediul sorbului; - uleiul este refulat cu presiune catre supapa de limitare a presiunii si catre filtrul de ulei; - dupa filtrare uleiul pleaca, pe turul circuitului de ungere, catre motor; - presostatul inchide contactul de semnalizare cand presiunea uleiului, de pe circuitul de tur, atinge limita minima admisibila; Tinand cont de cele de mai sus, putem spune ca semnalizarea unei presiuni insuficiente a uleiului de ungere poate sa aiba urmatoarele cauze: - sita sorbului este colmatata si pompa nu poate sa absoarba un debit de ulei suficient (in acest caz trebuie facuta o "spalare interioara" a motorului cu solutie de tipul "Motor Flush" de la Liqui Moly, conform instructiunilor); - supapa filtrului de ulei nu functioneaza corect (in acest caz trebuie verificat daca filtrul de ulei utilizat este compatibil cu motorul si daca nu atunci trebuie schimbat cu unul corect); - presostatul nu mai functioneaza corect (in acest caz trebuie schimbat); - pompa de ulei este uzata si nu mai face presiunea necesara (aceasta cauza este mai rara dar inlaturarea ei necesita manopera calificata de mecanic); - supapa de limitare este uzata si se deschide la o presiune maimica decat cea nominala (aceasta cauza este destul de rara dar inlaturarea ei necesita manopera calificata de mecanic); Sper ca cele de mai sus sa te ajute in rezolvarea problemei, care este una serioasa. Daca motorul ramane fara o ungere adecvata atunci acesta se uzeaza mult si poate ajunge pana la compromiterea sa totala, prin gripare.
  2. Cred ca trebuie verificata cu atentie si bieleta antiruliu.
  3. Da, imi aduc bine aminte ca am schimbat bateria in toamna lui 2012, la aproape 5 ani de la achizitie, imediat dupa ce a dat prima data semne de slabiciune. Bateria originala era Rocket 60 Ah / 550A si am pus una de tipul Bosch S3 / 70 Ah 640A. Asta am gasit la acel moment si era cea mai apropiata de caracteristicile tehnice ale celei originale. O am si acum pe masina si e Ok. Sper sa tina mai mult decat cea originala. Cat despre masina de cusut, ca veni vorba, daca coase bine, fara sa rupa acul sau cureaua, e silentioasa, e usor de utilizat, e usor de reparat si tighelul e bun atunci e totul ok. Am avut ocazia sa vad si alte tipuri de masini desfacute, din alea cu galoane groase, de general, pentru care, saracii lor proprietari, chiar cat de galonati or fi, tot inghit in sec cand aud scorurile pentru reparatii (chiar si pentru cele mai putin complicate). Astea is facute, in esenta, sa-i stoarca pe unii si sa-i ingrase pe altii. Prin comparatie, da-mi voie sa-ti spun ca cei de la Hyundai joaca, prin solutiile tehnice adoptate (simple si eficiente) totusi, un pic in favoarea proprietarului. La toate clasele de masini pe care le-au conceput pana acum. Cred ca astfel stau lucrurile si in cazul lui ix35 GDI (Gasoline Direct Injection) din semnatura ta. Motoare noi, tehnologii noi. Ce putere are si la ce turatie maxima o atinge ? Sa-ti aduca numai satisfactii.
  4. Salut pe toata lumea ! Am un Tucson de 2.0, benzina, Full option, 4WD, 2007, luat de nou. Pana acum, in 2016, am parcurs peste 160.000 Km. Va spun ca nu am avut probleme cu motorul, ambreiajul, suspensiile, ..., etc. Am schimbat doar consumabilele. Merge Ok si nu am de gand sa-l vand. Este o masina cu care am umblat si pe coclauri si prin zapada si prin noroi. Daca ai anvelopele potrivite, la momentul potrivit, nu te lasa deloc. Pe net am gasit manuale complete de service, cu detalii tehnice atat la nivel mecanic cat si la nivel electric. Sunt o multitudine de surse pentru piese de schimb, de la dezmembrari pana la piese de schimb noi si originale. Sunt o multime de producatori aftermarket, cu calitate si preturi foarte bune. Pentru cine are cat de cat talent tehnic, fara sa fie mare specialist mecanic auto, are conditii minime si este dispus sa-si intretina masina singur poate avea satisfactii foarte mari. Masina a fost proiectata intr-un mod adevarat ingineresc, cu partile componente usor accesibile si usor de demontat. Cu unelte relativ simple, pe care le gasesti peste tot, (fara trox-uri si alte figuri) poti face multe in cazul acestei masini. Chiar daca nu am avut probleme cu masina, in tot acest interval de timp de 9 ani, am studiat partile sale componente. Unele chiar le-am demontat pentru a le studia. Cred ca este o masina foarte potrivita pentru mine din ma multe motive: - dotari Ok - confort Ok - fiabilitate Ok - intretinere Ok - aspect inpunator Ok - consum acceptabil pentru o astfel de masina cu masa proprie de 1.703 Kg (pot spune ca am facut suficiente experiente si am obtinut consumui, in diferite moduri de exploatare, cuprinse in intervalul 6.2 ÷ 12,5 litri / 100 Km) in conditiile in care este pe benzina. Ca o observatie, se merita din plin montarea unei instalatii moderne de GPL. Am studiat si acest aspect si am vazut multe Tucsoame cu GPL care merg super Ok, cu super consum. Nu am facut acest lucru pana acum cu toate ca mi-am dorit de mult sa-l fac. In plus nu e foarte scump si se amortizeaza complet in ~ 20.000 Km, cu minimum de mentenanta. Ma opresc aici cu laudatul, dar chiar pe bune ca pe mine aceasta masina m-a bucurat din prima clipa iar acum, dupa ceva experienta in exploatare, ma uit la ea si cu mult respect. Nu doresc altceva decat si altii, cat mai multi, sa se bucure de Tucsoanele lor, cel putin la fel de mult ca mine. Mult noroc la toata lumea !
  5. Bune sa va fie inimile, fratilor ! Deschid acest topic (este primul pentru mine) cu intentia de a se realiza, cu participarea a cat mai multor pasionati, a unei sinteze cu cele mai importante caracteristici tehnice ale tuturor variantelor de Hyundai Tucson, ce au fost fabricate in perioada 2004 -2010 si au fost vandute, in special, pe teritoriul Romaniei. Cred ca o astfel de "baza de date", sa-i spunem, poate contribui la imbunatatirea cunosterii tehnice despre acest model de automobil, atat de popular la noi in tara si nu numai. Precizez ca am in dotare un Tucson din 2007, achizitionat de la Casa Auto - Iasi. Pana in prezent l-am utilizat cu spor acumuland ~ 155.000 Km, fara probleme deosebite. In tot acest interval de timp am cautat, pe cat posibil, sa ma documentez intr-un mod cat mai corect despre aspectele tehnice ale acestui automobil si recunosc ca nu totdeauna am gasit informatiile "pe tava". Mai jos sunt prezentate pe scurt principalele caracteristici tehnice si de identificare pentru Tucson-ul din dotare: ============================================================================== Producǎtor: Hyundai - Coreea - Ulsan Denumire: Tucson / JM (Joyful Mover) Nivel echipare: GLS Premium (full options) An fabricaţie: 2007 Tip motor: β-2.0 I4 Gas / G4GC / DOHC Tip transmisie: 4WD (four – Wheel drive) caracteristici 1 =================== Capacitate cilindrica: 1975 cm3 Raport de compresie : 10,1 : 1 Putere maxima (cp / rpm): 141 / 6000 Moment maxim (Nm/rpm): 184 / 4500 Coeficient de elasticitate motor: 6000 : 4500 = 1,333 Turatie maxima (rpm): 6500 Viteza maxima (Km/h): 180 Timp minim acceleratie 0-100Kh/h: 11.3 sec. caracteristici 2 =================== Tip cutie de viteze: M5GF1 / manuala / 5 viteze / Gear ratios Treptele de viteza: 1st: 0 ÷ 20 Km/h 3,636:1 2nd: 20 ÷ 40 Km/h 2,056:1 3rd: 40 ÷ 55 Km/h 1,333:1 4th: 55 ÷ 75 Km/h 1,061:1 5th: 75 ÷ 180 Km/h 0,821:1 Rev: 0 ÷ 20 Km/h 3,455:1 Factorul Final de demultiplicare: --------------------------------------- 4,533:1 (Differential Ratio) Turatia 2000 rpm la diferite trepte: 1st 2nd 3rd 4th 5th Rev Viteze de deplasare obtinute (Km/h): ~ 20 ~ 30 ~ 50 ~ 60 ~ 70 ~ 19 Treapta a 5-a la diferite turatii: 3000 rpm 4000 rpm 4500 rpm 5000 rpm Viteze de deplasare obtinute (Km/h) 110 150 160 180 caracteristici 3 =================== Combustibil: benzina - CO 95 Capacitate rezervor : 58 l Capacitate portbagaj: 500 l Consum urban : 10.6 l Consum extraurban: 6.8 l Consum mixt: 8.2 l caracteristici 4 =================== Lungime (mm): 4325 - Length Latime (mm): 1830 - Width (fara oglinzile laterale) Inaltime (mm): 1730 - Height Ampatament (mm): 2630 - Wheelbase Ecartament fata (mm): 1550 - Front gauge Ecartament spate (mm): 1550 - Real gauge Garda la sol (mm): 195 - Ground Clearance Unghi de atac (°) : 28,2 - Angle of Approach (Approach Angle) Unghi de degajare (°) : 31,9 - Angle of Departure (Departure Angle) Unghi de rampa "exclus" (°): 19 - Ramp breakover angle ("exluded" angle) Unghi de rampa "inclus" (°) : 142 - Ramp Angle (Break Over) ("included" angle) Rampa max. abordabila (°) : 38 - Gradient (Incline, Slope) Unghi lateral max. de înclinare (°): 45 - Rollover Angle (Slant) Coeficient Aerodinamic (Cd): 0,396 - Drag coefficient Adancime vad (mm): 388 - Wading Depth Diametru de intoarcere (m): 10,8 - Turning Circle (Diametru de bracaj) Aceasta suita de caracteristici poate fi corectata si completata pentru o informate cat mai corecta a noastra, a tuturor.. In atasament este o schita simplificata dar sugestiva care prezinta caracteristicile, sa le spunem "geometrice", ale Tucson-ului. Aceste caracteristici spun totul despre ce poate sa faca si ce nu un automobil intr-un mediu de tip offroad. Specificatii_Offroad_01_01_2016.bmp Pentru a se forma o idee corecta despre Tucson, ar trebui sa se realizeze o comparatie si cu alte autovehicule din aceeasi gama.
×
×
  • Create New...