Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

Cristi S

Membri
  • Content Count

    266
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Cristi S last won the day on March 4 2016

Cristi S had the most liked content!

Community Reputation

24 Neutral

About Cristi S

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Santa Fe 2.2 CRDi
  • An
    2007
  • Locatie
    Bucuresti
  1. James, le-ai incurcat. Diferential deschis este acela care repartizeaza diferit cuplul catre punti. Practic, face ce face un diferential de pe o punte, pentru a asigura o diferenta de rotatie intre cele doua roti (utila cand abordezi un viraj). Cel central asigura o diferenta de rotatie intre cele doua punti. Diferentialele trebuie sa ramana deschide atunci cand se ruleaza pe suprafete aderente, tocmai pentru a nu exista tensiune mecanica in transmisie si pentru a permite rularea independenta a puntilor si rotilor atunci cand se abordeaza viraje, spre exemplu. Diferentialul central blocat insemna o repartizare egala intre cele doua punti a cuplului motor. Diferentialul central blocal ajuta pe suprafete alunecoase deoarece ambele punti vor beneficia de un cuplul egal ca sa fie "pregatite" oricand sa propulseze automobilul.
  2. James, este un 4x4 permanent. In cazul in care Lock nu este activat, ESP-ul cupleaza temporar, pana cand sesizează ca masina nu mai pierde aderenta, diferentialul spate. Conform prezentarii oficiale a Santa Fe-ului 2, cuplul este transmis periodic catre puntea spate, intr-un oarecare procent, in functie de nevoi. Spre exemplu, in viraje.
  3. Diferential central este mult spus James. Spre deosebire de o configuratie clasica, in care motorul este asezat longitudinal, apoi este atasata cutia de viteze, mai apoi o cutie de transfer (care poate contine sau nu in ea un diferential central si care poate face parte sau nu tot din cutia de viteze) si mai apoi cate un ax cardanic si cate un diferential pentru fiecare punte, in cazul multor sisteme 4x4 noi, din motive economice si din lipsa de spatiu, se opteaza pentru o configuratie de tip tractiune fata, cu motor amplasat transversal, in a carui cutie de viteze de tip tractiune fata se monteaza cateva pinioane in plus si apoi se ataseaza un cardan care merge catre diferentialul spate. Acea simulare a unui diferential central este realizata de catre un dispozitiv (vasco cuplaj sau cuplaj electric) montat la intrarea in diferentialul spate. Acest tip apare pe Santa Fe, Tucson, IX35. Avantajul configuratiei clasice este ca poate transmite in majoritatea timpului cuplul motor catre puntea spate. In cazul unei configuratii economice, precum cea mentionata, masina va rula majoritar ca tractiune fata. De aici si razboiul intre fanii xdrive / 4 matic / quattro. Din pacate ei sunt doar fani ai unor marci si se razboiesc din dragoste fata de un brand, fara sa stie de fapt diferente reale intre sisteme si de ce unele sunt superioare celorlalte.
  4. Salutari. Lock ajuta la blocarea modului de distribuire al cuplului către punți. Dacia in modul Auto acesta este distribuit automat, in funcție de necesitați, intre punțile fata si spate, in modul Lock acesta distribuie cuplul in proporție de 50/50% fata/spate. Practic, simulează modul 4x4 Hi disponibil la mașinile 4x4 care dispun de o cutie de transfer cu reductor. Diferența intre Fiatul tău și Hyundai este posibil sa fie data de modul in care funcționează controlul tracțiunii, acesta dictând modul in care este transmis cuplul pe fiecare roata. Comparând sistemul de control al tracțiunii disponibil pe Santa Fe și pe Land Rover, spre exemplu, este clar ca cel de pe Santa Fe nu este construit/configurat sa răspundă la fel de eficient (sa infraneze roata care a pierdut aderenta pentru a transfera cuplul catre roata cu aderenta).
  5. Undeva intre 8.000 si 10.000 de Euro este un corecta. Iti voi transmite un link pe mesaj privat.
  6. Salut. Santa Fe 2.2 cu transmisie automata a fost livrat doar in varianta 4x4 la noi in tara. Din cate am observat, pentru tarile din Europa, variantele cu 5 sau 7 locuri, transmisie automata, au fost si cele mai bine dotate, incluzand de multe ori piele, trapa, incalzire in scaunele din fata. De asemenea, cele mai bine dotate au venit in standard cu ESP, celelalte variante de Santa Fe 2 avand in dotare standard doar ABS-ul. Euro 4 s-au produs incepand cu finalul anului 2007, inceput de 2008. Eu in anul 2007 am prins printre ultimele variante Euro 3, la momentul respectiv cumparand-o in varianta Euro 3 pentru ca a avut o reducere considerabila de pret la dealerul din Bucuresti.
  7. Salut. Uleiul se schimba la aproximativ 110-120.000 km. Eu l-am schimbat tot la un Santa Fe 2.2 fabricat in 2007, cutie automata. Aceasta operațiune este preavazuta inclusiv in cartea de service si este obligatorie.
  8. Salutari. Pentru moment masina se pastreaza, voi reveni cu un nou topic sau il voi redeschide pe acesta. Va multumesc pentru gazduire. Toate cele bune.
  9. Buna seara. 10800 euro nou pret, fara setul de jante de 17 inch.
  10. Pretul se modifica la 11.500. Poate cobori la 11.000 daca se renunta la un set de roti.
  11. Completez anuntul cu poze
  12. Ofer spre vânzare un Land Rover Discovery 3, an fabricaţie 2005, 2.7 V6 Diesel, cutie de viteze automata. O prezentare de câteva pagini a maşinii a fost făcută şi pe forum: forum.club4x4.ro/showthread.php?56806-Disco-3 A fost achiziţionată în luna martie-aprilie a anului 2005. Sunt unic proprietar şi aproape unic utilizator Este echipare S dar prezintă: Suspensie reglabilă şi sistem Terrain Response, scaune încălzite faţă/spate, parbriz încălzit electric şi comenzi volan pentru cruise control si radio. Faţă de dotările standard, au fost adaugate cateva aftermarket, precum: -Telefon fix auto Nokia 810 care a fost inlocuit cu un Nokia 616, identic ca si configuratie doar ca Nokia 616 este si car kit bluetooth. -Un set de jante pe 18 inch. Anvelopele au fost inlocuite cu unele noi Continental Cross Contact LX 2 255 60 18 in luna februarie 2017 -Jantele originale de 17 inch au montate pe ele un set de Cooper STT 245 70 17. Anvelopele au fost fabricate si montate pe jante in primavara lui 2011 -Snorkel -Senzori de parcare spate -Navigatie Garmin, cu harti actualizate la zi, display Alpin montat in locul in care vine amplasat cel original şi un sistem de dvd player cu mufe USB si Aux In. -Proiectoare de ceata Hella Rallye 1000 Consumbaile inlocuite: Discuri fata/ spate, placuta fata/ spate si saboti frana de mana electrica, ocazie cu care a fost reglata si frana de mana. Acestea s-au inlocuit in anii 2015 si 2016. Compresorul de la pernele de aer a fost inlocuit in toamna lui 2015. Este nou si a fost inlocuit la Premium Auto, prezentand o garantie de 2 ani. Masina are in prezent 109.000 km. A fost folosita ca o a treia masina, predominant la drumuri lungi sau iarna, in zilele cu zapada abundenta. Masina este ingrijita, pe timpul nefolosirii a fost parcata in garajul propriu. Ultima revizie a fost efectuata în toamna anului 2016 Pret 12.000 euro, negociabil. Telefon 0722 461 128
  13. Salut. Vorbesc in cunostinta de cauza. Anvelope All terrain sunt zgomotoase, dar mai putin zgomotoase decat cele Mud terrain. Am 2 seturi de roti pe Discovery, unele AT si unele MT. At-uri au devenit mai putin zgomotoase o data ce au inceput sa se toceasca. Mt uri se aud la fel ca acum 5 ani, cand erau noi. Daca te obisnuiesti cu zgomotul nici nu o sa l mai sesizezi. Desigur, este posibil ca Discovery sa fie mai bine insonorizat. Am mers cu At-urile intr-un tur de europa, nici nu le-am sesizat zgomotul. At-uri General Grabber AT 2
  14. Cristi S

    CUPLARE 4X4

    SRS este o functie a airbagurilor, nu are nici o legatura cu sistemul 4x4. Vezi ca ai suplimentar modul 4WD lock care trebuie sa blocheze cuplajul central si care ajuta la distribuirea egala a cuplului intre rotile fata si spate. Daca nici asa nu functioneaza, este o problema a cuplajului. Problema poate fi generata inclusiv de faptul ca nu s-a utilizat masina cum trebuie, nu s-au facut lucrari de intretinere asupra cuplajului sau poate este un defect de fabricatie.
  15. Salut. Motorizarea este de provenienta Renault. Cunosc de pe un alt forum un utilizator care foloseste un Cherokee în configuraţia asta, modificat pentru off road, şi este mulţumit de cum se comportă. Desigur, a trebuit să realizeze câteva îmbunătăţiri care au condus la creşterea fiabilităţii maşinii. Nu cunosc care sunt acestea dar accesând forumul club 4x4.ro vei găsii mai multe raspunsuri
×
×
  • Create New...