Jump to content

StefanD

Membri
  • Content Count

    52
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About StefanD

  • Rank
    Member

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    stef_zzz

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Accent 1.6
  • An
    2006
  • Locatie
    Bucuresti
  1. Salut, revizia la DAB pentru 90k benzina este aprox 2100 RON, cu uleiul si toate piesele de la ei. Baietii lucreaza f bine, insa sa stiti si pretul.
  2. StefanD

    pb la pornire

    Salutare, m-am mai gandit putin, si singura explicatie este ca nu trece suficient curent prin cabluri, si probabil nu din cauza grosimii cablului (desi si asta e un factor important) ci din cauza contactului clestilor (cum s-a zis mai sus) pe cablul care leaga borna bateriei care se face in cateva puncte (unde ating dintii clestelui). Din cauza contactului insuficient nu trece curentul necesar sa plece fara bateria mea. De asta se aude doar tac-ul cat misca f f putin electromotorul, nu are curent de mai mult. @Victor mai sus cu 2 posturi : minusul bateriei de la masina prietenului meu era legat direct la cablul care in mod normal conecteaza borna minus a bateriei mele, deci aveam masa in caroserie, lucru demonstrat de luminile de la bord, tac-ul electromotorului, etc. Am facut totul corect, insa nu am tinut cont ca prin cabluri nu poate trece suficient curent cat sa invarti electromotorul doar cu ele; de asta daca vrei sa pornesti masina ai nevoie si de ce ti-a mai ramas din bateria ta, cablurile sunt doar pentru boost, sa treaca peste amperajul minim. Bateria mea poate sa dea 540 de amperi (daca ar fi in stare buna), cablurile scrie pe ele maxim 125, nu stiu de ce am fost asa de fraier pana acum, cand era relativ evident Oricum, problema a fost partial elucidata cand am fost la alt service pt o programare, si (iar) nu a mai pornit masina. De data asta au adus un redresor baban conectat la priza, au pus clestii pe bornele mele de la baterie si a pornit imediat, deci pare ca e totusi bateria proasta (baterie originala hyundai de 62Ah, veche de 2 ani..) si nu electromotorul murdar.
  3. StefanD

    pb la pornire

    Nu, scopul nu e sa pornesc masina (am pornit-o si pe a mea de multe ori si am depanat si pe altii la randul meu - stiu cum se face ), ci sa vad daca e de vina bateria mea (ca e slaba - zic eu) sau electromotorul meu (ca e murdar si trebuie curatat - zic cei de la service). Drept urmare trebuie sa scot bateria mea din ecuatie, si sa incerc electromotorul cu o baterie buna. Acum am 2 variante: fie scot bateria buna de pe masina respectivului si o pun pe a mea si testez (caz in care respectivul isi pierde posturi de radio, etc) SAU leg cablurile de la bateria respectivului direct de firele care conecteaza bateria mea (cu bateria mea scoasa ca sa nu influenteze testul). Intrebarea mea era de ce nu merge sa pornesc masina doar legand firele care duc la bateria mea de bateria altuia, prin cabluri de pornire (si face doar acel tac), si daca conteaza ca nu am deconectat de tot bateria mea (adica am lasat doar borna minus in aer). Probabil ca daca in loc sa folosesc cabluri iau bateria altuia si o pun direct in locul bateriei mele, va merge (si voi vedea daca e bateria sau electromotorul), insa va intreb pe voi de ce nu merge sa fac asta direct doar cu cabluri.
  4. StefanD

    pb la pornire

    Salutare, Revin cu o intrebare (poate de om prost . Azi dimineata am adus o alta masina fata in fata ca sa incerc sa pornesc masina de pe bateria respectivului. Zis si facut, conectez cablurile de la bateria "buna" a respectivului (care merge f bine pe masina lui - e de 60Ah, peste default-ul accentului de 45 Ah): cablu rosu la plusu meu si al lui, cablu negru la minusul lui la borna mea minus, cu mentiunea ca eu am scos borna minus de pe bateria mea (a ramas doar borna plus conectata la baterie). Dau cheie: un țac foarte incet, nici macar nu a invartit deloc electromotorul. Asta in conditiile in care cu bateria mea "proasta" il invarte cat de cat, si mai si porneste. Testul 2: Acelasi lucru 3 ore mai tarziu, cu alta masina. Insa am pus 2 cabluri per borna (pt ca in primul caz dupa 2-3 secunde de contact, unu din fire scotea fum - semn ca trecea curent, si inca cu putere de topea plasticul la imbinarea cu clestele). Am zis ca nu trece suficient curent, am mai luat un set de cabluri de la cineva, de data asta mai profesionale (mai groase) si le-am pus in paralel, in aceeasi configuratie, cu borna mea minus scoasa de pe bateria mea. ACELASI rezultat, un tac mic si atat, nu a invartit deloc. Sunt eu prost sau imi scapa ceva? Nu trebuia sa porneasca electromotorul meu? Masina respectivului era oprita. Sa fie din cauza ca nu am deconectat si borna mea plus de pe baterie (desi minusul era in aer)? Bunul simt imi zice ca nu ar avea nici o influenta faptul ca nu am scos si plus-ul de pe baterie. Si faptul ca am pus 2 cabluri in paralel per borna (nu a mai iesit nici un fel de fum nimic) ar trebui sa arate ca pe fir era capacitate suficienta pt cati amperi are nevoie electromotorul. Idei?
  5. StefanD

    pb la pornire

    Era in plan sa fac testu cu bateria altuia, insa abia maine dimineata ajung sa testez, d-aia n-am zis nimic. Legat de service-uri de cartier, aveti ceva recomandari unde aveti cat de cat incredere? (sau alt thread unde se discuta asta?) Ca eu unul n-am prea apucat sa leg prietenii cu mecanicii de prin zona mea (zona mea de vreo 2 ani incoace = rahova-ferentari city)
  6. StefanD

    pb la pornire

    Heh problema noua Toate bune si frumoase, insa de aprox o saptamana jumate incepea sa porneasca greu. Masina are 80.000, am facut revizia de 90 ca i-a venit timpul. Bateria schimbata acum 2 ani, tot originala hyundai, insa nu de 45Ah cat e standard pe benzina, am luat de 62Ah. Daca pana acu pornea la sfert de cheie, de o sapt jumate invarte electromotorul din ce in ce mai greu (vaj-vaj-ul de electromotor in durere). Acum 3 zile am scos masina din service (dupa revizie) unde cei de acolo mi-au recomandat sa curat electromotorul. Ieri, am plecat de dimineata cu ea, insa cand sa ma intorc acasa nu a mai vrut sa porneasca, abia invarta o tura electromotorul. Am pus cablurile la alta masina, si cu bateria respectivului a pornit chiar repejor. Intrebare: sa ascult de cei de la service si sa fac o curatare de electromotor (3.5 mil e pretul, si juma de zi masina in service) pt ca ei zic ca pe testul de baterie totul a iesit ok, sau sa schimb bateria (desi are 2 ani abia)? De mentionat ca am mai facut azi un test de baterie si a iesit si el ok, insa poate pentru ca am tinut toata noaptea bateria pe redresor? Cand am pus un multimetru pe baterie (cand eram cu ea in pana si asteptam cabluri) arata 12V, lor in service dupa noaptea de redresor le-a aparut aproape 15V.. Insa si dupa ce am incarcat-o 12 ore la redresor tot porneste greu, se opinteste in electromotor. Pareri?
  7. StefanD

    zgomot ciudat motor

    Da, de-aia am si specificat ca e rev de 90.000 si de aia a fost si asa de scumpa. Chiar si asa, cu toata distributia, tot mi se pare f scump..
  8. StefanD

    zgomot ciudat motor

    stiu, nu mai pune sare pe rana in mod normal nu ma duceam nici eu. e o poveste mai complicata, insa am zis sa va zic pretul ca sa stiti.
  9. StefanD

    zgomot ciudat motor

    Tot eu. Am scos masina din service. Tacanitul nu mai apare. Va ramane un mister... Ei au zis ca nu au facut nimic altceva in afara de revizia standard de 90.000. Singura explicatie pe care o pot concepe este ca poate scazuse nivelul uleiului sub o anumita limita, desi cand am verificat parea in interval, chiar daca spre minimul intervalului de pe banda de otel (desi nu sunt 100% sigur ca masina era posibil sa fie pe o panta f mica si sa ma insele cu putin). P.S. dintr-o anumita conjunctura a trebuit sa las masina la DAB pt revizia de 90k. A costat aproape 21 de milioane. Chiar daca sunt baieti buni si imi place cum lucreaza, totusi pretul mi se pare f mare.
  10. StefanD

    zgomot ciudat motor

    Mobil 1 10w40, am cam 13k cu el de la ultima revizie din ianuarie 2011 (acu 9 luni). Interesant este ca inainte nu facea asa. Daca asta este un comportament normal, de ce e prima oara cand aud tacanitul asta in cei 5 ani de cand am masina..? Oricum, pana saptamana viitoare cand iese din service (in excursia mai sus mentionata a uitat unul sa puna frana si mi-a rupt bara din spate si indoit portbagajul usor nu pot sa mai fac nimic decat sa va cer pareri.
  11. StefanD

    zgomot ciudat motor

    Salutare, am reinviat topicul pt ca am o problema relativ asemanatoare (si nu am gasit nici un alt topic mai potrivit la search): Am facut acum 80.000 km cu accentutzul (multi inainte). Pragul de 80k l-am trecut chiar intr-o excursie in Apuseni. Cred ca e relevant aspectul asta pentru ca inca de la drumul de intoarcere am inceput sa aud asa subtil un țac-țac-țac variabil cu turatia motorului. Inainte sa pornesc spre casa insa am condus vreo 40-50 km pe un drum extrem extrem de prost (gropi cat palma de adanci in asfalt, imposibil de evitat, acolo unde era asfalt si nu pietris), si fiind spre noapte si neavand cazare (nestiind cat mai dureaza drumul) a trebuit sa merg putin mai repede => n-a vazut masinuta asemenea gropi si drum si abuz toata viata ei.. Zgomotul care a inceput sa-l faca seamana ca un tacanit, ca si cand ar atinge ceva odata per ciclu de rotatie al motorului. Partea interesanta, daca acum o saptamana cand m-am intors in Bucuresti abia il auzeam, acum cateva zile se auzea de 2-3 ori mai tare, inclusiv peste radio pornit in interiorul masinii. M-am speriat, m-am dus la un service pe coltul drumului la primul nene sa-si dea cu parerea, si mi-a zis ca sunt tachetii, si sa nu mai merg cu ea pt ca risc sa indoi nustiu ce manivela/supapa. Zis si facut, ieri m-am dus la DAB cu ea si dl de la mecanica mi-a zis ca zgomotul respectiv este normal, pt ca nu s-au umplut tachetii cu ulei. Adevarul este ca a turat-o destul de tare ( a tinut-o peste 4-5k turatii) si dupa nu s-a mai auzit decat foarte usor (insa continua sa se auda). Mi-a spus ca nu e nici o problema, asa face masina daca e rece, n-are nimic motorul. Intrebari pt voi: aveti vreunul astfel de zgomot? Cum putea sa apara asa dintr-o data, pana acum nu a existat zgomotul asta nici dupa ce a stat masina odata 3 luni parcata.. are vreo legatura cu abuzul la care am supus-o de curand? Exista vreun pericol daca merg asa in continuare? De ce la mine desi cand a turat-o atunci zgomotul s-a atenuat mult pe moment, iar cand merg in oras in mod normal (sub 4k turatii) il aud si chiar peste nivelul radioului (la stop face mai urat la relanti decat un diesel vechi.. doar ca nu bubuie ci țacane..) Stefan
  12. StefanD

    Gume mai mari

    Salut Accent 2006, cauciuc 195x55 R15 Fulda de vara. Le-am schimbat pe la 45K pt ca pirelli originale scartaiau la orice miscare sau curba peste 40km/h, si se si tocisera varza. Cu cele noi, doar un scart mic in a intaia, in rest nu mai scartaie nimic, toata puterea se duce unde trebuie, nu mai zic de stabilitate (nu se mai duce de fund in curbe A, si jantele de 6J (sau 6.5 nu mai stiu exact), sunt la jumate din greutatea celor de tabla originale. Pt iarna, Firestone Winterhawk, 185 R14, jante de tabla. Brici si ele, incomparabile cu cele originale iarna.
  13. Hehe, era clar de la asta Acum astept si parerea mecanicului cand ajung intr-un service, si revin aici cu rezolvarea, poate vor mai avea si altii bug-ul asta la masina Cat despre offtopic, noi sa fim sanatosi si eu m-am casatorit acu 2 luni, iti urez bafta
  14. ok mersi. asta sa fie singura cauza posibila din care fasaie cand calc?
  15. Ma declar un cunoscator mediu al masinii si al modului ei de functionare, insa nu stiu componentele in detaliu, de genul : acel rulment de presiune trebuie schimbat? trebuie sa imi fac probleme sau mai merge pana ajung la un service, dat fiind ca sunt f ocupat si nu imi permit sa raman fara masina, cel putin luna asta..
×
×
  • Create New...