Jump to content

Cristist50

Membri
  • Content Count

    3358
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    63

Cristist50 last won the day on September 19

Cristist50 had the most liked content!

Community Reputation

169 Excellent

About Cristist50

  • Rank
    Member
  • Birthday 08/17/1971

Contact Methods

  • Yahoo
    cristist50

Profile Information

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    ix35 Premium+ AT
  • An
    2012
  • Locatie
    Stefanesti, Arges

Recent Profile Visitors

1538 profile views
  1. Cristist50

    Kona Electric

    Din experienta personala, ceea ce este logic nu inseamna ca este corect si aplicabil pentru guvernantii nostrii, indiferent de culoarea lor politica. S-au chinuit mult timp sa implementeze acel program, casa verde sau cum se numea el. Nu am avut timpul necesar sa astept dupa balbaielile lor. Birocratia atroce m-a facut, pe mine cel putin, sa evit aderarea la acel proiect si sa fac totul pe cheltuiala mea. Din punct de vedere psihic a iesit mult mai bine. Relaxat pot spune. P.S. Doar ca o remarca, daca sunt ultimul care a postat in topic, nu mai cita postul meu, nu are nici un sens. Multumesc.
  2. Cristist50

    Kona Electric

    S-au mai vazut proiecte de OUG, nu ar fi primul nepus in practica. Insa si in acest caz speranta moare ultima
  3. Cristist50

    Kona Electric

    Pe asta cu prosumatorii si compensarea cantitativa nu o stiam. Daca va fi pusa in practica... e UAU!
  4. Cristist50

    Kona Electric

    Dupa o luna de utilizare a masinii in regim normal. Km efectuati: 3389; Acestia ii impart la 2 (considerand ca jumatate am mers cu Yarisul si jumatate cu ix35-ul) rezulta 1694.5km parcusi de fiecare autovehicul. Pret motorina standard: 5.87RON Pret benzina standard: 5.90RON Peturile de mai sus sunt de la banzinaria de unde alimentez in 90% din cazuri. Echivalent motorina consumata: 135.56l (la un consum de 8litri/100km) respectiv 795.74RON Echivalent benzina consumata: 84.73l (la un consum de 5litri/100km) respectiv 499.88RON Total: 1295.62RON Incarcare EV corespunzatoare celor 3389km: 100lei Economie estimata: 1195.62RON sau 243 Euro Am gresit calculul cu 400 de lei, imi cer scuze pentru ca am indus in eroare. In ritmul acesta (care este ideal, recunosc, precum si consumul celor doua masini pe combustibili fosili de mai sus) recuperez investitia in upgrade-ul panourilor solare in 1.5 ani. Asta neluand in considerare beneficiile aduse gospodariei de acel upgrade. Este posibil sa fi gresit la calcule, nu le-am verificat. Stima
  5. Cristist50

    Kona Electric

    Ei vezi. Mare nu pot ca nu ne place (nici mie si nici sotiei) si in plus ma umplu de bube. Muntii sunt langa mine iar la schi nu ma mai duc pentru ca nevasta si copii sunt un fel de uko, nu vor sa se vaccineze ca le creste o mana pe spate. Asa ca pa pa Austria si welcome Poiana Brasov care e la o ora jumate de mine (fara DN1). Familia e langa mine sau la maxim 400km care ii fac fara oprire pentru ca nu avem autostrada Suntem total absolut diferiti. Edit: Acum scriu si eu pe forum ca am timp, cand mi-o fi lumea mai draga iarasi dispar pentru o luna-doua
  6. Cristist50

    Kona Electric

    Este o economie din punctul meu de vedere. Banii pe care ii am astazi, maine s-ar putea sa nu-i mai am. Din cauza de faliment bancar, sandalele nevestei sau vacanta de maine a copiilor sau alte varii motive. Atunci cand voi avea 60 de ani si nu mai am mult deloc, o sa multumesc tuturor sfintilor ca m-am apucat de prostiile astea. In plus pensia mea nu exista. Cum spuneam calculele difera de la persoana la persoana
  7. Cristist50

    Kona Electric

    Am subliniat din nou opinia mea. Nu am spus nicaieri ca e masina perfecta pentru fiecare ci doar ca este perfecta pentru mine in conditiile mele. Asta se discuta privat. Edit: Sa nu se spuna ca ascund ceva: - O instalatie cu fotovoltaice de 5kW e cu 1000e mai scumpa ca a mea probabil, undeva pe la 5500-6000 euro (fara baterie, doar panourile invertorul si accesoriile, montajul). In functie de invertor, poate fi mai ieftina sau mai scumpa. Baterie buna cu garantie si tot ce trebuie gasesti la compania din postul meu de mai sus, dar este un cost suplimentar - nu este totusi necesar. - 5kWh nu iti vor fi de ajuns, considerand si consumul casei. 5kWh reprezinta un maxim in conditii ideale (unghi, orientare, vara, etc). Eu la al doilea invertor cu panouri de 3.4kWh maxim, acum la jumatatea lui septembrie am maxim 3kWh la 12-13:00 - Iarna productia va fi mica, anul trecut am avut si maxime de numai 680Wh pe zi - Cam asa arata 2021 pentru mine. 2020 nu este relevant pentru ca nu exportam in retea deci productia a fost limitata doar la consum si nici nu incalzeam boilerul cu surplusul de curent, iarasi o limitare. In septembrie am instalat al doilea invertor cu un plus de 3.4kWh maxim, ma va ajuta mai mult pe perioada da iarna ; A doua poza arata consumul casei mele. Este imens, stiu; nu am cum sa il reduc. Nu planifica nimeni ore intregi. Cauta ABRP, este si aplicatie telefon si pentru browser. Iti face ruta, iti arata punctele de incarcare, iti da totul mura in gura. Dureaza 3 minute planificarea, exagerezi. Si miracol, functioneaza cu Android Auto, nu e necesar nici macar sa planifici din timp, poti sa o faci din masina. Sau altfel, bagi adresa de destinatie in navigatia masinii si iti face ea ruta, cu puncte de incarcare cu tot. In Romania. Cel putin la mine stie si priza shucko de la CEZ pitesti din parcare .... Regim de autostrada, 140km/h, cu 7 minute oprire in Bucuresti. O viata .... Planificarea a durat cat sa scriu Pitesti si Constanta ... Ti-am pus mai sus o poza cu autonomia masinii Pitesti - Roman, 380km cu inca 152km ramasi in baterie. Mai jos ai alta poza cu autonomia masinii in oras, incarcata 100% la doua saptamani dupa ce am ridicat-o de la dealer: Tot pe acest topic am spus ca in regim de autostrada, cam 300km poate masina. Am un diesel si o benzinara pe langa asta. La fel de relative sunt autonomiile si la acelea. Tot in functie de pedala. Incerc sa iti spun ca panourile ajuta in general la tot consumul casei dar refuzi sa crezi ca este ceva bun. Si exagerezi cu pretul unei instalatii. Dupa cum spuneam, 4500 euro, invertor de 5kWh + 9 panouri solare de 380W (3.4kWh maxim) + instalare + PIF. De unde ai scos 30000 euro?? Gandeste-te doar ca Enelul in cazul meu mi-a marit in ultima luna pretul curentului cu 32%. Conform anexei de la contractul trimis de ei, daca nu vreau pot sa ma mut la altii. Altii au aceleasi preturi +/-0.01lei ... Crezi cumva ca mergem spre mai bine? Eu nu cred asta. Nici eu nu cred insa sincer nici nu sunt interesat. Preturile la incarcatoarele publice sunt mari. De aceea incarc acasa sau de la sotie de la servici. Acasa e mai bine, chiar daca incarc incet de la retea. Cum spuneam mai sus, fiecare isi face socoteala lui. Eu merg pe autostrada doar Bucuresti - Pitesti si nici in viitorul apropiat nu ma vad facand lunar drumuri lungi pe alte autostrazi. Litoralul romanesc nu imi spune nimic, nu am ce cauta acolo, nu este locul meu, nu am mai fost de zeci de ani acolo. Si chiar si asa, pana la Mangalia ajung, singurul loc unde nu stiu de ce, dar mi place - si asta cu o singura incarcare daca merg in regim de autostrada. Ajung cu bateria 2%, dar ajung Dar incarcarea este cea mai mica problema. La intrarea dinspre Pitesti catre Bucuresti sunt 3 incarcatoare rapide intr-un singur loc zona aceea cu depozite. Stau 10 minute acolo si ajung fluierand la Mangalia cu 140km/h. In general pe Plugshare vezi ce incarcator este ocupat si nu te duci acolo. Spun din nou ca sa fiu inteles: este modul meu de a merge cu o masina, sunt calculele mele raportate la ultimii 3 ani de folosire a unei masini. Din 2018 nu am mai fost in calatorii mai mari de 400km/zi si nici in viitorul apropiat nu ma voi duce din varii motive. Si chiar daca m-as duce, pot sta 40 - 60 minute la un incarcator rapid. Nu la noi in tara, dar din Ungaria ... sunt incarcatoare peste tot. Si sincer nu cred ca o sa fie ocupate incarcatoarele rapide de 75kW Moon de la VW de la noi din tara de Dacia Spring Nu am fost si nici acum nu sunt pro electrice. Sunt pentru un mijloc de transport cat mai eficient si ieftin pentru mine. Piele, pilot automat variabil sau faruri cu led - lucruri fara importanta in acest moment pentru mine.
  8. Cristist50

    Kona Electric

    Nu am inteles exact ce ai spus, oricum calculul ramane acelasi, am zis ca merg pe cei 10000 euro diferenta. Si tot nu ies mai bine. Dar stii cum e, fiecare isi face socotelile lui. Nici eu nu pot sa inteleg cum de se pot cumpara masinile premium doar ca au ventilatie in scaune sau piele alcantara.
  9. Cristist50

    Kona Electric

    Imi cer si eu scuze, dar masina zace pe aleea din fata casei fara sa faca nimic cam 16 ore pe zi. De ce sa fie chinuitor sa o tin in priza? Aceeasi masina sta restul de 8 ore in fara locatiei unde lucreaza sotia. De ce sa nu o tin in priza? Pentru ix35 si yaris trebuie sa ma duc la benzinarie sa la "incarc", timp pierdut si acolo. Si chiar daca am benzinaria in drum, tot stau special acolo sa le alimentez. 5-10 minute, nu conteaza, este timp consumat. Cu asta, ma duc la Penny, la Kaufland, la Dedeman sau doar in centru in Pitesti, si o las in priza. De cele mai multe ori se termina incarcarea pana sa termin eu ce am de facut. Am si eu o varsta, imi fac niste calcule pentru viitor. Deocamdata nu imi da cu virgula. Nu inteleg de ce trebuie sa dau la o parte subventia de la stat. Nu am dat banii aceia, deci nu ii pun la socoteala, care ar fi motivul sa adaug la costuri ceva ce nu am cheltuit? Dar merg cu tine, diferenta este de 10000 euro, in cazul nostru cam 127000km (am considerat 7l/100km pentru Kona si 5.5 lei litrul de benzina - conditii ideale). Pentru mine cel putin nu e de ajuns. Zilele trecute am fost de doua ori la Bucuresti, 504km in total. Daca ma duceam cu ix35-ul, la consumul lui normal de 8-8.5l/100km cheltuiam minim 232 lei (am facut socoteala cu motorina la 5.76lei cat e la benzinaria la care ma duc de obicei. Pun motorina standard, nu din cea scumpa). M-am dus cu Kona incarcata in curte. 232 de lei nu este mult. Dar se aduna extrem de repede. Acum fiecare isi face socotelile cum doreste, dar pentru mine: - Panourile si sistemul electric nu sunt special pentru masina ci pentru casa si linistea mea sufleteasca. Peste 5 ani poate nu o sa imi permit cheltuielile casei, insa mi-am permis acum o reducere a acestora pe viitor. Nu stiu consumul tau insa din cauze specifice zonei unde ma aflu noi consumam un minim de 15kW/zi (pompa submersibila, pompa aspersoare, pompa ape uzate, pompa pardoseala, masina de spalat rufe, masina de spalat vase, uscator electric, 4 unitati de aer conditionat, etc... Cred ca am mai discutat, ideea principala este ca am avut banii acum si s--ar putea sa nu ii am peste 10-15 ani cand voi avea nevoie. - Invertoarele au garantie pana in 2034 respectiv 2036, nu cred ca mai gasesti asa ceva pe piata in lume asta. Garantia lor inseamna inclusiv schimbarea utilajului in cazul in care devine invechit. - Panourile in sine sunt garantate 25 ani (ca inca vor produce 80%) insa ele sunt cea mai ieftina parte din tot ansamblul. - Bateria masinii este garantata 8 ani (ca va retine 80% din capacitate) si daca va trebui sa o schimb, pot folosi ansamblul uzat pentru casa. Detalii gasesti pe EV Romania, compania este la mine la Pitesti si fac o treaba incredibila (cum ar fi interesant pentru unii primul PowerWall romanesc cu niste preturi incredibile 10kWh - 5000 euro). Am fost pe la ei de curiozitate dar gasesti si videoclipuri pe net cu ei si ceea ce fac. - Socoteala cu cei 1500 lei pe luna este cazul meu actual, ix35-ul si Yarisul imi scot din buzunar cam 1700 lei pe luna; asta o vad din bonurile de benzina si motorina. Cauzele sunt simple: distanta fata de locul de munca, activitatile copiilor si drumurile dese spre si dinspre oras. De pe 15 august pana astazi, am alimentat cu 200 de lei pentru prima oara in viata. O noua masina pe benzina/motorina ma duce la noi cheltuieli, nu economisesc nimic tinand cont de conditiile mele actuale. Panourile le am instalate de doi ani, upgrade-ul de acest an este minor, cu banii aceia ma duceam in doua vacante fancy cu familia si nu ma alegeam cu nimic. Sau intr-una singura la Mamaia In ceea ce priveste diferenta dintre Kona EV si Captur sau Kona 1.0 T-GDi.... vorbim de 200CP si cuplu disponibil instant vs 120CP si cuplu ... Oricat ti-ai dori tu nu este acelasi lucru. Am fost foarte sceptic insa intradevar, depasirile cu masina asta sunt fulminante. Vorba fica'mii - zici ca e avion O sa pastrez doar Yaris-ul, tata a zis ca ia el ix35-ul gratis
  10. Cristist50

    Kona Electric

    Ce anume ti se pare chinuitor? Sa bagi o masina in priza? In 2000km am cautat incarcatoarele publice doar ca sa stiu cu ce se mananca, sa nu raman in drum si sa nu stiu cum sa le folosesc. In 99% din cazuri incarc acasa ca e mai ieftin decat la cele publice sau sotia la servici. Sau daca ma duc in oras, ma duc la cele instalate de primarie, sunt gratuite, in buricul targului si am parcarea gratuita Nu e nimic chinuitor. E ca si cum ai baga un aspirator in priza. Mie imi face placere sa mesteresc, nu ma prea pricep, dar am tot felul de automatizari simple acasa. La montajul instalatiei solare am participat si eu cot la cot cu baietii care au instalat totul. Nu munca fizica propriu zisa la pus panourile pe casa, ci la pus in functiune si setat toata instalatia. Si apoi nu e vorba numai de poluat, ci de niste economii. Dupa cum spuneam mai sus, 1500 de lei minim economie la combustibili luna asta, fara sa socotesc calatoria Pitesti - Roman si retur. Imi scot consumul de gaze pentru la iarna fluierand pana in noiembrie Investitia initiala e mare, dar cu 32000 euro luam un SUV mai mare pe benzina si atat. Cheltuielile mergeau inainte.
  11. Nu stiu cum este la Santa Fe insa pot "demonstra" ca e vai de mama ei si Kona. Daca bag piciorul in ea pret de doua minute, autonomia scade ingrijorataor. Pana in octombrie nu sunt acasa sa iti arat, insa iti pot trimite poze cu incarcare 80% care arata 480km autonomie si tot 80% cu doar 200km autonomie. Cel mai bun exemplu al meu a fost Campulung Brasov - am plecat cu 450km autonomie si am ajuns la Brasov cu aceeasi autonomie fara sa incarc. Din ce am citit mai sus, vad ca nu menajezi masina, consumul in mod electric pe bateria de 13-14kW este normal la un mers mai agitat. Oricum, pana acum a inteles tot forumul: Santa Fe PHEV este naspa si nu e pentru tine. Succes cu noul BMW
  12. Cristist50

    Kona Electric

    Asa arata incarcarea la Kona EV cu 4.2kWh de la panourile solare. Priza de incarcare trebuie sa o mut de pe Critical Loads pe AC Loads, in cazul in care cade reteaua sa nu incarce masina din bateria casei. Conform Bluelink, de la 65% la 80% in 3 ore si 10 minute, nu e rau atata timp cat e vremea frumoasa. Si cum se anunta schimbari in clima ....
  13. Mie mi se pare scaderea normala considerand capacitatea bateriei. Eu la electrica am 64kW si daca pornesc AC-ul imi scade si mie autonomia instant. daca la 80% baterie cu Ac-ul si electricele oprite am autonomie cam 470km, cum pornesc AC-ul autonomia scade instant la 450km. Din ce stiu eu bateria de la Santa Fe e 13-14kW, aproape ca nu conteaza. E nu vad o problema acolo. In ceea ce priveste un X5 din 2020 mi se pare o alegere proasta in zilele noastre. Din multe puncte de vedere, dar e doar parerea mea.
  14. Cristist50

    Pandemie...

    Aici sunt de acord cu tine. Si sunt si eu convins ca scenariul este scris de aceiasi trepadusi care cica prevestesc vremea. Cum de stiu aia ca maine la ora 09:00 dimineata ploua la mine in sat daca nu ei insisi manevreaza vremea? Sincer acum. Se stie foarte bine ca forte oculte au deja la dispozitie aparatura de ultima generatie prin care pot declansa cutremure si crea uragane. Si sigur nu sunt americanii, ca doar nu or fi arat de prosti sa isi tot trimita uraganele alea cu nume de femeie sa le tot mature sudul SUA ... Sunt curios daca tu ai auzit vreodata de statistica. Nu stiu ce sa spun in fata acestor afirmatii. Din nefericire in ultimul timp am cam fost la spital cu ai mei si nu mi-au luat nici un banut. Nimeni, nici asistente si nici doctori. Ultima data, cu tatal meu, operatie de pancreatita din care a iesit din fericire cu bine. Tot fara sa dau spaga. Si vorbesc de Spitalul Judetean Arges (care nu este un etalon ci dimpotriva) nu de cine stie ce clinica privata.
  15. Cristist50

    Kona Electric

    Am luat-o si eu pe la jumatatea lui august. 2000km cu 100 de lei. incarcari cam asa: - acasa (panouri solare) - de la 09:00 pana la 14:00 cam 15% cu 4.5kWh - la nevasta-mea la servici moca cu 1.8kWh (cat trage de la 8:30 pana la 15-16:00) - pe la Kaufland (cupoane gratis) daca am nevoie de incarcare rapida - la Penny (incarcator rapid gratuit) la fel daca am nevoie de incarcare rapida - la incarcatoarele instalate de primaria Pitesti (tot gratuite) cu maxim 7kWh - la reprezentantele VW cand sunt pe drum (75kWh) cat e nevoie, de obicei cam 10-15 minute. Masina e facuta pentru oras si imprejurimi dar suporta fara probleme drumuri mai lungi daca iti faci o jumatate de ora temele sa vezi pe unde poti incarca. De exemplu Pitesti - Roman, 380km cu 152km autonomie ramasa. (varianta Pitesti - Bran - Brasov - Oituz - Onesti - Roman). Cand plec la drumuri mai lungi incarc 100%, prin oras maxim 80-90%. Pe curent continuu doar 80%. Pitesti - Otopeni - Pitesti, viteza constanta 130km/h pe autostrada, autonomia maxima 300km. Ca economie, pana acum minim 1500 lei cat alimentam ix35-ul si Yarisul. Daca in general bagam combustibili de aproximativ 1700 lei pe luna, de data asta am pus de 200 de lei in ambele ca sa nu fie rezervorul gol. Nu mai stiu daca am spus, dar eu am facut si un upgrade la panourile solare, am adaugat inca 9 panouri si acum, in septembrie produc cam 6kWh, imi ajunge pentru casa si pentru incarcat masina. In general produc 40kW/zi. Upgrade-ul a fost 4500 euro cu instalare cu tot (invertor, panouri, accesorii).
×
×
  • Create New...