Jump to content

jimmy

Membri
  • Content Count

    60
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

jimmy last won the day on September 25 2017

jimmy had the most liked content!

Community Reputation

5 Neutral

About jimmy

  • Rank
    Member

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Santa Fe 2WD
  • An
    2007
  • Locatie
    CRAIOVA
  1. vezi geometria la turbina sa nu fie blocata (overboost).
  2. jimmy

    Zona Verde

    Mea culpa....credeam (nu stiu de ce) ca s-a mai continuat experimentul. M-am inselat insa. Nu e bai....dar economia realizata cu EconoKit ramane insa un mister pentru mine.
  3. jimmy

    Zona Verde

    Nici o veste ? A trecut ceva vreme....nici eu nu des, dar cand o fac caut topicul asta....doar doar...
  4. Nu stiu nimic despre. In privinta offtopicului....nu comentez.
  5. Intru mai rar pe aici, deh...timpul...dar ma minunez si eu de ce citesc pe aici. Le iau pe rand... - 98% din motoarele de 2.2 nu depasesc 200K km....nu cred ca fac parte din aia 2% norocosi. Intreb si eu cateva chestii: 1. La ce intervale schimbi uleiul ? (vad ca locuiesti in Bucuresti, si ma gandesc ca te zbati cu masina in traficul ala dincolo de infern). 2. La ce intervale cureti .... galeria de admisie ? Si detaliez un pic... 1. Mersul urban este considerat regim greu. Treapta 1-2-3 (max) ... nu sunt chiar de ici de colo km aia de-i aduni mergand in regimul asta. Exista o droaie de informatii in aceasta privinta, si nu o mai reiau aici, dar ideea de baza ramane. De asemenea, un ulei calitativ (full-sintetic sau macar semi-sintetic CU PEDIGREE ONORABIL) poate face diferenta intre numarul de km pe care-i parcurge o masina (indiferent de marca acesteia). Folosesc de ceva ani si km Liqui Moly (ultimul schimb insa a fost RAVENOL) pe considerentul ca feedback-ul pe care-l au aceste doua uleiuri pe forumurile autohtone si nu numai este unul pozitiv. Un ulei care nu-ti "spala" (caci asta este unul din rolurile uleiului, pe langa lubrefiere si racire) motorul, nu-i un ulei pe care-l vrei in motor. Rezistenta uleiului la contaminare, vascozitatea la temperatura inalta - sunt alti factori care-ti influenteaza nr. de km ai masinii. Evident, sa nu ne abatem de la ideea principala - intervalul de schimb. Eu am masina de noua....primul schimb de ulei l-am facut la 1.000km (recomandat de producator), pana la 45.000km am schimbat uleiul din 15.000km in 15.000km. Incepand sa inteleg cam care-i treaba cu motoarele, am schimbat intervalul la 10.000km. Dupa ce am capatat alta masina in ograda si i-am redat viata (un Nissan Patrol), am inteles si mai bine ce se intampla intr-un motor - si intervalul s-a schimbat iarasi: 5000km. Multi vor comenta ca e prea devreme ... trimiteti uleiul la analiza la un laborator specializat (nu am facut-o personal, stiu insa persoane care au facut-o). Ati fi extrem de uimiti cat din calitatea unui ulei (orice marca ar fi aia) este...marketing. Nimic mai mult. Si ca sa fie treaba treaba, aducem in discutie si ... filtrul de ulei, a carui eficienta iarasi este un factor cheie in longevitatea motorului. Si mai presus de toate....traim intr-o societate de consum....si asta o resimtim peste tot.... 2. Aminteam mai sus un pic despre o masina care am readus-o la viata si mi-a oferit foarte multe satisfactii. Una din problemele ei erau gazele de carter care in contact cu gazele recirculate (EGR) formau o pasta care se depunea pe clapeta de acceleratie si galeria de admisie, creand foarte mari probleme. Sa stiti ca nici Santa Fe nu e prea departe. Solutia a fost montarea unui separator aer/ulei si blocarea valvei EGR. Concomitent am desfacut si galeria de admisie unde mi-am facut cruci in ce hal putea sa arate. Dupa ce am curatit-o temeinic, a ramas si astazi la fel....si primul efect stiti care e ? Culoarea uleiului....dupa cateva schimburi, uleiul nu se mai innegreste dupa primi km....ci dupa primele 3.000km....iata asadar o alta cauza pentru care motorul ar putea avea probleme. Faptul ca uleiul isi schimba culoarea mai greu este un indicator clar al gradului de curatenie interna a motorului. Un motor curat....motor sanatos.... Din propria experienta imi permit sa nu fiu de acord cu mecanicul care da vina pe inelele de etansare a injectoarelor - sincer nu vad legatura. Frunza verde stalp, da-te jos din corcodus...ceva de genul. Fara pretentii in domeniu, sunt convins ca un mecanic care stie si alte lucruri dincolo de a inlocui piese poate confirma cele spuse de mine mai sus. Sudura bieletelor pe vibrochen ma duce cu gandul la calitatea uleiului folosit de-a lungul timpului + intervale de schimb prea mari comparativ cu regimul de lucru al motorului. Si ar putea apare 2 scenarii: 1. fie sorbul infundat/obturat pur si simplu, motorul nu a mai avut ungere - KAPUT 2. fie uleiul pur si simplu a devenit atat de subtire incat nu a mai putut asigura lubrefierea si racirea corespunzatoare - KAPUT. Cumva, fiindca ai zis despre chiuloasa ca a scapat, as tinde sa cred ca totusi varianta nr. 2 e cea corecta...dar daca ai fost acolo la disectie si ai vazut cu ochii tai sorbul infundat...ma insel eu. Evident ca si calitatea combustibilului are un cuvant de spus in toata ecuatia asta, caci o motorina care nu arde bine...lasa mult jeg in urma....dar presupun ca nu ai alimentat de la "baieti" caci te penalizau destul de repede "injectoarele". In loc de incheiere - imi intemeiez cele spuse mai sus pe cei 236.000km ai Santa Fe-ului, (fara sa umblu in motor, se aude si merge ca si in prima zi) si pe cei 315.000km ai Patrolului (neumblat in motor si forjat in offroad suparat) In privinta incingerii motorului....desi suna ciudat, stiu....dar este perfect adevarat, constatat pe pielea mea.....si a multor altora...un motor fierbe nu cand apa trece de 90oC....ci cand temperatura gazelor de evacuare creste brusc catre valori care depasesc 750oC - 800oC. Cauzele: 1. excesul de motorina 2. lipsa de boost Excesul de motorina poate fi determinat de: - folosirea necorespunzatoare a treptelor de viteza (mers subturat la deal spre exemplu) - un debitmetru de aer defect sau murdar - unul sau mai multe injectoare cu probleme, unde pattern-ul de spray-ere nu mai corespunde Lipsa de boost poate fi cauzata de : - un debitmetru de aer defect sau murdar - cotroller de actuator turbina defect/ furtun de vacuum ciupit - turbina defecta PS. Testat pe propria piele, temperatura exterioara -12oC, temperatura apa 45oC. Gazele de evacuare 200oC sau aproximativ. Treapta a 3-a. La jumatatea urcarii pe un deal pe asfalt, un pic subturat ...380oC (apa 50).....cand am terminat de urcat dealul....aproape 500oC si apa 75oC.....nici macar termostatul nu deschisese, iar motorul era in pragul critic...temperatura a fost masurata post-turbina, si este stiut ca turbina determina o scadere a temperaturii gazelor de evacuare cu 200oC....atunci am realizat ca iarna nu-i ca vara.....unde EGT-ul urca si mai brutal....
  6. Anvelopele de suflet au ramas GoodYear Wrangler A/T....pe zapada si trasee pe drumuri forestiere. Pe strasse....Pirelli Scorpion Zero....80.000km m-au tinut.. Actualmente rulez NANKANG (all-season)...care sunt niste anvelope super-ok pentru banii platiti. Cei 40.000km rulati le-au redus viata aproape de jumatate.
  7. jimmy

    Zona Verde

    Am doua EFIE...VOLO si inca unul...cu HHO si fara...Kaka pe batz. Am avut HHO.....caca pe batz.. Economie ? Asta stiu ca merge.. 1. motor curat 2. EGR blocat 3. pedala moderata Econokit....bani pierduti. Parerea mea. CA si persoana care a experimentat.
  8. Ca anvelope all -season - GoodYear Wranger A/T. 80.000 am tras de ele, superb s-au comportat. Ca anvelope de iarna - Nokian fara ezitare. Ca anvelope de vara - Pirelli Scorpion Zero fara ezitare.
  9. jimmy

    Zona Verde

    Insist Ce se aude cu ECONOKIT ? Trebuie sa fi facut pana acum 1000km, nu se poate sa nu.
  10. jimmy

    Zona Verde

    Daca faci 1000km / luna...sincer, chiar daca jucarioara functioneaza nu-si prea are rostul...zic si eu.
  11. jimmy

    Urgent

    Era vorba de instalarea unui Cruise Control...am reusit intr-un final...
  12. jimmy

    Urgent

    Am rezolvat se poate inchide.
  13. jimmy

    Urgent

    Vreau sa ajung la cablajul ECU-ului la al meu Santa Fe 2.2 crdi din 2007. Sunt 2 conectori, unul mare si unul mic. Sa-i scot de pe ECU...am reusit. Dar vreau sa adaug niste fire acolo (in locuri libere) si nu stiu cum sa desfac conectorul ala fara sa-l distrug. Sunt si un pic contracronometru. Ma poate ajuta cineva ?
  14. jimmy

    Zona Verde

    Torque este un mare ....FIS. Daca ar fi sa ma iau dupa el, la consum SF-ul meu are un consum...SF....4.5%...ce dracu...si pompa zice 6.8%...7%. Copacelul ala ECO nu are nici o treaba cu realitatea. Singurul mai apropiat de realitate, dar nici ala nu e cine stie ce - DASH Command. Singurul lucru care ramane ca referinta cand vrei sa masori boost-ul...e un ceas de boost. In addendo, iti recomand sa-ti cureti debitmetrul de aer cu un spray de contacte - daca nu ai facut-o pana acum, o sa ramai un pic uimit de rezultate. La SF il curat cam la fiecare schimb de filtru de aer, dar imi aduc aminte prima oara cand l-am curatat ca relantiul a crescut de la 750 la 790. Si asa a ramas de vreo cativa ani. La Nissan Patrol, dupa ce l-am curatat nu mi-am recunoscut motorul (debitmetrul este una din problemele acestui model). O metoda de economie de carburant ar fi alterarea semnalului de la debitmetrul de aer. Folosesc un asemenea dispozitiv la Nissan Patrol, dar pentru alte scopuri. Exista niste dispozitive pe net, nu stiu daca sa am incredere in ele, iar ce folosesc eu are un neajuns mare - nu ai posibilitatea sa incarci de pe vreun card/memorie flash diverse setari. Cum functioneaza jucaria...plaja de voltaj utila la Patrol este intre 1.6V(relanti, minim admis) si 5V(maxim). Acest interval este impartit in 125 de puncte / 256 depinde de model si poti ajusta pe fiecare punct in parte foarte fin (evident + sau -). Cu jucarioara am scapat de limp mode si se poate face si economie de carburant - dar cu o inevitabila pierdere de putere.
×
×
  • Create New...