Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

james kilowatt

Membri
  • Content Count

    5527
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    180

james kilowatt last won the day on January 16

james kilowatt had the most liked content!

Community Reputation

539 Excellent

About james kilowatt

  • Rank
    Belgianu'
  • Birthday 02/28/1998

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Auto
    Skoda
  • Model
    Superb 1.8TSI
  • An
    2010
  • Locatie
    Lumea larga

Recent Profile Visitors

1469 profile views
  1. Mic drivest de aproximativ 55km cu un Volvo S60, 2L turbo, 190CP, cutie automata in 8 trepte. Nivelul de echipare era "inspiration". Practic au doua, inspiration si R-design, diferentele dintre ele fiind doar estetice, in rest se pot pune pe ele aceleasi lucruri. Inspiration se vrea mai eleganta, R-design mai sportiva. Pe scurt - limuzina. Mai pe lung - +++ masina extrem de confortabila. Jdemilioane de reglaje la scaune. La sofer full electric, la pasager "mixt", o parte din reglaje electrice o parte manuale. Spatiu suficient, masina e lata in interior iar in fata de exemplu cotiera e suficient de lata incat sa o poata folosi simultan si soferul si pasagerul. + In spate scaunele sunt foarte confortabile (iar asta e rarissim, a multe marci inclusiv cu prententii gen Audi scaunele in spate sunt absolut banale) iar spatiu la genunchi si la cap arhisuficient. Singura critica in spate e tunelul pentru cardan foarte mare, si desi masina e spatioasa nu e pentru 5 persoane, ci maxim pentru 4.5. La XC60 e mai bine la capitolul asta (insa e SUV, mie nu-mi place si e si sensibil mai scumpa). Defectul asta e in multe alte masini cu pretentii (chiar si cele care NU au cardan) + Materialele foarte bune cam peste tot, cu exceptia cadrului de la cotiera care e plastic de Duster. In rest materiale OK peste tot unde ajungi sa le atingi. +++ Insonorizare ireprosabila, nu se aude aproape nimic inauntru cel putin pana la 160km/h (mai repede nu am mers). Mi se pare peste E-Klasse de exemplu. Pentru mine asta e un criteriu important, si desi nu eram tentat de marca / modelul asta (am mers la test pentru un amic), incep sa fiu. + Desi motorul e versiune probabil de-tunata la 190CP si hardughia are peste 1.6T, se misca absolut decent. Trage bine iar cutia schimba impecabil. Nu am facut haiducii gen 200km/h sau mers la redline, insa nu pare sa fie asta scopul masinii asteia. La 130km/h are ceva gen 2000rpm, e facuta sa faci km multi confortabil si in liniste nu sa faci liniute sau sa rupi pneuri. + Frane foarte prompte. + Tinuta de drum nu am putut s-o testez decat pe autostrada si pe bretele, si din ce am vazut e foarte buna. Masina are 3 setari, a stat pe "confort" si nici nu cred ca as umbla la ele. Trece peste hartoape sau asfalt mai prost ca un tanc, si daca nu esti atent la vitezometru nu iti dai seama cu ce viteza mergi, nu se leagana, nu trebuie corectata traictoria, nu se aude, doar observi ca in general toti pe langa tine merg prea incet. + sistemul audio era cel "de mijloc", harman kardon. La nivelul meu de acuratete auditiva impecabil. Au unul si mai sofisticat se pare insa deja mi se pare overkill. Portbagajul nu e foarte mare, si nici deschiderea nu e prea grozava (deh, nu e Skoda ) Insa mie unuia mi-ar ajunge. Cu exceptia tunelului pentru cardan in spate, si a plasticului pe lateralul cotierei practic nu prea ma ce sa-i reprosez, conform criteriilor mele. Si niciuna dintre astea nu e un dealbreaker pentru mine. Consumul pe durata testului (cam 8km in oras, si vreo 47 pe autostrada) a iesit 8.9L pe BC. Probabil consuma mai mult decat petrolierul meu de exemplu, insa nu mi s-a parut exagerat. Si alta supriza placuta mi s-a parut pretul. Vine bine echipata din start, cu ce ai nevoie pe ea, si la promotie gen salon auto & stuff o iei la 35k€. Nu compar cu preturi din Romania.... insa ca termen de comparatie la banii astia iei tot la promotie un .... Golf 8, 1.5 TSI. Fara piele. Si fara Navi.... si cu 40CP mai putin.... La aceeasi bani cumperi mult mai multa masina de la Volvo. Sincer eu nu m-am gandisem la Volvo, nu era pe lista mea... insa a cam intrat. Mazda care era in pole position m-a cam dezamagit cu zgomotul la skyactiv X. A mai ramas sa fac un test si cu "noua" Alfa Giulia (la care se lauda ca au imbunatatit insonorizarea, si care dau 10 ani garantie) si eventual noua Octavia.... si ar cam trebui sa ma hotarasc.
  2. Azi a fost si am facut drivetest cu versiunea X 180CP, AT6. Ce pot sa zic e ca... m-am cam dezindragostit. E sensibil mai zgomotos decat G122. La 3500rpm urla mai tare decat urla epava mea la 6500. Am si martori. Plus inca un amic care ieri a testat X-ul (aceeasi masina) si azi G-ul si a observat acelasi lucru, deci nu-s eu cu capul. Sau poate masina asta in sine are o problema, gen esapamentul legat cu sarma... Asta cu zgomotul e singura chestie care imi displace. De mers merge bine, e elastic. Nu rupe asfaltul insa daca ai nevoie de un pic de nerv si tragi de el, se misca acceptabil. E sensibil mai iute decat G122 care se misca tot cum vrea el orice i-ai face. Pana in 150km/h cel putin are suficiente rezerve incat sa mearga in mod "SPCCI", adica din ala de dizal, economic, ecologic, alea alea. Din pacate nu am reusit sa vad consumul de cand am luat-o, si nici astronautul de la reprezentanta nu a stiu sa-l afiseze. Avea un 8.2 mediu afisat de cand e masina (3600km). Alta chestie in premiera, a trebuit sa-i pun benzina.... mai aveam 7km de autonomie si 15 ca sa ajung inapoi la dealer. In semn de multumire le-am setat infotainment-ul in limba romana Am bagat 4.6L de benzina, iar autonomia afisata a sarit de la 7 la 90km, insa e prea aproximativa ca sa pot incerca sa estimez ultimul consum pe baza informatiei asteia.
  3. Hmmm, nu cred ca-i atat de puternic. Eu zic ca-l dovedesti la masinile cu directia "clasica". Nu usor, cu un deget, insa il dovedesti. La frane e mai complicat, chiar daca ai legatura mecanica (de fapt hidraulica) iar hecaru' decide sa te bage in pom calculatorul iti poate deschide supapele de ABS si te urci degeaba pe frane. Daca sunt by wire nici nu mai zic. Si e la fel de distractiv si invers, sa patesti ce au mai patit unii cand franarea de urgenta vede fantome si se activeaza de capul ei....
  4. Gândește-te ce însemna un bug la o mașină condusa "by wire". Acum singurul sistem care mai are legături mecanice e direcția. Încă o mai poți controla cu mușchii chiar dacă îți dă ecran albastru. în rest pana și cutia de viteze e by wire.
  5. Deci ăștia de la alfa nu se dezmint. V-am mai povestit odată cum funcționează la ei sistemul. Deci azi am cerut un drivetest pe site, după ce dealerul de la mine din cartier mi-a spus ca nu are disponibil decât dizal. Și pe modelul alfa, m-a sunat un baiat ca să-mi spune ca luni o sa ma sune alt băiat fix la ora 10 sa aranjam un test. Acum nu se știe dacă băiatu' de luni o sa aibă disponibil modelul care ma interesează...
  6. Zi si de segmentii de la Gen2 (tot a mea, insa la mine inca se tin bine).... si de cele trei saibe (cel putin) de la turbina, in special de pe 1.2/1.4 .... samd. Eu ma gandesc din perspectiva aluia care merge putin si care nu depinde de masina. Daca as trai de pe urma ei, sau in ea, as fi mai pretentios cu fiabilitatea. Insa pentru mie e un moft, trebuie sa-mi faca placere, si daca cumva mai crapa asta e, n-o sa mor pana mi-o repara aia (pe banii lor). Oricum cu exceptia garantiei... nu ai alte garantii indiferent de marca. PS Cum sunt interesat de Mazda, mi-am facut cont si acolo. Au facut deja jdemii de recalluri. Pe de o parte e bine, ca na, fac recalls, nu merg pe burta ca altii, si cel putin pana acum problemele sunt de electronica, nu de distributii sau segmenti sau cutii de viteze. Pe de alta parte insa prefer cate o navi care se reseteaza (cum am patit cu Tipo cand l-am avut inchiriat) decat cate o franare de urgenta care se declanseaza fara motiv, cum patesc aia de la Mazda. Cred ca in 6 luni de cand e pe piata au avut 4 sau 5 recalluri pe chestii de soft. Sunt curios cum o sa stea la capitolul asta si noile tablete cu roti (gen Golf MK8, insa nu numai), in care toate sunt "conectate" si "by wire". Si tesla au dat gherle serioase la capitolul asta. PS2 La modul filozofic, eu sunt extrem de circumspect cu conduita asta autonoma de nivelul 2 (actual) sau 3. Dupa parerea mea tehnologia asta trebuie sa fie perfecta, sau deloc. Combinatia dintre soferi distrati si tehnologie imperfecta mi se pare exploziva. Si in aeronautica combinatia om-masina a dus uneori la dezastre. Iar acolo masina e muuuult mai serios testata si omul muuuuuult mai serios pregatit. Si spre deosebire de aeronautica, atunci cand combinatia dintre un sofer cascat si o tehnologie cu bug-uri duce la un accident, s-ar putea nici sa nu aflam.
  7. La Tipo pacat ca nu au o cutie automata pe benzinar. Altfel ar fi fost un best buy pentru cine vrea o masina de buget (alta decat Dacia). Eu am mers cu unul dizal cu automata inchiriat si mi s-a parut OK, insa dizalul acum pare un pariu riscant....
  8. Nu bre, arata un semn ca-s dispusi sa isi asume gherlele date, indiferent ca-s din prostie sau din reducerile de cost. Spre deosebire de alti (nu spun cine) care iti vand un produs despre care stiu in mod pertinent ca e defectuos, iar daca ai ghinion sa-ti crape dupa ce a iesit din garantia (aia minima la care i-a obligat legiuitorul) esti bun de plata. PS La pret sunt cat un Golf, care are 50CP si o punte motoare in minus. Si 8 ani de garantie mai putin.
  9. Soc si groaza, si la Alfa Romeo e 10 ani garantia! Ma duc din nou pe acolo... La versiunea de "doar" 200CP taxa de inmatriculare e "doar" 2400€...
  10. Sa le fie de bine. Din pacate la mine puterea e considerata lux si suprataxata. La +210CP e 4960€ taxa de inmatriculare... ceea ce mi se pare absolut aberant. . Iar la flamanzi, la 10km distanta, aceeasi masina o inmatriculezi cu 800€. Insa vor cica sa schimbe taxele peste tot din 2021. Insa e foarte neclar cum, si cat...
  11. Rezumatul salonului pe anul asta. Hibrizi frate, la greu. Si electrice. LA toti constructorii gasesti cate un model electric fie nou (gen ID3), fie "adaptat" gen Peugeot 208 electric. Si foaaarte multe ecrane. Motoare din ce in ce mai mici, ecrane din ce in ce mai mari! Iar ecranele alea inca n-au ajuns sa fie integrate cum trebuie de toata lumea, insa la multi constructori par lipite provizoriu de bord cu dublu adeziv. Plus suv-uri, suv-isoare, suv-ulete. De exemplu Volvo nu au mai adus nicio berlina, si spun ca nu le mai fabrica, mai vand doar stocurile. Le uram succes, mai ales in conditiile in care unii (gen Franta, sau Bruxelles-ul) vor sa le taxeze mai tare. Mazda e exceptia, care cu modelul 3 si CX-30 au limitat dimensiunea ecranului la cat trebuie, si n-au pus botul la downsizing si cycle beating. Am mers la salon cu doi amici, care unul voia Suzuki Vitara si celalalt Hyundai Ioniq, si au plecat amandoi de acolo vrand Mazda 3. La VW au adus noul Golf, si ID3. Amandoua mi s-au parut OK. Golful bine facut, desi in spate materialele cam de logan. Spatios, pe sistem "totul ecran", insa a mai pastrat cateva simulacre de butoane fizice, insa macar le-au integrat bine, nu se vad sarmele si dublu adezivul. Problema la Golf insa e pretul. Un 1.5 eTSI DSG, echipat decent (insa nu full, fara piele sau navi , jantele de 17 nu 18, etc) ajunge repejor la 40k. Sau 35, cu promotiile de salon. La 30k (promo) iei o Mazda 3 mai bine echipata (si mai pui 500€ si ai si 5 ani garantie, fata de VW care mi-e jena sa spun cat da). Plus ca mie politica asta a lor de a iti istala tot hardware-ul pe care il ai dezactivat din soft (iar la noua generatie se poate activa ulterior contractost) imi repugna, isi iau clientii de fraieri. Cum ar veni eu iti platesc un produs, care include soft dezvoltat care sa NU imi dea posibilitatea sa-l folosesc (soft platit tot de mine). Nebanuite sunt caile marketingului. Au adus si noua Skoda Octavia, care mie mi-a placut. Materialele sunt din acelasi film ca in Golf (OK in fata, cam logan in spate, la ambele). Spatiu bun, portbagaj enorm, traditionala deschidere de hatchback la berlina. Design placut, cam conservator insa mi se pare un pas inainte fata de generatia anterioara. Inca nu aveau oferta de preturi... iar azi m-au sunat sa discutam, si a ramas ca ma anunta cand pot veni la un drivetest si sa-mi faca o oferta. Si la Hyundai Ioniq au facut un facelift care dupa mine e reusit, si au marit un pic spatiul in spate. Iar pretul e imbatabil (mai ieftin decat Golf, si iei la fel de multa masina, bine echipata, si salvezi si planeta). La aia care aduc cutii CVT (Honda, Toyota) nici nu m-am uitat. M-am uitat din greseala la Opel Astra, care nu mi s-a parut rea, insa motorul 1.4 vine cu CVT. La Peugeot au hibridizat aproape toata gama. Imi place tare designul de la 508. Insa scorurile sunt criminale. 508 phev, 400CP, suta in mai putin de 5s.... insa ar prinde bine o subventie, ca e eco .. La Alfa Giulia au facut un update la interior si ecrane. Exteriorul si motorizarile au ramas aceleasi. La Fiat o surpriza placuta: toate modele au 10 ANI/200000km GARANTIE, din bara in bara. Alo, VAG, se aude? La mai putin juma' de pret fata de Golf iei un Tipo 1.4 turbo (15k€, redus de la 20). Ok, mai sarac, si fara cutie automata. Insa cu garantie de 5 mai lunga decat la Golf. La BMW m-ar fi interesat serie 1 sau serie 2. Insa pe benzina nu au decat un singur motor 1.5 in 3 borcare de 140CP. Vrei ceva mai acatarii fie iei diesel, fie M.... Masinile in sine mi se par OK, au castigat clar la spatiu de cand au trecut la arhitectura traditioanala cu motor transversal si fwd. La Dacia ca de obicei, omor de om, cred ca e unul dintre cele mai bine frecventate standuri. Duster, sau MCV, bataie sa urci in ele. La Kia multe modele reusite, toate motorizarile pe toate gusturile, toate caroseriile, interioare faine si de calitate.... insa scoruri premium. Pe lista mea scurta in continuare e Mazda (inclin catre 3 berlina) si functie de ce zice si drivetestul poate noua Octavia.
  12. Eh, ceva mai mult. Daca in timpul verii produc stiu eu 15kwh si consum 5 ziua, ramane un surplus de vreo 10. Aka vreo 50 centi Cu asemenea profit potential sunt sigur ca e coada la instalat panouri solare, pinguinii sunt salvati. Iar romania conform unui audit al bancii mondiale din 2016 avea era a treia tara in lume in materie de politica energetica....
  13. Pentru ca daca pui de exemplu o instalatie de 3kw, aia produce la greu in timpul verii... fix cand mare lucru nu consumi. La mine consumul in timpul zilei e in jur de 200-250w. Chiar si daca mai bag o masina de spalat si una de spalat vase, OK, halesc si alea vreo 2.5kw insa timp de vreo ora - doua si atat. Asa ca ar fi util sa dai contoarul ala inapoi ziua si sa-l dai inainte noaptea... sau iarna. Vara ar fi util ca sa alimenteze un climatizor, insa in zona la care ma refer nu-s asa mari caniculele. Anul trecut de exemplu au fost doar cateva zile cu temperaturi de peste 30 grade, si asta doar in timpul zilei. In schimb cica e cel mai insorit oras din Romania.... PS Pe site la enel scrie ca poti deveni si la noi "prosumator". Iti cumpara curentul cu vreo 5 centi / kwh. Te scoate din foame, ce mai.
  14. Atunci cred ca stau calm .... deocamdata. Eventual pregatesc instalatia electrica (sunt in faza de constructie, deci e usor si ieftin acum) insa de instalat le instalez cand se pune la punct sistemul dpdv legal. Si poate se mai schimba preturile si devine mai rentabil.
×
×
  • Create New...