Jump to content

james kilowatt

Membri
  • Content Count

    6007
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    200

james kilowatt last won the day on February 17

james kilowatt had the most liked content!

Community Reputation

566 Excellent

About james kilowatt

  • Rank
    Belgianu'
  • Birthday 02/28/1998

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Auto
    Mazda
  • Model
    CX-30
  • An
    2020
  • Locatie
    Lumea larga

Recent Profile Visitors

2075 profile views
  1. "Beneficiile mai mari decat riscurile" e formula pentru toate chestiile medicale. Si la o amarata de operatie de apendicita semnezi o hartie ca esti la curent cu riscurile...
  2. Eu ma gândesc că-i potrivita și pentru unii mai in vârsta. Care încă mai conduc și sunt independenti însă nu mai departe de o ora în jurul casei sau ceva de genul asta.
  3. Eu dacă as avea nevoie de a doua mașina as lua spring fără sa clipesc Însă nu-mi trebuie doua mașini. Mai degrabă cochetez cu un scuter electric. Apropo, la astea se dau pomeni fiscale?
  4. Aici nu suntem de acord. Industria chiar a furat pe rupte si pe larg, si ani la rand, si stia toata lumea, ca stiam pana si eu cu ani buni inainte (am povestit chiar pe aici despre "modurile de test" si cele 136 harti ale unui crdi Euro4). Si asta desi lua pomeni pentru dezvoltarea motoarelor curate. Chiar meritau scalpati, la modul obiectiv. Ca in mod clar s-au luat si s-au dat spagi asta e altceva insa faptul ca astia au furat pe rupte si si-au bagat picioarele in ele de reguli ramane un fapt obiectiv, nu doar unul legat de perceptia si preferintele noastre. Trebuiau sa cada niste capete si din industrie si dintre cei care poate au luat spagile venite din directia aia.
  5. La mine la superb sunt la 50% dupa 11 ani si 110kkm Cine crede in frana de motor si invata sa anticipeze poate reduce uzura placutelor si la termice. Pneurile si asfaltul nu se rontaie doar la franare, ci tot timpul. Iar masinile electrice sunt sensibil mai grele, posibil sa stea prost la capitolul asta. Si cica asfaltul contine inclusiv fibre similare azbestului, zic unii. Pe de alta parte ma gandesc ca idiotii care au inceput sa puna sicane pe fiecare straduta si damburi ca sa reduci viteza nu s-au gandit ca daca franezi si din 50 in 50m unde au mai construit ei un damb sau au pus un copac in mijlocul strazii pentru "securitate" va duce franari/accelerari repetate care nici nu protejeaza placutele nici pinguinii (si nici suspensiile masinilor insa pe alea da-le dracului, soferii n-au decat sa moara in chinuri). Mi-a soptit o pasarica din industrie ca viitoarele Euro7 vor fi destul de dure, insa ca in continuare nu se vor masura decat emisiile de la motoare (inclusiv RDE)
  6. Dacia Spring s-a anunțat în Franța cu 18500e versiunea "full fără piele", și fără pomeni incluse. O pot lua cu bitcoini și etheri deja. Hai la mai mare la Tesla!
  7. Weekendul asta mi-am încercat și eu talentul de speculator pe termen scurt la bitcoini. Am reușit sa pierd 130e și ulterior sa câștig 130.4e + 0.000011btc. Cred că-mi mai păstrez o vreme jobul de 8h. Uko, cred ca și matale mai tre' sa muncești o vreme ținând cont de cum arata acțiunile Tesla...
  8. Stai calm că-i probabil noul lobby. Ar fi fost o idee buna dacă intre timp treceam la gen 4 de reactoare nucleare, în special cele răcite cu gaz. Asa asta cu hidrogenul lor "verde" și" alb" și power to gas rămâne de văzut... Crezi ca pomenile pentru mașinile cu baterii sunt marxisme ? Nu, sunt fix rezultatul lobbyului unei industrii (private) foarte puternica care simțea ca a cam rămas fără argumente comerciale, și care învârte foarte mulți bani. Capitalism în stare pura. La fel cum au fost la timpul lor și pomenile pentru diesel și "motoarele curate". Electrificarea nu-i decât noul diesel.
  9. Corect. Însă ar trebui înăsprit controlul la itp. Cu dieselul contratimpul e evident. L-au susținut puternic cât timp a fost o pocnitoare fumigena și când a devenit curățel vor să-l interzica...
  10. Eu ma refeream la poluanti gen particule sau NOx, nu la CO2. Daca ne referim la CO2 avantajul electricului e marginal (sau chiar discutabil). Insa la electric mai ai loc de imbunatatiri, in timp ce motoarele termice si-au cam atins limita. Speranta ar fi biocarburanti de gen2, hidrogen, biometan sau ceva de genul asta, altfel mare branza nu prea mai ai ce le face ca sa le "inverzesti". Greseala pe care o fac politicienii mi se pare ca e faptul ca mizeaza doar pe o singura strategie, care s-ar putea sa functioneze.. sau nu. Si ca daca nu functioneaza sa fie prea tarziu ca sa o iei de la 0 cu alta. Impingerea electrificarii cu orice pret poate omora in fasa o alta alternativa poate mai "durabila" fara a avea (inca) vre-o garantie ca va functiona.
  11. Asta cu poluarea prin emisii e discutabila. Teoretic e mai ușor sa verifici la sânge o termocentrala și să-i pui criterii extrem de stricte de emisii și sa le masori "în viata reala" decât sa verifici o flota de câteva milioane de mașini la un itp naiv. E suficient ca o minoritate dintre ele sa fie praf pe partea de depoluare ca să afecteze semnificativ emisia întregii flote.
  12. Dacă dispare rasa umana speram ca radiația sa accelereze apariția altei rase inteligente mai repede 50 ani dacă e întreținută cum trebuie, nu de la sine. Și avioanele pot crapa însă teoretic nu între doua revizii/inspecții. Dacă le sari sau le faci cu krul e altceva.
  13. Decizia de a înlocui și nu a repara e una luata de contabili și de marketingi, nu de injijeri. Injijerii îți pot face un produs fiabil și servisabil dacă li se cere. Nu-i nevoie de nicio competenta secreta sau rara pentru asta. Un avion sau un reactor nuclear poate merge fără probleme 50 ani. Și când spun fără probleme, înseamnă chiar zero probleme serioase ad literam, la avioane nu se accepta sa mai ramai cu ele pe marginea drumului nici măcar când imbatranesc. Crezi ca o amarata de mașina sau de baterie nu ar putea fi făcute fiabile si/sau reparabile ?
  14. In ingineri am încredere, în politicieni și contabili mai puțin. Pentru mine personal, la modul meu de utilizare al mașinii o electrica devine interesanta cu o baterie de peste 100kwh și capacitate de încărcare la peste 300kw. Ioniq 5 asta respecta al doilea criteriu deja, ceea ce nu e rău deloc. Din ce știu doar Porsche mai știe chestia asta însă cu modele de peste 100k. As putea trai și cu 75kwh baterie la urma urmei în majoritatea timpului cum are varianta mai scumpa, chiar dacă as înjura-o de doua trei ori pe an.
  15. ADA merge in sus in continuare, fata de restul pietei. Luni va fi un fork, probabil lumea se asteapta sa creasca pretul in continuare deoarece se adauga functionalitati noi. Cand am vandut stelarii, erau la acelasi pret ca ADA. Am ezitat daca sa ii transform in bitcoin sau in ADA. I-am facut bitcoini pana la urma (ceea ce tot a fost mai bine decat fiat sau sa ramana stellari) , insa ada ar fi fost o miscare mai inspirata, a crescut de vreo 3 ori cel putin mai repede decat BTC. Valabil si EOS, i-am facut BTC. Mai bine decat fiat, insa tot mai prost decat ADA. Ma intreb daca ada nu va ameninta la un moment dat etherum. Nu ca valoare individuala (desi mi-ar placea, ca m-as putea pensioa anticipat in cazul asta :D) insa ca piata.
×
×
  • Create New...