Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

james kilowatt

Membri
  • Content Count

    5596
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    181

james kilowatt last won the day on February 5

james kilowatt had the most liked content!

Community Reputation

540 Excellent

About james kilowatt

  • Rank
    Belgianu'
  • Birthday 02/28/1998

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Auto
    Skoda
  • Model
    Superb 1.8TSI
  • An
    2010
  • Locatie
    Lumea larga

Recent Profile Visitors

1542 profile views
  1. Ok, deci dacă downloadez formularul corect e ok. Am văzut pe site la drpciv unul însă n-am înțeles dacă e model sau obligatoriu
  2. Înțeleg literele, cuvintele luate separat, însă nu și împreună ... Sunt analfabet funcțional. Ce înseamnă contract in forma reglementata?
  3. PS. Ce inseamna asta? "7) Documentul care atestă dreptul de proprietate al solicitantului în forma prevăzută de lege la data dobândirii dreptului de proprietate, în original şi în copie."
  4. LA punctul 9 cere o chestie care inca nu am inteles ce inseamna.... sper ca e echivalentul certificatului de conformitate european. Arata fix la fel, doar titlul si limba difera. Iar la punctul 10 si 12 e etapa de la RAR, care am inteles ca se fac impreuna. La 10 verifica daca masina corespunde cu CIV-ul si aplica nu stiu ce vigneta de secretizare, iar cel de la 12 (primul ITP romanesc practic) e musai sa fie facut la RAR. Cumva partea astea seamana cu procedura de aici, doar ca aici inspectia asta tehnica se face INAINTE de vanzare, si nu dupa (se verifica si baza de date de masini furate, kilometrajul real din bazele de date, etc. Iti elibereaza un formular care reprezinta si un control tehnic si cererea de inmatriculare (cunoscut aici ca "formularul roz", pe care iti iei o stampila si de la asigurator si apoi cu ea inscrii masina.
  5. Am gasit pe site la RAR cate ceva. N-ar trebui sa fie foarte complicat, si nici f scump. LE Am gasit informatii contradictorii privint actele vamale. Unii spun ca nu trebuie pentru masinile din UE, altii zic ca trebuie (si) un document vamal. Logic ar fi sa nu fie nevoie de el, insa de exemplu la mine trebuie. Chiar daca e din UE, trebuie sa mergi la vami sa obtii un certificat (care costa.... 1€).
  6. da, am deja doua cereri, ambele din cercul de cunoscuti. Insa nu e de vanzare, ramane in familie, si emigreaza in Romania, unde va inlocui o Kia Ceed un pic mai batrana si mult mai anemica. Unde daca mai face 50kkm (majoritatea pe DN1) fara defecte majore pot spune ca e complet amortizat. Apropo, care mai sunt formalitatile (si costurile) de inmatriculare a unei masini adusa din UE in Romania?
  7. Boxterul e pe lista, cand pleaca bestia la facultate Nici nu mai e asa mult, s-ar putea chiar sa apuc varsta aia.... Macan sper cat mai tarziu, spre 100 ani, incolo, cand nu ma mai lasa soldul de titan si geunchii din plastic sa ma ridic din Boxter....
  8. Pana la urma consiliul inteleptilor a ales Mazda CX-30. Asta e, de cate ori o sa pierd o liniuta la semafor (adica, zilnic, presupunand ca as merge zilnic cu masina), o sa-mi zic ca eu o ard zen si ca nu-mi pun mintea cu toti nebunii .
  9. Am fost, am dealer in cartier. Insa nu avea benzinara pentru test si nici nu parea foarte motivat sa vanda mare lucru. Ala de care zic e la 20km distanta, in Flandra, insa singurii care aduc benzinare. Astia au in continuare oferta cu 10 ani garantie pentru gama Fiat... daca o extindeau si la Alfa aia era, treceam peste orice povesti cu tocuri si blugi de boschetar.
  10. Deci hai sa vad un rezumat despre cum sta situatia, din punctul meu de vedere (care nu are nimic universal). Niciuna nu are un defect major sau un avantaj decisiv. Daca ar fi sa fac un rezumat al impresiilor de pana acum, ar fi cam asa: Mazda CX-30 + are avantajul dimensiunilor compacte. Asta e foarte important, e probabil cea mai susceptibila sa fie condusa si de consoarta si deci pot scapa de doua masini. Cel mai bun scor NCAP obtinut de vreo masina pana acum.... Daca ramane singura masina, ar fi cel mai usor de utilizat si in oras. + Mofturi: awd, e cea mai ieftina, si posibil sa fie si cea mai economica. Cel mai redus CO2, posibil sa devina un avantaj daca umbla astia la taxe. - Am citit lucruri proaste despre calitatea vopselei, in special de aia care costa cel mai mult si arata cel mai bine - red soul. - Performantele ametite. Volvo: + Cele mai confortabile scaune, si in fata si in spate. + moft: cel mai apropiat garaj, e pe traseul de talpa intre casa si birou, practic nu pierd nici 5 minute ca sa o duc si s-o iau la revizie. - Foarte grea, performante si consum slabe. Skoda + Cea mai spatioasa si mai omogena, cea mai performanta (chiar si fara umblat la chip ) - Cea mai mare dintre toate, e posibil sa nu reusesc vreodata sa o conving s-o conduca. Si chiar daca reusesc, daca ramane singura masina in oras e nepractica. Daca includ extensia de garantie iese si cea mai scumpa. Plus ca dupa 10 ani de superb sa iau alt superb denota lipsa de imaginatie.... - moft: garajul s-a mutat de la mine din cartier la mama dracului. Si in afara concursului, Alfa Giulia. + Cea mai faina dintre toate - E incomoda cand porti tocuri, are spoilerul din fata ca un plug de dezapezit si dealerii arata ca niste instalatori cu blugii cu turul la genunchi (va dati seama singuri cine a gasit defectele astea, da?)
  11. Puturoasa e, dacă o compari cu ceva turbo chiar și mai slab, gen 150cp. Dacă o calci fără sa retrogradezi e cam trist. Însă eu nu prea am unde sa fac haiducii gen depășiri, ca să fie așa relevant. În materie de consum de fiecare data când a fost testata cât de cât riguros (adică mers împreună,. nu comparat consumuri făcute de șoferi diferiți în locuri și zile diferite) a bătut întotdeauna concurenta, inclusiv hibrizi gen corolla sau motorașe gen 1.0 ecoboost. Iar alte comparații pentru mine sunt irelevante. Apropo, o chestie care m-a deranjat la amândouă, însă în mod diferit e Lane assist. La mazda când te apropii de linie piuie și clipește bordul de parca sta sa explodeze reactorul o și asta mai rău te distrage. La skoda à trebuit sa fac o schimbare de banda mai neprevazuta (intrat berbec în fata) fără da apuc sa semnalizez și a tras singura de volan înapoi destul de tare cât să fie neplăcut și chiar periculos.
  12. da, evoluaza asamblarea lor daca vrei. Insa celulele propriu-zise - aka elementul cheie care le limiteaza performantele nu prea. Exista foarte multe promisiuni insa foarte putin progres concret. Si chiar si cand apare cate o evolutie dureaza foarte mult de cand celula e pusa la punct si disponibila pana cand e integrata in bateria propriu zisa si apoi pusa pe o masina. Eu am imbatranit de cand tot astept un "salt" gen solid state batteries de exemplu. Sau grafen... sau mai stiu eu ce SF-uri. A, si cred ca am mai zis-o, cred ca "cineva", gen dictatorul mondial din umbra ar trebui sa-i oblige sa standardizeze naibii interfetele de incarcare si eventual softurile de gestiune. Sa inventeze un incarcator future proof (gandit din start pentru 500kw ) si sa alinieze toate normele.
  13. Masina electrica are fix aceeasi varsta ca cea cu MAI Ba mai mult, pe la inceput matura pe jos cu cea termica. Insa de peste un secol are acelasi punct slab: bateria. Sau doua, bateria si petrolul ieftin.... Iar bateriile actuale sunt practic inventate in anii '80. Teoretic iti poti produce combustibilul si pentru o masina termica. Poti obtine metan prin compostare, etanol, etc... insa nu prea esti incurajat. Daca esti prins ca bagi in rezervor ceva netrecut prin sistemul de accizare ti-o furi rau. Si eu vreau sa vad masina electrica renascand. Insa as vrea sa-i vad sa investeasca in dezvoltarea de baterii performante macar cat investesc in gargara si marketing... Bateriile astea practic ca principiu de functionare sunt de pe vremea lui pazvante. Doi electrozi si un electrolit, de la Volta incoace tot asa functioneaza...
  14. Cat mai e chiria la baterii? Ultima oara cand m-am uitat eu era 75€/luna.
  15. Deci am fost azi si am testat doua masini una dupa alta, in serie. Ambele au primit OK de la consoarta, deci ambele sunt inca pe lista. Skoda Superb Style, 2.0 TSI DSG7, Break + Motor, cutie, plastic, spatiu cat un autobuz, portbagaj de basculanta. Confort bun, vizibilitate. In schimb nici motorul nici cutia nu mi s-au parut peste cele de la Ala Giulia, cu ambele in mod sport Alfa mi s-a parut mai reactiva. 0 - la insonorizare m-as fi asteptat la mai mult. In special la viteze mici avea un vajait care venea de undeva. La viteze mari super OK la toate capitolele, Zgomot aero si de rulaj extrem de bune, si banuiesc ca in configuratia pe care o caut eu - berlina, cu optiunea "geamuri laterale atermice si acustice" s-ar putea sa fie si mai reduse. Motorul audibil la relenti sau in ture, mai mult parca decat la cazanul meu. Frana un pic ciudata, elastica. - n-are. Ba are, chiar si la promotie mi se pare scumpa extensia de garantie (44€/luna, timp de 5 ani). 26km de test (jumate prin localitati, jumate autostrada) 51km/h viteza medie, 8.2 consum. Not bad. Am incercat sa nu mor prost cum e cu parking assist. E spooky. N-am reusit sa inchei parcarea, insa am si primit indicatii gresite (o lasi pe ea sa faca tot, tu fa doar ce-ti spune). Dupa ce a inceput sa mearga cu spatele si sa invarta volanul la un moment dat a franat violent si a afisat ca "franez, ca mergi prea repede". Si am abandonat. Abia dupa mi-a spus cosmonautu' de la reprezentanta ca trebuia sa o tin din frana sa mearga incet, indicatie diferita de "las-o pe ea sa faca tot". Nevesta-mea a dat cu plus si cosmonautului; ca erau imbracat elegant, avea barba ingrijita si vorbeau frumos. Nu ca aia de la Alfa care aveau toti blugi de instalator cu curu' jos, si care nu vorbeau franceza (dealerul era in Flandra) si vorbeau intr-o engleza de balta. Imediat dupa, a urmat Mazda CX-30 Skyactiv X Auto6 Skycruise. De fapt nu chiar imediat, intre ele m-am dat cu scuterul. + confort, design, dimensiuni compacte, tinuta de drum placuta si precisa (inclusiv prin hartoape), cutie auto lina. Frane bune, dozabile. 0 - motor un pic zgomotos la +3500rpm insa mi s-a parut mult mai silentios decat pe Mazda 3. Nu rupe asfaltul asa cum o face un turbo insa daca il turezi nu te rogi de ea. Spatiul in spate nu se compara cu Skoda (nicio masina dealtfel nu se compara cu Skoda la cap. asta). - E secret de stat ca sa afli consumul de la ultima pornire. E o optiune obscura intr-un menu care trebuie activat, si daca o activezi dupa ce opresti motorul iti afiseaza cateva secunde distanta/timp/consum, si apoi imediat dispar pentru vecie. Consumul de cand e masina (3900km) e de 9.2 pe BC, si merge preponderent aiurea (e masina de test si o freaca si baetii de la reprezentanta). Cosmonautul de la reprezentanta foarte amabil, bine informat. Gheu (sau metrosexual, whatever), cu pantaloni mulati, gleznele goale si tenisi albi. Acceptabil, insa doar atat. Acum trebuie sa ma hotarasc. Amandoua imi plac, insa niciuna nu e perfecta, si nici nu are defecte care sa o elimine de pe lista. Skoda e mai mare si mai rapida. CX-30 insa cred ca e e mai practica, e mai placuta de condus si s-ar putea sa fie si mai economica, si are si optiunea AWD. Iar cei 40cm in minus s-ar putea sa ii creasca sansele sa o conduca si consoarta, si sa imi realizez visul de a avea doar o singura masina. Pretul e de partea Mazdei, chiar si daca la Skoda discountul e mult mai mare (ceva imi spune ca nimeni nu plateste pretul de catalog). Totusi diferenta de pret nu e chiar atat de relevanta incat sa fie determinanta. Daca ar fi sa aleg Skoda, cred ca as face-o pentru faptul ca o pot tuna si ar deveni un sleeper rapid. Si na, are calitati indemodabile (gen spatiu :D). Daca ar fi sa aleg Mazda as face-o pentru ca-i altceva decat am avut pana acum.
×
×
  • Create New...