Jump to content

Marius Viorel

Membri
  • Content Count

    108
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Marius Viorel

  • Rank
    Member
  • Birthday 05/12/1973

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Accent 1.5 Crdi GLS VGT
  • An
    2007
  • Locatie
    Bucuresti
  1. Jante de aliaj pentru Accent se gasesc la King Auto Campione, atat pe 14'' cat si pe 15''.
  2. Buna ziua, Avand in vedere ca au o vechime de 3 ani, va pot oferi 300 lei pentru barele de Hyundai Accent cu conditia sa nu fie lovite/deformare/zgariate si sa aveti cheia. Daca sunt interesat astept raspunsul dumneavoastra. Plata se face pe loc in momentul in care ne intalnim.
  3. Marius Viorel

    New Elantra

    Nu va faceti prea mari sperante si cu acest HAR deoarece nu poate face nimic fara acceptul fabricantului care nu-I prea lasa sa inlocuiasca nimic, decat repere cu pret mic. Eu am solicitat de mai multe ori sprijinul reprezentantilor HAR si tot nu s-a rezolvat nimic, deoarece de fiecare data au aruncat vina pe proasta calitate a pieselor pe care le furnizeaza producatorul (amortizoare, arcuri, coloane si casete de directie) si pe unele solutii tehnice neadecvate folosite de Hyundai pentru automobilele noastre (punte neconforma, posibile greseli la proiectarea caroseriei care genereaza instabilitate accentuata pe curbe samd). Cu toate ca HAR a solicitat de mai multe ori prezenta unor comisii din partea fabricantului pentru a verifica mai multe masini cu rulaje foarte mici si defecte identice, nu s-a dat niciun raspuns oficial, ceea ce ma face sa cred ca singura solutie legala de a ne recupera prejudicul este instanta de judecata. As vrea, dar nu pot sa-i inteleg pe reprezentantii Hyundai din Koreea de ce nu incearca sa aiba un minim respect pentru clientii care le-au acordat incredere si le-au cumparat produsele, care nu sunt deloc ieftine si pentru care au facut eforturi financiare substantiale, unii avand credite la banci si in prezent. Iar in ceea ce-l priveste pe importatorul HAR solicitam o minima bunavointa din partea acestuia de a raspunde solicitarilor pe care le primeste din partea clientilor, macar la cele scrise si de a le motiva in conformitate cu prevederile legislatiei din Romania.
  4. Marius Viorel

    New Elantra

    Explicatia cu "asa face toate" le tine in destul de multe cazuri, dar cand se intalnesc cu clienti care au studii de specialitate si mai si gestioneaza flote de peste 100 masini identice nu pot sa faca la nesfarsit astfel de afirmatii nefondate. Problema amortizoarelor este foarte bine cunoscuta si asa cum spunea si colegul cipelantra este ca nu sunt proiectate pentru masinile noastre. Este inadmisibil ca un amortizor nou de origine, pe care-l pune fabricantul pe masina sau il furnizeaza pentru inlocuiri pe garantie, sa aiba eficienta 55% din prima zi si sa poata fi comprimat foarte usor cu o singura mana de parca ar avea 10 ani si sute de mii de kilometri rulati. Treaba ca masina fuge in curbe din cauza vitezei prea mari este iarasi o poveste de alungat clientii de la garantie deoarece masinile Hyundai prezinta instabilitate chiar si la viteze reduse la trecerea peste mici obstacole. Pana acum nu am gasit o alta masina la care sa pot identifica aceste probleme de suspensie, desi am avut pe mana masini de la marea majoritate a brandurilor care comercializeaza autoturisme cu preturi apropiate de cele ale Hyundai. Pe de alta parte este jenant ca desi se recunoaste ca aceste amortizoare nu ar fi trebuit sa fie montate pe autoturismele noastre, nu se ia nici o masura si se incearca in continuare gasirea altor persoane care sunt dispuse sa cumpere produsele Hyundai.
  5. Marius Viorel

    New Elantra

    Eu va recomand sa incercati sa faceti o verificare a suspensiei si la alte service-uri care nu au legatura cu reteaua Hyundai si sa solicitati un raport in urma inspectiei pe care sa apara numarul de identificare al masinii, data si ora examinarii. In cazul in care veti face o comparatie intre parametrii determinati de service-urile din reteaua Hyundai si cele din afara veti vedea ca rezultatele difera foarte mult deoarece cei de la Hyundai fac orice pentru a nu schimba amortizoare pe garantie, desi stiu foarte bine ce probleme au. Eu am fost foarte atent la setarile standului de proba de mai multe ori si la mai multi factori care pot influenta rezultatul final al testarii, cum ar fi calitatea anvelopelor si presiunea acestora, si tot au incercat sa ma convinga ca masina nu are nimic si eu sunt cel care am anumite inchipuiri si nu am altceva de facut, decat sa-mi pierd timpul pe la usa lor, "cersind" un drept care in mod normal ar trebui sa fie acoperit de garantia contractuala. Aceste dovezi scrise pe care le obtineti de la reprezentantii altor unitati de specialitate va pot fi de folos in cazul in care va adresati autoritatilor statului. Pana in prezent ANPC-ul nu a prea facut nimic pentru remedierea acestor situatii neplacute in care se afla mai multi posesori de autoturisme Hyundai. Parerea mea este sa nu va fie teama sa va solicitati drepturile atat timp cat masina este in garantie si sa nu va lasati usor convinsi de toate explicatiile pe care le dau cei din reteaua Hyundai pentru a nu va schimba piesele si a va face sa circulate asa cu masinile. Incercati sa solicitati intocmirea unui raport de expertiza de catre un inginer recunoscut de Ministerul Justitiei, chiar daca va costa niste bani si ulterior puteti sa va adresati instantelor de judecata, si chiar la CEDO. Cei de la Hyundai trebuie sa inteleaga ca Romania nu mai este tara in care pot vinde orice masina cu posibile defecte de fabricatie si conceptie, dupa care il lasa pe client sa-si manance nervii si sanatatea in incercarea de a gasi posibile solutii tehnice pentru ameliorarea defectelor mai sus mentionate. Pentru defectele de proiectare si executie, cum ar fi de exemplu cele de la coloanele sau/si casetele de directie, ar trebui rechemate toate masinile vandute, si schimbate aceste piese fara discutii si costuri suplimentare, chiar si dupa terminarea perioadei de garantie. Se pot face teste si se poate vedea daca este vorba de neglijenta clientului sau de proasta exploatare, dar in cazul in care ai mii de masini la care pica aceleasi piese la intervale mici de timp de la achizitie este clar ca ai o problema pe care trebuie sa ti-o asumi si sa platesti pentru ea. Cei de la Hyundai ar trebui sa inteleaga si sa retina ca pentru astfel de defecte clientii au posibilitate sa le solicite inlocuirea masinii sau returnarea pretului achitat la achizitie.
  6. Marius Viorel

    New Elantra

    Problemele cu mecanismul de directie si cu amortizoarele exista de peste 10 ani si la alte modele Hyundai. Desi in aceasta perioada au venit mai multe comisii in Romania din partea fabricantului pentru a constata desele defecte reclamate de clientii Hyundai, nimeni nu s-a invrednicit sa ne furnizeze un punct de vedere oficial cu privire la aceste probleme si nici sa incerce sa gaseasca o solutie tehnica mult mai adecvata pentru masinile noastre si drumurile din Romania care au si ele partea lor de vina dar nu-l pot absolvi de raspundere pe fabricant daca ne trimite in continuare amortizoare Mando care au eficienta 49% dupa ce au echipat vehiculul, fara a iesi pe poarta unitatii service. Pacat de unele aspecte atractive ale masinilor fabricate de brandul Hyundai dar pe viitor pe mine m-au pierdut de client. Nici la altii nu exista perfectiune dar aici este destul de deranjant ca in 10 ani nu s-a facut nimic pentru satisfactia clientului.
  7. Pentru a depista tara in care au fost fabricate amortizoarele KYB care le ai pe masina te poti uita pe ele dupa ce le-ai sters in prealabil de noroi. Cele fabricate in Japonia sunt poansonate (stantate) cu mentiunea: "Made in Japan".
  8. Accentul a fost folosit foarte rar deoarece utilizez si alte masini. Pilitura in cutia de viteze poate sa apara si din alte motive, nu numai de la numarul mare de kilometri parcursi. Important este ca nu a fost nimic pe buson si cutia de viteze merge perfect, mult mai bine decat atunci cand masina era noua. Le recomand colegilor care au zgomote anormale cand incearca sa cupleze anumite trepte de viteze sa incerce mai intai un schimb de ulei deoarece este posibil sa se rezolve problema fara a face o investitie financiara considerabila, cu conditia ca masina sa nu aiba uzuri avansate ale sistemului de transmisie. Din ce am vazut pe piata, s-ar mai gasi ulei 75W85 GL4 de la Castrol Syntrans, GM Opel, Mannol, Kross si cel de origine. Parerea mea este ca orice ulei este mult mai bun decat cel care are cativa ani, de aceea recomand mai intai sa se faca un schimb.
  9. Am schimbat uleiul de fabrica la cutia de viteze dupa 9 ani si 33.000 km rulati, cu Ravenol 75W85 GL4 care este sintetic, este facut in Germania si este de culoare rosie. Ce s-a gasit in masina era de culoare galbena si arata foarte bine, doar ca dupa atatia ani cred ca-si mai pierduse din proprietati. Pe busonul de golire nu s-au gasit urme de span/pilitura, totul era ca nou, doar ca aparusera unele mici caraituri cand incercam sa cuplez marsarierul la prima apasare a pedalei de ambreiaj. Despre noul ulei va pot spune ca s-a vazut o diferenta in bine de cum am coborat de pe rampa, in sensul ca la marsarier au disparut acele zgomote iar la treptele pentru mers inainte cuplajul se realizeaza mult mai frumos. Pretul unui litru de ulei a fost de 45 lei iar manopera de inlocuire a uleiului 25 lei la un service micut de pe soseaua Giurgiului, situat in apropierea sectiei 16 Politie.
  10. Pretul unui set de arcuri sport Eibach a fost in jur de 1000 lei in anul 2010 cand am facut eu achizitia. Acum este posibil sa fie pretul mult mai mic deoarece au mai trecut niste ani si pe masura ce masina se invecheste mai scade si pretul pieselor. Garda la sol se reduce cu aproximativ 30 mm si este diferenta foarte mare pe sosea, atat din punct de vedere al aspectului masinii cat mai ales al tinutei de drum care este mult mai ferma. Dupa inlocuirea arcurilor vei obtine rezultate satisfacatoare numai daca inlocuiesti si amortizoarele (in cazul in care prezinta urme de uzura) si daca vei trece la anvelope mai mari ( 185/65R14 sau 195/55R15). Poti pune si alte anvelope dar acestea ar fi cele omologate in cartea masinii. Eu am schimbat in 2010 si amortizoarele, desi masina avea atunci numai 5000 km, trecand la Sachs Super Touring care sunt ok si in prezent. Daca masina ta are multi kilometri poti sa verifici si flansele si intreg trenul de rulare pentru a te asigura ca totul este in regula.
  11. Daca vrei arcuri sport noi Eibach sau H&R sunt o multime de firme pe net care vand asa ceva. Eu am luat de la AutoZR1 din Baia Mare si au fost super ok. Daca vrei un kit profesional cu posibilitatea de a regla inaltimea masinii si duritatea amortizoarelor poti sa apelezi la firma Exelixis.
  12. Pentru cine doreste acumulatori de o calitate mai buna puteti incerca Moll (made in Germany) sau de origine, direct de la importatorii de piese Hyundai.
  13. Si eu am bateria de origine pe Accent Crdi, care se numeste Solite 68AH din cate-mi amintesc, in conditiile in care masina este fabricata in anul 2006 si comercializata in sept 2007 si inca este ok. Pentru a determina starea de uzura a bateriei poti sa soliciti efectuarea unui test la o unitate service. Masurarea cu voltmetrul nu este relevanta deoarece poti sa ai o tensiune acceptabila dar acumulatorul sa aiba una sau mai multe placi in scurt. In cazul in care depistezi dupa efectuarea testului ca se impune inlocuirea acumulatorului iti recomand Moll (made in Germany) sau de origine de la King Campione/Auto Carpati. Despre alti acumulatori fabricati de alte branduri am vazut la colegii de pe forum ca ar fi mai putin fiabili fata de cei cu care a venit masina din fabrica. Eu nu as fi crezut ca o baterie Solite, care nu este un brand consacrat pe piata de profil, poate sa tina atat de mult daca vedeam cu ochii mei.
  14. Capace pentru jenti de aliaj OE se pot achizitiona de la King Campione sau de la Auto Carpati, ambii furnizori fiind din Bucuresti si putand fi identificati conform coordonatelor afisate pe propriile siteuri.
  15. Eu am pe masina arcuri sport Eibach care coboara garda cu 30 mm si amortizoare Sachs Super Touring. Fata de ce am avut din fabrica este o diferenta enorma si nu se pune problema de atins, daca sunt 4-5 persoane in masina si ceva bagaje in portbagaj. Dimensiunea anvelopelor cu care rulez este 185/65R14 86H si totul este ok (garda la sol cu aceste anvelope si aplicatia descrisa mai sus este de 13 cm). Anvelope de 195/55R15 85V nu am avut ocazia sa testez deoarece am jenti pe 14 in perfecta stare si nu m-am incumetat sa cumpar inca un set numai pentru a face teste. Parerea mea este ca prin echiparea masinii cu anvelope de 195/55R15 se obtine o tinuta de drum si mai buna. Referitor la duritate va informez ca arcurile Eibach nu sunt deranjante pe carosabil cu denivelari sau cu gropi. Pentru cine face drumuri lungi recomad aceasta aplicatie pentru suspensie in cazul in care nu aveti anvelope cu dimensiuni mult mai mari decat cele inscrise in cartea de identitate. Singurul dezavantaj pe care-l prezinta arcurile sport este la bordurile foarte inalte deoarece nu poti sa le mai ataci cu fata masinii, in rest obtii numai lucruri bune. Pentru cine doreste o aplicatie profesionala cu reglajul suspensiei pe inaltime si duritate am vazut ca exista firma de tunning Exelixis care importa din Germania kitul dedicat pentru Accent model MC.
×
×
  • Create New...