Jump to content

Nicolae

Membri
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Nicolae

  • Rank
    Member
  • Birthday April 1

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Constanta

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    i30 1.6 CRDI GLS STYLE
  • An
    2008
  • Locatie
    Constanta
  1. Bateria, presupunand ca este originala, are 5 ani. Eu am inlocuit-o dupa 6 ani cu Rombat Premier 75Ah/780 A. Alta posibilitate ar fi Bornele oxidate/curent limitat la pornire (nu neaparat in cazul de fata).
  2. Nicolae

    reglaj frana de mana

    Chiar nu a avut nimeni problema asta, sau este foarte comuna? Eu am avut probleme prin 2014 (cam dupa 7 ani). Iarna s-a blocat frana pe roata dreapta spate. Cauza? Griparea parghiei de actionare a sabotilor pe platoul care o ghideaza, din cauza oxidarii. Materialele sunt oxidabile! A trebuit sa fac un drum la service. Demontat, degripat, gresat usor. Si-a dat din nou in petec dupa 2 ani. Anul acesta s-a intamplat pe partea stanga. Am inlocuit sabotii, intai pe dreapta si apoi pe stanga. Este destul de greu sa montezi arculetele de imobilizare a sabotilor (nu cele de readucere a sabotilor), daca nu ai o scula portivita! Referitor la reglaj doar, daca sabotii nu sunt foarte uzati, se demonteaza roata si se pozitioneaza butucul cu dopul de cauciuc in partea de jos si se scoate dopul. Este utila o lanterna pt a vedea axul dintat pt reglajul distantei dintre saboti la capetele inferioare. Cu o surubelnita (-) se actioneaza axul ridicand cate un dinte pt reducerea jocului si respectiv scurtarea deplasarii levierului de frana. Din cand in cand se actioneaza frana pt reasezarea sabotilor. La final roata trebuie sa se roteasca fara frecare. La ITP daca sunt diferente la franare, tot de aici trebuie reglati sabotii ca suprafetele de franare sa fie apropiate cat de cat. Daca nu, se inlocuiesc sabotii. Mentiune: eu am 142.000 km din 2008.
  3. Mare minune o sa fie masina asta ! O sa aiba inclus si un perpetuum mobile ( vezi incarcarea bateriei in mers !) Am avut niste timp de pierdut sa citesc unele dintre postari. Baterii cu acid (Pb) pentru autoturism electric ? Cu performantele astea? Fara un sistem de recuperare a energiei la franare? Mai cautati sisteme de stocare a energiei electrice pentru acest scop. Uitati aici niste oameni pe care-i preocupa la modul serios acest lucru: http://arpa-e.energy.gov/portals/0/Documents/ConferencesandEvents/Pastworkshops/ElectricalEnergyStorage%20forVehicles/Miller.pdf
  4. Nicolae

    TPMS Hyundai i30

    La Hyundai i30 sistemul de monitorizare nu este cu auto-learning, asa ca daca se schimba pozitia rotilor, TPMS ramane activat(aprins) si trebuie modificata situatia actuala la service (din pacate), sau repozitionate rotile cum au fost initial. Daca pt. iarna se foloseste un alt set de jante (otel) fara valva-senzor, TPMS va fi activat permanent. Se mai poate intampla ca un senzor sa se defecteze (lovitura, accident) si TPMS se activeaza. Daca se suspecteaza o roata, se scade presiunea la cca.1,5 bar, valoare la care trebuie sa semnalizeze in bord scaderea presiunii (pana). Daca nu semnalizeaza, senzorul este defect(si din pacate trebuie inlocuit ans. valva-senzor). Pentru cei care folosesc alt set de jante iarna (fara senzor de presiune), ar fi util sa mearga la serice si sa comute senzorii in stare stand-by / hibernare, pt. a nu se mai descarca bateriile incorporate(car au o durata de viata de vreo 10 ani). Apropo, vreti sa pastrati masina mai mult? Semnalizarea de pana se reseteaza automat daca se umfla pneul la 2,1-2,2 bar (presiunea nominala), fara alte manevre.
  5. Nicolae

    Economie de combustibil

    Pentru o cutie de viteze, 80.000 km nu inseamna decat copilaria. Ar trebui sa functioneze fara defecte pana la 500.000 km si mai mult. Deci este prematur sa constati daca a daunat sau nu cutiei de viteze. Asa sustin toti specialistii din domeniu. Fac o paranteza: exista un model de Wartburg, de prin 1990 care in "priza directa" avea roata libera, adica frana de motor nu exista in aceasta treapta. Cred totusi ca, inducea un stil de conducere lipsit de fluenta si probabil avea si alte dezavantaje in privinta fiabilitatii cutiei. Eu am un i30 CRDI, care cantareste cam 1,6 tone cu 2 persoane, deci are o oarecare masa inertiala. Totusi n-am incercat sa vad daca pe drum drept, in frana de motor, de la 110 km/h parcurg 500m pana la atingerea vitezei de 50-55 km/h (intrarea in localitate). Oricum telemetrul meu nu este asa de precis si conditiile ar fi ideale, sa nu am in fata alte masini, carute, etc. la < 1 km de o localitate. >> Spunea cineva de aerodinamica la viteze mari...da stiam si eu ca frecarile aerodinamice cresc dupa o lege patratica cu viteza, dar ele reprezinta (dupa unii) cam 60% din pierderi. Mai sunt si rezistenta de rulare ( care depinde si ea de viteza) si altele. Practic cresterea de consum este mai mica decat aceea rezultata doar din din legea vitezelor.
  6. Nicolae

    Economie de combustibil

    Intr-adevar, nu numai producatorii, dar orice instructor auto sau mecanic serios nu admit o asemenea tortura pentru cutia de viteze (aceea manuala), adica mersul cu maneta la punctul mort. Apar viteze diferite intre arbori, tren fix, tren mobil, etc. frecari care in final genereaza o nedorita uzura. Pentru cutii de viteza automate, in functie de specific, este cu totul alta poveste. La unele daca se ridica piciorul de pe acceleratie (in ultima treapta, daca mi-aduc aminte), automobilul ruleaza liber, fara efect de frana de motor. Eu am vreo 30 si ceva de ani de conducere amatoriceasca, dar nu am practicat nici in oras, nici in afara acest "procedeu". Doar cand am condus auto avand cutie automata am practicat stilul acceleratie / reducere, mai ales in oras in apropierea intersectiilor. Si chiar a avut efect, consumul meu scadea la 9-9,5 l/100 ( cam cu 1 -1,5 litri mai putin fata de fiul meu, la un motor de 2,7 l). Daca vrei consum mai redus, n-ai incotro si mai faci un compromis cu greutarea si iuteala "talpii", dar asta o stie toata lumea. Sau daca inertia mare a masinii ( la accelerare) este un dezavantaj, incearca sa folosesti cat mai inteligent aceeasi inertie ( fara scos din viteza) cand trebuie sa incetinesti.
  7. Nicolae

    Economie de combustibil

    Referitor la economia de motorina in conditiile cresterii presiunii in anvelope, pot spune ca nu se poate exagera. Crescand presiunea cu mai mult de 0,15 bar fata de aceea recomandata, confortul va avea sigur de suferit. Conteaza si dimensiunea anvelopelor: la i30 1,6 CRDI, cu jante de 16" si anvelope 205/55/16 91H(V) cresterea presiunii (la rece ) peste 2,3 bar te taxeaza imediat la capitolul confort (se simt neplacut toate denivelarile). Intr-un alt topic mentionam ca pe timpul iernii am folosit anvelope 205/60/16 si s-a simtit imediat ( la aceeasi presiune) o crestere a confortului. Presupun ca la 195/65/15 rolul de amortizor al anvelopelor se mentine si la presiuni usor crescute. Daca as schimba jantele de 16 cu altele de 15 (si anvelopele, corespunzator) cred ca ar mai scadea un pic consumul ( dar ar trebui "sa dau sfoara-in-tara" pt. un schimb de jante /tot aliaj, de 15").
  8. Nicolae

    Consum

    Pentru sezonul de iarna, desi la Constanta cade putina zapada, m-am hotarat sa maresc un pic garda la sol a masinii si am montat anvelope de iarna 205/60/16 in loc de 205/55/16. Consumul a crescut spre 7,5-7,7 l/100km in oras, dar si pe seama scaderii temperaturilor exterioare, frecvent deplasarile nu depaseau 5 km, ca atare motorul abia isi intra in regim termic normal. Surpriza placuta a fost ca a crescut simtitor nivelul de confort (dar si pe seama anvelopelor Dunlop WinterSport 3D). Intentionez sa trec la jante de 15 inch, echipate cu anvelope 195/65/15. Diferenta la lungimea de rulare este de 0,4 %, dar scade consumul si creste gradul de confort (la varsta mea, apreciez mai mult confortul decat sportivitatea masinii). Este adevarat, pe un drum sinuos, echiparea cu 205/55/16 determina o tinuta de drum impecabila, in accelerare sau franare. Va fi o decizie grea, fiindca jantele din aliaj de 16" (J6.0) imi plac foarte mult. Revenind la consum, vara, in concediu (Constanta-Bran-Moeciu-Magura-Brasov-Sighisoara) consumul mediu a fost de 5 l/100km. Pe autostrada, cu AC, 130-140 km/h consum 5,7 l/100 km. In oras (Constanta), tot vara 6,5 l/100km. Masina avea 35.000 km si sunt foarte atent la presiunea rotilor, mai ales ca CRDI-ul este destul de greu pe puntea fata (uneori am impresia ca anvelopele cu 91H(V) sunt prea moi). Atentie, diferenta de 2% este la lungimea de rulare (circumferinta pneului), nu la diametre. Modificarea circumferintei din cauza uzurii este nesemnificativa in termeni de consum. Poate doar modificarea rezistentei la rulare pt. acelasi model de anvelopa sa micsoreze consumul cu uzura. Personal, n-as opta pentru un consum redus la maxim pe seama uzurii la limita sau peste a anvelopei.
  9. Nu este chiar asa, receptia GPS este simultana de la toti satelitii aflati in zona de vizibilitate, la momentul t1 si t2 intre care se calculeaza (in mod continuu, de fapt) viteza la sol. Daca se manifesta vreo latenta, asta este o constanta la fiecare masurare a pozitiei curente (x,y,z). Deci, la o adica, iti poate masura si viteza cu care decolezi ( ceea ce nu doresc nimanui). Asa ca luati de buna valoarea data de GPS (in conditii de vizibilitate normala spre sateliti, fara defilee, aglomerari urbane, etc.).
  10. Salut, Mai precis, 225/45/17 se potriveste la viteza indicata mai bine cu 205/55/16 ( V reala > cu f. putin) Diam. Latime h L rul Vreal/Vindic [inch] [mm] [%] mm 16 205 55 1984.166 1 16 205 60 2048.536 1.032441842 17 195 60 2090.612 1.053647729 17 195 65 2151.842 1.084507042 17 205 55 2063.922 1.040196234 17 205 45 1935.182 0.975312549 17 225 45 1991.702 1.003798069
×
×
  • Create New...