Jump to content

feedback

Membri
  • Content Count

    271
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

feedback last won the day on October 14 2020

feedback had the most liked content!

Community Reputation

5 Neutral

About feedback

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    i30 DOHC 1.4 GL Style E
  • An
    2010
  • Locatie
    Botosani

Recent Profile Visitors

756 profile views
  1. Din ce stiu, inlocuirea filtrului de polen la revizie este optionala. Personal, prefer sa cumpar filtre mai ieftine si sa le inlocuiesc mai des. Inlocuirea unui filtru dureaza doar cateva minute si este usor de facut.
  2. Bine ca ai rezolvat. La câte service ai fost pâna sa descoperi problema ?
  3. Exceptând zgomotul, e posibil sa apara si efecte mai grave ? Ma refer la blocare volan in mers sau... altceva grav ?
  4. Pe vremea cand faceam reviziile obligatorii la reprezentanta, imi puneau ulei vrac din butoi (dupa spusele lor). Probabil (cam) la fel se procedeaza si acum.
  5. Doar ca fapt divers, am schimbat si eu (la service) uleiul din cutia de viteze. L-am schimbat preventiv, doarece masina a implinit 10 ani si are 74.000 Km. In cazul meu nu se simte nici o diferenta. Probabil daca aveam mult mai multi kilometri situatia ar fi fost altfel.
  6. feedback

    i30 Fastback 2018

    Ce mașini din seria i30 au "alternatorul pilotat" ?
  7. feedback

    i30 Fastback 2018

    Există în comerț diverse încărcătoare pentru telefon/tabletă ce pot fi conectate la priza de 12V a mașinii (sau brichetă). Au la ieșire 5V și pot duce 2 - 3 A. Multe din ele au și un mic afișaj, putând afla astfel diverși parametri : tensiune baterie, temperatură din habitaclu etc Ideea e simplă : cu un device ce costă 10 - 30 ron, putem afla permanent tensiunea (voltajul) bateriei. Astfel, dimineața pui contactul și vezi ce tensiune are bateria (până să pornești motorul și să înceapă încărcarea bateriei). Corect e să arate undeva între 11,5 - 12,5 volți. Dacă are sub 10 - 11 volți, e deja o problemă. Odată pornit motorul, tensiunea va crește pe la 13 -14 volți, aflând astfel dacă și cum lucrează alternatorul. E o metodă simplă, ieftină și neintruzivă (nu modifici nimic la mașină). Și nici nu trebuie să fii mecanic/electrician. Pur și simplu arunci un ochi la niște cifre.
  8. După 10 ani, am ajuns la 74.000 Km. Pe lângă consumabilele obișnuite (ulei motor + filtre), având în vedere vârsta mașinii, mă gândesc să înlocuiesc și : - lichid de frână (schimbat ultima oară acum vre-o 5 ani) - ulei cutie viteze (niciodată) - curea accesorii (niciodată) Am înlocuit deja, preventiv : plăcuțele de frână, antigel, bujii. Câteva întrebări : - pe lângă cureaua de accesorii ar mai trebui schimbate și altele, gen pompa de apă, ceva role etc ? - recomandări pentru ulei cutie viteze ? - alte sugestii privind verificare/înlocuire ? Mașina nu a fost chinuită, nu scoate zgomote ciudate, se comportă destul de bine. Reviziile au fost făcute la timp, întotdeauna la an, nu la kilometri parcurși. Totuși, prefer să înlocuiesc preventiv decât de ... nevoie.
  9. feedback

    i30 Fastback 2018

    Ieftin tare filtrul pentru polen. Durează câteva minute pe ceas să-l inlocuiești singur. Și ieși muuuult mai ieftin. Personal, pentru sănătea celor din mașină, prefer să-l inlocuiesc singur, de 3-4 ori pe an, cu filtru noname de până in 20 de lei. Cel "original", cu mama carbonului activ, se umple și el cu diverse iar filtrarea este oricum diminuată. Iar cel de aer se schimbă și mai ușor.
  10. Legat de punctul 1 : m-am uitat foarte atent de unde curgea. Evident, initial am crezut si eu că e de la lichidul de parbriz. Legat de punctul 3 : pe vârf de munte nu prea este Peco, am pus și eu ce aveam la indemână. Decât cu antigel sub limită ...mai bine cu apă plată. Evident, o solutie de avarie, până rezolvam problema. Am și precizat mai sus : "Între timp am fost cu mașina la service ...Am decis să schimb preventiv termostatul și antigelul ..." Ce incă nu m-a lămurit nimeni : de ce a dat antigelul afară când am oprit mașina (implicit motorul). Oprind motorul , deci și pompa de apă ... "o fi dat in clocot" mai puternic ?
  11. După incă 1.200 Km ... totul pare să fie OK. Am condus in toate felurile, drumuri lungi (sute de Km), relief variat (incluzând Transfăgărășanul și Transbucegiul).
  12. Între timp am fost cu mașina la service, deși (tot) nu se mai manifestase problema din primul post. Mecanicul mi-a dat câteva variante posibile : - termostatul (funcționare intermitentă) - eroare in comanda ventilatorului - ventilatorul - dop de mizerie pe instalația de răcire. Am decis să schimb preventiv termostatul și antigelul. A fost alegerea mea, poate nu era defect ... poate era doar slăbit. Oricum, avea deja 9 ani. Ca o completare, termostatul original era marca EHS, avea ștanțat pe el Hyundai & KIA și deschidea la 88 grade. Nu prezenta urme de oxidare cum am vazut în unele clipuri/poze. L-am înlocuit cu Meyle MTH0092 (25500-27000). Noul termostat acționează la 85 de grade. Am făcut deja vre-o 80 de Km la un drum mai lung, nimic nou, totul pare să lucreze corect. Pe interfața OBD2 , temperatura oscilează între 85 și 92 (grade). Ventilatorul de la radiator lucrează (viteze diferite, funcție de temperatură). Nu am pierderi de antigel.
  13. nios33 nu a mai intrat pe acest forum din data de (Last Active) Aug 13 2017. Aparent (și din păcate) ... slabe speranțe să mai primiți răspuns de la el.
  14. Ieri am mai circulat o bucata de drum si fara capacul pus la vasul de expansiune. M-am gandit ca daca este ramas cumva aer pe instalatie, poate ar ajuta. Nu stiu daca e OK ce-am facut, dar cand am mai oprit, nivelul lichidului era intre minim si maxim (cu motorul pornit). Nu a dat lichid pe afara, nu s-a pierdut nimic. Ca o completare, am circulat fara capac datorita acestui topic : http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=11964 La masina mea nu se vede acea gaura, dar capacul vasului de expansiunea oricum nu etanseaza. Nu are filet, e doar un capac simplu ce se apasa.
  15. Salutare tuturor. Mă confrunt cu o problemă aparent ciudată. IERI am fost cu mașina la un munte (cota 1300), oarece serpentine, 4 persoane, AC pornit. Am mers liniștit, fără depășiri in deal, nu am supraturat motorul. Mașina s-a comportat ireproșabil, nu s-a aprins nimic pe bord etc. Aproape de vârf, am oprit pentru o mică pauză. Botul mașinii era ușor ridicat, datorită reliefului. Am constatat cu suprindere că imi curgea pe lângă roata dreaptă față un lichid albăstrui. Am ridicat capota și am observat că lichidul de răcire din vasul de expansiune era cu vre-o 3 degete peste nivelul maxim (dar nu a dat afară pe la capac). In plus de asta se auzea din zona radiatorului o bolboroseală, presupun că fierbea lichidul inăuntru. Furtunul negru si gros din partea de sus a radiatorului era destul de moale, poate chiar prea moale, oricum nu era presiune. Nu am observat bule de aer in vasul de expansiune, lichidul era curat, limpede. Dupa 15-20 de minute, lichidul de răcire din vasul de expansiune a coborât cam cu un deget sub nivelul de minim. Tind să cred că ce a curs din vas s-a sincronizat cu oprirea mașinii (motorului). Am completat cu apă plată (potabilă). Dacă strângeam furtunul negru din partea de sus a radiatorului se vedea in vasul de expansiune cum oscila ușor nivelul lichidului. Pe scurt, am pornit ușor, am crescut viteza progresiv, cu opririle de rigoare pentru a verifica nivelul lichidului de răcire. Am mai parcurs astfel incă aproximativ 150 de km, cu viteza medie 80-90 Km/h. Mașina s-a comportat OK, a tras normal. Nivelul lichidului nu a mai scăzut deloc, nu s-a mai auzit nici o bolboroseală. Foarte important, pe parcursul intregii zile (după ce se incălzea motorul) ACUL A INDICAT APROXIMATIV 90 GRADE, NU S-A APRINS NIMIC PE BORD, mașina a funcționat absolul normal. AZI am pus o interfață simplă ODB2. Nici o eroare. Lichidul de răcire este in parametri (intre minim și maxim). Sub mașină nu se vede nimic curs. Am desfăcut capacul radiatorului (din dreapta sus radiator, cel pe care scrie să nu umbli când e motorul fierbinte). Era plin până in buză, fără urme de mizerie. Am pornit motorul, am așteptat vre-o 10-15 minute, totul normal. Am pornit AC-ul, aerul cald pe maxim, temperatura lichidului de răcire a scăzut ușor. Desigur, dădea aer cald, funcționa normal. Ventilatorul mare de la radiator iși face treaba (pornește, se oprește, turații diferite). Am verificat acum și furtunul din partea de jos al radiatorului, era fierbinte. Am făcut și un drum scurt de câtiva Km, aparent este totul OK. Ar mai fi de completat că mașina are 9,5 ani, am doar 66.000 Km, toate lichidele le-am schimbat acum 2-3 ani in reprezentanță, reviziile au fost făcute la timp, nu s-a umblat deloc pe la motor etc. Practic, dacă nu opream ieri și observam pierderea momentană de lichid ... habar nu aveam că este (sau a fost) o problemă. Voi merge la un service, dar ma gândesc că dacă totul pare sa fie OK ... ajung să schimb degeaba diverse piese. Are cineva vre-o sugestie ?
×
×
  • Create New...