Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

feedback

Membri
  • Content Count

    262
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

feedback last won the day on November 30 2014

feedback had the most liked content!

Community Reputation

2 Neutral

About feedback

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    i30 DOHC 1.4 GL Style E
  • An
    2010
  • Locatie
    Botosani
  1. Legat de punctul 1 : m-am uitat foarte atent de unde curgea. Evident, initial am crezut si eu că e de la lichidul de parbriz. Legat de punctul 3 : pe vârf de munte nu prea este Peco, am pus și eu ce aveam la indemână. Decât cu antigel sub limită ...mai bine cu apă plată. Evident, o solutie de avarie, până rezolvam problema. Am și precizat mai sus : "Între timp am fost cu mașina la service ...Am decis să schimb preventiv termostatul și antigelul ..." Ce incă nu m-a lămurit nimeni : de ce a dat antigelul afară când am oprit mașina (implicit motorul). Oprind motorul , deci și pompa de apă ... "o fi dat in clocot" mai puternic ?
  2. După incă 1.200 Km ... totul pare să fie OK. Am condus in toate felurile, drumuri lungi (sute de Km), relief variat (incluzând Transfăgărășanul și Transbucegiul).
  3. Între timp am fost cu mașina la service, deși (tot) nu se mai manifestase problema din primul post. Mecanicul mi-a dat câteva variante posibile : - termostatul (funcționare intermitentă) - eroare in comanda ventilatorului - ventilatorul - dop de mizerie pe instalația de răcire. Am decis să schimb preventiv termostatul și antigelul. A fost alegerea mea, poate nu era defect ... poate era doar slăbit. Oricum, avea deja 9 ani. Ca o completare, termostatul original era marca EHS, avea ștanțat pe el Hyundai & KIA și deschidea la 88 grade. Nu prezenta urme de oxidare cum am vazut în unele clipuri/poze. L-am înlocuit cu Meyle MTH0092 (25500-27000). Noul termostat acționează la 85 de grade. Am făcut deja vre-o 80 de Km la un drum mai lung, nimic nou, totul pare să lucreze corect. Pe interfața OBD2 , temperatura oscilează între 85 și 92 (grade). Ventilatorul de la radiator lucrează (viteze diferite, funcție de temperatură). Nu am pierderi de antigel.
  4. nios33 nu a mai intrat pe acest forum din data de (Last Active) Aug 13 2017. Aparent (și din păcate) ... slabe speranțe să mai primiți răspuns de la el.
  5. Ieri am mai circulat o bucata de drum si fara capacul pus la vasul de expansiune. M-am gandit ca daca este ramas cumva aer pe instalatie, poate ar ajuta. Nu stiu daca e OK ce-am facut, dar cand am mai oprit, nivelul lichidului era intre minim si maxim (cu motorul pornit). Nu a dat lichid pe afara, nu s-a pierdut nimic. Ca o completare, am circulat fara capac datorita acestui topic : http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=11964 La masina mea nu se vede acea gaura, dar capacul vasului de expansiunea oricum nu etanseaza. Nu are filet, e doar un capac simplu ce se apasa.
  6. Salutare tuturor. Mă confrunt cu o problemă aparent ciudată. IERI am fost cu mașina la un munte (cota 1300), oarece serpentine, 4 persoane, AC pornit. Am mers liniștit, fără depășiri in deal, nu am supraturat motorul. Mașina s-a comportat ireproșabil, nu s-a aprins nimic pe bord etc. Aproape de vârf, am oprit pentru o mică pauză. Botul mașinii era ușor ridicat, datorită reliefului. Am constatat cu suprindere că imi curgea pe lângă roata dreaptă față un lichid albăstrui. Am ridicat capota și am observat că lichidul de răcire din vasul de expansiune era cu vre-o 3 degete peste nivelul maxim (dar nu a dat afară pe la capac). In plus de asta se auzea din zona radiatorului o bolboroseală, presupun că fierbea lichidul inăuntru. Furtunul negru si gros din partea de sus a radiatorului era destul de moale, poate chiar prea moale, oricum nu era presiune. Nu am observat bule de aer in vasul de expansiune, lichidul era curat, limpede. Dupa 15-20 de minute, lichidul de răcire din vasul de expansiune a coborât cam cu un deget sub nivelul de minim. Tind să cred că ce a curs din vas s-a sincronizat cu oprirea mașinii (motorului). Am completat cu apă plată (potabilă). Dacă strângeam furtunul negru din partea de sus a radiatorului se vedea in vasul de expansiune cum oscila ușor nivelul lichidului. Pe scurt, am pornit ușor, am crescut viteza progresiv, cu opririle de rigoare pentru a verifica nivelul lichidului de răcire. Am mai parcurs astfel incă aproximativ 150 de km, cu viteza medie 80-90 Km/h. Mașina s-a comportat OK, a tras normal. Nivelul lichidului nu a mai scăzut deloc, nu s-a mai auzit nici o bolboroseală. Foarte important, pe parcursul intregii zile (după ce se incălzea motorul) ACUL A INDICAT APROXIMATIV 90 GRADE, NU S-A APRINS NIMIC PE BORD, mașina a funcționat absolul normal. AZI am pus o interfață simplă ODB2. Nici o eroare. Lichidul de răcire este in parametri (intre minim și maxim). Sub mașină nu se vede nimic curs. Am desfăcut capacul radiatorului (din dreapta sus radiator, cel pe care scrie să nu umbli când e motorul fierbinte). Era plin până in buză, fără urme de mizerie. Am pornit motorul, am așteptat vre-o 10-15 minute, totul normal. Am pornit AC-ul, aerul cald pe maxim, temperatura lichidului de răcire a scăzut ușor. Desigur, dădea aer cald, funcționa normal. Ventilatorul mare de la radiator iși face treaba (pornește, se oprește, turații diferite). Am verificat acum și furtunul din partea de jos al radiatorului, era fierbinte. Am făcut și un drum scurt de câtiva Km, aparent este totul OK. Ar mai fi de completat că mașina are 9,5 ani, am doar 66.000 Km, toate lichidele le-am schimbat acum 2-3 ani in reprezentanță, reviziile au fost făcute la timp, nu s-a umblat deloc pe la motor etc. Practic, dacă nu opream ieri și observam pierderea momentană de lichid ... habar nu aveam că este (sau a fost) o problemă. Voi merge la un service, dar ma gândesc că dacă totul pare sa fie OK ... ajung să schimb degeaba diverse piese. Are cineva vre-o sugestie ?
  7. feedback

    baterie i30

    WTF ??? Credeam ca toate i30 sunt la fel cu privire la pozitionarea bateriei.
  8. feedback

    Stergatoare I30

    Parerea mea e ca nu se justifica sa dati prea multi bani pe stergatoare, deoarece ... sunt consumabile. Pe timp de iarna, majoritatea stergatoarelor nu mai "functioneaza" cum trebuie. Era o vorba ... iarna nu-i ca vara. Decât sa iau un set scump, prefer doua seturi medii, in aceeasi bani.
  9. feedback

    baterie i30

    Am scris si mai sus, am ales Tudor High-Tech 53Ah TA530, luata direct de la importator. Are deja 3 ani, nu regret alegerea facuta.
  10. feedback

    baterie i30

    Orice incarcare-descarcare imbatrâneste incet (dar sigur) bateria. Altfel spus : - pornesti masina => o descarci putin - a pornit motorul => bateria se incarca Evident bateria este "facuta" sa lucreze in acest regim, nu e cazul sa intram in panica. Printre factorii care determina durata de viata a unei baterii: - calitatea materialelor ce intra in compozitia bateriei - condusul in oras imbatrâneste mai repede bateria decât condusul in afara (in oras sunt porniri-opriri mai dese) - temperatura de functionare (extremele nu sunt OK) - un alternator care supraincarca bateria va determina si o supraincalzire a bateriei (chiar cu degajari de gaze in cazuri extreme) - daca se pune o baterie prea "mare" este posibil ca alternatorul sa nu reuseasca sa o incarce niciodata corespunzator (poate doar in cazul unor drumuri foarte lungi) - trecerea timpului, deoarece chimicalele din baterie sufera procese de degradare, oxidare - norocul/ghinionul (poate nimeresti un lot cu probleme, se poate intâmpla)
  11. feedback

    baterie i30

    Depinde ce intelegi prin descarcare completa. Toate bateriile (in functie de model, materialele ce intra in compozitie etc) au o valoare limita pâna unde ai voie sa le descarci. Sub acea valoare limita, capacitatea de inmagazinare a energiei electrice stocata in baterie scade mult. Acest lucru se datoreaza unor transformari ireversibile in structura fizico-chimica a electrolitului si placilor din baterie. Practic, bateria se va reincarca dar nu va mai avea niciodata "puterea" avuta initial.
  12. feedback

    afisaj digital bord

    Si la mine face la fel de vre-o 2 ani, aleator, doar când e foarte frig afara (iarna). Uneori isi revenea daca aprindeam faza scurta. Acum ... nu se mai manifesta.
  13. feedback

    i30 2017

    Cam cât din drum a fost extraurban ?
  14. De ce ar fi altfel ? Daca apuca sa se raceasca motorul mi se pare normal sa fie mai turata la relanti. Cu cât e mai rece afara cu atât dureaza mai mult sa se incalzeasca si evident sa ajunga pe la 850 de rot/min.
×
×
  • Create New...