Jump to content

dvoncu

Membri
  • Content Count

    3020
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    112

dvoncu last won the day on June 30

dvoncu had the most liked content!

Community Reputation

343 Excellent

1 Follower

About dvoncu

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Auto
    VW/Seat
  • Model
    CrossTouran/Xperience
  • An
    2012/2015
  • Locatie
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

1072 profile views
  1. 8AT se pune inclusiv pe Tucson facelift si respectiv Sportage.
  2. Motorul e o evolutie iar cutia e noua (dublu ambreiaj cu 8 trepte in loc de automata cu convertizor cu 8 trepte).
  3. Sincer am vrut sa scriu de motoarele restrictionate din fabrica dar nu vreau sa-mi dau doctoratul in tuning si tot sincer nu prea e specialitatea mea, eu ma ocup cu vorbele. Cele mai mishto exemple pe care le stiu sunt 1.8 tsi 120 de cai de la Audi A4 B8 care se resofteaza easy la 240-250 sau V6 tdi tot VAG care se resofteaza usor de la 204 la 285. @Chevy exista la tuning exemple pozitive si negative, tunerii care dau tot ce trebuie sa fii confortabil (adica garantii mecanice, garantii la puterea obtinuta si hartiile necesare sa modifici CIV) sunt putini si foarte scumpi si aici vorbesc din experienta. In plus, la masinile de azi, modificarile de soft cu cifre absolute, chiar si cu dyno, nu mai sunt suficiente, sunt alte componente ale masinii restrictionate sau cu limite constructive si iarasi sunt putini tuneri care stiu si respecta asta. In rest, dyno sau nu exista!
  4. Cresterea de putere la aspirate din pacate este marginala doar din soft. S-o simti (asta e pur subiectiva) desi sunt cresteri de putere de 25-30% la motoarele turbo care nu se prea simt. Ideea e ca respectiva crestere nu se simte doar pe baza cifrelor absolute, ca daca puterea maxima creste la o turatie la care tu nu ajungi aproape niciodata, e degeaba. La fel si cuplul, daca nu este optimizat constant peste curba originala si are doar un varf sau si mai rau mai multe varfuri, iar e degeaba.
  5. Diferente majore la distanta de frinare fac, desi e greu de crezut, anvelopele, nu placutele ... altfel, fara modificari gen discuri mai mari, placute racing, cam toate componentele OE sau de la producatori high end dau cam acelasi randament la frinare. Discuri mai mari presupun de regula si alti etrieri, alti portetrieri, eventual jante mai mari ... placutele racing fac zgomot, lasa praf si frineaza optim doar incalzite ... To sum up: la nivelul de modificari minime, pune niste anvelope premium (Michelin, Conti, Goodyear, Dunlop), nu stiu daca PS4 de la Michelin se fabrica in dimensiunea asta si poti pune componente de frinare OE sau de la producatori mari: ATE, TRW, Brembo, BOSCH.
  6. Adica cu un update de soft sa-ti creasca un echipament de comunicatie in masina?
  7. Consumul real este cel masurat la pompa sau cu sticla. Ceea ce arata bordul este masuratoarea unui instrument de o precizie oarecare. Si ca sa fie relevant, doar aplicatiile gen spritmonitor in care calculezi long term sunt relevante, altfel alte calcule sunt tot aproximari.
  8. Cutie mai lunga la cea noua - performante dinamice pe-acolo cu consum si deci cu codoi mai mic.
  9. dvoncu

    Jante aliaj

    In acelasi sens nu prea se poate ca nu face nimeni roti cu spite inclinate de stinga si de dreapta dedicate.
  10. dvoncu

    I30 2009 1.4 Turbo

    Sigur ca merita si daca tot te apuci, pune-i si un sistem 4x4 sa stii o treaba. Lasind gluma la o parte, raspunsul este clar, hotarit: nu, nu se merita. Este o operatiune laborioasa, va presupune schimbarea altor componente, soft motor custom, probabil alt ambreiaj, alte frine etc. Vinde si ia ceva care are puterea pe care ti-o doresti.
  11. Caseta de directie sa nu curga, sa nu faca zgomote, zgomote la distributie ca e pe lant, zgomote sau martori aprinsi la 4wd.
  12. dvoncu

    Scartait metalic

    Eu nu vorbesc despre reconditionarea casetei ci despre schimbarea unor consumabile care la modelul asta nu au viata lunga. Eu le-am schimbat de 3 ori in 60 de mii de km.
  13. dvoncu

    Scartait metalic

    Sunt defecte (sau mai bine zis uzuri) comune, daca era pompa de servodirectie simteai lipsa servoasistarii in volan. Daca umbli la servo sa verifici si etanseitatea sistemului, kitul de reparatie e relativ ieftin si toate pierd lichid pe la simeringuri sau pe la bucsa centrala.
  14. dvoncu

    Scartait metalic

    Cureaua de alternator sau cea de la pompa de servo.
  15. Nu o sa gasesti in Romania fix uleiul asta pentru ca este o specificatie veche de la Mitsubishi, de unde a mostenit Tucsonul JM cutia AT4 ... exista echivalenti mai moderni, de exemplu: https://www.emag.ro/ulei-pentru-cutie-viteze-automata-castrol-atf-multivehicle-1l-14ffcf/pd/DZS3ZBBBM/?X-Search-Id=582c4b7c1d68859ebe6a&X-Product-Id=48403902&X-Search-Page=1&X-Search-Position=2&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view https://www.emag.ro/u-1-l-ulei-cutie-viteze-automata-febi-29934-atf-ros/pd/D575MDBBM/?X-Search-Id=86fedd4da6b6a43756c6&X-Product-Id=58299540&X-Search-Page=1&X-Search-Position=1&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view ATF SP III se gaseste si in varianta Hyundai OE, de exemplu cred ca il are King Campione care e specializat pe Hyundai. Oricum e usor nerelevant, banuiesc ca nu te apuci tu sa-i faci schimbul, presupune proceduri specifice, nu e precum golirea - umplerea unei sticle. Mergi la o reprezentanta sau la un service specializat, nu o sa coste o avere si urmatorul schimb e peste 100k km.
×
×
  • Create New...