Jump to content

danalex

Membri
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

danalex last won the day on April 7

danalex had the most liked content!

Community Reputation

1 Neutral

About danalex

  • Rank
    Member

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    i30
  • An
    2009
  • Locatie
    Bucuresti

Recent Profile Visitors

209 profile views
  1. Salut! Vin cu un răspuns întârziat. Continuarea e simpla au schimbat catalizatorul.Ulterior am vândut mașina la buyback. Nu mai mers cu ea cât sa mai facă un ciclu care sa poată da codul. Încă am un i30 FD 1.4 din 2009 luat de nou, nu cred ca următoarea mașina va mai fii un Hyundai, rămâne de vazut:) . Ma sperie experienta în service chiar și dacă mașina are garanție, mai ales ca modele noi sunt mai complicate. Revin cu o alta experienta: I30-ul meu din 2009 a început sa dezvolte pe la început de 2020 un zgomot pe puntea fata la călcarea pedalei de frână. Am făcut o vizita la Țiriac și concluzia lor : bietele antirului spate(logic nu.. dacă zgomotul este pe fata). Le-au schimbat, plus au sumarizat urmatoarele pe viitor de inlocuit:toate elementele de suspensie(amortizoare și arcuri, bucși -un pic imbatranite) , caseta de direcție(avea un mic joc dar nu justifica zgomotul la franare) , ambreiaj(ținea prea sus după ei), totul~6500 de lei. Kit-ul de ambreiaj era deja schimbat la alt service pe la 99k km(pt ca începuse sa fluiere rulmentul) , masina avand la constatare 108k km deci nu se justifica schimbarea lui și chiar funcționeaza și acum:) . În plus mi-au zis ca lanțul de distribuție e slăbit și e posibil sa sara dacă las mașina în viteza și împinge cineva:).Le-am dat ok sa desfacă capacul de la came și au zis ca e ok întinderea lanțului și mai tine 2-3 revizii... ce sa zic mecanicul avea ochiul format sa poți aprecia asa ceva :)). Am luat mașina de la ei, ma durea fata de ras pana acasă, bineînțeles ca problema cu zgomotul nu era rezolvata. Problema era ca râdeam pe banii și timpul meu. Specific problema zgomotului se manifesta după ce mergeai 2-3 km cu mașina și când era mai cald afara. Am zis ok și am vorbit cu un amic care are un mic atelier de mecanica și am înlocuit (ca sa fiu) sigur caseta directie și flansele de amortizoare și un amortizor pe dreapta. Refăcut geometria ca la carte la service specializa. Zgomotul tot era. Am verificat și zona de pedalier ca părea ca zgomotul vine de acolo,no result. Am zis hai sa merg la unii mai luminați și am vizitat și DAB auto cu aceiași problema :concluzia ansamblu arc, rulment amortizor montat incorect de alt service.. deși nu ai cum fizic sa îl montezi greșit. Asa ca am plecat cum m-am dus:).Am fost iar la amicul meu mecanic și am luat cu el mașina la puricat(bineînțeles ca ansamblu de amortizor era montat bine) pana am găsit problema :șurubul de la pivotul dreapta nu era strâns bine și nu avea bătută siguranța,problem solved. Concluzia :Trebuie sa ma apuc de mecanica:). Pot sa ințeleg ca un service mic sa nu aibă sa aiba experienta pe n modele de mașini,dar ditamai reprezentantele sa nu fie în stare sa faca o diagnoza mecanica corecta pe un model de mașină lansat acum 15 ani, care în nici un caz nu e o mașină complicata. Anyways, spor la șofat și cât mai puține vizite la service...doar la revizii:)
  2. Posibil - din moment ce nu exista un cod de eroare impreuna cu P2096 pe ECU care sa indice defect de catalizator sau catalizatorul sa fie rosu dupa un drum mai lung. Mentionez ca nu am observat de cand a aparut ultima oara performante scazute ale masinii. Codul prezent P2096 are o gramada de cauze https://www.obd-codes.com/p2096 si este unul generic - deci nu e specific pentru Hyundai. Sa vedem ce vor face specialistii.
  3. Salut, Masina e programata luni pt revizie(ca sa nu fac o a patra vizita in mai putin de 4 luni) si schimbare catalizator. A mai patit cineva asta pe garantie la masina de genul asta?
  4. Salutare, Sa nu intram in polemici. Am fost la reprezentanta pentru ca masina e in garantie si ei sunt autorizati sa execute reparatie pe garantie. Daca ma duc in alta parte o sa iti zica ca nu au scule si documentatie si nu se baga sa repare pe garantie. Legat de piese in stoc, nu le cere nimeni sa tina piese scumpe pe stoc, dar ei stiau ca eu vin peste 7 zile cu o problema repetitiva documentata de ei si chiar ei au zis ca dau jos catalizatorul sa il schimbe pe garantie. Puteau sa execute atunci lucrarea de reparatie,dar nu prea ii intereseaza de client. Sa revenim, a intampinat cineva problema asta? chiar si la modelul anterior (PD) - motoarele fiind identice. Atasez o poza cu freeze frame de pe obd2. Seara buna!
  5. Salut, Si eu am patit asta -pomba de bezina se bloca dupa ce mergeam cu ea si nu mai pornea. Se intampla cand era foarte cald afara. Am reusit sa o schimb cu una de Renault Laguna (motorul nu tot ansamblul). A inceput sa faca asta dupa un service la garantie cand au schimbat filtrul de benzina. Concluzia mea si tatalui meu(care este electrician auto) este ca pompa a fost pusa de service-ul(DAB) stramb si ii lipsea o saiba de siguranta la unul dintre picioare si astfel pompa nu se racea corect.Eu nu am mers faca benzina cu ea(si asta poate sa fie o cauza a blocarii) . Dupa mai multi ani am schimbat ansamblul de pompa complet deoarece se fisurare cotul de tur si mirosea a benzina in masina.
  6. Salutare, Revin cu un update la problema cu i20. Codul 2096 a reaparut dupa 800 km si am mers la DAB auto. Procedura Hyundai spune ca acel cod trebuie sters prima oara si sa vedem daca reapare . (Tiriact Auto nu a fost in stare sa imi spuna asta) Mi-au zis ca daca reapare trebuie sa vin cu masina sa dea jos catalizatorul sa ii faca poze si sa il schimbe pe garantie . Au sters codul si dupa aproximativ 800 Km a reaparut. Am mers iar la DAB auto cu speranta ca vor rezolva. Concluzia la vizita de astazi - Catalizator trebuie schimbat ca da eroare pe catalizator acum si ca il comanda si programam interventia care va dura aproximativ 4 ore. Mai mult eu nu inteleg de ce de ce nu au comandat in prealabil un catalizator in stoc ca venea in 5 zile daca tot stiau ca vin cu masina in service astazi (anuntati de martea trecuta) cu o problema documentata . Eu am verificat dupa masina cu testerul si codul P2096 a ramas prezent pentru ca nu l-am mai sters dar nu e nici un cod sa indice o problema de catalizator - ar fi trebuie sa fie insotit de cod P0420 - catalizator cu eficienta scazuta sau catalizatorul sa fie rosu ca racul. Nici macar nu s-au chinuit sa verifice neetansare pe evacuare si la sistemul de vacum la motor si in mod sigur problema o sa apara iar si dupa schimbarea catalizatorului cu unul nou. Concluzia mea din experienta de pana acum : degeaba are garantie masina daca reprezentanta care o repara este pe langa cu mecanica si electrica si iti mananca timpul degeaba. Revin cu update. A mai intampina cineva problema asta la i20?
  7. Salutare , Am un Hyundai i20 Confort 1.2 85cp din 2017 septembrie care are acum 24k km la bord.La 23500 km s-a aprins in bord martor motor cand mergeam pe centura Bucuresti. Inainte sa merg cu ea la service am bagat un scan tool pe ea si a dat un singur DTC: P2096 - Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 1 - adica motorul merge cu prea mult aer. Ca simptome observate inainte si dupa ce a aparut codul: turatie mai ridicata cam cu 100 rpm , plecare la rece de pe loc cu trepidatii si un mers un pic trepidat al motorului la relantii. Am programat masina la reprezentanta Tiriac Bucuresti ,m-am prezentat intr-o sambata dimineata si dupa 20 minute mi-au zis ca masina e rezolvata cu explicatia ca anumite i20 fac asa si ca au facut o actualizare de soft ECU si ca acum e ok si ca o sa fie consumul mai mic:). Eu m-am uitat dupa pe parametrii motorului dupa interventia lor si nu a observat o schimbare a valorilor date de senzori de oxigen , in special senzorul de dupa catalizator care dupa incalzirea motorului la relantii oscileaza constant intre 0.01 V si 0.8 V - in mod normal ar trebuii sa aibe o valoare in jur de 0.4 V - deci m-am gandit clar ca o sa reapara deoarece codul respectiv are o lista intreaga de cauze care il poate genera (aer fals admisie, etansare proasta evacuare , injector defect , pompa de benzina sau regulator defect ). Dupa o calatorie de aproximativ 700 de km surpriza - martor motor aprins - acelasi cod. Concluzia mea simpla este service-ul nu a facut nici un update firmware de ECU ci doar doar a sters codul de eroare. De curiozitate am dat si eu clear sa vedem daca reapare si apoi ma duc iar la ei...:(. S-a mai lovit cineva de problema asta? Daca da, ce rezolvare a gasit reprezentanta? Cu respect , Dan
  8. danalex

    Zgomote partea din spate

    Salut, Eu am remarcat un clampanit de la suspensia dreapta spate la ~1300km.Am fost cu ea in service la 1500km,verdict: amortizor defect din fabricatie -schimbat pe garantie.No more noise...momentan
  9. danalex

    Intrebari

    Salut, Am si eu un i30 1.4 GL classic ~2000km.La ~1300km -zgomot suspensie dreapta spate.La 1500km am fost in service-ul din Blv Expozitiei.Verdict: amortizor defect(din fabricatie)-schimbat pe garantie.Deci iti recomand o verificare in service:) Am si eu o intrebare: Montarea de senzori de parcare la un dealer specializat si nu la in service autorizat Hyundai afecteaza garantia masinii?Dealer-ul de la care am cumparat masina a zis ca nu,dar nu prea am incredere intr-o persoana care nu stie cu ce tip de cauciuri vine masina si ce fel de distributie are:)
×
×
  • Create New...