Jump to content

marius.zadara

SuperMod.
  • Content Count

    4264
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    49

marius.zadara last won the day on April 11

marius.zadara had the most liked content!

Community Reputation

144 Excellent

About marius.zadara

  • Rank
    Member
  • Birthday 08/23/1982

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Living, not just surviving

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Accent 1.5 CRDi GLS M/T
  • An
    2007
  • Locatie
    DB, IS, B, IF

Recent Profile Visitors

2341 profile views
  1. Am o vaga presimtire ca vorbim totusi de acelasi tip de filtru - macar dpdv al constructie - iar in baza acestei afirmatii-presupuneri, va anunt ca exista o modalitate de amorsare manuala a filtrului, ba chiar si una care va poate ajuta la drenarea apei. Nu trebuie sa ametiti ECU cu pusul contactului, plus ca in mod normal cine va schimba filtrul trebuie sa vi-l si amorseze pe cel nou, desigur fara ajutorul contactului. Daca nu se intampla asta, schimbati si service-ul, nu doar filtrul. Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa apsati partea superioara a ansamblului pana cand se intareste. Daca nu se intampla asta, inseamna ca pe undeva nu este bine conectat filtrul. Abia dupa ce se realizeaza asta se poate porni motorul. Nicidecum inainte, nicidecum pentru a face asta, cel putin din punctul meu de vedere.
  2. La masina anterioara cu motor in V si racire pe aer am pus Bosch in 4 electrozi, nu stiu daca mai sunt de actualitate sau nu. Unii zic ca cele cu plasma ar fi mai bune, dar nu am gasit studii concludente pe tema asta. Sincer nu cred ca exista o marca cea mai buna, cum nici nu cred ca cele OEM sunt garantate sa nu aiba vreo problema - oricand se pot strica si alea, stati fara grija. Totul este la noroc, insa da, asa imi amintesc si eu de pe forum, ca Hyundai vine cu NKG la benzina si Bosch la motorina, insa in ultimul caz e un alt timp de bujie. Ce vremuri frumoase insa am prins cand imi curatam si reglam bujiile
  3. Am ales intr-un final sa inlocui tot modulul EGR, nu doar sa il curat ... Asta pentru ca am asa o mica presimtire ca nu ar fi de fapt infundat, ci solenoidul ar avea o problema, iar asta nu o pot eu repara oricat m-as chinui ... Azi am mers cam 20 km fara niciun martor aprins, pe cand altadata se aprindea imediat dupa ce dadeam jar la caluti. La borna de 21 km s-a aprins si asa a ramas pana la intoarcerea la grajdul fermecat. Hai ca de curatat as mai putea, dar de bagat nasul pe-acolo nu, asa ca am investit intr-un modul complet EGR cu 2 garnituri. Mai luai si niste bucsi pentru bara stabilizatoare si 2 bielete antiruliu, ca nu strica la casa omului, iar toata afacerea m-a costat aproximativ 600 RON, deocamdata far' manopera. Pentru cei care doresc sa stie costul unui modul EGR original, acesta este pe la 1800 RON. Cu TVA.
  4. Gata, intrai si eu in randul lumii cu un minunat cod de eroare P0401si un martor Check-engine aprins dupa pornirea motorului. 14 ani / ~170k km a durat pana sa ajung aici, asa ca asta ar fi plina a paharului ... Partea goala este aceea a faptului ca EGR-ul, cel vizat dealtfel de eroare, incepe sa o ia pa aratura, ceea ce ma pune oleaca pe ganduri fiindca intentionez sa mai ma bucur de atelaj oleaca. Cat mai ma lasa autoritatile practic. Si astfel ajungem la intrebarea de baraj: ce sa fac, sa aleg (1) un EGR nou, cost aproximativ 400 RON, fara montaj sau (2) sa iau cheia si surubelnita in mana si sa incerc sa il curat pe asta si sa inlocui garniturile - cost aproximativ 30 RON + spray/benzina pt curatare + niscaia apa-neagra sa mearga cheia bine? A curatat cineva EGR-ul pana acum si sa mai si mearga dupa? Inafara de a-mi tine degetele incrucisate (inainte, in timpul si dupa operatie), ce ar mai trebui sa fac pt ca pacientul sa mai supravietuiasca operatiei? Chiar nu stiu ce e acolo, ma batea gandul mai demult sa il curat, acum pare ca cere el ... Multam'
  5. Ca sa inteleg mai bine, este preferat un model de masina - indiferent de marca - 'eftin si bun (teoretic) dar care nu prea te lasa sa vezi in fata si plin de plastice, decat un model - iar, oricare ar fi ala - oleaca mai rasarit, cu mai putine plastice si care te duce intreg la destinatie? Nu inteleg care e motivatia, sincer. Pot evita inghiorlaiala si cu o bicicleta, pana si asta ma lasa sa vad in fata, plus ca are un cost mai mic, chiar si de intretinere, nu doar de achizitie.
  6. Atunci am condus pt prima data, tata impingand la ea iar eu invartind de colac. Chiar ca vremuri frumoase. Irepetabile, din pacate.
  7. Ideea insasi imi da fiori suficienti incat sa nu imi doresc sa o pun in practica. Nici pt mers la paine.
  8. Sigur cu cea care mi-ar fi mie repartizata ramai, pentru ca sunt constient ca ce este azi gratis maine va implica niste costuri. Sau ca sa o spuna mai a-la-america, nimic nu e gratis. Nimic. Daca azi masina aia e gratis, sigur maine va necesita reparatii, mai ales cand vine vorba de ceva ce stii din start ca e consumabil, respectiv bateria. Iar daca mai pui la socoteala si componentele high-tech (zice-se ...), deja ai suficiente motive incat sa zici "pas". Apropo, daca maine ti-as da gratis un Lambo cu ce vrei tu, l-ai lua? Sau te-ai documenta oleaca inainte si ai afla ca ambreajul costa vreo 20k EUR si e doar o chestiune de luni de zile pana cand il vei schimba (desigur doar cu piese de origine si doar in anumite centre)? Ti-ai mai lua? Eu sincer nu, chit ca are sistemul "call beibi" ... Deci nu, multumesc, donez electrica mea, sigur se va gasi cineva in nevoie. PS: Termenul de client captiv iti spune ceva? Daca da, chiar iti doresti asa ceva tie in primul rand, sa dai prajitura din maini pe firimiturile de pe jos, firimituri care da, iti asigura - teoretic - necesarul zilnic, dar care in final te duc la termenul mentionat anterior?
  9. Club 11 RT-ul meu nu avea repere frantuzesti, dar da, acelasi tip de lichid se folosea si la RL sau TRS. Ce vremuri frumoase insa ...
  10. Eu zic asa: nu da cioara din mana pe cea de pe gard. Macar stii metehnele celei din mana. Si nu in ultimul rand, "oldies but goldies" are un sambure de adevar. Daca as putea, "ieri" mi-as lua un Tucson 2006-2007, din ala cu banda neagra pe portiere.
  11. ... nu s-a inventat inca unul. Daca cineva are impresia ca electricele "e" curate, sa isi reaminteasca de unde provine electricitatea necesara lor: preponderent din carbune in cazul mirobolantei tarisoare in care locuim. In extrema ailalta, e nepotii unchiului Sam care produc energie din surse nucleare si nu se joaca aici, 1/3 din tot ceea ce produce planeta la capitolul asta: https://www.world-nuclear.org/information-library/country-profiles/countries-t-z/usa-nuclear-power.aspx Si acum sa le despicam in 4: carbunele ca carbunele, practic nu mai e nimic de zic. De cursuri de apa redirectionate pentru a produce energie hidro, gasiti pe net. De deseuri nucleare cica fuse chiar un studiu daca nu cumva ar fi bine sa le varam o rachetuta undeva si sa le trimitem spre Soare ca sa scapam de ele, dar cica ar fi prea periculos, asa ca stocam butoaiele pe fundul marilor si oceanelor. Chestii tari, verzi chiar, ce sa mai zic ... Si ce ramane in final omului? Cica speranta, fuse si o poveste pe tema asta ... Eu as zice ca minciuna in lipsa unei informari minimale. De ce nu trecem la un sistem mai bun? Pentru ca nici oamenii nu prea vor, se stie (sper) foarte bine ca omul e reticent la schimbare, chiar daca acea schimbare i-ar aduce beneficii. Atata timp cat s-a obisnuit intr-un fel, nu va trece la next leval decat in ultima clipa, si atunci dupa mullte, multe lupte seculare.
  12. Acei 200-300 ml ajung in prima balta
×
×
  • Create New...