Jump to content

marius.zadara

SuperMod.
  • Content Count

    3996
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    41

marius.zadara last won the day on July 7

marius.zadara had the most liked content!

Community Reputation

131 Excellent

About marius.zadara

  • Rank
    Member
  • Birthday 08/23/1982

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Living, not just surviving

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Accent 1.5 CRDi GLS M/T
  • An
    2007
  • Locatie
    DB, IS, B, IF

Recent Profile Visitors

1911 profile views
  1. Unii mai grandomani asa din fire masoara la roata. Si cred ca e mai corect asa fata de client, fiind responsabilitatea inginerilor sa reduca pierderile pe traseu. Nefiind vreun specialist in ale tunning-ului, cred ca mai conteaza si cum racesti acele discuri daca tot le-ai pus. Si nu doar discurile, tot ansamblul ... Si mai conteaza si ce greutate pui pe ele, pe cate pistonase distribui forta, etc ... Cred asadar ca ecuatia e mai complicata decat eu(300) > ei(288), dar repet, eu nu ma pricep si recunosc sincer ca dotarile din fabrica ale masinii m-au multumit pe deplin. Si inca o fac, dupa aproape 14 ani.
  2. marius.zadara

    plan revizie i40

    Pai daca in loc sa pui filtrul de polen original de 75 pui unul de 30-40 pe care sa il schimbi mai des, e o imbunatatire, zic si eu. Suficienta cat sa treci la un ulei mai bun ... Nici nu stiam ca mai exista Shell la noi in Romania ...
  3. Daca bagi putere si n-ai franare, ai putea sa o folosesti ca sa tractezi ceva, de exemplu ... Sau pe camp, la arat Si asta cu "putere mare, 130 CP", serios, rade competitia ... Si mai depinde si cum e masurata, daca e la roata sau nu ... In fine, ce mai facem cu 130 CP in ziua de astazi ...
  4. Ceva sigur a fost dar nu-mi dau seama ce. Adica nu a acumulat mizerie cand nivelul de combustibil era sub 1/4 si iarna dar acumuleaza cand este plin si vara? In aproape 14 ani de existenta nu a facut nicioadata asa. Poate in combustibil a fost ceva, dar repet, alimentez de la acelasi furnizor si cu acelasi sortiment, chiar si aceeasi pompa de cand am luat-o. Ansamblul prezentat anterior nu stiu daca este pt diesel, oricum nu prea conteaza, treaba fiind murdara oricum. N-as incerca-o insa de unul singur, ci as merge in service ... Dar daca si-a revenit ... Dumnezeu cu mila acum, ce sa mai zic ... Merci oricum.
  5. In care parte a lumii? Ca intr-a noastra toporisca nu este sigur, iar de bata de baseball mai bine nici sa nu pomenesc.
  6. Asta am putut deduce si eu aplicand regula de 3 simpla: daca B7 indica 7% continut vegan, inseamna ca B0 indica 0%. Inca nu m-am ramolit de tot Dar B10 se gaseste pe undeva la noi in tara?
  7. ASa cum a venit, asa a si plecat ... Nu i-am facut nimic in mod special, alimentez ca de obicei, de la acelasi furnizor ba chiar si de la aceeasi pompa ... Ma intriga dar am invatat sa mai ignor din toanele astea care vin cu varsta ... In curand, adica la anul, ii fac buletinul ...
  8. Nu stiu de ce atelajul meu nu are comportamentul descris de tine. Cumva nici nu sunt dornic sa aflu, din experienta personala de pana acum stiu ca daca el este multumit, si eu sunt la fel. La mine calculul a fost facut pe baza utilizarii in preponderenta a masinii in oras unde, conform simtului meu, am estimat o uzura mai pronuntata. Facand reviziile la timp, nu am avut alta modalitate de a tine sub control aceasta uzura decat cu ceva care ar poteja mai mult motorul. Nu am facut calculul global, dar acei 0.10 in plus la litrul super-aditivat cred eu ca mai prelungeste oleaca boala ... Zic si eu, pardon, sper ... Simt ca nu m-am departat prea mult de la acest scop. Acea cifra de langa B indica procentul de biodiesel prezent, conform http://www.monitorulcj.ro/actualitate/66318-coduri-noi-la-pompe-ce-inseamna-benzina-e5-e10-si-e85-sau-motorina-b7-b10-si-xtl ... Nu am auzit/vazut B0, dar poate nu este la noi in tara. Eu as experimenta un B10 daca as avea ocazia.
  9. In document mentionat anterior se afirma ca: Cat despre teste, ce sa mai zicem ... Sincer acum, presupunand ca as avea acei gologani si as vrea neaparat sa ii investesc intr-un asemenea test, de ce as face-o? Serios, atata timp cat consider ca masina merge bine iar service-ul imi confirma ca nu-s probleme, de ce as face acest test? Si bun, il fac, vad ca motorina nu-i ca motorina si pe urma ... ce? Cui sa ma adresez? OPC? Va mai amintiti acele teste facute cu sticla la pompa pentru a demonstra ca (1) masuratoarea este gresita si (2) laboratorul a confirmat prezenta apei sau altor .... "impuritati"? Ati auzit de vreo urmare, ceva? Vreo sanctiune? Ceva, oricat de mic si nesemnificativ? Nada. Asa ca sincer merg la sentiment si pe mana service-ului ... Daca roata se invarte ... Ar fi interesant de aflat ce procent maxim de bio-combustibil indica producatorul masinii (in speta Hyundai, dar nu neaparat) ca fiind acceptabil in special pt motoarele vechi, sa zicem Euro 4 ... Parca motorina actuala e undeva la 7-8% bio, nu mai stiu, si chiar si asta este un factor - dupa mine - care influenteaza CC. Chiar, dintre cei care alimentati de la furnizorii mentionati ca avand motorina min. 55, ce ne puteti spune despre comportamentul masinii? Sunt doar curios, nu intentionez sa mi-l schimb pe-al meu, greu sa inveti trucuri noi dupa o anumita varsta...
  10. Am si eu o intrebare si nu vreau sa se inteleaga gresit in contextul evenimentelor recent petrecute ... Dar ca sa nu facem referire la ele, sa presupunem ca sunt oprit cu masina pentru un control. Si, in cadrul acestui control se descopera ca am in autoturism urmatoarele obiecte: o coarba, un cric, o surubelnita, o bata de baseball si o toporisca. Sa zicem ca sunt un pasionat, poate chiar un jucator de baseball care se ducea la un picnic - repet, faceti abstractie de contextul actual. Obiectele nu erau ascunse, nu mai mult decat prin asta intelegem ca erau puse la locul lor. Cu exceptia batei si a toporistii, toate obiectele sunt din pachetul cu care masina a iesit de pe poarta producatorului/dealer-ului. Care dintre obiectele mai sus amintite s-ar putea considera arma alba? Si mai ales de ce? Plusez si adaug pe lista stingatorul si triunghiul reflectorizant, la fel de ... lasatoare de urme posibil adanci.
  11. Interesant articolul. Pare logica treaba cu back-up-ul, desi repet, niciodata nu am constientizat-o. Ce ma surprinde oarecum este faptul ca in EU se cere un minim de 46 la motorina si totusi pe piata noastra minimul este 51. Ma intreb in consecinta ce producator normal la cap si-ar aduce masinile pe o piata unde minimul la combustibil este sub cel pe care il recomanda el ... Repet, producator normal la cap, nu axat pe profit. Ca muritor de rand si increzator in specialistii EU (+/- UK), trag concluzia ca diferenta nu-i atat de mare intre 46 si 51 de sunt totusi atatia producatori pe piata. Intre 51 si 55 nu stiu sa spun, pare-se ca nu am alimentat niciodata cu din asta. Habar n-am daca e de bine sau de rau. Tin minte insa si acum momentul cand am pus Shell V-Power 100 in titiul anterior, dublu-carburator, racire aer ... Asa ceva nu se uita, si nu va ganditi ca depaseam mai mult decat de obicei, ci doar ca atunci am si scos si cel mai mic consum "evar" cu el: 3.5% pe ruta IS-DB. Cu Accent-ul m-am apropiat de acest consum, insa niciodata atins: cel mai mic pe care l-am avut cu Hyundai-ul a fost de 4%, dar comparam mere cu pere, Accent-ul fiind diesel. Ma lovesc pentru a doua oara de afirmatia "mai puternic = mai putin economic". Eu cred ca nu e chiar 100% corect. Nu inteleg de ce un combustibil care are o ardere mai completa echivaleaza cu un consum mai mare. A, ca asta se intampla in functie si de viteza, de exemplu, da, de acord. Mai intervine uneori si ce car cu masina, in ea sau in spatele ei, s.a.m.d. Dar chiar nu ma prind de ce un combustibil care arde mai bine se traduce in final in consum mai mare.
  12. Pai si atat, ne lasi cu ochii-n rezervor, nu ne dai macar un indiciu asupra acelui furnizor cu 55? Fara a avea pretentia de a fi investigat fenomenul, recunosc ca nici nu mi-a trecut prin minte ca ar putea fi aceasta posibilitate, nu cred in afirmatia potrivit careia calitatea combustibilului difera de la o zona la alta cand vorbim de acelasi furnizor. Chiar discutam cu un pre'ten faptul ca la furnizorul mai sus amintit am gasit o motorina mai buna decat cea de obicei, intai in provincie si ulterior in B, de aici si neincrederea in calitatea zonala. Dar chiar el, furnizorul, afirma ca a bagat mai multe molecule de curatare, asa ca da, aici sunt de acord, diferenta o face adivitul. Dar sa zici ca adivitul X este bagat mai mult pt B si mai putin pt provincie, de exemplu, asta nu pot sa cred dar nici nu am date suficiente pt a spune cu certitudine ca nu e asa. Ce stiu sigur este comportamentul masinii si garantat este altul nu doar cand schimb furnizorii (lucru de care ma cam feresc), ci si cand schimb sortimentul. E adevarat ca am invatat-o asa de cand eram la inceputul relatiei ...
  13. O buna perioada de timp foloseam motorina corespunzatoare anotimpului. La un moment dat insa mi s-a aprins beculetul (al meu, nu al ei) si am realizat ca diferenta de pret intre cele doua nu acopera urmarile lasate de mersul prin oras, de exemplu. Asa ca eu folosesc acum permanent motorina de iarna, aditivata, indiferent de temperatura de afara sau ca merg prin oras sau pe autostrada. Furnizorul acestui lichior magic este *MV inca de cand am ridicat masina de la dealer. Nu stiu cifra octanica si nici concentratia de alte lichiori magice, dar stiu ca daca alimentez de la oricare alt furnizor dinafara retelei mai sus amintite, comportamentul masinii nu mai este acelasi, fiind de obicei este fie slab - raspuns intarziat, consum mai mare, etc.
  14. Nu mai stiu in ce situatie am fost nevoit ca in perioada asta sa dau drumul la dezaburire si ... surpriza, comportamentul aleatoriu a revenit. Altfel, atata timp cat nu este pe dezaburire nu este nicio urma de nebuneala. Stiti ceva despre modalitatea prin care AC este activat automat pe dezaburire? Este ceva mecanic sau electronic? Sau e in ECU? ...
  15. Pai priza aia de 12V pe care am o in bord si care alimenteaza jucaria nu este permanent alimentata, ci doar cand este pus contactul, deci aici nu e nicio problema. Singurul inconvenient este ca nu-mi place cum se vede, de aceea si doream sa o montez in spate, legandu-ma de firele care oricum alimenteaza acea priza. Am fie varianta brutala de a desface acel alimentator si de e extrage modulul 12V->5V, ori de a cumpara alt modul si a-l lega in spate. Ori cumparat un prelungitor pentru priza aia si folosita bucata finala. Cum ziceam, curentul tras este de 1.5A (conform producatorului), hai de la mine 2A, nu este asa mare incat sa topeasca nimic, nici la lipire n-am mari emotii, doar ca nu stiu cum tre' date jos panourile alea laterale ale consolei centrale pt a ajunge la priza. Asta mi-e necunoscuta principala. In al doilea rand, pt camera din spate ... Dorind montajul in spatele lunetei, iar nu stiu ce tre' demontat din plastice ca sa ajung sa ma leg de stop ca oglinda sa fac comutarea automata cand dau cu spatele. Nici capitonajul, cum bine zice James, nu stiu cum sa il dau jos (sau sa trag de el) astfel incat sa nu fac o ... nefacuta, ca sa ma exprim totusi elegant, dar neacademic - cu scuzele de rigoare, desigur. In rest, cam asta stie sa faca, cu mentiunea ca nu am conectat modul GPS pt a indica locatia si viteza. Nic camera din spate nu este conectata, din motive mentionate deja. Inainte de a va pronunta asupra calitatii, verificati faptul ca vizionati in 1080p.
×
×
  • Create New...