Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

marius.zadara

SuperMod.
  • Content Count

    3896
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    39

marius.zadara last won the day on December 3 2019

marius.zadara had the most liked content!

Community Reputation

125 Excellent

About marius.zadara

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Living, not just surviving

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Accent 1.5 CRDi GLS M/T
  • An
    2007
  • Locatie
    DB, IS, B, IF

Recent Profile Visitors

1660 profile views
  1. Cu tot respectul, dar gresesti calculul: fara niciun cost din partea asiguratorului, costul meu a crescut cu 50%. Nu e vorba de ce imi permit sau nu, e vorba de ce ni se cere in conditiile in care noi nu am cerut nimic. Regula cresterii trebuia aplicata celor care au un risc mai mare de accident/daune, precum incepatorii, cei care au domiciliul sau masina inmatriculata in orasele mare (deci unde si riscul este mai mare de a ajunge in service), s.a.m.d, nu e vorba de ce imi permit sau nu. Piata este intr-adevar libera, si crede-ma ca am gasit la o alta companie de asigurare la acelasi cost ca cel pe care il am acum fara niciun fel de "oferta" personalizata. Eu doar v-am pus in tema, sunt insa curios la voi cat va fi oferta.
  2. Noroc ca am stat jos, nu alta ... Am fost aproape sa ajung sa va bantui ... Bai nene, niciun incident in trafic, locuitor la sat cu acte-n regula, fericit al posesor al unei masini ale carei revizii costa mai mult decat masina in sine si astazi mai bogat cu o "oferta" de reinnoire RCA ... cu 50% mai scumpa decat precedenta! La acelasi asigurator, fara niciun incident in trafic, 0 puncte de penalizare, clasa maxima de beneficii si ... oferta 50% mai scumpa ?! Mai exact, de la ~580 RON (12 luni + decontare directa) la ~850 RON, optsutecincizeci, da. Oferta cred ca a constat in faptul ca nu am si niste zecimale pe-acolo, lor pare-se ca nu le-a dat cu virgula, ceea ce mie unul nu mi s-a intamplat. Ziceti si voi acuma, inteleg ca suntem de dreapta, dar mai nene, +50%? Aia pe juma' de an si far' decontare este cat asigurarea curenta. Sa opreasca careva planeta. Vreau sa cobor IERI. Inteleg ca au crescut preturile cu asigurarile, dar nu in halul asta bre. Pai +50% anul asta, de la anul inca 500 RON pt oxigenarea Bucurestiului, unde ajungem? Eu v-am prevenit, aveti grija cand deschideti mail-urile cu oferte ... Macar sa stati jos si sa va luati pastila de inima INAINTE. Dupa s-ar putea sa fie prea tarziu.
  3. Si prima la hartogaraie, asta cred ca au omis-o intentionat sa nu sperie uamenii de afaceri. Daca iti mai raman 10 kWh, eu ti-am propus nu sa ii valorifici in bani, ci pe produse naturiste de la vecini. Sau mai incarci hibridul/petrolierul/scuterul daca nu este cerere, desi sincer ma indoiesc ca nu vei gasi dornici de curent electric. Poate si un incubator, de ce nu, desi la ala trebuie curent si noaptea. Practic, daca te gandesti bine, poti sa ai tu apa, gaze, pacura, tot ce vrei, daca nu ai curent s-a dus stilul de viata oricum precar. Asa ca te-ai orientat bine.
  4. Pornesti gresit din start daca esti de parere ca scopul lor este sa te scoata din foame. Sa zici merci ca nu vii cu bani de-acasa, desi la asta ma refeream cand ziceam ca poti cumpara din retea, desi la randul tau esti ... prosumator. Insasi aceasta titulatura ar trebui sa iti puna unele intrebari. Decat sa te scoata distribuitorul din foame, mai degraba il dai vecinilor pe niste produse autentice romanesti si iesi mai castigat. Daca nici asta nu inseamna mogul, nu stiu ce altceva ar putea. Daca tot ai surplus de 2.5 kWh/zi, pai mai nene, ia-ti un hibrid sau mai bine o Tesla, oricum un tre' un vehicul ca sa iti intaresti pozitia in mica comunitate. Plus ca ar fi si Greta approved Petrolierul il vei folosi doar pt a arata vecinilor cazul "asa nu" sau "din greselile tineretii"
  5. -54% in 4 luni cred ca se incadreaza in acei 10% acceptati de producator ca "esece". Daca acel service privat inseamna ce cred eu, toata stima si onoarea. Daca inseamna cu totul altceva, rusinica-rusinica, avem masini mult prea pretentioase pentru ateliere particulare. Eu am probleme acum cu bieletele antiruliu, ambele, desi au fost montate in august in service autorizat RAR. Crezi ca pot face altceva decat sa le inlocui (DIN NOU) pe cheltuiala mea? Nu, nu, ma refer serios ce pot face, ca asa teoretic le pot pune in brate magazinului. Si ce va urma? Un sir interminabil de discutii, hartii, "negocieri" care nu au decat un singur final cert: invectivele. La mine aceste bielete nu rezista mai mult de 6 luni si nu merg chiar pe drumuri desfundate cu ea. M-am obisnuit deja si am mers mai departe, desigur ajungand la un moment dat tot intr-un service privat
  6. Povestea este recenta in masura in care consideri ca maxim 2 ani nu-s chiar atat de multi. In locul tau, as prevede acest feature si cand (mai ales daca) ii va veni timpul, o sa fie mai usor de montat. Vezi oricum ce zice si arhi-tectul in privinta asta, e bine sa stie toate detaliile, iar de finisaje te ocupi tu personal Ce rost ar avea sa dai curent in retea cu o mana, iar cu alta sa iei? te crezi cumva companie petroliera romaneasca? Nu e mai simplu sa iti asiguri tu nevoile si ce mai ramane, daca, sa dai si altora, gratis sau nu? Pana la urma, nu te obliga nimeni sa dai o anumita cantitate.
  7. Pai sigur ca o sa vi-o spun, nici nu incape discutie. Doar ca voi merge la service-ul de reprezentanta, unde ... Dumnezeu cu mila, prietenii stiu de ce. Momentan stau calm, nema relee de comanda, nema stres. Doar ca vad ca se chinuie in continuare sa activeze A/C, chestie care pe de-o parte ma amuza fiindca stiu ca acum nu va mai reusi, pe de alta parte ma cam intriga fiindca nu inteleg ce anume determina aceasta nevoie care nu a fost de la inceputurile existentei masinii, ci relativ recenta, sa zic cateva luni in urma. Si nici macar nu am umblat la A/C, nici macar reincarcare cu freon nu i-am mai facut, desi am vrut. Doar filtrul de polen ce l-am mai inlocuit si atat. ECU nu zice nimic (inca), si la fel de calm a fost si la alt service (multimarca) unde a mai fost cautat de bube cu aceleasi aparate ca ale halatelor albastre. Nici nu vad ce ar zice, sincer, nu este un sistem digital ca la benzina, nici macar nu am senzor de umiditate ... A/C este complet manual, cu exceptia acestui "feature" pe care l-am apreciat atunci cand am avut posibilitatea ca la un moment dat sa il si pot opri si sa ramana asa. Acum, ca am vazut ca totusi dezaburirea functioneaza - desi iar nu inteleg, am ambele relee scoase fizic din cutiuta si bagate in torpedou - nu prea mai ma grabesc cu mersul in service, dar nici nu voi lasa nerezolvata problema - am auzit ca (re)vine vara.
  8. Socrul meu si-a instalat un panou solar pentru actionarea usii garajului cu ajutorul unui nene care s-a decuplat complet de la retea dar care da curent in retea. Intai isi asigura necesarul pentru sine si ce mai ramane, daca mai ramane, da in retea. In total parca vreo 30 de panouri are, fiind o investitie mare. Dar nu asta a zis ca l-a ingreunat cel mai mult, ci lucrul cu autoritatile romane, de la depunerea proiectului la Autoritatea de mediu pana la inevitabilele piedici in formularele cu distribuitorul de curent. A reusit in final, dupa multi ani de discutii si para-discutii. M-am uitat la poarta lui uimit mai mult de "casuta" contorului - practic o vila-a-la-Dolj ... - si nu am vazut contor reversibil, ci tot un contor normal, nici macar din cel "inteligent", pur si simplu unul clasic. Nu suntem totusi nepotii unchiului, desi asa ne credem. Din discutia cu el reiesea clar ca nu ar mai trece prin asa ceva daca ar fi sa o ia de la capat. Prea multa pierdere de timp si mai ales incercand - spunea - sa ii convingi pe oameni in privinta legilor - caci da, inca oamenii din sistem nu cunosc legea pe care ar trebui sa o respecte, deci implicit nici drepturile. La obligatii toti sunt buni. Sfatul meu: pune-ti un panou pe cosmelie, ia o chinezarie mai buna de invertor pt. noua achizitie auto sau redresor pt. aia veche si ... atat, mai mult e SF. Cel putin in Romania.
  9. Intotdeauna vitezometrul arata mai mult decat in realitate, iar asta este simplu de inteles de ce. Plus ca nu este de ieri, eu asa am prins si la masina anterioara productie '88. In plus, diferenta nu este uniforma ci in functie de intervalul de viteza in care te situezi - luand exemplul dat de Accentul meu, pana in 80 km/h am o diferenta de vreo 2 km/h, intre 80 km/h si 120 km/h cam de 3-4, iar peste 120 km/h nu am incercat, aripile ingerului pazitor incepand sa cedeze In momentul cand schimbi rotile si diferenta de viteza generata acopera aceasta diferenta, nu mai da cu virgula si totul revine la normal. Nu tine de anotimp, in sensul ca fara acest mic truc intotdeauna vitezometrul va arata cu +, fie iarna, fie vara. Sau ma rog, ce anotimpuri mai avem acum ...
  10. Pai nu cred ca il instalezi tu, tre' un mester autorizat.
  11. Din pacate, nu cunosc niciunul. Va trebui cumva sa ajung in service. O banuiala mai am asupra butonului de comanda, ce-i drept insa minora. Alta banuiala ar fi in privinta senzorului foto, dar ala nu comanda A/C, in cel mai rau caz il opreste, pe cand la mine este exact pe dos. Cu toate astea, in putinele clipe de liniste in masina, am reusit sa mai aud un "clantanit" de releu undeva pe stalpul stanga-fata. Stie cineva ce se ascunde pe-acolo? Mi-am bagat mai demult nasul pe-acolo, insemnand acum vreo 5 ani, cand am mai aranjat oleaca unitatea de la alarma/inchidere, ca o cam luase la vale. Dar de umblat la fire, nu, asa ca nu stiu ce se ascunde dincolo de plastice.
  12. Am descris situatia pe pagina de probleme a Accent-ului (si voi muta mesajele cand si Adminii vor revizui drepturile Super-Moderatorilor), dar pentru cine vrea sa vada mai exact care e problema, aveti un filmulet mai jos. Pe scurt, fara a actiona cumva butonul de A/C sau a fi in situatia in care ar fi normal ca A/C sa functioneze, acesta se activeaza singur si la fel se si dezactiveaza. Problema e ca intervalul de functionare este foarte scurt, uneori aproape 1 secunda, si mai mult, foarte des. Sunt si situatii in care timp de 2h totul este normal. Am presupus initial ca este releul de comanda al A/C, motiv pentru care l-am inlocuit. Minunea a durat o zi pe ceas. Apoi am zis ca daca tot am inceput, sa il schimb si pe cel al condensatorului A/C. Din nou o zi de calm. Acum am scos ambele relee pentru a dezactiva complet A/C. Am verificat si cablul de curent al compresorului, sincer mi se pare cam teapan si cand l-am mai miscat oleaca pe-acolo, aveam impresia ca trosneste din toate incheieturile. O fi copt, n-o fi, dar oricum nu il pot invinui pe el din moment ce chiar si fara relee, deci practic fara curent pe acest cablu, fenomenul se intampla in continuare. Daca aveti vreo sugestie, dati-mi de stire, va rog. Multumesc anticipat. PS: Scuzati calitatea filmuletului si a editarii. Luati in calcul faptul ca a fost facut chiar in dimineata zilei de astazi, cu masina pe loc, mergand la relanti - asadar excludeti calitatea ulitelor din Romania.
  13. Mai degraba cred ca ar putea fi vorba de o etansare insuficienta in zona portierei pasagerului. Cat despre curatarea caloriferului, se poate face si in regim propriu - recunosc insa ca nu l-am incercat, era pe lista in vara asta dar nu am mai apucat sa o fac:
×
×
  • Create New...