Jump to content

marius.zadara

SuperMod.
  • Content Count

    4502
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    63

marius.zadara last won the day on April 29

marius.zadara had the most liked content!

Community Reputation

170 Excellent

About marius.zadara

  • Rank
    Member
  • Birthday 08/23/1982

Profile Information

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    Accent 1.5 CRDi GLS M/T
  • An
    2007
  • Locatie
    DB, IS, B, IF

Recent Profile Visitors

3235 profile views
  1. Nu prea inteleg, cum adica "Posibil insa in alte tari vinovat iesea vitezomanul" ? Vitezomanul are partea lui de vina, insa primul care a gresit este cel care nu s-a asigutat. Si nu atat de mult este vinovat pentru ca nu s-a asigurat - chestie amendabila chiar si la noi, in RO - cat faptul ca toti - da, toti, inclusiv persoanele de fata - NU facem un film cand ne uitam in stanga si in dreapta, ci facem o POZA de moment in baza careia luam decizia "go / no go". De aceea si atata de mult accidente cu motociclete/xxx-pede, in fractiunea de secunda cand am intors capul dupa ce am facut poza ele deja poate ca au si parcurs distanta pana la noi, eventual chiar si depasit, iar de aici nenorociri. Plus ca sincer acum, dupa 90 km/h se rupe firul inclusiv marilor soferi defensivi ai tarii asteia, asa ca despre ce mai vorbim? Respectivul sofer a luat o decizie proasta, dar cati nu am patit-o macar o data? Hai pe bune acum, lasati romanismele la o parte si recunoasteti, e primul pas spre izbavire. Lasati superioritatea asta specific romaneasca, ca noi suntem tari si mari la orice practic si toti din jurul nostru gresec, ca nu tine ... pe bune, recunoasteti-va intai limitele voastre ca pe urma sa le hotarati voi pe-ale altora. Morala: Mi se pare un caz clasiv de poza si nu film cand a facut manevra cu pricina. Prin faptul ca a facut atatea manevre doar demonstreaza ca era constient de pericol si de masinile de pe strada, dar nu a putut calcula momentul optim. Concluzie dupa mine: daca soferul SUV-ului nu este gasit baut la volan, respectivul individ are vina de a nu se fi asigurat temeinic la intrarea pe un drum public. Chiar si 50 km/h de ar fi avut SUV-ul, tot praf l-ar fi facut, insa asta il exonoreaza de vina macar morala de a nu fi respectat viteza - dar si aici, doar cu niste camere omologate se poate demonstra, eventual dupa acul vitezometrului din bordul sau, etc. Complicat oricum, de aceea ma folosesc de ocazia oferita de HC pt a reaminti un proverb clasic romanesc adaptat contextului actual: asigura-te de zece ori si schimba directia o data.
  2. marius.zadara

    Metode de plata

    Cineva spunea ca "Time, not money is the prime asset in life..." si doar ma intreb (retoric, evident) cum se impaca asta cu pierderea de timp si inevitabil bani in jocul crypto, NFT & s..tuff.
  3. Adevarat a inviat! Sanatate si bucurii tuturor!
  4. marius.zadara

    Prezon rupt

    Din 2008 si pana in zilele noastre, ma intreb cate gropi/denivelari o fi indurat acel prezon ... Si stim ca la noi denivelarile sunt mai mult cratere. Daca mai pui si "ajutorul" celor de la vulcanizare, ai reteta perfecta pentru ce ai patit tu, iar noi nu suntem prea departe. Apropo, sper ca ai folosit cheia dinamometrica si oleaca de vaselina, sa iti usurezi munca viitoare Sa o pastrati sanatosi si sa va bucurati de ea!
  5. Taxele si impozitele, ca doar produci pentru tara ... tara exporta, tara face bani, etc ...
  6. Si de ce ai vrea chestia asta, ca nu inteleg? Daca o iau matematic, o siguranta de 10A duce pana la 120W daca circuitul pe care il protejeaza este alimentat la 12V. Un bec de faza scurta consuma - cel putin al meu, standard - cam 55W, iar cel de faza lunga 60W. Daca inmultesc cu 2, rezulta ca siguranta este dimensionata corect si aici e nelamurirea mea: de ce ai pune o siguranta de 10A (120W) pe un circuit ce trage maxim 60W, jumatate? In primul rand ca nu e corect, in al doilea nici economic nu prea este. Daca extrapolam, inseamna alte sigurante pentru stopuri, ca sa nu mai zic de inca altele pentru ceata, etc ... Cu parere de rau, dar de data asta le dau dreptate baietilor in albastru.
  7. Generatiile de aur raman generatii de aur! Felicitari bunicii, sincer!
  8. Nu as putea sa iti spun de ce, sincer nu stiu si decat sa spun prostii mai bine tac. Nu stiu insa daca si in ce masura te-ar putea ajuta, insa si eu am patit recent o chestie foarte stranie, in sensul ca dadeam la demaror si foarte, dar foarte-foarte greu pornea - am dat detalii pe seciunea de Accent. Daca intr-un final glorios reuseam sa o pornesc, dupa nici 30 secunde se oprea brusc. Si chestia asta facea indiferent ca era prima cheie a zilei sau a N-a, uneori chiar si dupa ce motorul ajungea la temperatura optima de functionare. Dupa lupte seculare in care am inlocuit bateria, am verificat conexiuni electrice, facut diagnoze, etc, s-a descoprit in service ca problema era de la senzorul de apa din filtrul de motorina, ala dadea semnale proaste sau chiar deloc. In consecinta, ECU nu dadea drumul la alimentare cu motorina, neavand siguranta ca e ok dpdv al absentei apei si uite asa era aproape sa nenorocesc si demarorul. Niciun martor in bord care sa dea vreun indiciu, nicio eroare pe ECU, nimic, curata ca lacrima - la propriu - pe care o varsam langa ea, nestiind ce era. Pus desigur si bateria de vreo 2 ori la incarcat, pana cand am inlocuit-o practic degeaba, dar ma rog ... Ce zic eu, incearca sa verifici si senzorul asta, cine-stie, te poate scuti de un demontat de motor, inlocuit garnituri, etc.
  9. Pai nu am cum sa le stiu, fiecare producator le are pe-ale lui Cel mai sigur este sa mergi intr-un magazin de piese auto si sa intrebi, sigur ei le stiu si ti le pot da pe cele bune, eu cel putin asa am procedat incepand chiar cu filtrul de polen si culminand, sa zic asa, cu cel de motorina. Cel de polen cu carbon activ de care spuneam mai sus nici macar nu avea cod, am mers la risc, oricum nu era o asa mare pierdere, ba chiar tin minte ca am comandat chiar doua, unul pentru mine si altul pentru un pre'ten, ca daca tot astepti 1 luna, macar sa ai dupa ce astepta.
  10. Hai ca mai inteleg cel de ulei si aer motor sa fie original, dar si ala de polen ... de ce? O caruta de bani aruncati, sincer ... Mai bine mai ieftin si schimbat des, oricum in 6 luni ambele - orginal si aftermarket - devin negre. Daca vrei sa faci o chestie interesanta, cauta unul de polen care are carbon activ, aia da investitie (si nici nu e mai scumpa decat cea aftermarket, eu am dat cam 50 RON/bucata luate de pe eBay - cu mult inainte de pandemie, ce-i drept).
  11. Pai si legand N consumatori mici nu ajungi in final sa ai nevoie de o putere mare ca sa le satisfaci cerintele? E cumva nepotrivita comparatia, dar nu cumva situatia se aseamana cu cea a Radet-ului (sau cum l-o mai fi chemand acum, ca nu-s in B) ? Adica, o retea care clar nu tine pasul cu cerintele unor milioane de consumatori inevatabil va da gres, nu are cum sa le onoreze cerintele tuturor. Si in cazul asta, sa ma leg de bunavoie la cap cand nu ma doare? De ce as face asta, altfel decat obligat printr-o lege? Si chiar si-asa, in cel mai democratic stat sa obligi oamenii la asa ceva, ar fi o chestie tare.
  12. Deseori mi-am pus si eu aceeasi intrebare, daca e mai bine sa dezactivezi manual start-stop-ul in situatiile in care stii ca nu stai mult sau e mai bine sa il lasi. Sincer, nu am gasit un raspuns pertinent la aceasta intrebare existentiala aproape, singurul lucru de care sunt sigur este acela ca in ambele cazuri se produce uzura angrenajului: atat la dezactivarea manuala si reactivarea ei la nevoie, fie cand ea functioneaza de capul ei. Cumva, desi lucrul manual zice-se ca e bun, parca mai bine inclin sa o las in durerea ei si inevitabil ea sa ma lase in a mea, decat sa o bat la cap dupa cum cred eu ca e mai bine. Pentru exactitatea datelor, mentionez ca inca nu am start-stop la masina actuala deci asa ca nu luati ad-literam parerile mele, doar imi fac insa temele din timp pentru urmatoarul titiu care va avea acest sistem.
  13. Nu despre asta era vorba, putea fi oricare alt furnizor. Ce vroiam eu sa subliniez este faptul ca nu poti fi producator pana ce nu esti consumator. Pai asta nu contrazice fix ideea de export si generare verde?Sunt ratiuni sociale la mijloc sau cum? Pt ca nu vad sensul in a reduce aportul "verzilor" doar pentru ca "dinozaurii" sa produca la fel, indiferent de conditii.
  14. Da' tu produci si hidro? Ca altfel nu inteleg de ce s-ar baga Hidro-electrica in seama, notificandu-te ca practic nu poti furniza fara sa consumi mai intai ... Asta da strategie verde.
  15. Off-topic, dar macar tot in domeniul auto, ca au mai fost si alte derapaje Si continuam sa discutam despre Elantra, deci inca stam bine. Va zic oricum cand ma sucesc Revenind, perfect de acord ca design-ul vinde, nimic de contrazis, dar stau si fac comparatie intre design-ul masinii mele si cel de acum. Acelasi producator, distanta doar de 15 ani. Ma uit la a mea, cu greu gasesc o linie dreapta, peste tot acel "ceva" care place, o continuitate. Ma uit la vecinul de parcare, i20 daca nu ma insel, deja parca-s DJ la mare si - scuzati expresia - frec la disc, asa am impresia, linii care ma scot din starea aia in care gasesc totul fluid, natural, in care lucrurile sunt acolo unde ma astept sa fie, chit ca vorbim de linii. Fusei tentat sa ma inscriu la o Elantra ca inlocuitoare pentru titiu, dar desi performantele sunt altele - na, si anii au mai trecut - am zis "pas" cand am vazut-o. Prea multe linii drepte, prea ... prea, na, ca sa nu mai supar lumea. Oricum nu conteaza parerea unuia, multumimea decide, iar daca multimea zice ca e ok design-ul, cine-s eu s-o contrazic? Dupa 15 ani de desing Accent-uat, nu mai ma regasesc dpdv al design-ului nci la Hyundai, nici la KIA, si nici la alte modele care par ca urmeaza aceeasi linie agresiv "sportiva" - a se vedea si Skoda cu noile modele, parca si oleaca pe la Fiat a prins ideea, etc. Noi sa fim sanatosi si sa le putem conduce, simtindu-ne bine in ele
×
×
  • Create New...