Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

ida01ro

Membri
  • Content Count

    231
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

ida01ro last won the day on December 6 2019

ida01ro had the most liked content!

Community Reputation

22 Neutral

About ida01ro

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male

Contact Methods

  • Yahoo
    ida01ro

Previous Fields

  • Auto
    Kia / Hyundai
  • Model
    Ceed / I30 Fastback
  • An
    2007 / 2018
  • Locatie
    Bacau

Recent Profile Visitors

195 profile views
  1. ida01ro

    i30 Fastback 2018

    ...e clar ca ghinionul este adus pe capul tau de masina asta (i.e. I30) si ca numai focul il poate purifica ! Eu ma gandesc ca este imposibil ca Honda sa ia o piatra in parbriz, dar si ca este f posibil ca zgomotul pe care il auzim in sec 7 sa fie legat de debris -urile geamului spart & si ceva pietricele intrate numai unde necuratu' a vrut. No hard feeelings ! Sincer, iti urez numai BAFTA !
  2. ida01ro

    i30 Fastback 2018

    Cam ciudat, pt ca daca aveai geometrie proasta ar fi trebuit sa traga dreapta de cand ai cumparat-o ! Xcum, se pare ca magazinul din fata blocului a fost de bun augur, pt ca altfel nu stiai de geometria proasta si te pomeneai cu cauciucuri uzate aiurea ! :) Sarbatori Fericite tuturor !
  3. am descoperit si ...am obosit citind acest topic astazi, pe nerasuflate, probabil - vorba lu' Carlsberg - cel mai bun din Hy club. Rezumand, ar... fi carpe diem ! Bafta
  4. 1- cel mai simplu - pentru a vedea daca racordul mai este etans - este sa incerci sa obturezi evacuarea , in spatele masinii, cu motorul pornit ...si urmareste daca apare un zgomot specific..fasait, etc. Chiar sa fara manevra asta, cand conduci, in special la acceleratie, auzi altfel zgomotul motorului in cabina. Xcum, eu am mers destul cu racordul fisurat, pt ca fie ca nu am gasit fie nu am avut timp, etc. 2- ref la pret - nu trebuie sa cauti neaparat piese " originale" ; sunt f scumpe si nu prea merita! Bafta
  5. cred ca vorbesti de piesa din imagine. Eu am schimbat-o pentru ca se sparsese elementul elastic din interior - cost aprox 300 ron la Kia Ceed. Daca spui ca nu pierde gaze pe acolo nu ai nici un motiv sa o inlocuiesti, dar cred ca trebuie sa te pregatesti pt o piesa noua... Bafta
  6. Din manual: "sistemului de imobilizare trebuie să se aprindă scurt și apoi să se stingă. Dacă indicatorul începe să clipească, sistemul nu recunoaște codul cheii" Din descrierea ta, se pare ca imobilizatorul NU este de vina! Oricum, imobilizatorul nu se poate "anula".
  7. ida01ro

    i30 Fastback 2018

    ..daca Dorel a vopsit gardu' cu vopsea alba, dupa ce a terminat trebuie sa curate pistolu' de vopsit ; in general asta se face cu diluant sau chiar decanol de catre meseriasii nostri care este pulverizat in aer liber si vantul batea spre masina ta.....gata, nu mai zic. Deteriorarile lacului sunt NUMAI pe partea gradinitei ? Ref la gainat, sa stii ca la masina mea de un an in strada vopseaua este OK desi a fost gainatata la greu de gugustiuci, porumbei , etc.
  8. ida01ro

    i30 Fastback 2018

    M-am uitat mai atent la poza: in afara de zona de lac evident deteriorata, poti sa spui ce sunt punctele albe raspandite mai pe toata suprafata pozei/caroseriei? Sunt incluziuni in vopsea, pete ale unei substante din exterior sau ce ? Era bine daca puneai in poza si un reper dimensional, adica o rigla, ruleta etc. Dvoncu are dreptate in ce scrie; Verifica te rog in caietul service daca a fost semnata si inspectia anticoroziva a caroseriei. La revizia tehnica pe care mi-a facut-oTiriac Auto in aug a.c., au omis sa semneze - intamplator oare? - rubrica respectiva, dar dupa ce am verificat carnetul, au semnat-o, scuzandu-se ca au uitat!! Retineti toti care aveti masini in garantie: la inspectia tehnica periodica trebuiesc semnate si stampilate 2 rubrici in carnetul service: una pentru inspectia tehnica si alta pentru inspectia anticoroziva !! Asta pt ca si eu sunt patit de la Ceed, unde aparuse coroziune si mi-au spus 1- ca a fost din cauza spalarii frecvente a masinii cu un agent de degresare prea concentrat si 2- nu am semnata inspectia anticoroziune, desi toate inspectiile tehnice au fost facute la ei, deci tabla nu mai este in garantie !! Noroc ca am gasit un BS in care OEM trata exact problema respectiva si nu au mai avut ce zice, au reparat-o in garantie ! Hai ca mi se face greata cand imi amintesc, bleah... :( Mda, chestiile astea de doi bani ne omoara nervii si nu mai vedem padurea din cauza copacilor. Bafta PS: 1- nu scrie la OPC sau HY pana nu ai o argumentatie tehnica beton ref la natura defectului vopselei, pt ca daca ceva scartaie te vor face arsice si nu mai poti reveni. 2- Ce zice @berlusconi :" să stabilească exact cauzele pentru care se întâmplă" este un vis erotic ! Numai politia de la noi poate face asta! Cat de berbec prost, suficient, fara scrupule, ignorant si infatuat poti sa fii ca sa poti declara asta?!! Termenul pe care o banala deontologie profesionala il presupune este " cauza cea mai probabila pentru problema semnalata este..." Cine a facut vreodata o expertiza tehnica stie despre ce vorbesc !
  9. ida01ro

    i30 2017

    Eu, dupa ce am luat I30 -2018... as merge pe Ceed ! Fiecare cu piticu' lui...
  10. ida01ro

    i30 Fastback 2018

    Mda, asta este metoda sigura de zgariere/matuire parbriz ! Sper ca nu faceti si voi asa....
  11. ida01ro

    i30 Fastback 2018

    mda, asta e o teorie ca multe altele in domeniu; daca ar fi asa, la limita, nici nu ar mai trebui sa schimbi uleiul, pt ca daca tot adaugi mereu, o sa ai mereu ulei nou in motor! Alta teorie spune ca aici nu vorbim numai de fizica volumelor consumate si inlocuite, ci isi baga coada si chimia, care spune ca produsele care apar in ulei, in urma functionarii motorului e.g. SOx, NOx, HCOx, depuneri de carbon, combutibil, apa, radicali liberi si nebuni, etc, vor afecta rapid si proprietatile uleiului proaspat introdus in motor, fiind factori initiatori si ducand in principal la acidifierea acestuia - vezi Total Acid Number (TAN)- dar si a altor parametri, ducand in final la pierderea calitatilor de ungere a acestuia. Pe scurt, adaugarea de ulei nou peste cel vechi nu va imbunatati considerabil calitatile acestuia, contribuind doar la volumul necesar pentru buna functionare a pompei de ulei si racirea mai buna a acestuia. Cum zicea o baba, maica, degeaba pui lapte dulce ca sa-l indulcesti pe cel acru...pt ca se va acri TOT !! Asta pentru ca vorbeam de factori initiatori . Aici este mult de vorbit, tipuri de ulei, standarde si tehnologii de fabricatie, aditivi, etc..... cine vrea, sa caute si sa citeasca ca literatura este... Din cauza asta se recomanda ca atunci cand schimbi uleiul motorul sa fie cald - chiar fojat un pic ! - iar mecanicul sa nu se grabeasca si sa astepte naibii sa se scurga cat mai mult ulei din motor, ca sa nu zic tot !! Asta pentru ca sa nu mai existe sau sa minimizeze cel putin cantitatea de ulei uzat care face ce am spus mai sus. Sunt unii care, la extrem, recomanda o...gargara (a motorului !!) cu ulei proaspat, tocmai pentru a scoate toate reziduurile din motor. Cred ca e buna ideea dar... este mult prea costisitor in ce ma priveste si nici nu am sa tin masina 1000 de ani ! Am multe de spus despre operatia de schimbare ulei, dar, una peste alta, eu cred in teoria nr 2, si mai pe scurt si mai simplu: faceti cum scrie in cartea masinii ! Asta este sfatul meu, dar evident, in conditii standard de temperatura, presiune si umiditate, fiecare face ce vrea ! @james: chiar daca erau beti, ingenieurs din Franta au scris in 1969, in manualul de reparatie al supermasinii R12 ca la un consum de 1l/1000km inseamna ca s-a atins limita la care motorul intra la RK ! Masina asta - versiunea romaneasca - pe care eu am avut-o si pe care am vandut-o pe la 120k km, consuma la acea data cam 300g ulei / 1000 km. Bafta
  12. ida01ro

    i30 Fastback 2018

    Cip, scuze ca am citit mai tarziu: vrei sa spui de fapt ca sa schimbam uleiul cam pe la la 5000 km ? si cam cat crezi ca am prelungi viata motorului ?!
  13. He, he..sonata e o masina tare faina, parerea mea ! Hyundai are o prezenta ..cum sa zic.. ezitanta ( chiar dubioasa !) in Ro, mai ales daca te gandesti la modelele ( si variantele lor de echipare, cu limitari destul de ciudate, ca sa nu zic stupide) care sa vand aici -vezi ce se vinde in europa de west. In ce priveste suportul aftersales.... ce sa mai zic, total dezinteres, care se propaga evident,incepand cu atitudinea companiei mama, si cu radacini adanci in cultura locala ?! Importatorul jegos, cauta profit maxim cu suport client minim, spre deloc . Pe romaneste, teapa cat cuprinde, ba chiar mai mult, adica ai luat-o si gata, e problema ta ! Pe scurt, nu exista interes de a concura pe piata locala. Personal, posesor de fastback de un an, ma gandesc la revanzare si reorientare catre alte branduri.... chiar dezamagit :( Astfel, vanzarile au scazut in europa de est, in mod ..natural! In CO de anul asta am umblat cam 3000km si nu am vazut niciun fastback, doar cateva hatchbak (3-4) pe sosele. Avand in vedere cele de mai sus, retragerea hyundai este explicabila, ca sa nu zic evidenta...poate au acelesi intentii similare cu.... Daewoo ! Mai am impresia - de nespecialist, doar chibitz! - ca producatorii koreeni gandesc la fel cu hyundai, ref la romanica. Bafta
  14. Doi, AC foloseste tot antigelul pentru racire, ... Nu este adevarat...AC are propriul radiator, racit cu aer!
  15. in general toate materialele din plastic sufera sub actiunea razelor UV, care pur si simplu le descompune. La mediile transparente gen plexiglas, fenomenul este mai vizibil si se mai numeste si "argintare" din cauza crapaturilor mici si multe care incep sa reflecte lumina, avand un aspect lucios, privite sub un anume unghi. revenind la farurile noastre, ele sunt protejate oarecum din fabricatie de un strat subtire antiUV , care dupa un anumit timp isi pierde proprietatile si sau este inlaturat de pe suprafata farului de actiunea abraziva a prafului, nisipului, etc. care "sableaza" continuu suprafata farului. Argintarea este cu atat mai evidenta in zonele in care unghiul incident al razelor UV care cad pe suprafata respectiva este mai aproape de 90 grd. , adica in partea superioara a farurilor. Acum, prin polishare defectul se reduce considerabil, cu mentiunea ca la aceasta operatie produce si indepartarea completa a stratului anti UV din fabricatie, deci argintarea va aparea din nou, dar mult mai rapid ! Una din solutiile pe care eu am aplicat-o cu succes la batrana ceed + un clio 2 (masini din familie, asta din urma are niste faruri pe care UV-ul cade aproape perpendicular!) este un lac care se aplica dupa polish. Atasez tehnologia de lucru- sper sa nu fie considerata reclama. bafta 838_spray_lens_clear_tds.pdf
×
×
  • Create New...