Jump to content

ida01ro

Membri
  • Content Count

    326
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    15

ida01ro last won the day on November 27 2020

ida01ro had the most liked content!

Community Reputation

36 Good

About ida01ro

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bacau
  • Interests
    Ehehe....prea multe!

Contact Methods

  • Yahoo
    ida01ro

Previous Fields

  • Auto
    Kia /Hyundai /Renault etc
  • Model
    Kona / I30 Fastback
  • An
    2019 / 2018
  • Locatie
    Bacau

Recent Profile Visitors

761 profile views
  1. ida01ro

    TPMS Hyundai i30

    Si ce daca ? Cu ce fel de tip de TPMS este echipata? Greu cu tine , poate ar fi bine sa te documentezi mai mult, no hard feelings ! Si cred ca ai observat ca nu te poti baza prea mult pe cunostintele celor de la reprezentanta !! Cei cu scoala au plecat de mult. Cand am cumparat masina, nici nu stiau ca exista 2 tipuri de TPMS si dadeau ture cu masina mea prin service (au dezumflat o roata pt mine !!) ca sa imi arata ca functioneaza, adica ca arata presiunea in pneuri !! Evident, testul nu a aratat nimic, pt ca am TPMS tip B.... sa le fie rusine, idiotii ! Am mai scris despre asta pe forum. Toate hyundai-urile relativ recente sunt echipate cu TPMS, e norma Europeana obligatorie ! Ar trebui sa stii ca exista 2 feluri de TPMS: High line si Low line, in cartea romaneasca tip A respectiv tip B. Low line a fost o gaselnita inginereasca ca sa scape usor, adica ieftin ! , care nu iti arata valorile presiunilor din roti (se bazeaza pe senzorii ABS existenti - si asta (i.e. ABS) e tot o norma Europeana obligatorie mai veche ) ci iti arata doar ca o roata are presiunea diferita de celelate, de fapt ca are o turatie diferita de a celorlalte, nejustificata de traiectoria masinii ! Pe scurt: daca ultimul buton din dreapta al panoului cu butoane din stanga volanului are 2(doua) sectiuni adica superioara si inferioara ai TPMS tip B (vezi carte masina cap 6)!
  2. Sa nu te superi, dar sincer, nu cred in explicatia asta! Daca este ceva comercial, foarte rau ! Daca este ceva tehnic (materiale , tehnologie, etc.).... e si mai rau !! :( Pai de la 1 la 4 ani sau de la 15 ca la 90 ca kilometri este cam prea mult, nu crezi? Cum adica sa schimbam lichidul de frana in fiecare an ?!! Renault este un exemplu, iar la alte marci nu m-am mai uitat pt ca nu am chef sa ma intristez! De Dacie 1300 nu vorbesc, nu am schimbat lichidul niciodata (12 ani) si a franat foarte bine mereu si intotdeauna am mers tare , nu am menajat-o. Da, la Trabant se schimbau cam toate intr-un an....
  3. ida01ro

    TPMS Hyundai i30

    Uite, ai doua optiuni: 1- iti faci cont pe https://service.hyundai-motor.com/euro5/login.tiles , introduci VIN si afli toate dotarile cu care masina ta vine din fabrica 2- imi trimiti VIN pe PM si iti spun eu ce dotari are masina ta. Bafta
  4. Am patit chestia asta la un Passat Santana (eheee, alte vremuri!) - evident din prostia mea! - lichidul de frana a fiert si datorita bulelor de gaz frana a...disparut, si pot sa recunosc ca am avut noroc cu caru'! Am astepta cam 30 min, s-a racit , iar frana si-a revenit complet. Dupa faza asta am schimbat lichidul si garniturile pistonasului, just in case. Nu imi aduc aminte culoarea lichidului... @Marius.Zadara: acum vb de Kona, lichidul avea aceeasi culoare ca nou. Vad ca nimeni nu reuseste sa imi motiveze de ce este diferenta atat de mare la periodicitatea schimbarilor lichidului de frana intre Renault si Hyundai! Ba Hyundai chiar a injumatatit perioada shimbarii fata de modelele mai vechi! Chestie comerciala ?
  5. Revigorez un pic acest topic. Am fost intrigat de ultima revizie tehnica la Kona sotiei. Din cartea service rezulta ca schimbarea lichidului de frana se face la fiecare revizie. In Europa. De mentionat ca in afara Europei nu este mentionat nici un interval de schimbare! Aceeasi periodicitate si la I30 fastback. M-am uitat la fosta mea Kia Ceed ,unde schimbarea - cf documentatiei - se face la 2ani/ 30000km. La Renault Megane 2020 schimbarea aceluiasi lichid se face la 4ani / 90000km. Chiar nu reusesc sa gasesc nici o logica .... initial m-am gandit ca este o schimbare a normelor Europene, dar ...Renault este tot in E !?
  6. ida01ro

    5. Revizii

    Revizie 2 Kona: place: Tiriac Auto Bacau cost ( astronomic, parerea mea!) : 904 ron. ulei: helix ultra 0W30 + altele.. Incompetenta: MAXIMA !! fiind patit de la alte revizii la acelasi furnizor de servicii, prima miscare a fost sa verific nivelul uleiului. Rezultat: nici nu se putea citi , pt ca depasise bucata aia de plastic, era pe sarma undeva! Chemam mecanicu', ii ofer si o laveta curata sa stearga joja, apoi : El: hmmh..mda e mai mult , unele (adicatelea ele sunt de vina, is nestatornice, deh !) vor 3.8l altele vor 4.0 l de ulei. Eu: pai ce facem ? (am probleme cu cartile, pt ca le citesc: motor de 1.0l , in carte scrie clar 3.6l !) El: (fara inspiratie, dar imi da laveta inapoi) hmmm...hamm Fata de la receptie: Dorele, du' de ia masina si scoate uleiu' ! (am uitat sa va spun, in Moldova -probabil si in alte parti - femeile iau deciziiile !) El: se executa imediat ! Fata de la receptie: aduce masina (bombane pe Dorel - tot e bine, zic eu in gand !)si prezinta scuze, aveti 0.2 l (Dorel o vrajise cu - 0.2l!) ulei in bidon, in punga din portbagaj. Eu: pffffffffff, am platit 4 l de ulei ..si 904 Ron + ce drec' prostii or mai fi facut pe acolo....ce pana mea ! Bafta la toti si ATENTIE la service, e pe banii si marfa voastra si incompetenta lor !! PS: SCUZE pentru poluare topic Santa FE, rog un moderator sa mute postarea in alt topic "revizii kona" de ex.
  7. ...ce tip de system pentru verificarea presiunii din roti ai ? Altfel spus, ai senzori de presiune in roti sau e sistemul indirect (fara senzori) ? Daca ne aflam in cazul 2, trebuie sa ai un buton de reset undeva in stg. bord pe care trebuie sa il tii apasat cateva secunde, pana apare confirmare pe bord. in cazul 1 ...nu stiu ! PS: cred ca ar fi bine sa va abtineti a da "quote" la tot postul la care vreti sa faceti aluzie, mai ales daca are si imagini !! It is too much....
  8. ida01ro

    DRL swap

    Intr-adevar, nu cred ca putem vb de performanta la DRL, decat prin perspectiva fiabilitatii adica ar trebui sa nu se arda diodele alea. Kona consoartei are lumini de intampinare si de drum cu tehnologie LED care lumineaza foarte OK. Faza lunga si scurta sunt in acelasi bloc optic care costa cam 520 Eur , asta daca se arde ! Vom vedea.... dar pe mine tot ma enerveaza latratul la accelerare al motorului ala cu 3 cilindri ! La croaziera e OK.
  9. Ei ca sa vezi ..pai si ce daca s-au enervat?! Altceva? Te-au rechemat, au remediat problema aca cum trebuia de prima data, scuze , etc. ?
  10. in romanica nu am avut succes cu nici o reclamatie. Dupa ce am scris la dfitzpatrick@hyundai-europe.com , am avut surpriza ca m-am pomenit cu un telefon de la service, rugandu-ma (!!) sa vin sa remedieze problema !. Se intampla in 15.08.2019; oricum, poti incerca si aici https://www.hyundai.com/eu/contact-us.html, dar numai dupa ce treci si pe la adresa data de dvoncu, si nu primesti raspuns satisfacator. bafta
  11. ida01ro

    DRL swap

    ...sincer, ar fi fost interesant un "swap" de motor de la 3 cilindri la unul cu 4 cilindri ! Luminile alea arata (mai) bine, dar nu atat cat sa merite efortul.
  12. "Hyundai Gamma 1.6L Engine Problems and Reliability Hyundai's 1.6L engine is similar to the 1.4l Gamma engine in terms of reliability and common problems. The all 1.6l gamma engine feature noises, whistles, knocks and periodical problems with idle and vibrations. The oil starts leaking under the cylinder head valve cover at 30-40k mileage (a new gasket is required). The intake manifold quickly becomes dirty inside caused the unstable idling and power loss. Special cleaning products and procedures are available for cleaning channels and throttle valve. Oil leakage from a turbocharger on the 1.6 T-GDI engine happens rare, but if it does, it is at very low mileage. In general, the engine does not deliver serious problems with provided proper maintenance and use of good fuel/lubricants. The engine life is slightly over 125-150k miles (200,000-250,000 km). Modifications G4FC - 123/128 hp (91/96 kW) at 6,000 rpm, 116 lb-ft (157 Nm) at 4,850 rpm. The 123 hp version is the 1.6L MPI Gamma with single CVVT; the 128 hp engine - the Gamma II engine with Dual CVVT system." sursa: https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=17 In general, variante ale "motoarelor antice" care se folosesc si acum se datoreaza faptului ca au fost f bune in exploatare (Toyota ar fi un exemplu). Eu am avut Ceed 2007 (masina excelenta la pretul ei, vezi multe pe strada si acum) cu motorul G4FA 109 cp (din familia de mai sus) care a mers f bine, consum excelent; l-am vandut la 167k km si merge in continuare binemersi.. dupa spusele noul proprietar. Cu motoarele noi este cam la fel cu...Windows, doar ca e ceva mai scump ! Acum Kia are Ceed Sportswagon varianta STAR la 160 cp (1.5 T-GDI 6MT) care poate ti se potriveste. Xcum, acolo ai mai multe variante de unde sa alegi. In general, consider Kia ca face masinile mult mai ..ingrijit, cu atentie la detalii. Bafta
  13. Multumesc. mda, denumiri aproximativ la fel, subtilitati pentru ametirea clientului ..marketingul ne mananca ! Probabil ca modelele "N" nu se vor mai fabrica pt ca nu sunt...ecologice. Treceti pe baterii...
  14. Trecand peste unele aspecte estetice subiective ( cel mai tare ma deranjeaza lovitura pe lateral, ramasa probabil de la testele NCAP), se pare ca nici N-line nu mai e ce a fost - vezi Kona N-line care are acelasi motor la care este adaugat un M-hybrid... Recunosc ca nu am avut timp sa ma uit si la alte modele Hy. Aaa..si inca ceva : ma amuza ca si Hy a inceput sa taxeze mama tuturor vopselelor, aka alb !!
  15. Mi-am adus aminte: anvelopele s-au dat acum 2 luni ! Bafta.
×
×
  • Create New...