Jump to content

ida01ro

Membri
  • Content Count

    380
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    18

ida01ro last won the day on October 29 2021

ida01ro had the most liked content!

Community Reputation

45 Good

About ida01ro

  • Rank
    Member

Contact Methods

  • Yahoo
    ida01ro

Profile Information

  • Auto
    Kia /Hyundai /Renault etc
  • Model
    Kona / I30 Fastback
  • An
    2019 / 2018
  • Locatie
    Bacau

Recent Profile Visitors

1592 profile views
  1. Revenim degeaba ! Atat timp cat nu esti in stare sa spui un cod de eroare - cred ca a fost cerut de mai multe ori - vorbim degeaba, adica hai sa mai scriem pe forum ! Iti doresc succes(uri)
  2. Din cate stiu, serviceu-rile sunt autorizare RAR , dar pe MARCA ! Service-ul tau era autorizat pe Hyundai ? Rog sa ma corectati daca gresesc!
  3. la I30 fastback din posesie (2018), precum si la Kona sotiei (2019) , producatorul nu recomanda schimbarea uleiului din CV decat daca a fost scufundata (transmisia) in apa ! In rest, doar inspectia la fiecare 24 luni/ 60000 km. Nu prea stiu ce inseamna "inspectie" probabil verificare nivelului uleiului, dar nu vad cum s-ar face asta, decat f subiectiv...probabil scrie mai mult in manualul service.
  4. ..e discutabil ref la ungerea filetului bujiei, e.g. Denso spune clar "do not use thread lubricant", altii recomanda desfacerea partiala si restrangerea lor la fiecare revizie (preintampina griparea ) , etc.: https://www.denso.ro/produse/auto-aftermarket/aprindere/bujii-cu-scânteie/instalare/ https://www.youtube.com/watch?v=wc_6d5tBa8w
  5. nu vreau sa fiu inteles gresit, nu fac consideratii ref la caracteristicile uleiurilor. Sigur ca un ulei chiar si japonez poate sa nu fie potrivit pentru un anume tip de motor. Voiam sa zic ca de multa vreme nu am mai vazut un produs pe care sa scrie "Made in Japan", si am apreciat cand am gasit asta. Marketingul de azi este din ce in ce mai vag si baga fraze care confuzeaza cumparatorul: made in UE, sau Synthetic Technology, Synthetic Blend. etc. si cine nu este atent crede ca a cumparat un ulei sintetic (!!), samd. Eu nu am pus uleiul sustina "dupa ureche" , ci pentru ca a fost recomandat de configuratorul Eneos, care este foarte precis, pentru motorul G4FA. Daca nu va gasiti motorul masinii dvs. acolo, inseamna ca e bine sa nu folositi eneos.... Bazat pe ce am scris in postul anterior, inclin sa cred ca motorul acela e mult mai "batran" decat este anuntat, sau mai abuzat de un utilizator caruia nu ii pasa sau e destul de prost.
  6. ...in ce priveste calitatea uleiului, as cam avea cateva observatii - vorbesc strict de experienta mea!. Am fost posesor de Ceed - primele serii, 2007, motor G4FA, 109 cp - dupa primul schimb de ulei, adica revizia 1 (Castrol Magnatec, C3 5W40) uleiul parca s-a evaporat 1 L dupa aprox 6000 km , astfel incat am intrat in panica si am reclamat la service in garantie consum anormal de ulei. Uleiul asta a fost folosit timp de 7 ani, cf garantiei, dar consumul a fost ridicat, desi mai scazut - explicabil - decat la prima schimbare. Scapat de rigorile garantiei, am folosit MOTUL ECO CLEAN, cu rezultate mult mai bune, dar abia dupa ce am pus ENEOS Sustina 10W30 (made in Japan !!) consumul de ulei a fost neglijabil, practic ramanea la semnul initial de pe joja ! Sa nu mai spun ca zgomotul motorului era mult mai fain. Am vandut masina in 2020,, in stare perfecta la 165 000 km, iar noul proprietar este multumit si acum de cum merge.. Au bon entendeur , salut ! Bafta
  7. Intr-adevar, motoarele G4FA au fost foarte reusite; am avut si au functionat ireprosabil, performante bune si consum scazut. Ai mai fost intrebat , dar nu ai raspuns care este codul de eroare. Pana la urma, ai spus "Valori prea bogate Bank 1" , de unde deduc ca , probabil, codul de eroare este P0172, care are urmatoarele simptome: Symptoms of Code P0172 The symptoms of trouble code P0172 are usually the same symptoms of an engine running rich. Normally, your check engine light will be on (unless the bulb is burnt out). But in addition to that, here are some additional symptoms: Strong fuel or rotten egg smell from exhaust Poor fuel economy Engine hesitating Engine misfiring Lack of power when accelerating Rough idling cauzele probabile ar putea fi: Causes of Code P0172 There are several reasons why this problem could exist. The most common reasons include a faulty oxygen sensor or a dirty mass air flow sensor (MAF). In addition, here are some additional causes of throwing code PO172. Faulty fuel injectors leaking fuel into the combustion chamber Faulty spark plugs Faulty manifold absolute pressure sensor (MAP) Faulty throttle position sensor Dirty or clogged air filter Vacuum leak Faulty ECU (or PCM module) Faulty fuel pressure regulator Faulty thermostat (stuck open) Cooling system that’s been retrofitted (ie: thermostat removed, fan running direct, etc.) Restricted or damaged fuel line Ramane sa le verifici si sa le elimini una cate una, mai multe gasesti aici : https://cartreatments.com/p0172/ sau in multe alte locuri daca gugalesti un pic. Bafta! PS: Sincer, nu inteleg cum poti conduce masina cu motorul sub 2000 rpm, dar asta este doar problema mea. Motorului asta ii place de la 3000 in sus !
  8. Nu stiu cum si cat, dar ultima fraza e din putu' gandirii si face toti banii !! No hard feelings !
  9. Pai sa luam pe rand: 1- TGDI nu accelereaza liniar ca este turbo. 2- Daca motorul este cald - asa cum ar trebui sa fie - accelereaza normal ? De cateva saptamani vremea s-a racit si ...probabil ca pana ai ajuns la dealer motorul s-a incalzit. LA orice motor este indicat sa accelerezi dupa bunul plac numai dupa ce s-a incalzit si uleiul (nu apa!) a ajuns la temperatura de lucru. Pana atunci...usor cu pianul pe scari !
  10. E cam liniste pe aici ! A disparut zgomotul sau ...ne-am obisnuit cu el ? Vorbesc de fasait/frecat in zona motor, parca zgomotul unei curele sau fulii ( sau pietricele pe tabla - fiecare il asimileaza cu crede) care freaca de ceva. Ma interesa daca cineva a mai rezolvat ceva. La revizie, acu cateva zile (17500 km), mi-au spus - evident - ca asa fac toate , deci este normal !! Bafta
  11. ...nu stiu daca fura, dar se "imprumuta" de la noi, ca ei sunt saraci ! Zic asta ca eu dau regulat citirile la Eon - c el + gaz - si in fiecare an, and in spite of this, la regularizare imi dau inapoi cam 400-500 ron. Probabil ca anul asta va fi mai mult ! Nu avem timp chiar pentru toate amanuntele si toti vor sa ti-o traga, intr-un fel sau altul !
  12. ..si cum vine stirea asta: "cel care a filmat incidentul a fost sanctionat " !?! E spatiu public...trebuia sa-i opreasca din cafteala si sa le ceara consimtamantul??!!
  13. ida01ro

    TPMS Hyundai i30

    ..asa cum am scris in mai multe post-uri , eu nu fac polemici pe site, mi se pare inutil si chiar nu am timp de pierdut ! Ca intotdeauna, incerc sa transmit niste informatii tehnice bazate pe literatura - si ea, tot tehnica , OEM sau din surse avizate ! - pe care eventualii cititori, avizati sau nu - sa inteleaga sau sa se informeze mai departe, daca nu sunt de acord. Cine chiar doreste, poate cauta surse de informare, individual sau cere lamuriri. Pana la urma, totul se rezuma la dorinta de a citi si nu de a asculta sfaturi dupa ureche de la "Gica Contra", care sufera de diverse frustrari, sau a auzit de la un Dorel ! Eu va rog sa CITITI, macar cartile tehnice care insotesc masina pe care o conduceti ! Mie mi se pare ca tabelul transmis anterior este foarte logic, specific modelului respectiv. Va doresc tuturor un An Nou Mai Bun decat cel precedent !!
  14. ida01ro

    TPMS Hyundai i30

    in cartea MEA, este data presiunea f de viteza, respectiv tipul jantelor & anvelope (cu galben am marcat ce am eu pe masina):
×
×
  • Create New...