Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

Obositu'

Membri
  • Content Count

    842
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

Obositu' last won the day on September 20 2018

Obositu' had the most liked content!

Community Reputation

39 Good

About Obositu'

  • Rank
    Member
  • Birthday 05/29/1957

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    i10
  • An
    2009
  • Locatie
    Iasi

Recent Profile Visitors

281 profile views
  1. Obositu'

    Frane

    Revin, tot eu: zilele astea (duminică, azi fiind marti), am schimbat (personal) rotile de iarna, cu care ocazie am constatat că în cei aproximativ 20000 de km discurile nu au format (încă?) santuri, ca discurile "originale"!
  2. Tot eu, revin; deh, moldovean, mai lent in gandire. Cum am spus, jenti de otel, sh, m-au costat vreo 250 patru bucati (si daca erau o dimensiune mai "curenta", gen 15 x 5,5, cu 4 gauri, erau si mai ieftine, si mai usor de gasit - eu am colindat vulcanizarile pana le-am gasit. Le-am luat si pentru ca asa le vindeau aia, si pentru ca aratau mai bine decat cele 2 jante pe care le cumparasem deja, la bucata, dar mai ieftin si mai ruginite) A trebuit sa redresez una din ele (probabil au fost "recoltate" de pe o masina accidentata), ceea ce m-a mai costat vreo 80 de lei, dar cu instalare si echilibrare am iesit oricum sub jumatate din cei 1000 prezentati pentru 4 jante. (Ca sa fiu corect, si pe mine m-ar fi costat 4 x ....330=1320, atat mi s-a cerut pentru jenti noi, de otel!!!) Maine ma asteapta o gimnastica la 4 roti....
  3. Coreland cresterea temperaturii la valoare mare cu lipsa incalzirii, precum si cu "arhitectura" tipica a unui sistem de racire "standard" in zilele nosatre, pot exclude blocarea termostatului pe pozitia inchis (acesta controleaza doar circulatia prin radiatorul principal, prin radiatorul de incalzire circulatia e continua, comanda rece-cald produce doar ocolirea acelui radiator la rece). Fie e o problema de pompare (daca ar fi rupta cureaua ar trebui sa nu functioneze alternatorul, ceea ce e de obicei semnalizat de ideograma cu bateria), sau exista un "dop", fizic sau functional. Nivelul corect in vasul de expansiune cam elimina ipoteza aerului in sistem; oricum, asta insemna ca exista o gaura pe unde se pierde apa si intra aer, chestie gasibila si care ar produce scaderea nivelului in vasul de expansiune. Cum spunea Sherlock Holmes, cand eliminam imposibilul, ceea ce ramane, cat ar fi de improbabil, e adevarul. Bafta la service! (in sensul ca va gasesc si remediaza problema/defectiunea)
  4. Obositu'

    New i20 ACTIVE

    17 si 19 sunt diametrele talonului la asezarea pe janta IN TOLI. Garda la sol nu depinde (numai) de dimensiunea rotii. Exista automobile cu posibilitatea de a regla acest parametru. Si daca nu doriti un vehicul exclusiv pentru parcurs mega-hartoape (si mai rar pe drum amenajat), nu uitati ca garda la sol are are si parti "negative" (stabilitatea, duritate, comportament la o viteza ceva mai mare, si or fi si altele....). Dar fiecare are preferintele lui, si prioritatile proprii... Drumuri.....bune! PS Uite o preferinta personala: sistemul start-stop, (adica opritul motorului la stop) mie mi se pare o tampenie: economia e neglijabila, motoarele moderne injectate au consum mic la relanti; poluarea e in schimb mult mai mare, la fiecare pornire se "emite" un norisor de hidrocarburi nearse; in plus se solicita excesiv demarorul. Daca am de stat mai mult de 30 sec-2 minute, pot opri motorul si "manual"....
  5. Chiar daca domnu' Shrek s-a suparat si a plecat (cred ca de fapt il deranjeaza durerea de spate, regrete, nu doresc nimanui sa sufere fizic!), iaca vin si eu cu o (mica) informatie: un sofer profesionist imi spunea, cu cativa ani in urma, ca desi pneurile "balonate" (late) arata "cool" (sau, mai neaos, misto), pe timp de iarna pneurile inguste taie mai bine zapada, si nu se impotmolesc asa usor ca cele "misto" (late).... Personal, am utilizat aceeasi latime (si am preferat sa-mi cumpar jante - SH sunt foarte bune, ambele mele seturi sunt din otel ("tabla")). Chiar daca a fost o investitie mai mare, in calculele de mai sus s-a omis degradarea pneurilor (si a celor de vara), incaltate/descaltate de 2 ori pe an, precum si TIMPUL care pe unii ii "costa" mai scump decat pe altii. Nu am problema senzorilor de presiune, si am spatiu de cazare a setului in asteptare. Si nici nu mi se pare (inca) un efort insuportabil schimbatul rotilor.... Drumuri bune! PS Si am si intentia de a folosi masina mai multi ani, nu consider costurile inlocuirii ei la 3-5-7 ani ca fiind prioritare....
  6. No, bravos, dara! Si p-aicea s-a racit, asa ca in weekend....
  7. Iar vine iarna... Ati schimbat pneurile cu cele de iarna? Daca da, aveti chiar nevoie, sau ati "ocolit" aglomeratia/disconfortul din zilele primelor zapezi/ninsori? Sau sunteti "optimisti" ca inca mai avem timp cald/uscat? Sau pur si simplu ne-a fost si un pic lene, am fost si ocupati?...
  8. De fapt, s-ar parea ca "off-roader-ele" alea sunt, de fapt, doar o aparenta. Ele sunt "gandite" sa fie tot masini de sosea/autostrada, doar aparenta e alta. Asta de cand tractiunea 4x4 a ajuns solutie de fite, nu de forta, cum ar avea nevoie un off-roader.... O cunostinta indepartata mi-a replicat la relatarile mele cu bielete antiruliu schimbate pe garantie, ca la Tucsonu sau SantaFe-ul lui i-au crapat planetare, si alte elemente de suspensie; "pasand" informatia catre dealerul Hyundai local (casa auto Iasi), mi s-a replicat ca probabil acela a mers prea repede pe drumuri proaste (de parca "off-roaderul" e bibelou??). PS Si v-ati gandit ca poate asa e "sportul" asta numit off-road, cu reparatii mai dese?? PPS Revenind la subiectul initial: Hyundaiul e relativ ieftin, insa asta are un "pret": unele repere au nivel calitativ corelat cu pretul mic. Adica daca esti mai "pretentios" ar fi cazul sa scoti mai multi bani. Fiecare isi doreste altceva, de aia automobilele au mai multe clase, dimensiuni si echipari (si curierii si-ar dori masini mai confortabile, dar....). Ceea ce pentru unul e o omisiune impardonabila (de exemplu "intre scaune un gol oribil, nici o cotiera"), pentru altul trece aproape neobservat, sau chiar e un avantaj (de exemplu pe mine ma agaseaza sa dau cu cotul in bucata aia de plastic agatata intre scaune....)
  9. Obositu'

    Multumiti de I10 ?

    Dupa reparatiile de la inceputul anului, cand am inlocuit cureaua de distributie, am remediat planetara cu joc si am schimbat amortizoarele pe fata si placile de pivotare (amortizorul pe stanga era curs, placile mi le-a recomandat mecanicul sa le schimb, nu au fost cine stie ce), s-au remediat majoritatea "amenintarilor" la un rulaj ok. Mai trancanesc bieletele de conexiune a barei antiruliu, astea le voi schimba eu, si mai are o scurgere prin carterul ambreiajului, 99% de ulei motor, dar nu e foarte urgenta, oricum, mecanicul m-a "incurajat" ca se apropie o interventie la ambreiaj, cu care ocazie va inlocui si simeringul palier. In rest, e ok, doar micile sacaieli cu care ne-am obisnuit, mai scartaie cureaua de alternator la plecarea de pe loc si "da in nas" cu motorul rece, si se incalzeste destul de incet (motorul), mai vizibil acum, in anotimpul rece...
  10. Obositu'

    Probleme tehnice usoare

    Automobile fabricate in acelasi an pot avea parcursuri foarte diferite (km) (sau rulaj la "drum intins"/in localitate congestionata), traduse in solicitare si respectiv uzura diferita a ambreiajului. Eu am depasit 104000 km parcursi, dar majoritatea in regim urban, nu foarte congestionat. Am rulat fara pauze in perioadele cu zapada, cand solicitarea ambreiajului e in general mai mare. Si ma influenteaza si comportamentul franelor: la vechile automobile (nu numai "nationale", adica Dacii) discurile erau facute dintr-un material mult mai dur (sau poate ferodoul placutelor era mai "moale"??), ca rezultat placutele se schimbau la maximum 20000km insa discurile erau doar lucioase, fara sant pe zona de frecare, chiar dupa 120000 km rulati. La masinile "contemporane" (nu numai Hyundai, la care am schimbat discurile la vreo 85-90000 km, odata cu al doilea rand de placute, ci si la Opelu' Corsa pe care-l conduce consoarta, unde la urmatoarea schimbare de placute - asta are doar pe fata discuri - mi s-a recomandat sa-i schimb si discurile [are cam 1100000 km]). Daca si ambreiajul e construit dupa acelasi concept, ma trezesc ca trebuie sa-i schimb si volanta??? PS Edit intre timp a intrat postarea colegului Flamingo: sau e un defect de material pe o serie de piese, totusi e vorba de serii destul de mari. Daca numarul de unitati fabricate e mare, e tot mai dificil de controlat calitatea. Unde sunt vremurile cand Toyota=superfiabilitate..... Sau, mai aproape (geografic) Mercedes=durabilitate.... PPS Am recitit postarea colegului Kevlar: "ambreiajul s-a intarit"; nu cumva pedala nu mai are "joc" la inceputul cursei? Asa mi-a fost livrata si mie masinuta, insa fiind "patit" cu alt automobil, l-am reglat sa nu lipseasca acel joc. Altfel e ca si cum ati sta permanent cu piciorul pe pedala=> pozitie de "atac" permanenta, uzura inutila a rulmentului, diminuarea presiunii pe disc, accelerarea uzurii si chiar patinare.... Poate ar fi bine sa verificati ca pedala de ambreiaj e "moale" pe primii 5 mm de apasare? Zic si eu....
  11. Obositu'

    Probleme tehnice usoare

    Tot un joc pare a fi (nu neaparat din bucse). Pe mine ma ingrijoreaza ca uneori, la pornire, cat l-as "lua" de usor, dardaie ambreiajul, ceea ce unii cred ca inseamna uzura/elemente de amortizare axiala (sunt niste arcuri IN disc) rupte... Iar service, demontare, piese...
  12. Din experienta mea, apare un "carait" daca nu se angajeaza (repede si bine) pinionul (bendix) cu coroana dintata de pe volanta. Aceasta se datoreaza unei alterari a profilului dintilor pinioanelor (la motoarele cu uzura mare se putea(u) observa una sau doua zone pe coroana dintata de pe volanta, unde dintii erau mai tociti - motorul se opreste pe cursa de compresie, intr-o anumita pozitie (tradusa prin 2 pozitii, diametral opuse ale volantei). Iar pinionul electromotorului, fiind mult mai mic, e si mult mai solicitat. La uzura unui motor (inca) in garantie, situatia e explicabila doar prin defect de material (se mai intampla!). Mai exista si posibilitatea unor probleme pe canelurile elicoidale care asigura deplasarea bendixului pentru a se cupla cu coroana dintata, insa tot un defect e si asta, asa ca ar trebui inlocuit, cel putin rotorul (nu mai fabrica nimeni electromotor cu bendixul asamblat pe rotor, inlocuibil separat). Bafta la inlocuire!
  13. Obositu'

    Probleme tehnice usoare

    Cu intarziere va anunt ca am cumparat o pereche de pneuri (155/70 x 13) produse de polonez? (Debica Passio), instalat pe jenti si rulat deja cateva sute de km. O alta problema ar fi "mereu surprinzatoarele" bielete antiruliu (care trancanesc de ceva timp). "Metoda" clasica ar fi sa aflu unde este (sunt?) jocurile alea marite, apoi sa comand/cumpar piesa (piesele) ce necesita inlocuire. Am incercat deja sa desurubez piulitele aferente, insa filetul neprotejat a ruginit si ansamblul se roteste in articulatia care e sferica... Ma "bate gandul" sa comand ambele bielete (difera desigur, stanga-dreapta si daca tot le desfac, sa le si schimb....
  14. Obositu'

    Noutati Hyundai i10

    Unii inca le mai au, ca arata doar a "uameni", de fapt sunt gaste (sau soparle, apropo de solzi), La acest capitol, s-a cam spus ce era important; restul, sunt povestiri pentru cenacluri. Chapeau, Monsieur James!
  15. Obositu'

    Noutati Hyundai i10

    Iaca, iar a trecut o gramada de timp! Ii raspund in primul rand lui James Kilowatt: TOATE ziarele contin de cel putin 50 de ani, mai multa sau mai putina PROPAGANDA, dar nu exista nici unul care sa fie perfect obiectiv si "echidistant". Cititorul e cel care trebuie sa "filtreze" informatia si sa dea deoparte "gunoiul" propagandei, ceea ce nu e foarte simplu, si cum educatia revine doar celor cu acces in elite, majoritatea sunt prea ignoranti ca sa poata face chestia asta! Revenind la topic: cand mi-am tocit oarece coate pe bancile scolii de injineri, am avut si un curs de fiabilitate. Chestia asta (siguranta in functionare) a fost studiata inca de la inceputurile productiei industriale de serie, in special pe sectorul de "larg consum"; statistica a muncit din greu si a confirmat ca daca la inceputul fabricatiei unui echipament nou, mai exista la inceputul vietii lui "tehnice" o oarecare crestere a numarului de defecte, datorate "greselilor copilariei" (omisiuni de proiectare, subdimen- sionari, materiale inadecvate), acestea sunt (relativ) rapid remediate. Totusi, dupa un anumit timp de folosinta se acumuleaza uzura in mai multe locuri, si "intensitatea de defectare" creste vertiginos. Chiar daca multe defecte sunt relativ minore (nu intru in amanunte acum), totusi politica consumerismului pune presiunea unor costuri exagerat de mari pentru remedierea lor (piesele sunt FOARTE scumpe) si manopera e de asemeni costisitoare (cand gasesti pe cineva dispus sa execute reparatia si mai poti si pune baza ca ala chiar rezolva bine problema!!) Intr-un fel sau altul mesajul este sa "scapi" de "vechitura" si sa-ti cumperi "alta (masina, in cazul nostru)"....
×
×
  • Create New...