Jump to content

Obositu'

Membri
  • Content Count

    860
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

Obositu' last won the day on February 7 2021

Obositu' had the most liked content!

Community Reputation

42 Good

About Obositu'

  • Rank
    Member
  • Birthday 05/29/1957

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Auto
    Hyundai
  • Model
    i10
  • An
    2009
  • Locatie
    Iasi

Recent Profile Visitors

785 profile views
  1. Defectul cu imobilizarea nu a mai aparut. Circuitul demarorului pare a fi "direct", adica ne-intreruptibil din controlerul in care e functia de imobilizare (daca nu are aprindere si/sau injectie, oricum nu porneste). Altele sunt defectele curente: la schimbat rotile de iarna, observai ca discul pe stanga spate nu prea e slefuit (= etrier blocat). Ar trebui sa-l demontez si sa-i tratez piesele de glisare.... Da' pe frigul asta....
  2. Sunt in a 134-a mie de km...
  3. Nu a mai facut figuri. Nu am reusit sa leg functionarea defectuoasa de elemente climatice (frig, cald, umezeala). Ramane posibilitatea unui semnal de bruiaj, care s-a manifestat la un moment dat apoi a disparut.
  4. Apelati, eu am un exemplar din 2009, am inlocuit alte piese, (mai ales pe suspensie), la hayon am avut probleme numai cu zona de flexibilitate a cablurilor (burduful de cauciuc stanga-sus), cablurile nu au fost corespunzatoare, izolatia s-a sfaramat si unele cabluri s-au rupt (!!).... A, si zona de sudura a balamalelor a "inflorit" de la rugina din primul an.... S-ar parea ca IN hayon e o piesa de genul celei de la plutitoarele pompelor submerse, in care in functie de pozitie o bila (sau poate cilindru) conductoare se rostogoleste si, in functie de pozitia hayonului face (sau nu) un contact; dispozitivul comanda si aprinderea lampitei care ilumineaza in portbagaj. Ceva acolo nu functioneaza corect (fie nu se realizeaza contactul - oxidare - fie bila nu se rostogoleste corect - poate ceva corp strain). Nu am umblat acolo (inca). Succes!
  5. Obositu'

    Schimbul bujiilor

    Pai bujiile trebuie sa corespunda in primul rand la diametrul si lungimea filetului; in al doilea la valoarea termica (cu cat e motorul mai "performant", cu atat bujia trebuie sa fie mai "rece" (deoarece in functionare izolatorul trebuie sa aibe o temperatura medie in gama 300-500 grd Celsius (parca), ceea ce realizeaza autocuratirea lui; prea putin (bujie prea rece), se depune funingine care degradeaza functionarea ("mananca" din energia care ar trebui sa produca scanteia); prea mult, amestecul se aprinde la contactul cu bujia, (prematur) si chestia asta compromite functionarea corecta, detonatii, supraincalzire, risc de defectare). Marca poate (eventual) reflecta calitatea (daca nu e "contrafacuta"!)..... Am mai pomenit de distanta (jocul) intre electrozi, care se mareste din cauza milioanelor de scantei produse in functionarea (normala); o valoare mai mare "prinde" un volum mai mare de amestec, insa cere si o tensiune mai mare=solicitare a izolatiei pe circuitele de inalta tensiune=risc de defectare... De-aia recomanda producatorul schimbarea bujiilor (relativ ieftine) si nu mersul pana "crapa" altceva (gen bobina de inductie), care e si mai scumpa si poate surveni la momentul (foarte) nepotrivit, de exemplu cand incercati o depasire...... Bafta!
  6. Am fost cam ocupat cu altele si nici defectul nu s-a mai manifestat (decat destul de rar). Mai caut informatii, poate gasesc ceva mai aproape. Multumesc pentru sugestii; cand gasesc ceva, va informez si pe voi!
  7. Obositu'

    sita vas lichid frana

    Marius, ideea e ca fabrica utilizeaza piese si materiale/fluide mai bine controlate, in timp ce utilizatorul/mecanicul de service, eventual "multimarca" e mai putin riguros, de asemeni si riscul mai mare de contaminare la interventiile "pe teren", fata de conditiile din fabrica. Chestia asta era foarte tipica la vechile Dacii, pentru care multe piese (si materiale) "de schimb" erau produse prin fabricute instalate prin diverse comune ce se doreau a fi "ridicate" la rang de oras (in celebrul Scornicesti se produceau, parca pompe de apa de care fugeau toti ca dracu' de tamaie, dar si o vopsea "eterna" - cunosc personal un loc unde vopseaua era cleioasa dupa 6 luni de la aplicarea pe perete!!!). Brr, bine ca s-au dus! PS Lichidul de frana se degradeaza prin contaminare cu...apa! Apa fierbe la temperatura mult mai joasa decat acel lichid, ceea ce produce "vapor lock" (cautati descrierea pe Gogu) si produce NEFUNCTIONAREA franei de serviciu. Chestia e ca fenomenul are loc mai ales pe vreme calda si mai ales la solicitarea prelunga si brutala a franelor (o coborare lunga si abrupta in zona de munte, unde defectul se poate finaliza cu accidente grave). Dar daca se umbla mai rar la capacul acelui rezervor, deja riscul contaminarii se reduce considerabil.... Nu strica (tehnic) sa inlocuim fluidele oricat de des, dar in afara de cheltuiala (bani si timp), mai contribuim si la cresterea poluarii (ca nu prea stiu unde ajung cei 0,2-0,3 l de lichid destul de toxic care curg sigur pe jumatate pe etriere, butuci, jenti etc. de unde nu-i recupereaza nimeni....)
  8. Confirm. La i10, problema asemanatoare. Intai nu mai incalzea luneta. Apoi nu mai ajungea stergatorul de luneta "la zero" (se oprea unde era cand se lua alimentarea). Apoi s-a depistat nefunctionarea lampii a 3-a de frana. Cablurile din mansonul acela armonica intre caroserie si hayon necorespunzatoare, in sensul ca cerintele de flexibilitate ar impune ca litele sa fie subtiri si multe, nu groase si putine, iar izolatia sa fie siliconata, nu PVC ORDINAR, care se intareste si devine casant la frig!!! (rupte, cu izolatia plesnita, NOROC ca nu s-a produs vreun scurtcircuit).
  9. Obositu'

    Porneste greu la cald

    La primul automobil cu injectie de benzina am patit-o si eu. Era o injectie Motronic "degenerata" la mono-injector (Dacia Nova a avut motorul clasic Sierra, la care s-a instalat un "inlocuitor de carburator"). Masina avea mai mult de 10 ani, motorul peste 90000km parcursi si incepuse sa faca exact asta: dupa oprirea motorului, pornirea imediata sau la cateva minute era greoaie; incercand cu pedala de acceleratie deschisa la maxim (manevra clasica pentru dez-inecare la carburator), motorul pornea. Pornea si la utilizarea demarorului nu 3-5 secunde ci 10-15 secunde. Injectorul nu mai etansa si dupa oprire, ramanand prersiune in spatele lui, mai picura benzina, care in pana la jumatate de ora cat dura sa se evapore, producea inecarea cu exces de benzina. (Sistemul nu poate regla fin injectia cat sonda/sondele lambda nu ajung la temperatura de lucru, asa incat la pornire regleaza mai grosier amestecul) Zic si eu.
  10. Hmm.. In prima postare am mentionat ca sunt din Iasi....
  11. M-am gandit si eu la cip-ul cheii si am adus cealalta cheie; la fel. Ideea cu problema de contact o avui si eu, insa partea fixa a cablajului "sta" bine (atat la capitolul ancorare cat si la capitolul oxidare. Singura problema electrica am avut-o la cablajul spre hayon, la partea mobila care nu a avut suficienta flexibilitate (probabil la frig) si unele cabluri s-au....rupt!! Nu am pentru portiere decat difuzoarele pentru radio/CD player (in fata), dar pana acum par ok (functioneaza)(nu are macarale de geam si/sau orientare retrovizoare exterioare/incalzire ). Antena imobilizatorului e cel mai probabil o bucla, e fixa si daca s-ar intrerupe ceva e destul de putin probabil ca ar mai "misca" (si-ar mai reveni). Probleme la recunoasterea cheii am auzit la un Reno kangoo, dar acolo era clar din cheie (s-a confectionat o alta cheie) si informatia fiind prin intermediar, nu e foarte clar daca nu era de fapt problema cu telecomanda incuierii.... Altfel, nu am mai auzit sa aiba cineva aceasta problema (poate si numarul persoanelor pe care le cunosc e relativ redus...). Multumesc pentru opinii, dar oare as putea gasi undeva pe cineva echipat cu sculele si informatiile necesare pentru o diagnoza electronica, altii decat "reprezentanta" ??
  12. Obositu'

    TPMS Hyundai i30

    Din cand in cand imi "clatesc" si eu ochii cu discutii despre masini mai moderne si, desigur, mai "bengoase".! Citind despre aventurile posesorilor de optiunea de supreveghere a starii de umflare a pneurilor, imi amintesc ca la ultimele schimbari de pneuri, nenea de la vulcanizare a luat un cutit si harsti! mi-a taiat tzoasca aia in care se insurubeaza ventilul, ca cica ala vechi nu mai e ok (si imi mai ia el cativa leuti ca-mi vinde o tzoasca noua). Oare nu cumva ati trecut pe la o asemenea vulcanizare? Mai ales ca destui clienti au scarba de privit la omuletul ala murdar care pune mana pe rotile lor pline de noroi.... Zic si io (care nu am floricica de-aia, mie imi ajunge manometrul de la compresor - m-am boierit si eu, nu mai "dau la pompa", fie ea si "de picior"!!!!) Bafta maxima!
  13. Titlul e poate cam dramatic, insa nu pot pune la "probleme usoare" o defectiune care imobilizeaza masina (si care , eventual cere remorcare/transport pe platforma). Sa trec la obiect: In urma cu 4-5 saptamani, ma pricopsesc cu urmatorul defect: urc in masina parcata cu jumatate de ora inainte, invart cheia si constat ca demarorul nu se (mai) invarte.... Avand peste 125000km rulati in principal in oras (multe porniri) si nefiind umblat niciodata la demaror, ma gandesc la uzura/blocare carbuni electromotor... Dupa un pic de sport (impins), beneficiind si de un pic de panta a strazii, am pornit-o prin metoda "inversa" (adica antrenarea motorului cu vehicolul in miscare). Bineinteles ca dupa urmatoarea parcare a pornit, dar am dus-o la un mecanic care i-a demontat demarorul buclucas, si i-a curatat canalele periilor (si ale colectorului). Rezolvat. In ultimele 1-2 luni, mi-a mai facut urmatoarea "figura": la punerea contactului, nu apare martorul "cu cheita" (semnalul de fuctionare al imobilizatorului); daca se roteste cheia, demarorul invarte, dar motorul nu porneste. Se repune contactul, de cateva ori, si dupa una pana la cinci incercari se aprinde martorul si se poate porni. Simptomul nu aparea decat din cand in cand, pana duminica, cand, la repetarea cred de 20 de ori, nu a mai aparut acel martor.... Am plecat cu alt vehicol, dar dupa-amiaza a functionat fara alte probleme (si luni, marti si azi!). Masina are (ieri), impliniti 128000km si 11,66 ani, si ma astept sa mai apara aceasta problema. Poate cineva sa-mi indice o solutie, alta decat reprezentanta marcii (unde am facut "reviziile" pe garantie si unde sunt mecanici slabi si preturi mari)??? Sunt din Iasi. Multumesc!!! PS Am pomenit de chestiunea cu demarorul deoarece ma gandeam ca e posibil sa fi generat vreun cod de eroare cu legatura cu imobilizatorul. Daca e posibil, as renunta la acel imobilizator, masina nu cred ca prezinta interes in sensul de a fi furata....
  14. Din cate stiu eu despre functionarea motorului cu ardere interna, as pune o intrebare simpla: teava de esapament e afumata? Se inegreste "gros" degetul daca il frecati de interiorul ei? Daca da, exista mai probabil probleme la nivelul injectoarelor, excesul de combustibil nu are aer sa arda si genereaza funingine (probabil ca si catalizatorul e "obosit", iar sondele pot fi si ele "ofilite", insa asta e doar o consecinta a unui alt defect). Daca nu, posibil sa fie si un stil mai nervos de conducere. Cati km are masina, la ce parcurs au fost schimbate bujiile, cum se schimba uleiul, consuma ulei, sunt multe informatii care lipsesc....
×
×
  • Create New...