Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/20/19 in all areas

  1. 2 points
    salut Am gasit pe grupul de Facebook al colegilor din Italia up-date pentru unitatile Mobis Gen 5 din modelul 2019, cu Android ca Os. Aveti mai jos linkurile catre cele doua arhive si pasii de urmat: Up-date software - https://mega.nz/file/42pCmajL Up-date harti - https://mega.nz/file/tqgWySjD Pasii sunt astfel si implica un card SD de minim 32 GB, clasa 10. NU folositi cardul original al navigatiei. - descarcati cele doua arhive pe laptop/computer; - copiati pe cardul - direct in root - fisierele rezultte din arhiva up-date software; - porniti masina; - introduceti cardul in unitatea multimedia; - va intreaba daca vreti sa faceti up-date; daca vreti alegeti Yes; - va dura aproximativ 15 minute timp in care NU opriti masina si NU scoateti cardul si isi va da cateva restarturi; - repetati procedura pentru fisierele extrase din arhiva de up-date harti, doar ca acum lasati cardul in unitate; ATENTIE - hartile din 2018 sau 2019 NU mai functioneaza pe acest up-date, am testat; Nu va garantez reusita, nu va garantez ca merge la toti, daca incercati o faceti pe raspunderea voastra. La mine a mers. Singurul lucru nou observat (pe fuga) este ca apare avertizare ca BlueLink este inchis. In rest nu am avut timp sa verific nimic. Functioneaza in continuarea intrarea in engeneering mode cu 5 taps in stanga si 1 in drapta la system info, doar ca acum parola este 29000. Spor.
  2. 2 points
    @Ionut.Mihai12 Multumesc pentri intentie dar , cel putin la mine, fisierele atasate sunt corupte. Nu am putut sa fac update. @Dyonissos Cred ca softul din poza, PDAS.S5ALN.EU, este pentru alta regiune geografica, alta tara sau alta marca Hyundai. Noi avem PD.EUR.SOP.............. Am descarcat si am incercat update cu fisierele postate de Ionut si nu am reusit. Saptamana viitoare revin la DAB doar pentru update NAV. Cand am facut revizia ,,electricianul responsabil cu update-uri,, era in somaj tehnic. Ultimile 6 cifre de la SOFT si FRIMWARE si primele 6 cifre de la NAV APP reprezinta YYMMDD (anul, luna ziua)
  3. 1 point
    Nu este greșeală. Sunt pățit. Atunci am aflat că de la căldură (iulie) și rezervorul jumatate s-a deformat filetul. De la scoaterea pompei vechi și până la montarea celei noi a durat cam o ora. Atât e manopera. Peste câteva zile am incercat sa fac plinul și a fost imposibil, la 60 litri încă cerea. Restul era pe jos. Service, discuții... atunci a aflat și mecanicul de procedura respectiva ... scoți și pui imediat. Cu stimă.
  4. 1 point
    In sfarsit au aparut brosurile cu specificatiile tehnice si pachetele de dotari pentru noua generatie de i20 ( generatia III) ce o sa apara pe piata in cateva luni. Noul i20 5DR 1,2 l 84 CP Comfort Noul i20 5DR 1,2 l 84 CP Led Line Noul i20 5DR 1,0 l T-GDi 100 CP M-Hybrid 48V Led Line Noul i20 5DR 1,0 l T-GDi 100 CP M-Hybrid 48V 7DCT Led Line Noul i20 5DR 1,0 l T-GDi 100 CP M-Hybrid 48V 7DCT Led Line.pdf Noul i20 5DR 1,0 l T-GDi 100 CP M-Hybrid 48V Led Line.pdf Noul i20 5DR 1,2 l 84 CP Comfort.pdf Noul i20 5DR 1,2 l 84 CP Led Line.pdf
  5. 1 point
    Eu vorbesc din cunostinta de cauza, cu masina electrica de 2 ani cu fataiala in oras si pe langa. De la Bucuresti la Timisoara incarci la Sibiu, 1 ora cat faci o pauza si mananci ceva, bei o cafea - Sibiul este la 270 km fata de Bucuresti si de Timisoara - la jumatatea drumului. Deci o Kona electrica te tine. Cand spui o ora in plus, sa inteleg ca nu te opresti deloc de la Bucuresti la Timisoara mergand cu masina - 7 ore? Si daca faci 7 ore, mai conteaza 1 ora daca te-ai opri o data? Si tocmai de aceea de la Bucuresti la Timisoara iei avionul. De la Bucuresti la Antalya as lua avionul ca e mai rapid si mai ieftin - cheltuielile scutite din consum si consumabile cu masina sunt sigur ca iti asigura un drum poate chiar la clasa Business cu avionul pana in Antalya - fa niste calcule. In Antalya poate mergi o data pe an, in oras te fatai in fiecare zi - nu cred ca e corect sa facem dintr-o exceptie o data pe an o regula. Insa fiecare cu socotelile lui si cu parerile lui - eu v-am impartasit din experienta mea poate foloseste cuiva.
  6. 1 point
    Dacă soacra n-a comentat nimic înseamă ca și portbagajul e confortabil La taraiala in trafic dsg7 și pe mine m-a dezamăgit. Cea pe care am testat-o eu mai avea un "bug", pleca, la 5km/h trecea în tr 2 și apoi dacă asta era viteza maxima a traficului o "ținea din ambreiaj" fără sa revină în tr1.
  7. 1 point
    Saga unui schimb de discuri si placute frana fata aftermarket: - 06.11.2019, 83990 km, schimb discurile originalele de echipare si placutele originale (al doilea set) cu un set aftermarket Textar; - dupa vreo 3000 km, incepe sa tremure masina la franare - anvelope de iarna; - vine primavara, pun anvelopele de vara cu anvelope noi noute, mai bag vreo 3000 km, tremura si mai rau; - refac echilibrarea: la fel; - pe 27.04.2020, ma duc la constatare - discurile sunt praf; mi se da nota de constatare; - refac geometria pe ambele axe: la fel. - pe 07.05.2020, km 90781, deci dupa 6 luni / 6800 km de la schimb, montez un alt set de discuri si placute Textar, luate din acelasi magazin. Fireste, la un pret mai mare. În aceeași zi, trimit placutele si discurile vechi la magazin, prin curier, pentru garantie; - dupa 3 saptamani, pe langa documentele pe care le trimisesem initial, se gandesc sa imi ceara si raportul de franare de pe stand, de la montajul din 06.11.2019. Service-ul il gaseste in arhiva si mi-l trimite dupa 2 saptamani; - dupa alte 2 saptamani, primesc un raport in care scrie ca placutele sunt ok, deci nu se despagubesc. Au trimis discurile la verificare si cum n-au primit niciun raspuns inca, decid sa ma despagubeasca pentru discuri. Banii intra in cont; - trimit mail la RAR si la Hyundai Auto Romania, prin care ii intreb daca la schimbul discurilor de frana este obligatoriu/recomandat sa se schimbe si placutele. Primesc raspunsurile: RAR ma trimite la HAR; HAR ma trimite la service-urile din reteaua lor. Eu ii trimit la dracu'; - trimit notificare la vanzator cu prevederile Legii nr. 449/2003, prin care le solicit banii de placute, banii de montaj si banii de curier'; - primesc banii de montaj si banii de curier, banii de placute nu, acestea fiind conforme. Deci: service-ul trebuie sa fie autorizat RAR pentru Hyundai; la montaj, trebuie sa se faca proba pe stand de franare si sa se genereze raportul de franare (obligatie legala conform OG nr. 82/2000). Nu umblati la sistemul de franare in service-uri care nu au stand de frane omologat RAR! Eu daca as mai monta un set placute + discuri, ca sa nu mai am batai de cap, as monta doar repere originale, luate si montate de service. Ideea este ca as fi platit cam dublu, la repere de origine, intr-un service normal. La reprezentanta nu am intrebat, ca aia sunt aberanti. Povestea este mult mai lunga, aici am expus-o pe scurt.
  8. 1 point
    Cod filtru polen cuk 24 004 - cu carbon activ Cod filtru aer c 28 035.
  9. 1 point
    Diferente majore la distanta de frinare fac, desi e greu de crezut, anvelopele, nu placutele ... altfel, fara modificari gen discuri mai mari, placute racing, cam toate componentele OE sau de la producatori high end dau cam acelasi randament la frinare. Discuri mai mari presupun de regula si alti etrieri, alti portetrieri, eventual jante mai mari ... placutele racing fac zgomot, lasa praf si frineaza optim doar incalzite ... To sum up: la nivelul de modificari minime, pune niste anvelope premium (Michelin, Conti, Goodyear, Dunlop), nu stiu daca PS4 de la Michelin se fabrica in dimensiunea asta si poti pune componente de frinare OE sau de la producatori mari: ATE, TRW, Brembo, BOSCH.
  10. 1 point
    Daca vrei varianta de baza si doar pentur oras, mai arunca un ochi si pe la Skoda. Aveau fabia parca pe la 8k cu rabla in perioada asta. Altfel, e o masina cinstita, si chiar surprinzatoare pe alocuri. E drept ca vorbesc de modelul meu in echiparea Active 1.0 TGDI 120cp, 6MT. Poate si din cauza rotilor, mi se pare cam dura pe denivelari pe care nu reuseste sa le absoarba, dar este o masina agila, usor de manevrat, neaparat senzori cum se spunea mai sus pentru ca te fura luneta inclinata. Consumul este bun, franeaza bine, sunet de calitate, tapiseria intacta in 25.000km
  11. 1 point
    Eu am taiat una intr-un piron, cand masina avea 25k asta toamna. Am cumparat un Michelin Primacy si am facut pereche cu rezerva, deci inca 2 ani voi folosi anvelopele originale. Mie imi par foarte zgomotoase( cele de iarna erau mai silentioase, am Dunlop de iarna pe 16) si cu aderenta proasta(ABS-ul intra foarte des). Chiar sunt curios de parerea altora in special despre aderenta. Ma gandesc serios sa antifonez semiaripile.
  12. 1 point
    Exista adaptoare care te conecteaza wifi la Carplay & AndroidAuto. Sunt plug & play, pretul e destul de mare, pt mine nu se justifica. Ori las tlf pe padul QI ori il conectez la cablu usb cam tot aia este.
  13. 1 point
    Atentie la indicii de viteza si greutate.
  14. 1 point
    Cred ca benzina din Romania e una dintre cele mai proaste din Europa. Toata lumea recunoaste asta si doar atat.
  15. 1 point
    Eu am luat un set care a costat 100 de lei (solutie de curatare, solutie de tratare, perie de par de cal si carpe) pentru o ghioarla cu care ma dau pe munte, instructiuni pe youtube. Foarte multumit.
  16. 1 point
    Felicitari pt achizitie, sa o exploatezi cat mai multi ani si fara evenimente. Multumim pt ca ai revenit pe aici si ne impartasesti din noua experienta. Eu personal nu am avut probleme ...prea mari... cu masina mea insa DA, ma nemultumeste ca nu am ce spun cei de la Hyundai ca are (ca si functionalitati) , ma nemultumestre consumul exagerat si zgomotul de ruliu care este prea puternic.
  17. 1 point
    Toate operațiunile alea au tutoriale făcute în topicul Utile. Fiind Hyundai, sunt necesare doar câteva scule și cunoștințe minime de mecanică. Poți lua un încărcător de baterie să o încarci complet, măcar odată la 6 luni. Cât mergi cu mașina ta, este doar treaba ta! Spor.
  18. 1 point
    Ti-am atasat poze cu schema electrica de actionare oglinzi pentru Ceed 2007. Sper sa iti fie de ajutor. Oricum, as incepe pas cu pas, sa vezi care fir este intrerupt, adica de ex. verifica intre + si masa apoi intre masa si alt + luat din alta parte, motorasul alimentat separat, masa. Bafta
  19. 1 point
    Pentru ca la modelul asta au facut economie si nu au facut roti dedicate pentru stinga si pentru dreapta. Eu zic sa o dai inapoi.
  20. 1 point
    Salut, Pentru cei care vor sa isi faca update de navigatie (software + maps) varianta 2020. Vedeti intai ce GEN aveti. https://drive.google.com/file/d/15v4WH_d5cCehS_YVi74_OI-CICpef7Xz/view?usp=sharing Spor! Catalin
  21. 1 point
    O idee despre cum este pozitionata gura de aer catre filtrul de polen.
  22. 1 point
    Păi @cipelantra, și vecinii cum mai "moare dă invidie frățâcă"? Adică îți iei mașini pt tine, nu pentru lume? Bă băiete, stai cuminte cu prostiile astea!
  23. 1 point
    Foarte mare, nu mare. adica nu rampe de pod sau pasaj. Ceva pe la munte.
  24. 1 point
    Au sosit azi. Adică ieri. Falken-AZENIS fk510 225/50r17, 98y, 69db, c, a. Nu știu data de fabricatie, a durat 12 zile sa vina de la furnizorul extern al celor de la anvelope.ro. Halatul a fost 435 RON buc, după ce le.am trimis mail sa întreb dacă îmi egalează prețul cel mai mic de pe compari.ro. Au zis da.
  25. 1 point
    Inainte de a te apuca de treaba, citeste aici: https://www.danielsternlighting.com/tech/bulbs/Hid/conversions/conversions.html
  26. 1 point
    Sambata dimineata mi-am recuperat masina. Am pornit motorul (la sfert de cheie, normal), am incercat sa introduc in viteza, si...... am avut o revelatie. Masina e ca noua! Nu mai tremura, dar intra foarte greu in treptele 1 si 2, la rece. Dupa 6 ani si un morman de bani, am descoperit ca eu sunt problema. Nu am crezut in vorbele din batrani, care spun: "Nu schimba, nu exista piese mai bune ca cele puse in fabrica. Pastreaza masina cum e, cat mai mult.". Eu credeam ca au mai avansat si ei, dar se pare ca industria auto e un dinozaur. Acum, piesele pe care le am nu sunt, cu siguranta, la fel de bune ca cele pe care le-au inlocuit acum 6 ani (of, am spus-o si pe asta!), dar le las asa cum sunt. Noroc cu incalzirea gloabala. se pare ca nu mai avem ierni. Si daca ma incearca iar carcelul la piciorul stang, nu ma duc iar sa-mi faca abreajul sa intre cum trebuie, ci o sa fac un sejur de o saptamana la metrou. Cat am fost fara masina am reusit sa citesc 2 carti de John Steinbeck, unul din autorii mei favoriti. Si se pare ca a meritat si vaccinul antigripal. Desi toti isi dadeau duhul in jurul meu, nu am luat nimic :). Ma opresc aici pana nu ma trezesc calugar in Filipine, care a renuntat la traiul modern...
  27. 1 point
    Cheltuielile de service mult mai mari la diesel, injectoare care pot cauza probleme, motorul mult mai zgomotos comparativ cu benzina ... Eu inca plang dupa Sonata chiar daca masina era din secolul trecut Edit: Eu mai am o ascutitoare de Yaris pe benzina cu cutie CVT. E o minune comparativ cu ix35. Ma bat cu nevasta pe ea .... Si am avut numai Hyundai-uri, deci ma pot pronunta in cunostinta de cauza
  28. 1 point
    DCT ul Hyundai e cu ambreiaje uscate, tocmai de-aia are o problema cind face crawling, la un moment dat ambreiajele nu au cum sa mai disipe caldura de la mersul patinat. Cele in baie de ulei se racesc in ulei si se uzeaza mai putin, nu ridica nici temperatura in hubul de ambreiaje.
  29. 1 point
    Dacă vă deranjează sau dacă nivelul este prea mare , eu am rezolvat-o simplu un perfuzor și o seringă mai mare de la farmacie veterinară. Când este motorul rece , băgați furtunașul de la perfuzor prin gaura de la jojă și trageți 1-2-3 seringi, cât este nevoie. Succes!
  30. 1 point
    Salut! Pentru interior iti recomand o curatire tip "detailing". Sunt firme care fac asa ceva, specializate. Costa cred...cam 100 -200 EUR, depinde de optiunile tale. Pentru exterior, o spalare manuala tot la o firma care acorda atentie detaliilor, elementelor cromate in special.
  31. 1 point
    Nu este posibil. Atâta timp cât nu ai senzori pe roti, becul nu se va stinge. Am citit același lucru la mai multe modele hyundai. După ce vei pune roti cu senzori și vei parcurge niște km, atunci automat va citi presiunile. Pana atunci, sistemul cauta senzorii.
  32. 1 point
    Mneah..aici se simte ca se plimba pe toata latimea masinii!
  33. 1 point
    239x194x21mm nu este acelasi lucru cu 239x197x30mm, fara sa mai vorbim de carbonul activ.
  34. 1 point
    Victorieeeee! Dupa o lupta care a durat putin peste 2 ore, camera a primit a doua viata. Noroc cu socrul meu care are rabdare si experienta la chestii electronice fine. Eu as fi renuntat dupa scosul primei placi de circuite, cand as fi dat peste a doua. Dupa ce am scos-o si pe a doua, si ne-am chinuit cu un surub ruginit, am gasit si problema. Era umezeala pe a doua placa, pe partea de jos unde este si oglinda.Dupa o curatare temeinica cu WD40, editia speciala pentru circuite electronice, camera functioneaza iarasi. PS: Sufland in partea exterioara, se simte aerul intrand in interior. Deci service-urile au dreptate. Intra apa cand baietii de la spalatorii dau cu jetul de apa sub presiune. Sper ca am rezolvat problema aplicand cu mare grija un silicon special, in jurul camerei, pe exterior. PS2: Nu am rupt nici o clama!
  35. 1 point
    Salutare. Incurajator, ce sa mai zic?! Dupa 18luni de condus masina asta, 25k km si multi multi nervi si timp pierdut in service-uri am decis ca aseara sa imi pun GOPRO-ul pe cap, la propriu, sa dau o tura prin oras, timp in care am facut un feedback cinstit celor de la Hyundai cu privire la aceasta masina. O sa stau ceva timp pana cand reusesc sa il editez, eventual sa gasesc un program simplu care sa ma ajute sa fac asta(daca aveti ideei pls help ) si dupa o sa il urc pe youtube, toate forumurile Hyundai, pe facebook si nu in ultimul rand voi trimite un link catre Hyundai Romania. Consider ca e bine ca Hyundai sa stie parerea mea legata de aceasta masina, sa stie ca voi face tot ce pot sa le stric imaginea. Pana una alta, am pus masina la vanzare, am fost sunat de doua persoane ca vor sa vina sa vada masina! Am luat-o zilele trecute de la Tiriac unde a fost dusa pentru niste reparatii si desi am lasat masina de doua ori cu rugamintea de a verifica coloana aia de directie se pare ca nu s-au ocupat. Acum ca a venit si frigul, a inceput sa scartaie si scartaie de ma scoate din minti.Ma gandesc sa merg la DAB AUTO dar nu stiu daca mai merita sa pierd timpul avand in vedere ca persoana care vine acum sa o vada stie ce probleme am si a zis ca se va ocupa el mai departe. Salutare si.. rabdare!
  36. 1 point
    Nokian zline am eu pe jantele de vară. Sunt fff mulțumit de ele. Am reușit să spal mașina să vă trimit poze cu jantele și anvelopele de iarna. Eu am încercat cu 215/55 R17.
  37. 1 point
    Foarte tare descrierile, bravo! Deocamdata astept sa vad ce scoate Kia (adica noul Sorento). Daca nu este pe gustul meu, 99% o sa comand un Santa Fe din Germania, pentru ca Tiri nu aduce in Ro cu 7 locuri. Daca o sa scoata un facelift pana atunci (care sigur va mai repara din bubele tineretii), cu atat mai bine. Ca si idee, stiu de la un om din reprezentanta, ca orice mail care semnaleaza probleme tehnice, cu atat mai mult la un model flagship, este foarte atent tratat de Hyundai Europe.
  38. 1 point
    Buna ziua, Am achizitionat si eu un SantaFe de trei saptamani si impartasesc parerile colegului @BlueOne vizavi de mindset (am avut cateva Volvo de ultima generatie la vremea lor, fiecare cu toate tehnologiile de siguranta activa posibile la acel moment), performanta masinii si respectiv dotari - nu as dori sa repet aceleasi lucruri inca o data. As vrea sa completez cu cateva pareri vizavi de dotari - sunt dotari care pe alte masini consacrate la noi - marci germane - cel putin dubleaza pretul masinii. Si functioneaza ireprosabil! Pana acum am "testat" inclusiv FCA - asistentul la coliziuni frontale care a aparut prompt. Romanii nostri de la Continental au facut un lucru cu care ne putem mandri - vorbesc de tehnologiile de siguranta activa: - pilotul automat adaptiv - aici am o rezerva (poate din nestiinta mea) revenirea la viteza presetata se face foarte lent - aici de obicei ajut eu cu acceleratia. Sper sa se rezolve la urmatoarea revizie / upgrade soft. - evitarea coliziunilor frontale - a semnalizat prompt oridecateori a aparut riscul de ciocnire frontala, cu franare automata. - pastrarea benzii de rulare - nu este agresiv ca asistare - nu prea il simti daca tii mainile pe volan. Daca nu tii mainile pe volan are grija sa te faca sa tii mainile pe volan. - asistenta la punctul mort si respectiv senzorii spate isi fac treaba ireprosabil cand vine vorba de schimbat banda si respectiv de iesit din parcare cu spatele, cu trafic perpendicular - mi s-a intamplat sa franeze automat masina. Interesanta este si tehnologia de avertizare / blocare usi spate la deschiderea lor daca detecteaza trafic - practic nu te lasa sa deschizi portiera spate daca detecteaza trafic din spate. As mentiona si cateva alte tehnologii / functionalitati / implementari care mi s-au parut extraordinar de utile: - functia de Auto Hold este foarte utila in oras la semafor - daca tii apasata frana mai mult de cateva secunde, masina este imobilizata pana cand apesi acceleratia - nu mai este nevoie sa stai cu piciorul pe frana, sa tragi frana de mana sau sa schimbi in N sau P. - cele 2 butoane din portbagaj pentru rabatarea banchetei spate din portbagaj mi se par geniale - ceva simplu si foarte util. - functia de Smart Tailgate care deschide automat portbagajul cand te apropii de masina mi se pare putin "exagerata", daca pot spune asa in sensul ca poate deveni agasanta - oridecateori te "prinde" in spatele ei, masina declanseaza procedura de deschidere automata a haionului - am dezactivat-o. - cele 2 butoane laterale spre sofer de pe scaunul pasagerului fata iarasi mi s-au parut incredibil de utile - nu sunt putine situatiile cand trebuie ajustat scaunul pasagerului din dreapta fara ocupant pe el - eviti sa te intinzi prin toata masina sa ajungi la butoanele de reglaj din dreapta scaunului. - foarte interesant mi s-a parut si glisarea banchetei spate si respectiv rabatarea spatarului pe spate - pentru ocupantii spate este un mare plus - probabil ca face drumul mult mai confortabil pentru copii. Acest fapt este posibil si cu ajutorul barei de sustinere prelata portbagaj care are 2 pozitii de fixare - simplu si foarte util. - un fapt minor insa foarte util pentru mine - cu cheia in buzunar, daca deschizi portbagajul nu descuie si masina - astfel incat dupa ce inchizi portbagajul nu trebuie sa incui si masina. - de Head-up Display nu mai vorbesc - se vede clar, frumos, cu toate informatiile de care ai nevoie in condus - setezi pozitia lui pe geam, ce info sa afiseze - foarte frumos. Nu ai nevoie sa iti iei ochii de la drum practic. O alte chestiune interesanta este afisarea consumului - mi s-a parut incredibil de exact - consumul afisat vs. cel de la pompa era acelasi - dupa 1.000 km mers mixt oras / afara am obtinut 7.3L / 100 km - ceea ce mi se pare un consum foarte bun pentru aceasta masina (gabarit) si cu motor de 440Nm. Probabil ca este indus de cutia cu tendinte de subturare si respectiv modurile de condus - ECO. Eu am condus acesti 1.000 km preponderent in modul SMART. Mi-a placut foarte mult tranzitia lina automata intre modurile ECO, COMFORT si SPORT. Sistemul de sunet - Krell - este incredibil de asemenea - marturisesc ca nu stiam / nu auzisem de Krell - am avut Harman Kardon. Bass-ul si fidelitatea sunetului produc a senzatie de beatitudine la volan chiar si cand asculti radio - DAB-ul poate ca este "de vina". Si cateva chestiuni de imbunatatit / implementat dupa parerea mea: 1. Sistemul de navigatie de la Here, cum era de asteptat, nu este actualizat cu stradute / rute nou aparute. Pacat ca deocamdata nu avem posibilitatea de a face update la harti decat la reprezentanta la revizie - asa mi s-a spus. Pentru mine nu reprezinta o problema dat fiind faptul ca Apple CarPlay functioneaza ireprosabil cu Waze. In America si alte parti ai un portal sa inregistrezi masina si de acolo descarci update-uri soft si navigatie. La noi in Romania nu exista deocamdata. 2. Tethering-ul WiFi cu iPhone pentru informatii trafic in timp real - pentru un motiv anume de la a 2-a conectare nu mai descarca informatiile de trafic in timp real - aici informatiile sunt preluate de la TomTom ca serviciu - nu stiu de ce s-au complicat asa cand aveau la indemana alte tehnologii mai rapide si mai exacte precum Google de exemplu. Un posibil motiv ar putea fi faptul ca aceasta masina este vanduta in proportie covarsitoare in America si foarte putin in Europa. 3. BlueLink - tehnologia Hyundai pentru controlul masinii de la distanta - pornire / oprire, monitorizare. Probabil ca are legatura cu portalul de inregistrare de la punctul 1. 4. Tavita portbagaj originala din material plastic - am comandat-o pe original accesorii - nu se potriveste exact la cm cu portabgajul, fiind putin mai mica si aluneca tot ce pui pe ea - nu are zone antiderapante. A trebuit sa "implic" plasa de fixare din portbagaj care vine cu masina. Deci poate aici ar fi mai potrivita o tavita portbagaj after-market care previne alunecarea lucrurilor prin portbagaj. Per total, pana acum, sunt foarte placut impresionat de aceasta masina - calitate premium la pret decent (35% - 50% fata de una germana premium), cu aceleasi dotari. Iar 5 ani garantie integrala fara limita de kilometri este categoric un aspect de luat in considerare. Voi reveni pe parcurs cu informatii suplimentare. Drumuri bune, mav
  39. 1 point
    Salutare Ionut.Mihai. Dacă te interesează un portbagaj suplimentar te pot ajuta cu acest link https://portbagajeauto.ro/ De aici am cumpărat un kit cu prindere în puncte fixe pentru un Hyundai i20 din 2018. Se montează foarte ușor, dar dacă îl ridici dintr-un magazin al lor ai și montarea gratuită. Eu îl folosesc mai mult iarna pentru transportul schiurilor. Sper că am putut să îți fiu de ajutor. Îți doresc o seară plăcută.
  40. 1 point
    Sa revin acum am văzut că nu s-au copiat corect adresa https ://www.ebay.com/itm/4-Pcs-Tire-Pressure-Sensor-433-MHz-52933-F2000-For-Hyundai-Elantra-i30-Kona/274028808971?pageci=456aab44-e0d5-4241-9dab-71e224f0d118
  41. 1 point
    Si eu am observat ca odata cu frigul hayonul a obosit. Eu mai am o problema de cand a venit frigul, cateodata dar doar cateodata prima cheie dimineata trebuie sa tin mai mult la automat ca altfel nu porneste. S-a mai intamplat si sa porneasca si sa se opreasca imediat
  42. 1 point
    Rezistenta conservei e totuși disponibila in scorul detaliat (nu nr final de stele cu alea de protecție adulți, protecție copchii etc).
  43. 1 point
    La faza cu filtrul de aer chiar nu inteleg, mai ales ca la cum e aerul de la noi.....eu il schimb si la 7500, suplimentar, si e negru de mizerie. Dar sa schimbi la 2 ani....pare un pic ciudat.
  44. 1 point
    Asa face si a mea de la inceput. Cand le-am spus in garantie, mi-au inlocuit aeroterma (sau ceva pe acolo). Nu a avut nici un efect. Din momentul ala mi-au zis ca asa fac ele, nu e nici o problema. Eu cred totusi ca sunt incercari de regenerare. Esuate, bineinteles. Poate de acolo se trage si problema cu nivelul uleiului.
  45. 1 point
    Ambreiajele si casetele de directie n.au fost niciodata punctele forte ale Hyundai. Cred ca s.au gasit sa faca economie la aceste repere si au apelat la solutii tehnice mediocre, in loc sa puna ceva mai de calitate!
  46. 1 point
    Salutare tuturor, Pentru descrierea problemei, voi incepe cu cateva detalii legate de masina: Automobil: Hyundai i30, hatchback, 2014, inca in garantie. Motor: 1.4 Combustibil: benzina Rulaj: aproximativ 43.800 km Consum urban (cand masina era noua): 8.1-9 l/100 km (trafic lejer) sau 9.8 - 10.8 (trafic aglomerat) Problema: Dupa schimbul anual de ulei + filtre, la care s-a adaugat si schimbarea bujiilor, masina a inceput sa consume din ce in ce mai mult; am trecut de 11.5, apoi de 12,6 apoi am ajuns la un consum care se stabiliza undeva pe la 14.8 -15 l/100km. Concomitent cu cresterea consumului, masina a capatat si o vibratie destul de puternica la ralanti, dupa reprize de accelerat puternic sau de frana de motor. M-am hotarat sa apelez la service atunci cand in bord aveam un consum de 16.4 si reusisem sa parcurg doar 230 km cu un plin. Rezolvare: Am inceput sa ma documentez in legatura cu posibila cauza a acestor doua probleme combinate. Cauzele posibile exceptand filtrele murdare, injectoarele, bujiile sau sondele lambda erau: -senzor de presiune aer admisie (MAP), -senzor de temperatura aer admisie (IAT) si/sau -senzor debit masic aer admisie (MAF). Am folosit deasemenea si propriul instrument de citire coduri OBD2 si live data streaming, inainte de a ajunge in service. Dupa ce am expus problema celor din service (reprezentanta) am primit initial raspunsul urmator: " Pai cam asta e consumul normal la noi in Bucuresti, in aglomeratie". Am raspuns ca imi conduc masina de mai bine de 4 ani in capitala si ca nu am avut pana in momentul respectiv consum de 15 -16 l/100 km, deci nu cred ca este ceva "normal". Mi s-a raspuns ca daca la diagnoza GDS nu apare nimic, ei nu au ce sa ii faca. Bineinteles, la diagnoza GDS nu a aparut niciun cod de eroare (ma asteptam la asta fiindca nu gasisem nici cu cititorul meu vreun cod). Am vorbit cu mecanicul din service sa mai incercam o curatare a senzorului MAP. Eram si eu curios sa vad cum arata si ma asteptam sa il gasesc plin de mizerie. Senaorul demontat era plin de ulei si de depuneri de praf. A fost curatat atat senzorul cat si corpul clapetei acceleratorului. Precizare: senzorul MAP de pe acest model masoara si temperatura aerului in admisie (2 senzori intr-unul singur). Dupa curatare, vibratia de la ralanti a disparut in proportie de mai mult de 70%, iar consumul s-a stabilizat la valoarea de 11.4 l/100km in traficul lejer de sambata si 12.5-13.1 in trafic foarte aglomerat ( scadere de 3-4 l a consumului, fata de cel cu care venisem in service). In acel moment m-am hotarat sa analizez singur parametrii masurati de senzor la un drum obisnuit de 45 de minute prin aglomeratie. Am descoperit cu ajutorul Live data streaming ca senzorul nu masura acelasi lucru in conditii de turatie asemanatoare. Ex: 43 kPa la 2300 rpm - motor in sarcina, 31 kPa 2400 rpm, motor in sarcina; La un senzor bun, presiunea indicata este cu atat mai mica cu cat turatia este mai scazuta, deoarece vacuum-ul este mai ridicat la ralanti. De aceea, o valoare mai mica a presiunii masurate la o turatie mai mare, fara ca masina sa fie in frana de motor mi-a indicat ca senzorul nu masoara corect presiunea. M-am hotarat sa inlocuiesc senzorul. Dupa inlocuire, consumul a ajuns la 8.3 in trafic lejer si nu am mai trecut de 10.2 in aglomeratie. Asadar, o posibila rezolvare pentru consumul ridicat este curatarea acestui senzor, urmata eventual si de o inlocuire.
  47. 1 point
    Strict parerea mea: Eu am luat masina anul trecut in octombrie (avea jante de 19 cu anvelope de vara). Dupa o saptamana am vandut rotile (cu jenti cu tot) si mi-am luat de 17. Ma felicit si acum pentru alegere. Din punctul meu de vedere e diferenta foarte mare (comparatia a fost facuta cu acelasi tip de cauciuc: de vara). - In primul rand confortul e mult mai bun cu cele de 17. - In al doilea rand, cu roti de 19, nu m-as fi incumetat sa abordez traseele pe care ma duc acum (drumuri de munte, pietruite) pentru ca sansele sa zgarii jentile sunt foarte mari. - In al treilea rand (aici vorbesc din experienta) cu roti de 19 nu cred ca trecea anul fara sa schimb cel putin un cauciuc pe motiv de galme. Am avut, la o alta masina (turism), roti de 18 (din fabrica) si in 3 ani am schimbat, pe rand, toate cauciucurile. Poate alea de 19 ajuta la curbe, stabilitate, franare, nu zic nu. Insa Tucson-ul nu e masina de alergat si luat curbe cu 120 km/h. Cel putin nu pentru mine. Concluzia mea: rotile mai mari de 19 sunt exclusiv pentru impresia artistica si pentru mersul pe asfalt, in ritm de plimbare. Daca vrei sa iesi de pe asfalt sau sa abordezi drumuri ne reabilitate (cam 70% din drumurile romanesti).. cele de 19 nu sunt bune PS Nu in ultimul rand, un set de anvelope de 19 te usureaza la buzunar sensibil mai mult decat unul de anvelope pe 17
  48. 1 point
    Pietonii sinucigasi pot fi evitati adordand mai multa atentie trecerilor de pietoni. Smecherasii..ce sa le faci? Sunt 2 variante. Eu uneori intru in jocul lor daca sunt singur si...ii imping de la spate si se calmeaza dandu-si seama ca nu sunt asa smecheri Mai ales cand se termina linia dreapta si vine curba lol. A doua varianta e sa iti vezi de treaba ta si doar sa ii obligi sa isi continue traseul pe linia de tramvai daca vor sa se replieze. Taximetristii ma enerveaza doar cand merg...incet. Adica ei cand se grabesc vor ca toata lumea sa le faca loc, dar cand isi cauta clienti de abia se misca. Atunci ma enerveaza. DAR foarte rar ma enervez...doar injur printre dinti, ma adaptez si merg mai departe Nervii nu au ce cauta la volan. Calm, relax, ajuta si vei fi ajutat. Ieri un dobitoc nu lasa pe nimeni sa schimbe banda. A facut asa la 3 masini. Da-l in masa de bou. Nu ma enervez, ii baga toti carne in frigider si asta e. un taran... calm, adaptare, anticipare, citit intentiile - vine din experienta - amabilitate, ajutor...si totul merge bine. Asa trebuie procedat. PS 2: masini din alt judet? alea trebuie ajutate mai mult decat un localnic, nu trebuie claxonate. Dar in fine...ca tot vorbeam de "turisti"...la ora 10, ceata, cer inchis, 100% din cei cu numere din alte localitati nu aveau farurile aprinse. 100%! Si am vazut vreo 10 masini in cateva minute...
  49. 1 point
    Nu cumva confuzi platile cu rezervarile? Iar la descoperitul de cont de mult nu mai exista asemenea dobinzi, azi se invirt in jurul a 10 %. @uko: asta cu bancile care nu respecta scadentarul e gogonata rau: ai exemple concrete sau bagi in ele ca sa starnesti din nou un flame?
  50. 1 point
    Merge...fara activare, fara coduri, fara nimic. Am legat si becul din bord si am montat maneta la locul ei pe volan, am facut legaturile prin spirala si merge perfect. poza

Announcements

×
×
  • Create New...