Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/28/19 in all areas

  1. 2 points
    Seara buna tuturor! Revin cu impresii dupa ce am reusit sa intru in posesia noii masini (Honda Civic, generatia X, Model Sport Plus, cutie CVT, 1.5benzina, 180cp). Masina asta este la ani lumina de ce vinde Hyundai. Fratilor ce scrie ca are pe ea, aia gasesti. Scrie ca ai sistem de franare in caz de urgenta, pai franeaza. Asistenta la unghi mort? Chiar asista! Daca dau sa ies cu spatele din parcare ma avertizeaza si imi afiseaza pe display directia din care vine masina sau pietonul. Ma rog..e altceva. Am reusit sa fac saptamana asta un drum la Brasov cu ea. Dupa cei aproape 800km facuti cu ea va spun ca e..wooow! Cum se aseaza pe sosea, in curbe si tinuta ei la drum..nu am cuvinte sa o descriu. In viraje masina asta este o bijuterie. Suspensia este independenta iar cursa volanului devine sesizabil mai scurta comparativ cu a altor modele! Ca si minus, cel putin eu asta am ideintificat pana acum, venind de pe i30-ul cu 140cp si cutie automata, as putea spune ca Honda asta cu 180cp sta mai slabut la cuplu/demaraj la plecarile de pe loc. Citind fisele ambelor masini, i30-ul are cuplul de 240Nm, iar Honda 220 Nm. Minusul de putere la demarajul sport nu cred ca e data doar de aceasta mica diferenta cat mai mult de cutia CVT care este recunoscuta pentru aceasta pierdere de putere. Daca as fi optat pentru cutie manuala senzatia ar fi fost alta iar cuplul ar fi fost de 240Nm. Ce este interesant, la Honda, puterea este masurata la roata masinii si nu la volanta. Sper sa nu gresesc la partea cu volanta.. Anyway, masina este super in adevaratul sens al cuvantului. Se conduce usor, e placut sa fii la volanul ei si raspunde foarte bine la comenzi. Va las doua poza cu ea si un link unde ii puteti vedea caracteristicile. Si da, in prima poza sunt km/h!!!! https://www.auto-data.net/ro/honda-civic-x-sedan-1.5-vtec-182hp-cvt-turbo-29690
  2. 1 point
    deci la Russian EU exista Rusia, Ucraina , Moldova si Turcia. e practic cealalta parte a Europei, fara Romania Deci am revenit la Western EU
  3. 1 point
    Atentie la indicii de viteza si greutate.
  4. 1 point
    Eu am luat un set care a costat 100 de lei (solutie de curatare, solutie de tratare, perie de par de cal si carpe) pentru o ghioarla cu care ma dau pe munte, instructiuni pe youtube. Foarte multumit.
  5. 1 point
    Felicitari pt achizitie, sa o exploatezi cat mai multi ani si fara evenimente. Multumim pt ca ai revenit pe aici si ne impartasesti din noua experienta. Eu personal nu am avut probleme ...prea mari... cu masina mea insa DA, ma nemultumeste ca nu am ce spun cei de la Hyundai ca are (ca si functionalitati) , ma nemultumestre consumul exagerat si zgomotul de ruliu care este prea puternic.
  6. 1 point
    Toate operațiunile alea au tutoriale făcute în topicul Utile. Fiind Hyundai, sunt necesare doar câteva scule și cunoștințe minime de mecanică. Poți lua un încărcător de baterie să o încarci complet, măcar odată la 6 luni. Cât mergi cu mașina ta, este doar treaba ta! Spor.
  7. 1 point
    Am facut eu, a costat ~425 lei la DAB Auto BUC. S-a schimbat numai uleiul(filrele de aer si habitaclu erau ok la mine). La revizia de 2 ani parca imi amintesc ca am schimbat si lichidul de frana, deci a fost mai scump. Cost consumabile : 260 lei (ulei 4l, filtru, garnitura buson) Cost manopera 164 lei (electrica si mecanica). Nu stiu ce au verificat la electrica, eu le-am zis sa se uite pe tester daca am vreo eroare.
  8. 1 point
    Pentru ca la modelul asta au facut economie si nu au facut roti dedicate pentru stinga si pentru dreapta. Eu zic sa o dai inapoi.
  9. 1 point
    Salut, Pentru cei care vor sa isi faca update de navigatie (software + maps) varianta 2020. Vedeti intai ce GEN aveti. https://drive.google.com/file/d/15v4WH_d5cCehS_YVi74_OI-CICpef7Xz/view?usp=sharing Spor! Catalin
  10. 1 point
    O idee despre cum este pozitionata gura de aer catre filtrul de polen.
  11. 1 point
    Subwoofer aftermarket pe plansa de la luneta: https://www.drive2.com/l/516855953157521866/ //// https://www.drive2.com/l/537032816160931879/ Si pentru break / SW : https://www.drive2.com/l/491107040102449383/ //// https://www.drive2.com/l/527362061638829039/
  12. 1 point
    Încă nu le.a pus nevasta.mea, iar eu sunt la vapor, blocat cu coronavirusu asta. Pe 215/50 este doar ziex 310ecorun.
  13. 1 point
    Păi @cipelantra, și vecinii cum mai "moare dă invidie frățâcă"? Adică îți iei mașini pt tine, nu pentru lume? Bă băiete, stai cuminte cu prostiile astea!
  14. 1 point
    Foarte mare, nu mare. adica nu rampe de pod sau pasaj. Ceva pe la munte.
  15. 1 point
    Au sosit azi. Adică ieri. Falken-AZENIS fk510 225/50r17, 98y, 69db, c, a. Nu știu data de fabricatie, a durat 12 zile sa vina de la furnizorul extern al celor de la anvelope.ro. Halatul a fost 435 RON buc, după ce le.am trimis mail sa întreb dacă îmi egalează prețul cel mai mic de pe compari.ro. Au zis da.
  16. 1 point
    Inainte de a te apuca de treaba, citeste aici: https://www.danielsternlighting.com/tech/bulbs/Hid/conversions/conversions.html
  17. 1 point
    Sambata dimineata mi-am recuperat masina. Am pornit motorul (la sfert de cheie, normal), am incercat sa introduc in viteza, si...... am avut o revelatie. Masina e ca noua! Nu mai tremura, dar intra foarte greu in treptele 1 si 2, la rece. Dupa 6 ani si un morman de bani, am descoperit ca eu sunt problema. Nu am crezut in vorbele din batrani, care spun: "Nu schimba, nu exista piese mai bune ca cele puse in fabrica. Pastreaza masina cum e, cat mai mult.". Eu credeam ca au mai avansat si ei, dar se pare ca industria auto e un dinozaur. Acum, piesele pe care le am nu sunt, cu siguranta, la fel de bune ca cele pe care le-au inlocuit acum 6 ani (of, am spus-o si pe asta!), dar le las asa cum sunt. Noroc cu incalzirea gloabala. se pare ca nu mai avem ierni. Si daca ma incearca iar carcelul la piciorul stang, nu ma duc iar sa-mi faca abreajul sa intre cum trebuie, ci o sa fac un sejur de o saptamana la metrou. Cat am fost fara masina am reusit sa citesc 2 carti de John Steinbeck, unul din autorii mei favoriti. Si se pare ca a meritat si vaccinul antigripal. Desi toti isi dadeau duhul in jurul meu, nu am luat nimic :). Ma opresc aici pana nu ma trezesc calugar in Filipine, care a renuntat la traiul modern...
  18. 1 point
    Cheltuielile de service mult mai mari la diesel, injectoare care pot cauza probleme, motorul mult mai zgomotos comparativ cu benzina ... Eu inca plang dupa Sonata chiar daca masina era din secolul trecut Edit: Eu mai am o ascutitoare de Yaris pe benzina cu cutie CVT. E o minune comparativ cu ix35. Ma bat cu nevasta pe ea .... Si am avut numai Hyundai-uri, deci ma pot pronunta in cunostinta de cauza
  19. 1 point
    Dacă vă deranjează sau dacă nivelul este prea mare , eu am rezolvat-o simplu un perfuzor și o seringă mai mare de la farmacie veterinară. Când este motorul rece , băgați furtunașul de la perfuzor prin gaura de la jojă și trageți 1-2-3 seringi, cât este nevoie. Succes!
  20. 1 point
    Am schimbat uleiul la circa 9000 km.Cu aceasta ocazie in service sa opservat o scurgere minora de ulei intre cutia de viteza si motor.Deci sa purces la reparatii.Dat jos cutie de viteza ,desfacut si schimbat simeringul de palier impreuna cu disc ambreiaj,placa de presiune si rulment de presiune.Totul pe garantie si a durat cam 4 ore.placa discul si rulmentul au fost schimbate pentru ca erau contaminate cu ulei de la cutie.Completat cu ulei cutie.Spalat si degresat totul-lucrare exemplara din punctul meu de vedere -felicitari DAB auto.Am schimbat si uleiul motor cu ravenol 5-30.
  21. 1 point
    Ti.am raspuns si eu acelasi lucrubpe calalalt topic. Nu mai merge cu ea asa, schimba/regleaza timoneria, altfel s.ar putea sa ai probleme grave!
  22. 1 point
    Salut! Pentru interior iti recomand o curatire tip "detailing". Sunt firme care fac asa ceva, specializate. Costa cred...cam 100 -200 EUR, depinde de optiunile tale. Pentru exterior, o spalare manuala tot la o firma care acorda atentie detaliilor, elementelor cromate in special.
  23. 1 point
    Nu este posibil. Atâta timp cât nu ai senzori pe roti, becul nu se va stinge. Am citit același lucru la mai multe modele hyundai. După ce vei pune roti cu senzori și vei parcurge niște km, atunci automat va citi presiunile. Pana atunci, sistemul cauta senzorii.
  24. 1 point
    Hai ca e bine. Nici nu am luat masina cea noua ca deja ma speriati. Revenind la subiectul acestui forum, ce credeti? i30-ul ma loveste din nou. Ghinioanele vin lant. Saptamana trecuta ma intorceam de la Craiova spre Bucuresti. Era o ceata de numai pe drum nu iti venea sa stai si la un moment dat imi iau o piatra in parbriz. Unde a lovit, nu am stiu pana azi dimineata cand am gasit gaura..undeva sub bratul unui stergator. Minunat, dar povestea nu se opreste aici. In timp ce ma grabeam dimineata spre aeroport, iau un sena giratoriu cu viteza si incepe a se auzi prin bord un obiect/surub/etc. plimbandu-se. Luati si ascultati de la secunda 7, cand virez la dreapta mai tare veti auzi "minunea". Cred ca voi da foc acestei masini!
  25. 1 point
    Se incuie automat doar daca ai descuiat-o si n-ai deschis nicio usa / capota portbagaj. Cel putin la mine asa este. Altfel, cu cheia inteligenta in buzunar, masina odata descuiata si deschisa nu se incuie automat la departarea de ea. Pe mine ma deranjeaza altceva: odata pornita, masina functioneaza fara cheie inauntru. Tiuie dar motorul merge in continuare.
  26. 1 point
    239x194x21mm nu este acelasi lucru cu 239x197x30mm, fara sa mai vorbim de carbonul activ.
  27. 1 point
    Victorieeeee! Dupa o lupta care a durat putin peste 2 ore, camera a primit a doua viata. Noroc cu socrul meu care are rabdare si experienta la chestii electronice fine. Eu as fi renuntat dupa scosul primei placi de circuite, cand as fi dat peste a doua. Dupa ce am scos-o si pe a doua, si ne-am chinuit cu un surub ruginit, am gasit si problema. Era umezeala pe a doua placa, pe partea de jos unde este si oglinda.Dupa o curatare temeinica cu WD40, editia speciala pentru circuite electronice, camera functioneaza iarasi. PS: Sufland in partea exterioara, se simte aerul intrand in interior. Deci service-urile au dreptate. Intra apa cand baietii de la spalatorii dau cu jetul de apa sub presiune. Sper ca am rezolvat problema aplicand cu mare grija un silicon special, in jurul camerei, pe exterior. PS2: Nu am rupt nici o clama!
  28. 1 point
    Seara buna! Nu, nu face reprezentanta asa ceva, dar colaboreaza cu un atelier care face... Problema e ca aia nu se baga decat pe fonta, nu pe bloc motor din aliaj de aluminiu...cica... Asa ca, daca imi gasesc eu ceva...un atelier... ei sunt gata sa-mi refaca motorul dupa aia... Intre timp, uite ce gura aurita a avut colegul @cipelantra. Seful de service a "pus pe hartie" ca sa zic asa, patania mea, cu argumentele ca am facut toate reviziile la ei, numai piese de origine... ca e o masina foarte moderat rulata, etc...(de fapt, realitatea) si ca vor sprijin ca sa ma ajute cumva sa rezolvam masina. Ce sa zic, nu ma asteptam la ei... Pe de alta parte nici nu-mi fac mari iluzii, dar cine mai stie... Cat despre ceva SH din dezmembrari, la prima sesiune, cam praf... O multime de motoare pt i30-ul de inainte de al meu, iar din generatie cu mine, doar Diesel. Da, a fost doar o sesiune de cautari. O sa mai caut. Da' baietii de pe youtobe, cel putin in clipul acesta, zic ca a fost o problema cunoscuta la Elantra 2011-2016. Si nu stiu daca in acelasi clip sau in altul, spun ca a aparut chiar si la motoare GDI. Acum ca e vorba doar de motoare manufacturate la ei, nu mai stiu...Dar, din punctul asta de vedere nu-mi fac nici un fel de griji nici cu Cehii. Pana la urma toti lucreaza dupa proiectul coreean. Asa imi imaginez... Si cand e aceeasi conceptie, ma pot astepta sa repeti aceleasi greseli...pana cand inveti ceva si schimbi seria.
  29. 1 point
    Salutare. Incurajator, ce sa mai zic?! Dupa 18luni de condus masina asta, 25k km si multi multi nervi si timp pierdut in service-uri am decis ca aseara sa imi pun GOPRO-ul pe cap, la propriu, sa dau o tura prin oras, timp in care am facut un feedback cinstit celor de la Hyundai cu privire la aceasta masina. O sa stau ceva timp pana cand reusesc sa il editez, eventual sa gasesc un program simplu care sa ma ajute sa fac asta(daca aveti ideei pls help ) si dupa o sa il urc pe youtube, toate forumurile Hyundai, pe facebook si nu in ultimul rand voi trimite un link catre Hyundai Romania. Consider ca e bine ca Hyundai sa stie parerea mea legata de aceasta masina, sa stie ca voi face tot ce pot sa le stric imaginea. Pana una alta, am pus masina la vanzare, am fost sunat de doua persoane ca vor sa vina sa vada masina! Am luat-o zilele trecute de la Tiriac unde a fost dusa pentru niste reparatii si desi am lasat masina de doua ori cu rugamintea de a verifica coloana aia de directie se pare ca nu s-au ocupat. Acum ca a venit si frigul, a inceput sa scartaie si scartaie de ma scoate din minti.Ma gandesc sa merg la DAB AUTO dar nu stiu daca mai merita sa pierd timpul avand in vedere ca persoana care vine acum sa o vada stie ce probleme am si a zis ca se va ocupa el mai departe. Salutare si.. rabdare!
  30. 1 point
    Nokian zline am eu pe jantele de vară. Sunt fff mulțumit de ele. Am reușit să spal mașina să vă trimit poze cu jantele și anvelopele de iarna. Eu am încercat cu 215/55 R17.
  31. 1 point
    Foarte tare descrierile, bravo! Deocamdata astept sa vad ce scoate Kia (adica noul Sorento). Daca nu este pe gustul meu, 99% o sa comand un Santa Fe din Germania, pentru ca Tiri nu aduce in Ro cu 7 locuri. Daca o sa scoata un facelift pana atunci (care sigur va mai repara din bubele tineretii), cu atat mai bine. Ca si idee, stiu de la un om din reprezentanta, ca orice mail care semnaleaza probleme tehnice, cu atat mai mult la un model flagship, este foarte atent tratat de Hyundai Europe.
  32. 1 point
    Buna ziua, Am achizitionat si eu un SantaFe de trei saptamani si impartasesc parerile colegului @BlueOne vizavi de mindset (am avut cateva Volvo de ultima generatie la vremea lor, fiecare cu toate tehnologiile de siguranta activa posibile la acel moment), performanta masinii si respectiv dotari - nu as dori sa repet aceleasi lucruri inca o data. As vrea sa completez cu cateva pareri vizavi de dotari - sunt dotari care pe alte masini consacrate la noi - marci germane - cel putin dubleaza pretul masinii. Si functioneaza ireprosabil! Pana acum am "testat" inclusiv FCA - asistentul la coliziuni frontale care a aparut prompt. Romanii nostri de la Continental au facut un lucru cu care ne putem mandri - vorbesc de tehnologiile de siguranta activa: - pilotul automat adaptiv - aici am o rezerva (poate din nestiinta mea) revenirea la viteza presetata se face foarte lent - aici de obicei ajut eu cu acceleratia. Sper sa se rezolve la urmatoarea revizie / upgrade soft. - evitarea coliziunilor frontale - a semnalizat prompt oridecateori a aparut riscul de ciocnire frontala, cu franare automata. - pastrarea benzii de rulare - nu este agresiv ca asistare - nu prea il simti daca tii mainile pe volan. Daca nu tii mainile pe volan are grija sa te faca sa tii mainile pe volan. - asistenta la punctul mort si respectiv senzorii spate isi fac treaba ireprosabil cand vine vorba de schimbat banda si respectiv de iesit din parcare cu spatele, cu trafic perpendicular - mi s-a intamplat sa franeze automat masina. Interesanta este si tehnologia de avertizare / blocare usi spate la deschiderea lor daca detecteaza trafic - practic nu te lasa sa deschizi portiera spate daca detecteaza trafic din spate. As mentiona si cateva alte tehnologii / functionalitati / implementari care mi s-au parut extraordinar de utile: - functia de Auto Hold este foarte utila in oras la semafor - daca tii apasata frana mai mult de cateva secunde, masina este imobilizata pana cand apesi acceleratia - nu mai este nevoie sa stai cu piciorul pe frana, sa tragi frana de mana sau sa schimbi in N sau P. - cele 2 butoane din portbagaj pentru rabatarea banchetei spate din portbagaj mi se par geniale - ceva simplu si foarte util. - functia de Smart Tailgate care deschide automat portbagajul cand te apropii de masina mi se pare putin "exagerata", daca pot spune asa in sensul ca poate deveni agasanta - oridecateori te "prinde" in spatele ei, masina declanseaza procedura de deschidere automata a haionului - am dezactivat-o. - cele 2 butoane laterale spre sofer de pe scaunul pasagerului fata iarasi mi s-au parut incredibil de utile - nu sunt putine situatiile cand trebuie ajustat scaunul pasagerului din dreapta fara ocupant pe el - eviti sa te intinzi prin toata masina sa ajungi la butoanele de reglaj din dreapta scaunului. - foarte interesant mi s-a parut si glisarea banchetei spate si respectiv rabatarea spatarului pe spate - pentru ocupantii spate este un mare plus - probabil ca face drumul mult mai confortabil pentru copii. Acest fapt este posibil si cu ajutorul barei de sustinere prelata portbagaj care are 2 pozitii de fixare - simplu si foarte util. - un fapt minor insa foarte util pentru mine - cu cheia in buzunar, daca deschizi portbagajul nu descuie si masina - astfel incat dupa ce inchizi portbagajul nu trebuie sa incui si masina. - de Head-up Display nu mai vorbesc - se vede clar, frumos, cu toate informatiile de care ai nevoie in condus - setezi pozitia lui pe geam, ce info sa afiseze - foarte frumos. Nu ai nevoie sa iti iei ochii de la drum practic. O alte chestiune interesanta este afisarea consumului - mi s-a parut incredibil de exact - consumul afisat vs. cel de la pompa era acelasi - dupa 1.000 km mers mixt oras / afara am obtinut 7.3L / 100 km - ceea ce mi se pare un consum foarte bun pentru aceasta masina (gabarit) si cu motor de 440Nm. Probabil ca este indus de cutia cu tendinte de subturare si respectiv modurile de condus - ECO. Eu am condus acesti 1.000 km preponderent in modul SMART. Mi-a placut foarte mult tranzitia lina automata intre modurile ECO, COMFORT si SPORT. Sistemul de sunet - Krell - este incredibil de asemenea - marturisesc ca nu stiam / nu auzisem de Krell - am avut Harman Kardon. Bass-ul si fidelitatea sunetului produc a senzatie de beatitudine la volan chiar si cand asculti radio - DAB-ul poate ca este "de vina". Si cateva chestiuni de imbunatatit / implementat dupa parerea mea: 1. Sistemul de navigatie de la Here, cum era de asteptat, nu este actualizat cu stradute / rute nou aparute. Pacat ca deocamdata nu avem posibilitatea de a face update la harti decat la reprezentanta la revizie - asa mi s-a spus. Pentru mine nu reprezinta o problema dat fiind faptul ca Apple CarPlay functioneaza ireprosabil cu Waze. In America si alte parti ai un portal sa inregistrezi masina si de acolo descarci update-uri soft si navigatie. La noi in Romania nu exista deocamdata. 2. Tethering-ul WiFi cu iPhone pentru informatii trafic in timp real - pentru un motiv anume de la a 2-a conectare nu mai descarca informatiile de trafic in timp real - aici informatiile sunt preluate de la TomTom ca serviciu - nu stiu de ce s-au complicat asa cand aveau la indemana alte tehnologii mai rapide si mai exacte precum Google de exemplu. Un posibil motiv ar putea fi faptul ca aceasta masina este vanduta in proportie covarsitoare in America si foarte putin in Europa. 3. BlueLink - tehnologia Hyundai pentru controlul masinii de la distanta - pornire / oprire, monitorizare. Probabil ca are legatura cu portalul de inregistrare de la punctul 1. 4. Tavita portbagaj originala din material plastic - am comandat-o pe original accesorii - nu se potriveste exact la cm cu portabgajul, fiind putin mai mica si aluneca tot ce pui pe ea - nu are zone antiderapante. A trebuit sa "implic" plasa de fixare din portbagaj care vine cu masina. Deci poate aici ar fi mai potrivita o tavita portbagaj after-market care previne alunecarea lucrurilor prin portbagaj. Per total, pana acum, sunt foarte placut impresionat de aceasta masina - calitate premium la pret decent (35% - 50% fata de una germana premium), cu aceleasi dotari. Iar 5 ani garantie integrala fara limita de kilometri este categoric un aspect de luat in considerare. Voi reveni pe parcurs cu informatii suplimentare. Drumuri bune, mav
  33. 1 point
    Va dau cuvantul meu ca am obosit cu masina asta. Pe de o parte ma bucur ca o schimb dar pe de alta parte regret ca nu sterg pe jos cu ei si cu ragalia lor de masina. M-as zbate dar va spun sincer ca dupa ce am schimbat turbina la 18k km, coloana de directie da semne de moarte, iar mai nou a inceput sa ma scuture cand merg bara la bara, ma uit in bord ca am numai 24k km si imi vine a plange. Nici nu mai stiu daca v-am zis sau nu, dar m-a sunat un proprietar de i30 fastback din Timisoara care cunoaste pe cineva ce lucreaza la Continental - partea de softuri auto si a auzit ca softul asta ar avea bug-uri! Mi-a atras atentia acest lucru deoarece Managerul After Sales de la Tiriac mi-a spus ferm la una din cele doua intalniri avute cu el, ca daca masina mea are o problema de soft el nu are ce sa imi faca.. am zis ca mor de gat cu el atunci. I-am transmis cu bun simt: "luati naibii masina asta si mergeti pe Hyundai sa se spele pe cap cu ea..este simplu!" Azi am alergat cu ea prin Bucuresti cu treaba si mi-a dat in nas de o mie de ori..chiar am avut un simptom diferit de aceasta data: masina s-a turat de nebuna pana la 3000rot/min dar nu pleca de pe loc. Asa ceva nu mi-a mai facut..s-a turat in gol cat eu acceleram dar nu pleca. Dupa toate astea, ei continua sa imi spuna ca "DEFECTUL RECLAMAT NU SE CONSTATA!". Pai sa nu ii treci pe toti prin tot abecedarul de mahala? Pe ei si inca 3 generatii de acum incolo?? Chiar si daca scap de masina nu ma las. Dupa recomandarea din februarie 2019 a celor de la Hyundai Romania de a vizita si un alt service, ma simt obligat sa le dau un status. Voi da un frumos mail catre ei sa le spun ce multumit sunt de masina lor si de faptul ca o dau la schimb la cat de buna e..sa tina minte seria mea de sasiu ca voi avea grija ca cel care isi va asuma sa mearga mai departe cu ea va sti ce are de facut. Dupa ce dau acest mail catre ei, o sa incerc sa caut adresele de mail pentru mai marii Hyundai Europa si alte natii posibile sa ii salut cu respect pentru super masina lor si pentru faptul ca am stat 1an si jumatate cu o masina a carui soft nu a fost updatat nici macar o data sau macar o incercare de rescriere. Le voi spune sa conteze pe reclama mea gratuita pe viitor! Seara faina si linistita! Eu iar m-am enervat!!!
  34. 1 point
    am un fost coleg care a avut Honda de noua si s-a plans de ea de numa numa. Masinile sunt cu noroc in vremurile noastre, indiferent de producator. Sper sa il paraseasca Ghinionul pe ionut si sa se bucure de o masina buna
  35. 1 point
    Salutare Ionut.Mihai. Dacă te interesează un portbagaj suplimentar te pot ajuta cu acest link https://portbagajeauto.ro/ De aici am cumpărat un kit cu prindere în puncte fixe pentru un Hyundai i20 din 2018. Se montează foarte ușor, dar dacă îl ridici dintr-un magazin al lor ai și montarea gratuită. Eu îl folosesc mai mult iarna pentru transportul schiurilor. Sper că am putut să îți fiu de ajutor. Îți doresc o seară plăcută.
  36. 1 point
    Sa revin acum am văzut că nu s-au copiat corect adresa https ://www.ebay.com/itm/4-Pcs-Tire-Pressure-Sensor-433-MHz-52933-F2000-For-Hyundai-Elantra-i30-Kona/274028808971?pageci=456aab44-e0d5-4241-9dab-71e224f0d118
  37. 1 point
    Si eu am observat ca odata cu frigul hayonul a obosit. Eu mai am o problema de cand a venit frigul, cateodata dar doar cateodata prima cheie dimineata trebuie sa tin mai mult la automat ca altfel nu porneste. S-a mai intamplat si sa porneasca si sa se opreasca imediat
  38. 1 point
    Din cate stiu, nu se pot dezactiva. https://www.aliexpress.com/item/32944997111.html?spm=a2g0o.cart.0.0.cabb3c00iUn7zM&mp=1
  39. 1 point
    Rezistenta conservei e totuși disponibila in scorul detaliat (nu nr final de stele cu alea de protecție adulți, protecție copchii etc).
  40. 1 point
    La faza cu filtrul de aer chiar nu inteleg, mai ales ca la cum e aerul de la noi.....eu il schimb si la 7500, suplimentar, si e negru de mizerie. Dar sa schimbi la 2 ani....pare un pic ciudat.
  41. 1 point
    Pune-o la 2,4. Daca pe timpul noptii e mai racoare, e posibil sa iti arate si 2,3 la pornire. La un drum Bucuresti - Constanta cu o medie viteza de 110km/h , mi-a crescut pana la 2,5, 3 persoane + bagaj! 2.3 am pus cu manometru digital iar in bord imi arata 2.2.
  42. 1 point
    De ceva timp ma dau cu bicla prin oras, un mtb mai rasarit. vroiam sa postez cateva citate din regulament deoarece tot vad soferi care au impresia ca bicicleta trebuie sa circule pe marginea drumului chiar si in intersectii, unde, logic, nu au cum sa urmeze traseul dorit daca raman la bordura: 5.3 Reguli specifice privind preselecţia la intersecţii(1) La apropierea de intersecţii în care circulaţia bicicletelor nu este organizată sub formă de inelsau poligon de suprafeţe specifice rezervate acestora, pentru a se încadra corespunzător direcţiei încare intenţionează să continue deplasarea, bicicletele trebuie să respecte şi să utilizeze eventualeleculoare (fâşii, benzi, linii de ghidaj etc.) specific marcate de preselecţie pentru biciclete, dacă acestea au caracter obligatoriu şi pot fi folosite fără pericol.(2) În lipsa unor asemenea culoare specifice marcate, sau dacă utilizarea acestora nu este posibilăfără pericol în respectivele împrejurări sau nu este obligatorie şi bicicliştii optează pentruneutilizarea lor, bicicletele trebuie să se încadreze, dacă este cazul, pe banda corespunzătoare,conform regulilor aplicabile vehiculelor în general.(3) În cazurile prevăzute la pct. (2), bicicletele sunt exceptate pentru zona respectivă de la obligaţiade a circula pe banda cea mai apropiată de marginea carosabilului în sensul de mers.(4) La apropierea de intersecţii, bicicletele care circulă pe o bandă de circulaţie comună cu vehiculecu motor sunt exceptate de la obligaţia de a circula cât mai aproape de marginea din dreapta a aceleibenzi, putând circula şi pe centrul acesteia, precum şi pe partea stângă a acesteia în cazul în careintenţionează să vireze la stânga, semnalizând corespunzător acest fapt. Deocamdata nu am intalnit probleme deosebite cu soferii. Deocamdata. Recomand tuturor o doza de biciclism...dupa asta veti privi altfel participantii la trafic. Multa atentie si rabdare in tafic va doresc
  43. 1 point
    Salutare tuturor, Pentru descrierea problemei, voi incepe cu cateva detalii legate de masina: Automobil: Hyundai i30, hatchback, 2014, inca in garantie. Motor: 1.4 Combustibil: benzina Rulaj: aproximativ 43.800 km Consum urban (cand masina era noua): 8.1-9 l/100 km (trafic lejer) sau 9.8 - 10.8 (trafic aglomerat) Problema: Dupa schimbul anual de ulei + filtre, la care s-a adaugat si schimbarea bujiilor, masina a inceput sa consume din ce in ce mai mult; am trecut de 11.5, apoi de 12,6 apoi am ajuns la un consum care se stabiliza undeva pe la 14.8 -15 l/100km. Concomitent cu cresterea consumului, masina a capatat si o vibratie destul de puternica la ralanti, dupa reprize de accelerat puternic sau de frana de motor. M-am hotarat sa apelez la service atunci cand in bord aveam un consum de 16.4 si reusisem sa parcurg doar 230 km cu un plin. Rezolvare: Am inceput sa ma documentez in legatura cu posibila cauza a acestor doua probleme combinate. Cauzele posibile exceptand filtrele murdare, injectoarele, bujiile sau sondele lambda erau: -senzor de presiune aer admisie (MAP), -senzor de temperatura aer admisie (IAT) si/sau -senzor debit masic aer admisie (MAF). Am folosit deasemenea si propriul instrument de citire coduri OBD2 si live data streaming, inainte de a ajunge in service. Dupa ce am expus problema celor din service (reprezentanta) am primit initial raspunsul urmator: " Pai cam asta e consumul normal la noi in Bucuresti, in aglomeratie". Am raspuns ca imi conduc masina de mai bine de 4 ani in capitala si ca nu am avut pana in momentul respectiv consum de 15 -16 l/100 km, deci nu cred ca este ceva "normal". Mi s-a raspuns ca daca la diagnoza GDS nu apare nimic, ei nu au ce sa ii faca. Bineinteles, la diagnoza GDS nu a aparut niciun cod de eroare (ma asteptam la asta fiindca nu gasisem nici cu cititorul meu vreun cod). Am vorbit cu mecanicul din service sa mai incercam o curatare a senzorului MAP. Eram si eu curios sa vad cum arata si ma asteptam sa il gasesc plin de mizerie. Senaorul demontat era plin de ulei si de depuneri de praf. A fost curatat atat senzorul cat si corpul clapetei acceleratorului. Precizare: senzorul MAP de pe acest model masoara si temperatura aerului in admisie (2 senzori intr-unul singur). Dupa curatare, vibratia de la ralanti a disparut in proportie de mai mult de 70%, iar consumul s-a stabilizat la valoarea de 11.4 l/100km in traficul lejer de sambata si 12.5-13.1 in trafic foarte aglomerat ( scadere de 3-4 l a consumului, fata de cel cu care venisem in service). In acel moment m-am hotarat sa analizez singur parametrii masurati de senzor la un drum obisnuit de 45 de minute prin aglomeratie. Am descoperit cu ajutorul Live data streaming ca senzorul nu masura acelasi lucru in conditii de turatie asemanatoare. Ex: 43 kPa la 2300 rpm - motor in sarcina, 31 kPa 2400 rpm, motor in sarcina; La un senzor bun, presiunea indicata este cu atat mai mica cu cat turatia este mai scazuta, deoarece vacuum-ul este mai ridicat la ralanti. De aceea, o valoare mai mica a presiunii masurate la o turatie mai mare, fara ca masina sa fie in frana de motor mi-a indicat ca senzorul nu masoara corect presiunea. M-am hotarat sa inlocuiesc senzorul. Dupa inlocuire, consumul a ajuns la 8.3 in trafic lejer si nu am mai trecut de 10.2 in aglomeratie. Asadar, o posibila rezolvare pentru consumul ridicat este curatarea acestui senzor, urmata eventual si de o inlocuire.
  44. 1 point
    Verifica ochelarii din suport, eu acolo aveam greierasi :-)
  45. 1 point
    Daca, iei o anvelopa sub 70 decibeli si nu mai ai zogomot. In rest , in opinia mea surplus de confort nu ai schimband anvelopa. Totusi zgmotul este direct proportional cu aderenta, asa ca eu am preferat o anvelopa cu A la aderenta, C la consum si 72 dB zgomot. Aderenta fara zgomot nu se poate. https://www.anvero.ro/autoturisme/anvelope-vara-225-50-r17-98y-xl-firestone-roadhawk.html?utm_source=compari.ro Rial Oslo (cu mine cu tot) 17'' 5 x 114,3 7,5 J ET 42 CB 70,1 echipate cu Firestone RoadHawk 225 50 17 vara.
  46. 1 point
    Strict parerea mea: Eu am luat masina anul trecut in octombrie (avea jante de 19 cu anvelope de vara). Dupa o saptamana am vandut rotile (cu jenti cu tot) si mi-am luat de 17. Ma felicit si acum pentru alegere. Din punctul meu de vedere e diferenta foarte mare (comparatia a fost facuta cu acelasi tip de cauciuc: de vara). - In primul rand confortul e mult mai bun cu cele de 17. - In al doilea rand, cu roti de 19, nu m-as fi incumetat sa abordez traseele pe care ma duc acum (drumuri de munte, pietruite) pentru ca sansele sa zgarii jentile sunt foarte mari. - In al treilea rand (aici vorbesc din experienta) cu roti de 19 nu cred ca trecea anul fara sa schimb cel putin un cauciuc pe motiv de galme. Am avut, la o alta masina (turism), roti de 18 (din fabrica) si in 3 ani am schimbat, pe rand, toate cauciucurile. Poate alea de 19 ajuta la curbe, stabilitate, franare, nu zic nu. Insa Tucson-ul nu e masina de alergat si luat curbe cu 120 km/h. Cel putin nu pentru mine. Concluzia mea: rotile mai mari de 19 sunt exclusiv pentru impresia artistica si pentru mersul pe asfalt, in ritm de plimbare. Daca vrei sa iesi de pe asfalt sau sa abordezi drumuri ne reabilitate (cam 70% din drumurile romanesti).. cele de 19 nu sunt bune PS Nu in ultimul rand, un set de anvelope de 19 te usureaza la buzunar sensibil mai mult decat unul de anvelope pe 17
  47. 1 point
    Nu vreau sa te sperii, dar ce spui tu imi suna asa de cunoscut... Cred ca am postat pe undeva ce am patit. 1. Ajuns in service cu scartait de ambreiaj la 8 dimineata. 2. Service sunat posesor de i40 ca s-a rezolvat. 3. Venit posesor sa ridice masina. 4. Iesit din service, schimbat viteze, ambreiaj scartaie. Posesor se intoarce. Baieti de la Hyundai panicati. 5. Posesor explika ka ambreiaj tot scartaie. Baieti chemat baiat de la mecanica sa mearga cu posesor. 6. Baiat mirat ca amreiaj inca scartaie, propus posesor sa faca o noua programare. 7. Posesor plecat nervos. Dupa jumatate de ora scartaitul dispare. Posesor fericit ii suna ca s-a rezolvat si nu mai e nevoie de reprogramare. 8. Dupa 2 luni, duminca seara, posesor se indreapta spre casa. Apasa ambreiaj, cu intentie clara de schimbat viteza. Motor brusc oprit in mers cu smucitura puternica. 9. Posesor ridicat picior de pe pedala de ambreiaj, pedala ramane pe loc. Posesor apasa de cateva ori, pedala rezista pe pozitie apasata. 10. Posesor o ridica cu mana. Posesor incearca sa porneasca masina. Becuri aprinse, predominant rosu, rezista in bord. Motor nu porneste. 11. Posesor suna asistenta. Asistenta vine pe la 12 noaptea. Platforma pleca spre Parcului. 12. Posesor asteapta 3 saptamani, piese din Jermanica: piston de presiune, volanta, disc. Posesor nu primeste masina de schimb a la contract "cumparati hyundai si aveti masina de schimb daca reparatia dureaza mai mult de 2 zile". 13. Posesor este chemat dupa 3 saptamani sa-si ridice masina. Posesor acuzat de tentativa de omor pentru ca, in loc sa caute problema la scartait, ei probabil uns cilindrul si gata. Posesor explicat, ca daca era mai ghinionist si se intampla in depasire, el, nevasta si 2 copii, aveau o alta soarta. 14. Baietii explicat ca ei nu au nici o intrare pentru scartait. Aratat posesor toate intrarile in service, si, intr-adevar, nu era nici o intrare in sistem, in data in care posesor venit cu scartaitul.Cu alte cuvinte, posesor visat ca a venit si reclamat scartait. 15 Posesor injurat in gand si intrebat cum se poate asa ceva, Baieti raspuns ca piese proaste. 16 Posesor de atunci, face pe el, si cand aude talpa uda a incaltamintei scartaind pe pedala. 17. Posesor iti doreste sa nu patesti ca el.
  48. 1 point
    Pentru inceput conform masuratorilor de la Dyno test valorile de fabrica de pe masina la 117000 km sunt : 132 CP ( -6 CP care se pierd din transmisie = 126 CP la roata ) si cuplu 300.4 NM. Dupa STAGE 1 valorile sunt urmatorele la Dyno test : 160 CP si 346 NM. Mentionez ca valorile au crescut progresiv fiindca procesorul din ECU invata progresiv noul soft ( aprox 50-100 km ). Urmeaza sambata o noua vizita la Dyno test pentru o noua evaluare si un STAGE 1+ ce inseamna : 170 CP si 370-380 NM. Mentionez ca aceste valori sunt suportate foarte bine de catre componentele motorului. Peste aceste valori , conform unei hartii , esti pe propria raspundere pentru ce se va intampla rau cu masina. Pana aici raspund ei. Adica aceste softuri sunt atent facute si riguros verificate in functie de valorile stock de fabrica. Primele impresii : cuplu marit in primul rand de jos ( 2000 rpm -4000 rpm ) trage foarte bine si linear fara ezitari. Cutia automata schimba mai optim , fara acel lag si mai rapid. Nu am testat viteza maxima insa am inteles ca s-a marit usor . Voi testa. Revin dupa ziua de sambata cu noul STAGE 1+.
  49. 1 point
    Pietonii sinucigasi pot fi evitati adordand mai multa atentie trecerilor de pietoni. Smecherasii..ce sa le faci? Sunt 2 variante. Eu uneori intru in jocul lor daca sunt singur si...ii imping de la spate si se calmeaza dandu-si seama ca nu sunt asa smecheri Mai ales cand se termina linia dreapta si vine curba lol. A doua varianta e sa iti vezi de treaba ta si doar sa ii obligi sa isi continue traseul pe linia de tramvai daca vor sa se replieze. Taximetristii ma enerveaza doar cand merg...incet. Adica ei cand se grabesc vor ca toata lumea sa le faca loc, dar cand isi cauta clienti de abia se misca. Atunci ma enerveaza. DAR foarte rar ma enervez...doar injur printre dinti, ma adaptez si merg mai departe Nervii nu au ce cauta la volan. Calm, relax, ajuta si vei fi ajutat. Ieri un dobitoc nu lasa pe nimeni sa schimbe banda. A facut asa la 3 masini. Da-l in masa de bou. Nu ma enervez, ii baga toti carne in frigider si asta e. un taran... calm, adaptare, anticipare, citit intentiile - vine din experienta - amabilitate, ajutor...si totul merge bine. Asa trebuie procedat. PS 2: masini din alt judet? alea trebuie ajutate mai mult decat un localnic, nu trebuie claxonate. Dar in fine...ca tot vorbeam de "turisti"...la ora 10, ceata, cer inchis, 100% din cei cu numere din alte localitati nu aveau farurile aprinse. 100%! Si am vazut vreo 10 masini in cateva minute...
  50. 1 point
    Nu cumva confuzi platile cu rezervarile? Iar la descoperitul de cont de mult nu mai exista asemenea dobinzi, azi se invirt in jurul a 10 %. @uko: asta cu bancile care nu respecta scadentarul e gogonata rau: ai exemple concrete sau bagi in ele ca sa starnesti din nou un flame?

Announcements

×
×
  • Create New...