Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/19/20 in all areas

  1. 1 point
    Nu este posibil. Atâta timp cât nu ai senzori pe roti, becul nu se va stinge. Am citit același lucru la mai multe modele hyundai. După ce vei pune roti cu senzori și vei parcurge niște km, atunci automat va citi presiunile. Pana atunci, sistemul cauta senzorii.
  2. 1 point
    Hai ca e bine. Nici nu am luat masina cea noua ca deja ma speriati. Revenind la subiectul acestui forum, ce credeti? i30-ul ma loveste din nou. Ghinioanele vin lant. Saptamana trecuta ma intorceam de la Craiova spre Bucuresti. Era o ceata de numai pe drum nu iti venea sa stai si la un moment dat imi iau o piatra in parbriz. Unde a lovit, nu am stiu pana azi dimineata cand am gasit gaura..undeva sub bratul unui stergator. Minunat, dar povestea nu se opreste aici. In timp ce ma grabeam dimineata spre aeroport, iau un sena giratoriu cu viteza si incepe a se auzi prin bord un obiect/surub/etc. plimbandu-se. Luati si ascultati de la secunda 7, cand virez la dreapta mai tare veti auzi "minunea". Cred ca voi da foc acestei masini!
  3. 1 point
    @dvoncu: Acum, iarna da, abia acopar jumatate din cei 600, in octombrie si noiembrie am acoperit 85% cu toata vremea nasoala. Randamentul panourilor scade la 80% in 20 de ani, deci mai pun cateva panouri, o investitie minima si ajung la productia initiala. Pleci de la premise gresite din punctul meu de vedere, cum spunea cineva mai sus, sa te scoata din foame. Iar fericirea este relativa, depinde de ce anume iti propui. Stiu familii fericite ca au ce pune ceva pe masa de pe o zi pe alta si altele ca au facut cadou odraslei fara carnet un BMW ...
  4. 1 point
    Se incuie automat doar daca ai descuiat-o si n-ai deschis nicio usa / capota portbagaj. Cel putin la mine asa este. Altfel, cu cheia inteligenta in buzunar, masina odata descuiata si deschisa nu se incuie automat la departarea de ea. Pe mine ma deranjeaza altceva: odata pornita, masina functioneaza fara cheie inauntru. Tiuie dar motorul merge in continuare.
  5. 1 point
    A fost schimbata clapeta de admisie (acceleratie?) pe garantie.
  6. 1 point
    Hai sa reînvii acest topic..... De ceva vreme mi se aprinde aleatoriu pentru câteva secunde, uneori pentru cateva minute, check engine. Din curiozitate am conectat un obd2, din acesta de pe. Aliexpress, îl aveam de la un prieten. Hopa, ce sa vezi, cod de eroare P2101 throttle actuator A. Coincidenta sau nu, în câteva zile am ajuns la dealerul hyundai (o aveam programata pentru alta problema de garanție, un actuator care nu schimba poziția clapetelor de aer din bord, sa redirecționeze aerul) și le.am cerut sa facă și o diagnoza, pentru ca mi se aprinde becul galben de check engine. Au verificat, au văzut ce este, au zis ca trebuie sa mai duc mașina într-o alta zi (peste 11 zile mai exact, ca nu erau locuri libere la tribună), ca să mai facă alte teste, că deh, ei sunt Hyundaiul pe pământ, bre (mai degrabă, sunt pământ, pe hyundai)! Am plecat din service doar cu treaba din bord reparata (dar nu prea) , iar pe deviz a fost menționata acea reparație pe garanție, plus efectuat diagnoza electrica. Atât. Nu tu cod de eroare, nu nimic altceva. Eu plec în voiaj, duce nevasta-mea mașina la service pe 11 decembrie. Miercuri parca a fost. I se spune, da doamnă, am identificat problema, dar trebuie sa ne grăbim cu reparația, ca iese mașina din garanție! WTF!? Adevărat, acum pe 15 s.au împlinit 5 ani de la livrare; Mulți înainte sănătoși ii doresc eu mașinii mele. Trebuie doamna sa o reparam repede, ca e gata garanția. Nevasta-mea ii spune, poftim cheia și spălați-va pe cap cu ea. Dar nuu, ca nu avem piesa doamna. Sunați-ne joia viitoare, adică pe 19 decembrie, sa vedem dacă vine piesa, ca am comandat-o pe urgență. Si acum aștept. Niște incompetenți, mor de ciuda pe dinăștia. https://www.obd-codes.com/p2101
  7. 1 point
    Salut la toti! Revin cu un nou post despre Santa Fe, generatia a IV-a. Imi pare rau ca nu am raspuns mai devreme mesajelor primite insa, intre timp, am facut ceva kilometrii si pot sa va povestesc mai multe acuma. Pana la momentul actual am facut: 52.500 km si o revizie: la ~29.600 km. Voi incerca sa rezum cat mai succint ideile principale. 1. Costuri: a. Asigurari, impozit: - Impozit: 1029 RON (din cate stiu difera in functie de oras insa cu siguranta diferentele nu pot fi mari. Suma mentionata se refera la Brasov). - RCA: 905 RON (la Allianz Tiriac) - CASCO: 1139 EUR (suma asigurata 45779 EUR, km 0, full casco: calamitati, furt total, vandalism, jante, actiunea animalelor, locuri inundate, circulatie in afara locurilor publice, fransiza 0,5%/eveniment). La momentul actual sigur se poate negocia un CASCO mai bun, eu am avut un eveniment in trecut la celalalt Hyundai (schimbat parbriz din cauza drumurilor noastre deosebite) si m-au fortat la fransiza pentru asigurarea curenta. Din Noiembrie am sa schimb cu siguranta asiguratorul si o sa ma orientez tot catre firme mari, cunoscute. Foarte important: nu am apelat la nici un broker, am discutat personal cu firma de asigurari ! (brokerii mi-ai dat niste preturi mult, mult mai mari.. ) b. Revizie A fost o intreaga poveste insa pe scurt am ajuns sa fac revizia in Tg. Mures la Mondo Trade. Cost: 1000 RON (cu piesele originale din service, manopera, etc). Am renuntat la serviciile Tiriac Auto. Cel mai probabil erau mai scumpi insa daca pe vanzari au fost ok, ulterior pe partea de mecanica/service abordarea a lasat de dorit. In schimb am gasit niste oameni exceptionali la Tg. Mures, binevoitori si cumsecade, care au reusit sa identifice si sa rezolve o mica problema aparuta pe parcurs iar in acest fel am decis sa renunt la Tiriac si sa fac reviziile la ei (sau la oricare alt dealer din tara). Voi detalia la punctul urmator despre ce este vorba (ma refer la problema aparuta). Inca nu am schimbat placutele de frana pe fata insa se apropie momentul cu siguranta (planific sa aibe loc oricum la revizia de 60k, nu conduc masina agresiv insa nici nu dorm pe sosea, merg decent cu tendinte de sportivitate) iar ca sa nu risc sa raman pe undeva (in special in afara tarii) am decis sa le cumpar anticipat si sa le am la mine. Pentru ca am avut drum prin Buzau - dealer ROL CAR (oameni deosebiti, am avut niste discutii foarte placute si utile - recomand!) - le-am luat de acolo, placute frana OEM: 450 RON. 2. Aspecte tehnice, detalii observate a. Rezonanta Pe la 7000-8000 km a inceput sa apara o rezonanta undeva sub motor/caroserie la turatia de 1250 rpm. Era un zornait care mai mult se auzea in habitaclu decat in afara masinii. La inceput mai putin, ulterior mai evident. Era din ce in ce mai deranjant iar pe la 12.000 km (nereusind rezolvarea cu cei de la Tiriac, mi-au dat verdictul ca e zgomot normal in functionare ) am ajuns la Tg. Mures unde cei de acolo au avut deschiderea sa investigheze acest caz in premiera (probabil sunt printre primii din tara care am sesizat aceasta problema) deoarece nu mai fusesera consemnate cazuri rezolvate in sistem. Chestiunea a fost solutionata destul de rapid, simplu si definitiv. Se pare ca este o deficienta de design si cel mai probabil o sa fie remediata din fabrica la face lift-ul urmator. E o chestiune minora care cred ca va aparea la majoritatea masinilor insa se poate rezolva foarte usor iar rezonanta este eliminata complet si definitiv. Daca aveti aceasta problema si nu ati reusit rezolvarea ei ma puteti contacta pentru detalii. b. Sunete trapa plafon panoramic Era oarecum de asteptat. Este o problema uzuala a trapelor din plafonul panoramic. La inceput am fost destul de reticent la aceasta optiune pe care nu as fi ales-o daca s-ar fi putut. Ulterior, recunosc, este placut si util sa ai asa ceva dar nu necesar! Trapa nu o deschid mai niciodata insa parasolarul il deschid mereu seara (mai putin iarna cand e frig tare) si cand nu e soare puternic afara (vara)..este o senzatie super pentru sofer iar pentru cei din spate este senzational! Problema aparuta: pe la 5000-6000 km a inceput sa scartaie in toate felurile atunci cand treceam peste denivelari sau pe anumite drumuri mai rele. M-a inebunit la cap pana m-am dus la service si au uns intreg sistemul de actionare + garnitura/izolatia trapei. Nu a mai sunat o perioada..pana pe la 14-15.000 km dupa care iarasi a inceput. Este destul de enervant sa iti tot sune deasupra capului (uneori chiar si cu parasolarul inchis tot se auzea). Am studiat chestiunea pe internet si am vazut ca mai toata lumea se plange de asta (BMW, Audi, VW, Jaguar...etc) asa ca am incercat tot felul de solutii (glicerina, Nigrin) insa toate de scurta durata. Spalam masina de doua ori si sunetele erau la loc. Nu sistemul de actionare e problema ci exclusiv marginea de etansare din guma a trapei care se sprijina pe o portiune de plastic din decupajul caroseriei. Ulterior am descoperit in Auchan o vaselina pe baza de litiu, no name, de care nimeni nu zicea nimic asa ca am zis sa incerc..si asta a fost rezolvarea. Am deja peste 10.000 km fara nici un sunet, nici macar unul! ....dupa o multime de spalari cu jet direct pe trapa/garnitura! c. Zgarieturi, lovituri: Cred ca pe acestea nu ar trebui sa le mai mentionez. La noi nivelul de educatie si comportament in trafic este lacunar, lumea parcheaza superficial fara sa tina cont de ceilalti. Desi m-au lovit cu usile altii in parcare la hypermarket-uri, parca nu se vede nici o zgarietura. Am observat ca lacul masinii este destul de rezistent si gros. E drept ca culoarea masinii e gri si avantajeaza probabil asta insa nici de aproape nu se observa. Se simte ca e o tabla mai sanatoasa cu o vopsire si acoperire cu lac mai buna. In mod evident si de asteptat, ornamentul cromat din fata cat si farurile au mici lovituri si zgarieturi de la pietricele. Inevitabil pe drumurile noastre. 3. Impresii, consum Alte defectiuni sau probleme fata de cele mentionate mai sus nu au fost. Masina merge impecabil. Desi am condus in trecut doar masini europene (nu mi-a fost usor sa imi schimb mindset-ul), acesta este cel de-al doilea Hyundai pe care il conduc si de care sunt foarte multumit. Performantele masinii sunt foarte bune. Dinamica data de motor, cutie si reglajul suspensiilor este una foarte buna. Nu se simte deloc senzatia "de balena". Masina sta pe sosea foarte bine (ca un tanc cum ar zice unii) iar sportivitatea ei este chiar surprinzatoare. Desi are un gabarit si o greutate destul de mare (2t) masina reactioneaza comparabil cu una din clasa medie care are un raport similar (din testele facute de altii rezulta o acceleratie de 9,4s de la 0 la 100km/h). Cutia in 8 trepte schimba fin si insesizabil aproape tot timpul (aproape ca una cu dublu ambreiaj). Pentru cine e curios si are sens: la 130 km/h constant - viteza a 8-a, turatie 2000 rpm. Modul SPORT: pe autostrada acest mod nu isi prea are sensul (tractiunea constanta de 10-20% pe puntea din spate e inutila) insa pe nationalele noastre este genial! Depasirile se fac remarcabil iar stabilitatea in curbe e fantastica. Datorita tractiunii variabile pe puntea din spate, la peste 100 km/h (si evident la viteze mai mic la fel) accelerarea masinii este uimitoare...efectiv te arunca dintr-odata iar depasirile sunt extrem de usor de facut. Modul COMFORT: este unul bine proportionat intre toate, turatie mentinuta optim (cu tendinte de subturare insa mai tot timpul in plaja de lucru a turbinei), tinuta de drum optima, reglaj volan placut, pana la 45 km/h lucreaza in mod variabil puntea spate dupa care trage doar puntea fata. In cazul in care apare o necesitate, sistemul HTRAC detecteaza foarte repede (am vazut niste prezentari si se pare ca este un sistem de tractiune foarte performant) situatia si compenseaza transmitand (de obicei un 10%) catre puntea spate. Farurile: sunt un pic reglate sus (am fost la verificat de doua ori insa acesta este reglajul standard din fabrica) si de multe ori ceilalti imi dau flash-uri. Imi dau seama ca nu e foarte placut insa din masina vizibilitatea este exceptionala! Sistemul LED confera o lumina mai placuta decat XENON-ul iar sistemul adaptativ, cel care baleiaza farurile, este un foarte bun si il sesizezi din prima cum lucreaza atunci cand misti volanul in mers. Datorita acestui fapt folosesc mai putin faza lunga pentru ca nu prea e nevoie, raza de lucru a luminilor de intalnire este suficient de mare si intensitatea pe masura desi sistemul automat de schimbare a fazei lungi este bine setat si reactioneaza corespunzator. Insonorizarea masinii este una foarte buna. Se vede ca au lucrat si la acest aspect destul de mult. Am vazut in prezentari ca exista antifonare inclusiv in aripi, deasupra rotilor, geamuri cu laminare dubla. Materialele din interior foarte ok, placute la atingere, iti dau sentimentul de premium. Navigatia masinii este identica cu cea de la alte modele Hyundai, cu algoritmi de calcul foarte buni. In plus se conecteaza la internet prin wi-fi (hot spot de pe tel) si isi ia datele de trafic in baza carora recalculeaza si propune o ruta optima (exact ca la Waze). Stie accidente, drumuri in lucru/inchise din oras, din afara orasului..tot...inclusiv in Romania! (probabil ia datele dintr-un serviciu gen Waze-Google Maps). Scaunul soferului este foarte confortabil. Din cate am inteles are doua straturi/zone cu spuma diferita ca densitate. In plus, reglaje multiple (10 directii + o mica parte/prelungire care se ridica la baza scaunului pentru a sprijinii mai bine picioarele..la BMW am mai vazut asta). Datorita confortului din scaune (ventilatia si incalzirea bine reglate) si gabaritului masinii (stabilitate, vibratii reduse, insonorizare) calatoriile lungi sunt mult mai placute si putin obositoare. Consum mediu: 7,3 l/100km - NU am condus masina in modul ECO si nici SMART! Am folosit 85-90% modul COMFORT si 10-15% modul SPORT. - conditii de trafic si evaluare: aprox. 40.000 km, autostrada: 40-50%, oras: ~15%, nationale: ~35%, sfarsitul iernii - primavara - vara (aer conditionat tot timpul incepand de la sfarsitul primaverii si pana la venirea frigului din toamna), anvelope iarna + vara. - valoare citita pe bord (verificat cu calculul la pompa - identic, uneori diferenta de maxim 0,1%): foarte bun calculul facut de computerul de bord. O sa mai revin cu informatii pe parcurs. Astept alte relatari sau pareri de la alti posesori de Santa Fe si nu numai.
  8. 1 point
    Pentru inceput conform masuratorilor de la Dyno test valorile de fabrica de pe masina la 117000 km sunt : 132 CP ( -6 CP care se pierd din transmisie = 126 CP la roata ) si cuplu 300.4 NM. Dupa STAGE 1 valorile sunt urmatorele la Dyno test : 160 CP si 346 NM. Mentionez ca valorile au crescut progresiv fiindca procesorul din ECU invata progresiv noul soft ( aprox 50-100 km ). Urmeaza sambata o noua vizita la Dyno test pentru o noua evaluare si un STAGE 1+ ce inseamna : 170 CP si 370-380 NM. Mentionez ca aceste valori sunt suportate foarte bine de catre componentele motorului. Peste aceste valori , conform unei hartii , esti pe propria raspundere pentru ce se va intampla rau cu masina. Pana aici raspund ei. Adica aceste softuri sunt atent facute si riguros verificate in functie de valorile stock de fabrica. Primele impresii : cuplu marit in primul rand de jos ( 2000 rpm -4000 rpm ) trage foarte bine si linear fara ezitari. Cutia automata schimba mai optim , fara acel lag si mai rapid. Nu am testat viteza maxima insa am inteles ca s-a marit usor . Voi testa. Revin dupa ziua de sambata cu noul STAGE 1+.
  9. 1 point
    Nu le mai suflati, pentru ca le detetiorati hartia. Mai bine le schimbati mai des.
  10. 1 point
    Ceilalti sunt anii de fabricatie, update-uri dupa anii de fabricatie.

Announcements

×
×
  • Create New...