Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/21/13 in all areas

  1. 4 points
    Vai,vai cate reactii vehemente cand ati citit de tambur ! No hard feelings ! Scuze, recunosc ca este ceva sensibil, nu am vrut sa atentez la orgoliul de Hyundai al posesorilor (doar toata lumea stie ca avem frane disc pe toate rotile, spre deosebire de alte tigai ! ) , dar nu ati citit atent! Daca citi din nou, veti vedea totul in lumina noua. NUMAI FRANA DE MANA este pe TAMBUR, care se afla la rotile din spate, iar tamburul este chiar in centrul discului, face corp comun cu el ! Repet, frana de serviciu este pe disc, atat in fata cat si in spate, ok? Sper ca acum rasuflati usurati. Ce am scris in postul anterior era din experienta proprie - eu trag frana de mana x de cate x plec din masina - si pana la urma e...doar o sugestie...puteti sa o luati in considerare sau nu...cu tambur sau fara. Pt cine vrea sa se documenteze, mai...googalitzi un pic! Bafta.
  2. 3 points
    Update ziua 2: S-a inlocuit senzorul de apa din filtrul de motorina si acum masina e in parametrii normali de functionare. Costul direct a fost pe la 260 RON, cost ce a cuprins atat senzorul asta cat si un filtru nou de motorina. Las mai jos un grafic cu amorsarea circuitului inainte de inlocuire, asa cum a aparut pe tester-ul lor. Discutam insa cu un pre'ten de faptul ca pana la urma lasand la o parte varsta masinii, vinovatul pentru situatia asta este unul singur, subsemnatul. Desi pun contactul si culmea, urmaresc martorii aia din bord sa se stinga, etc. nu am fost in stare sa observ ca cel pentru prezenta apei in filtrul de motorina, pozitionat ce-i drept putin cam ciudat, deasupra celui pentru EPS, nu l-am vazut ca nu se aprinde decat acum, dupa ce mi-a fost inlocuit senzorul asta ... Cu alte cuvinte, ce vreau sa spun, este ca din cauza automatismelor formate la pornirea masinii, uneori pot fi omise unele care nu par asa de importate si cu timpul ne obisnuim mai mult cu lipsa lor decat cu prezenta. Poate, daca eram mai atent, vedeam ca acest martor nu mi se mai aprinde in bord cand pun contactul si era clar o pista de pornire in investigatie. Nu stiu, oricum, uneori parca degeaba stam cu burta pe carti incercand sa invatam sa ni le reparam singuri, macar sa ni le intretinem cu spune la carte, ca lucrurile mici ne dau de cap si mai ales alea pe care nici nu constientizam ca nu le vedem sau doar asa, superficial, in cel mai bun caz. Pe chestia asta puteam foarte bine si usor sa prajesc demarorul si sa fi vazut pe urma distractie. Totul de la un simplu martor in bord a carui prezenta la contact nu am observat-o. In fine, s-a rezolvat, am luat-o de la service, masina a pornit cam la a doua rotatie completa de arbore dupa ce a stat o noapte in frig. Bateria mi-au incarcat-o acolo, cum ziceam anterior, acum sper sa nu mai apara alte surprize ... Bafta.
  3. 3 points
    Daca sunt aceleasi ca la generatia trecuta, poti accesa engineering mode si dev settings (android settings). La mine functioneaza ambele, ca am verificat anul trecut versiunea de android, sa stiu 100% ca nu va suporta niciodata nativ wireless AA. Totodata asa poti face sideload la apk-uri direct pe infotainment-ul masinii, care practic este o tableta ce ruleaza o versiune modificata de android. si
  4. 3 points
    A doua zi după un mers la spălătorie am găsit cam o ceașcă de apă pe preșul pasagerului. În timpul mersului, la luarea curbelor, se putea auzi un zgomot similar cu cel făcut de o copaie cu apă legănată într-o parte și-n alta. La verificarea în interior se simțea umezeală pe piesele instalației de AC aflate în extremitatea stângă și în fundul locașului pentru picioarele pasagerului. Din documentare a reieșit că cea mai probabilă cauză este înfundarea canalelor de scurgere a apei de ploaie, care face ca apa să pătrundă prin sorbul de admisie a aerului în habitaclu. Am purces la demontarea brațelor ștergătoarelor și a panoului de plastic de sub parbriz pentru a desfunda scurgerile. Am folosit următoarele scule: o tubulară de 14 pentru piulița de fixare a brațului pe ax, o șurubelniță cruce și una dreaptă, o bucată de sârmă oțelită de circa 0,5 mm diametru și lungă de circa 50 cm și un clește de rufe de plastic. Etapele procesului: 1. Am scos dopul de plastic de pe capul piuliței, cu mâna sau cu o șurubelniță. 2. Am desfăcut piulița. 3. Am scos brațul de pe ax prin forțare în sus, făcând o pârghie cu capul șurubelniței sub gulerul brațului și folosnd cleștele de rufe pe post de pivot, pentru a proteja panoul de plastic și pentru a înălța punctul de pivotare. Cu dreapta am făcut pârghia, iar cu stânga am smucit în sus brațul. 4. Am scos cele patru clipsuri de plastic care fixează panoul de corpul mașinii. Se apasă ușor, cu șurubelnița, pe axul clipsului, astfel ca acesta să coboare cam 1-2 mm. Apoi cu șurubelnița se forțează în sus scoaterea acestuia. 5. Am desfăcut de pe ștuțul de plastic furtunul spălătoarelor de parbriz, aflat în extremitatea stângă a panoului. 6. Am scos panoul de plastic prin tragere înainte și ușor în sus. 7. Am curățat locașurile de scurgere de frunze, flori de tei, crenguțe și praf. 8. Am turnat un bidon de apă în copaia metalică pentu a observa scurgerea liberă a acesteia spre aripi și de acolo sub mașină. 9. Am montat la loc cele desfăcute. La montarea clipsurilor, tija centrală a acestora trebuie să fie ieșită în sus circa 5 mm, astfel ca baza acestuia să aibe diametrul minim. Apoi prin apăsare pe gulerul clipsului acesta pătrunde în locaș și pe urmă se apasă axul acestuia pănă se aude un clic distinct.
  5. 3 points
    Avem drumuri pe care ai nevoie de oleaca de putere ptr a depasi, daca am avea si noi autostrazi, ar fi alta poveste! Apoi, noi romanii vrem masini cat mai puternice desi nu avem unde sa le folosim. Natia noastra e una interesata de putere sau chestii de figuri dar, nu de ce conteaza de fapt . Nu gandim precum alte tari, sa ne intereseze cat de practica este masina sau, cat de ieftina este intretinerea ori cat de fiabila e. Cand il auzi pe x ca si-a luat masina, nu iti spune cum sta la siguranta ci doar ce motor are, cati cai si cat de repede prinde suta. Pun pariu cu tine ca nimeni nu se uita la FAC , LKA, DAW, Ecall. Serios, cati ati sarit pe site sa vedeti ce sunt chestiile astea? Vad ca au scos barele din usi, pentru mine a fost un + fata de alte modele cand am luat Elantra! Desi au scumpit-o, este ok pretul. Un Megane, echipare Zen cu motor de 1 litru si 112 cp, costa 18800 euro. Elantra echivalent, muuuuult mai dotata, costa 16500. Poate obtii o reducere dar, nu de 2300 euro. Astra ca incepe de la 20500 varianta cu 110 cp dar, varianta de baza. Mazda 3 pleaca de la 20400 euro. Inca este un best buy la preturile astea si parerea mea si dpdv al fiabilitatii. Daca motorul este acelasi ca pe modelele vechi, pai oameni buni, vorbim de un motor scos pe piata acum 10 ani. E motor vechi? Nu conteaza, conteaza ca e unul fiabil!
  6. 3 points
    15 ani de forum, un sincer "La multi ani!" Un gand bun pentru domnul Nelu Bunescu de care am aflat de la @Dannyboy ca nu mai este printre noi de cateva saptamani. Dumnezeu sa-l odihneasca! Domnul Bogdan Georgescu a trecut recent prin clipe foarte grele si imi doresc ca astazi sa fie bine. Cu domnul Nelu Bunescu doar am luat masa la intalnirea de la Siriu, iar cu domnul Georgescu toate intalnirile, inclusiv cele de la HAR, au avut un singur scop: sa pun umarul in a gasi un numitor comun intre comerciant, Hyundai Romania, si client, adica hyundaiclub.ro Acum realizez ca de fapt am aplicat, fara nicio intentie, semnificatia siglei Hyundai Mi-or fi pus astia de Hyundai vreun cip intr-o viata anterioara Nici @horiailie nu este bine si ii doresc puterea de a invinge! Intalniri de la Paulesti, de acasa de la el (Cartisoara) sau din Brasov nu ar fi fost daca nu ar fi pus umarul. El este la originea pozei de mai jos, poza care pentru mine cred ca va ramane irepetabila. Poza la care a contribuit Gino urcandu-se pe restaurant pentru a cuprinde intreaga idee, dar la care au contribuit mai ales colegii de forum pentru ca da, era nevoie de multe masini Mi-e foarte greu sa uit spiritul clubului, poate ultima reduta de socializare intr-o lume in care ideea de echipa, de comunitate s-a degradat pana la disparitie in acesti ultimi zeci de ani. La multi ani colegi, la multi ani forum !
  7. 3 points
    Apple produce in China, credeti ca duce piesele din Sua in China? No way. De ifoane nu va plangeti ca nu sunt 100% Sua ptr ca cine va vede cu ifonu, va crede smecheri. Insa Elantra e masina de buget, nu da acelasi statut teoretic, e facuta cu piese din China deci e jaf. Mult sub multe alte marci europene dar, cu probleme mult mai mari sau mai dese. China sau Germania, sunt niste stadarde de calitate, carui producator ii convine sa i se strice masinile intr-o veselie? Niciunuia ptr ca vorba de renume, de cota de piata, etc! https://www.sourci.com.au/why-apple-manufacture-china/ Nu doar la curele e problema aia, parca tot de la Continental nu puteai cumpara cauciucuri produse in RO decat dupa ce erau exportate si importate inapoi in tara. Desi poate traseul asta era doar pe hartie. Mercedes foloseste motoare Renault pe un model, ridici capacul de plastic si vezi sigla Renault. Oamenii sunt smecheri ca si cu ifonu', au Mertan nu Hyundai sau Renault. Standardele de calitate exista, cati dintre noi astia de pe forum sau grupul de Facebook avem probleme cu masinile? Ca daca am avea, am scrie. Nu ne-am lauda doar cu resoftare ori unitate multimedia smechera ori culori metalizate! Avem 5 ani garantie, Renault are 2 sau 3 ani, Skoda - Vw- Seat dau 4( 2 fara limita de km ). Ce europene se apropie ca si garantie de masinile asiatice? Are vreun european 5 sau 7 ani? De aia v-ati luat masina de 15000 euro cu cat ati luat-o si nu cu 18-20000, ptr ca platiti un pret mult mai corect decat atunci cand platiti un brand ( renault, grupul wag, opel si altele).
  8. 3 points
    Cel mai simplu si eficent mod cel putin eu asa am facut la un Mio Mai70 pro care filmeaza la o calitate cu mult peste medie, alimenarea o tragi direct din panoul de iluminare unde ai si suportul de ochelari, ai 2 suruburi de desfacut https://photos.app.goo.gl/s19F2NCaUpn6LWUt6 si tragi usor din partea din fata catre spate unde are 2 pinteni de se ancoreaza in plafon...bun distrugi carcasa incarcatorului cu mare grija in asa fel incat sa nu strici ceva la el https://photos.app.goo.gl/Nt5vinguMgYK8cxn8 izolezi bine firele si incarcatorul cu banda termo si te legi de cele 2 fire din 4 adica de rosu si negru https://photos.app.goo.gl/TemRaZrK9obZiEYT8 iare rzultatul ar trebuii sa fie cam de genul asta https://photos.app.goo.gl/P4SiDCpYZ7125Yj99 rezultatul este mai bun pentru ca elimini firaraia inutila prin masina iar ce este fain ca aceasta camera are functie de activare automata, are o baterie interna de 500mh iar incarcarea ei se realizeaza din momentul in care deschizi masina fara sa iti mai bati capul cu bricheta...priza samd (panoul fiind alimentat iar la inchiderea masinii taie alimentarea dupa 10sec direct din ecu) uite si o filmare https://photos.app.goo.gl/5B8XWdAxDKL7AzSR7 unii vor zice ca se vede naspa..boss aia este calitatea google photos in realitate este foarte buna.
  9. 2 points
    Se vinde Hyundai Accent 2007, unic proprietar, masina achizitionata de noua de la Tiriac Auto. Masina a avut polita full casco, a fost revopsita integral in 2019, nu a fost implicata in accidente. Detin facturile cu piesele si interventiile executate in ultimii 5 ani. Accept verificare unde doreste cumparatorul.
  10. 2 points
    Revin cu un update, poate se mai loveste cineva de problema asta si are nevoie de informatie. Dupa ce la DiBas mi s-a recomandat inlocuirea coloanei de directie, la un pret de 7000 de lei + manopera, am rezolvat la DAB cu inlocuirea stelutei de plastic si recalibrare senzor, 420 de lei toata lucrarea, cu manopera inclusa.
  11. 2 points
    Service-urile Tiriac au preturi nesimtite la orice. Daca nu as avea alta optiune in apropiere, clar as lua o alta marca de masina.
  12. 2 points
    Atâtea discutii. Pe Autok.... Au ceva piese dar nu au de la anul 2020 in sus. Nu au acces la codurile Hyundai. Bagi vin ul si vezi ce-ti da.
  13. 2 points
    Încercăm să mutăm pe 27.03.2022? Vă convine? Aceeași oră?? 11.00?
  14. 2 points
    26.03.2022 orele 11. Va convine?
  15. 2 points
  16. 2 points
    Un Full Hybrid este gandit a fi utilizat pentru economie si nu pentru putere. Asta inseama ca mergi incet, fluent, fara apasari puternice pe pedala de acceleratie, sa anticipezi traficul din fata, utilizezi cat mai mult modul coasting. Daca vrei sa functioneze ca si echivalentul termic de acceasi putere... il tii in Sport. Insa nu ai facut absolut nimic din punct de vedere economie de carburant fata de, sa zicem, M-HEV, la viteze mari. Insa oamenii sunt orbiti de acei 230CP combinati, vor economie (pentru ca de asta isi iau HEV desi nu inteleg ce inseamna asta) si vor sa ii dea si talpa, ca au de unde. Si dupa aia se plang de consum, la viteze mari, cu o masina cu aerodinamica de dulap...
  17. 2 points
  18. 2 points
    Adi, schimba service-ul!!
  19. 2 points
    Prima revizie la Santa Fe facuta la Tiriac Auto Bacau: Cost 1070 lei cu ceva discount-uri la manopera si ulei...s-a schimbat uleiul, filtrul de ulei si filtrul de polen.Filtrul de aer nefiind inclus in plan l-am cumparat separat si l-am schimbat singur. Problema a fost alta:mi-au schimbat in garantie corpul filtrului de ulei cu tot cu termoflot pentru ca nu mai etansa la strangerea filtrului si m-am trezit a doua zi dupa revizie ca picura ulei. Explicatia oficiala a fost defect de fabricatie la capacul ala dar eu zic ca piatra de hotar a fost cei 4Nm cu care trebuia strans acolo.Aventuri a la Bacau...
  20. 2 points
    Acum desigur ca nu trebuie ajuns la 160k pentru a inlocui bujiile, sunt si alti factori care contribuie la uzarea lor prematura, precum calitatea lor (in primul rand), stilul de mers, calitatea combustibilului, etc. Eu intentionam anul asta sa le schimb si la CRDi-ul meu (~175 000 km, ~15 ani), dar au intervenit altele si cred ca voi mai amana oleaca. @Dino parca avea pe undeva un tutorial de inlocuire bujii la Accent CRDi. Bujiile se pot scoate cat-de-cat usor daca dati un WD40 pe langa ele cu motorul oleaca caldut. Lasati sa "dospeasca" peste noapte sau macar 2-3ore si ... tineti degetele incrucisate pe cheie. Actionati fff...ff incet cheia, fara sa bruscati, mai dati cu WD40 si repetati pana va iese. Eu n-as tine portul bujiei neacoperit pana o pun pe cea noua, iar inainte de asta as pune oleaca de WD40 sau niscaia vaselina pt temperaturi inalte pe filetul celei noi, sa usureze treaba pe viitor. Din pacate nu stiu cuplul de strangere, dar mergeti la simtamant, nici prea mult, nici prea putin, cam cat ati simtit cand ati desfacut.
  21. 2 points
    Bagatelizezi comportamentul unui om care este numarul 1 mondial intr-un sport urmarit de sute de milioane. A recunoscut ca s-a dus la un interviu chiar daca stia ca a fost depistat pozitiv. Motivarea lui este lamentabila. La fel si cu mintitul in acte. A aruncat pisica in curtea altuia. Eu stiu ca un lider isi asuma greselile. Asa am invatat acasa si pe la scoli. Din punctul meu de vedere, acest om este pur si simplu o mizerie care pateaza credibilitatea acestuis sport. Nu-i contest meritele ci doar comportamentul. Si din pacate a dovedit ca este josnic mai demult (vezi Adria Tour si toate tampeniile facute de el). Australia nu are nevoie de No 1 ca Novak. Are nevoie de un No 1 responsabil. Gripa are vaccinuri demult. Bune rele, nu conteaza. Ca si salamu', e de mai multe calitati.
  22. 2 points
    Crăciun fericit tuturor.
  23. 2 points
    Mamaaaa!!! Incerc sa-mi amintesc cum a fost prima oara... Nu-mi iese. Eu vin, ne vedem acolo.
  24. 2 points
    Anunț pentru cei cărora le plac întâlnirile "fata-in-fata". Sâmbătă 18.12.2021 împreună cu prietenii de la ClubKia.ro și KDM va avea loc "Întâlnirea de iarnă". Ne vom întâlni în parcarea Ikea sau Metro Băneasa. De acolo ne vom deplasa spre Ploiesti unde ne vom cunoaște cu cei din zona Brașov și împrejurimi. Întâlnire locală transformată în întâlnire zonală. Cu stimă.
  25. 2 points
    Salut. Pentru ca cei de la reprezentanta din Târgoviște n-au avut presuri din cauciuc să-mi dea pentru mașină, a trebuit să cumpăr și am găsit la eMAG dedicate pentru elantra 2021 la,, super prețul "de 300 lei asa ca am luat azi de la Lidl universale cu 45 de lei și se potrivesc surprinzător de bine ;v-am spus asta că poate mai sunt și altii interesați.
  26. 2 points
    Salutare ipatruzecisti Eram curios ce ulei va mai baga astia prin motoare. Eu am iesit din garantie din februarie 2019 (i40-ul meu e din 2014) si am asa un regret ca nu mai am pe cine sa reclam la ANPC Oricum am reusit performanta ca inclusiv in garantie in masina mea sa fie pus uleiul adus de mine, adica Shell ultra ECT 5W30. Am aproape 271.000 km si motorul meu toarce ca un bondar in continuare. Am decis sa va scriu pentru ca pentru prima data renunt la acest ulei, pentru ca tot mai greu il gasesc "Made in Germany" fabricat in Hamburg, mai peste tot inclusiv pe Amazon vine "Made in EU", probabil din Polonia, reciclat. Iar motorul meu are interzis de la mine matrafox in loc de ulei. Asa ca am trecut la varianta oferita de fabrica, cred ca e tot Shell imbuteliat sub marca proprie, l-am luat de la un importator din Chisinau, este "Made in Korea" , cu eticheta pe verso scrisa in limba coreeana si pretul este de cca 150 RON bidonul de 6 litri. Va dau linkul mai jos: https://www.seol.md/ro/products/hyundai-1061224/ Am deja 8000 km facuti cu el si pare totul normal. Specific faptul ca eu numai la 30 mii km schimb uleiul, niciodata mai devreme chiar daca trece 1 an. Daca era sa se rupa, se rupea demult, asa ca sfaturi de genul "vezi ca omori motorul, schimba-l mai des" , nu sunt pentru mine care respect cu strictete ce spune producatorul in carte. Sper ca aceasta infoermatie sa va fie de folos si sa nu-i lasati pe "servisari"sa va strice aceasta buijuterie de masina (motor) cu uleiuri reciclate sau cuTotal venit la butoi de 200 L de la Lubrifin Brasov, ca sa le iasa lor profitul mare. Nu mai zic ca vi-l vinde pa pret triplu. Va urez drumuri bune si fara incidente! Sarbatori fericite!
  27. 2 points
    Desi reprezentanta sustinea ca masina merge perfect, au fost de acord sa umble la ambreiaj ca sa descopere eventuale probleme, insa costurile erau prea mari. Au facut un deviz si ma ajungea undeva spre 2500 ron daca constatau o exploatare necorespunzatoare a ambreiajului si era necesara o inlocuire a acestuia. Am banuit ca ambreiajul e intr-o stare precara si ma vor acuza pe mine, asa ca am preferat sa-l schimb cu 1200 ron la un service obisnuit. La demontare, volanta, discul si rulmentul aratau ca noi, nu aveau urma de uzura. Daca schimbam la reprezentanta, ma scoteau pe mine vinovat ca ambreiajul e in parametri normali si ma ajungea mai mult toata operatiunea. Chiar daca il schimbau pe garantie, puneau tot Kit Valeo. Desi era, poate, varianta mai imbunatatita, ma indoiesc de fiabilitatea pieselor. Am cateva filmari cu trepidatiile ambreiajului si poze cu fostul ambreiaj, poate imi fac timp intr-o zi sa le pun. M-am documentat pe tema cu ambreiajul pe mai multe forumuri si se pare ca e o problema comuna. Hyundai neaga orice problema sau pune toata vina in spatele utilizatorului Cateva exemple: 1, 2. Voi mai reveni cu detalii daca apar probleme.
  28. 2 points
    Au dat drumul la update ul pentru EU pentru clienti https://update.hyundai.com/EU/E1/navigationUpdate Imbunatatirile care le face update ul din 12.11.2021 https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/372
  29. 2 points
    90% din piesele Hyundai Kia sunt făcute în China, India sau Turcia. Alea 10% făcute Coreea de Sud ajung mai rar pe la noi. Așa că șansele să nimerești o bobină proastă sunt la fel de mari cu un găinaţ pe capotă după ce ai spălat mașina în București.
  30. 2 points
    Am luat-o si eu pe la jumatatea lui august. 2000km cu 100 de lei. incarcari cam asa: - acasa (panouri solare) - de la 09:00 pana la 14:00 cam 15% cu 4.5kWh - la nevasta-mea la servici moca cu 1.8kWh (cat trage de la 8:30 pana la 15-16:00) - pe la Kaufland (cupoane gratis) daca am nevoie de incarcare rapida - la Penny (incarcator rapid gratuit) la fel daca am nevoie de incarcare rapida - la incarcatoarele instalate de primaria Pitesti (tot gratuite) cu maxim 7kWh - la reprezentantele VW cand sunt pe drum (75kWh) cat e nevoie, de obicei cam 10-15 minute. Masina e facuta pentru oras si imprejurimi dar suporta fara probleme drumuri mai lungi daca iti faci o jumatate de ora temele sa vezi pe unde poti incarca. De exemplu Pitesti - Roman, 380km cu 152km autonomie ramasa. (varianta Pitesti - Bran - Brasov - Oituz - Onesti - Roman). Cand plec la drumuri mai lungi incarc 100%, prin oras maxim 80-90%. Pe curent continuu doar 80%. Pitesti - Otopeni - Pitesti, viteza constanta 130km/h pe autostrada, autonomia maxima 300km. Ca economie, pana acum minim 1500 lei cat alimentam ix35-ul si Yarisul. Daca in general bagam combustibili de aproximativ 1700 lei pe luna, de data asta am pus de 200 de lei in ambele ca sa nu fie rezervorul gol. Nu mai stiu daca am spus, dar eu am facut si un upgrade la panourile solare, am adaugat inca 9 panouri si acum, in septembrie produc cam 6kWh, imi ajunge pentru casa si pentru incarcat masina. In general produc 40kW/zi. Upgrade-ul a fost 4500 euro cu instalare cu tot (invertor, panouri, accesorii).
  31. 2 points
    Nu prea e acelasi lucru, cand infigi telefonul in dock si ii mai bagi si un cablu. Pentru ca NU pot sa il tin in buzunar, ca nu merge mirroring. Ca am eu 512 GB pe telefon sa pun si filme, ca merg si alea pe ecranul masinii e altceva, dar nu toata lumea are capacitate mare de stocare pe mobil si nu e ok sa imi blochez un device intr-un loc ca sa se incarce si wireless, desi are infipt un cablu care face acelasi lucru oricum.
  32. 2 points
    Te contrazic, mirroringul era bun pentru ca unu la mana, daca dai drumul la AA sau Cp il bagi in cablul care duce la unicul usb de media, si asta automat iti taie alte surse audio, de exemplu un stick mp3, deci esti fortat sa playezi muzica din telefon/youtube/spotify, avand in vedere ca masina nu are cd player si doi la mana, il bagi oricum in wireless charger, adica mai sta degeaba si in ala si in cablu. Am incercat un hub usb si functioneaza cu intermitente, nu e ce trebuie. Am folosit 3 modele diferite, de calitate, si acelasi rezultat. Ai intreruperi la AA/CP de te enervezi. Am zis ca e de la cablu, am schimbat si cablurile, degeaba, prea multe date pentru portul ala. Faptul ca din 4 usb-uri doar unul e de media mi se pare una dintre cele mai mari gherle.
  33. 2 points
    Ce inseamna numar de raportari corect? Care dintre cei care posteaza aici are acces la bazele de date ale ministerelor, DSP-ului etc si stie ce metode calcul aiuristice folosesc? Presiune politica ca sa ce? Pe cine si cum a ajutat? Daca te uiti in jur nimeni nu a castigat mai nimic, economiile mondiale sunt brambura, inflatie si preturi debile peste tot si doar cativa care s-au capatuit. Din punctul meu de vedere ma bucur ca orice ar fi fost. a fost tinuta cat de cat sub control fara prea mari restrictii. Ma scuzati ca va spun si voua, dar ce a fost in Romania numai restrictii nu s-au numit comparativ cu alte tari pe care le consideram mai evoluate. Ce mi s-a confirmat pana acum din toata povestea asta este doar proasta pregatire a celor care ne guverneaza, incapacitatea de a gandi pe termen scurt sau lung si de a pune in functii de raspundere niste persoane capabile si bine pregatite. Avem numai tampiti peste tot si pe zi ce trece mi se confirma acest lucru. Si inca ceva, zilele acestea mi s-a confirmat inca odata faptul ca noi ca popor suntem niste dobitoci, a se vedea cozile de la vama de la greci, cozi care nu au nimic de-a face cu grecii ...
  34. 2 points
    @Sorryn65 salut, la Elantra mea, 2018, bag 2,5atm și merg cu peste 60km/h. Se resetează tpms singuri. Cu stima
  35. 2 points
    Pai oamenii sunt mutați pe grupuri de FB, pe aici am rămas doar cei old-school. Sunt destul de mulți posesori acolo ,însă subiectul comun este consumul de 4-5% cu ea împinsă și mai apoi design. Cam atât din păcate.
  36. 2 points
    Cu dedicatie pentru Marius
  37. 2 points
    Salutare. Din ianuarie nimeni??? Reînviem topicul??? Nu are nimeni nimic de spus??? Nu se plânge nimeni??? Înseamnă că Elantra AD e perfectă. Nu se laudă nimeni??? Cu nimic??? Mă laud eu. Elantra 2018 echipare highway. Am schimbat unitatea radio cu bluetooth cu o navigație de 10". Originala AliExpress. Funcționează foarte bine. Mai am de învățat despre ea. Cu stima.
  38. 2 points
    Salut! Vin cu un răspuns întârziat. Continuarea e simpla au schimbat catalizatorul.Ulterior am vândut mașina la buyback. Nu mai mers cu ea cât sa mai facă un ciclu care sa poată da codul. Încă am un i30 FD 1.4 din 2009 luat de nou, nu cred ca următoarea mașina va mai fii un Hyundai, rămâne de vazut:) . Ma sperie experienta în service chiar și dacă mașina are garanție, mai ales ca modele noi sunt mai complicate. Revin cu o alta experienta: I30-ul meu din 2009 a început sa dezvolte pe la început de 2020 un zgomot pe puntea fata la călcarea pedalei de frână. Am făcut o vizita la Țiriac și concluzia lor : bietele antirului spate(logic nu.. dacă zgomotul este pe fata). Le-au schimbat, plus au sumarizat urmatoarele pe viitor de inlocuit:toate elementele de suspensie(amortizoare și arcuri, bucși -un pic imbatranite) , caseta de direcție(avea un mic joc dar nu justifica zgomotul la franare) , ambreiaj(ținea prea sus după ei), totul~6500 de lei. Kit-ul de ambreiaj era deja schimbat la alt service pe la 99k km(pt ca începuse sa fluiere rulmentul) , masina avand la constatare 108k km deci nu se justifica schimbarea lui și chiar funcționeaza și acum:) . În plus mi-au zis ca lanțul de distribuție e slăbit și e posibil sa sara dacă las mașina în viteza și împinge cineva:).Le-am dat ok sa desfacă capacul de la came și au zis ca e ok întinderea lanțului și mai tine 2-3 revizii... ce sa zic mecanicul avea ochiul format sa poți aprecia asa ceva :)). Am luat mașina de la ei, ma durea fata de ras pana acasă, bineînțeles ca problema cu zgomotul nu era rezolvata. Problema era ca râdeam pe banii și timpul meu. Specific problema zgomotului se manifesta după ce mergeai 2-3 km cu mașina și când era mai cald afara. Am zis ok și am vorbit cu un amic care are un mic atelier de mecanica și am înlocuit (ca sa fiu) sigur caseta directie și flansele de amortizoare și un amortizor pe dreapta. Refăcut geometria ca la carte la service specializa. Zgomotul tot era. Am verificat și zona de pedalier ca părea ca zgomotul vine de acolo,no result. Am zis hai sa merg la unii mai luminați și am vizitat și DAB auto cu aceiași problema :concluzia ansamblu arc, rulment amortizor montat incorect de alt service.. deși nu ai cum fizic sa îl montezi greșit. Asa ca am plecat cum m-am dus:).Am fost iar la amicul meu mecanic și am luat cu el mașina la puricat(bineînțeles ca ansamblu de amortizor era montat bine) pana am găsit problema :șurubul de la pivotul dreapta nu era strâns bine și nu avea bătută siguranța,problem solved. Concluzia :Trebuie sa ma apuc de mecanica:). Pot sa ințeleg ca un service mic sa nu aibă sa aiba experienta pe n modele de mașini,dar ditamai reprezentantele sa nu fie în stare sa faca o diagnoza mecanica corecta pe un model de mașină lansat acum 15 ani, care în nici un caz nu e o mașină complicata. Anyways, spor la șofat și cât mai puține vizite la service...doar la revizii:)
  39. 2 points
    Bateria suplimentara nu ajuta la reducerea consumului pe autostrada, dimpotriva, il creste. In Automobile Magazine au testat mai multe modele PHEV, conform unui protocol certificat (ISO 9001, nu e vorba de wltp sau ciclul standardizat ci doar de teste in conditii contorlate, cu aparate omologate samd) si TOATE PHEV-urile au un consum sporit cu de la 1 la 4L fata de modelul termic echivalent. 1L minim in mod "normal", 4L (sau mai mult) in cazul in care se si incarca bateria. Practic balastul suplimentar pe care il cara anuleaza toate avantajele unor recuperari de energie, care pe autostrada sunt infime. DS7 phev (SUV awd) de exemplu a iesit cel mai ciufulit 10.7L/100km pe autostrada, iar Kia Ceed SW PHEV cel mai bine (6.8 pe autostrada). Parerea mea este ca trebuie analizat foarte bine tipul de trafic in care va fi utilizat inainte de achizitie, altfel risca sa dea cu virgula. Mergi zilnic cateva zeci de km -> phev sau chiar full electric. Mergi doar in weekend la drum lung -> termic sau cel mult hybrid simplu. Mai mult, tinand cont de scoruri, ma intreb daca nu merita luate in calcul doua masini. Pentru frecusul zilnic una electrica low cost, pentru vacante una termica axata catre confort si eficienta la drum lung. De exemplu din curtea skoda daca compari pretul la Superb PHEV cu cel termic, aproape ca iti raman si bani de un smart sau citigo electrica, sau poate o viitoare dacia spring. La mine sunt 10k€ intre PHEV si 1.5TSI DSG la acelasi nivel de echipare, iar pe autostrada versiunea TSI e cu cel putin 1L mai economica, are portbagaj mai mare, etc. Pe firma iei PHEV ca ai avantaje fiscale, deduci 100%, conteaza mai putin cat consuma ca si asta deduci iar diferenta de pret dintr-o data a scazut la jumate. Insa pe persoana fizica te mai gandesti...
  40. 2 points
    ....atat la Kona cat si la Fastback sageata este IN JOS ! De ce nu se citesc cartile ?! Intrebare retorica, stiu....
  41. 2 points
    Salutari tuturor. De azi dimineata ma chinui sa prind putin timp sa va scriu si nu am reusit..de fapt de ieri ca deja s-a facut alt azi! Urmaream ce ati mai postat zilele astea si cu cat citesc cu atat sunt mai indignat de situatiile in care ajungem cu marca asta. Pentru cei care ma stiti si imi cunoasteti aventurile vreau sa va anunt ca de la inceputul lunii august am scapat de masina asa ca piatra care atarna de gatul meu s-a dus. @Lerim10 imi pare rau sa aud ce probleme intampini. Eu tot cu Colina am inceput si imediat ce am observat ca nu ai cu cine vorbi acolo am fugit catre Tiriac. Intre Colina si Tiriac au stat si plangerile facute catre Hyundai Romania si Hyundai Europa. Partea proasta e ca nici la Tiriac nu m-au asteptat cainii cu covrigi in coada. Drept dovada masina nu mai la mine. As incerca totusi DAB-ul cu toate ca acolo nu am ajuns. Am considerat ca nu merita sa mai alerg pentru masina! @Ionut.Mihai12 Legat de partea de ambreiaj, nu vei avea cum sa vezi asa ceva pe tester iar @dvoncu are dreptate. Si a mea in ultima perioada, inainte sa o vand a inceput sa scuture de spate ceva de speriat. Dar cum numai la Hyundai pateam asa, defectul aparea numai cand voia el si nu cand trebuia sa arati in service ca exista. In toata povestea asta am aflat un lucru: la Tiriac exista o tableta cu care iti fac testul ambreiajului. Mai exact iti simuleaza 3 sau 4 plecari de pe loc moment in care pe tableta aia apar niste grafice (similare ekg-ului) si alea iti spun imediat daca masina necesita inlocuirea ambreiajului. Cu toate zdruncinaturile reclamate mi-am luat un mare reject si nu am fost inclus in valul de ambreiaje schimbate. La vechimea masinii si la numarul de km rulati teoretic se face in garantie. Da, da, spun asta pentru ca de la un numar de km incolo(de pe la 40k km) operatiunea se face pe banul prostului. Chestiile astea le-am mai aflat la o tigara in turele cand stateam prin service cu baietii. Nu fumez dar nimic nu ma impiedica sa zic asta! Marius e cam greu sa mai fii de fata acum in hala unei reprezentante. Chiar ieri am facut revizia la honda mea si cei de la Asko nu mai lasau pe nimeni inauntru. Motiv: covid, siguranta clientului, siguranta angajatilor, etc! Legat de plangerile catre ANPC si RAR, le recomand pe cele catre RAR daca sunt justificate deoarece alea supara sefii mai rau. Nici ei (sefii) nu sunt niste prieteni cu noi,clientii, si va spun asta dupa ce am mers personal sa discut cu managerul pe customer care de la Tiriac. De doua ori la el, fata in fata, in acelasi birou, la fix 30 zile distanta o intalnire de alta si nu am reusit sa fac nimic. Basca, al a doua intalnire nu ma mai tinea minte. Noroc ca aveam cartea lui de vizita pe spatele careia trecusem cu pixul data la care ne-am vazut prima data. In acel moment am amenintat cu avocatul si mi-au spus ca o sa ma coste, ca se vor cere contraexpertize si ca va dura. Asa ca i-am raspuns cinstit: "Aveti dreptate, o sa coste iar masina asta nu merita. Nu merita pentru ca am stat in service mai mult decat am mers cu ea, asa ca o voi vinde si ghiciti unde vin sa facem verificarea inainte de vanzare? " Momentan "rechinii" astia mari la care esti obligat sa faci reviziile au multi clienti si e greu sa ii faci sa simta ca fluiera vantul prin hala dar sa stii ca iti sustin ideea din toata inima. Asta este cea mai buna palma pe care le-o poti da.. Pana una alta ma bucur de Honda, am undeva la 7k km cu ea, o revizie facuta ieri si ma declar extrem de multumit. O sa raman pe grup cu voi si voi interveni ori de cate ori pot ajuta cu un sfat! Seara buna tuturor.
  42. 2 points
    Montarea altor surse de iluminat decat cele omologate este ilegala si se pedepseste cu amenda si retinerea talonului. Becurile LED aftermarket intra in categoria surselor neomologate. La ora actuala nu exista bec LED auto omologat pentru montare pe instalatii cu bec halogen. Pe scurt, poti monta dar montezi pe riscul tau si in functie de cat de perspicate este cel care face inspectia ITP, o treci sau nu. Reprezentanta nu va monta ceva neomologat pe masina, pentru ca nu ar putea sa acopere vreo paguba prin garantie daca se intrampla ceva electric sau la far. Sper ca sunt clare informatiile.
  43. 2 points
    Seara buna tuturor! Revin cu impresii dupa ce am reusit sa intru in posesia noii masini (Honda Civic, generatia X, Model Sport Plus, cutie CVT, 1.5benzina, 180cp). Masina asta este la ani lumina de ce vinde Hyundai. Fratilor ce scrie ca are pe ea, aia gasesti. Scrie ca ai sistem de franare in caz de urgenta, pai franeaza. Asistenta la unghi mort? Chiar asista! Daca dau sa ies cu spatele din parcare ma avertizeaza si imi afiseaza pe display directia din care vine masina sau pietonul. Ma rog..e altceva. Am reusit sa fac saptamana asta un drum la Brasov cu ea. Dupa cei aproape 800km facuti cu ea va spun ca e..wooow! Cum se aseaza pe sosea, in curbe si tinuta ei la drum..nu am cuvinte sa o descriu. In viraje masina asta este o bijuterie. Suspensia este independenta iar cursa volanului devine sesizabil mai scurta comparativ cu a altor modele! Ca si minus, cel putin eu asta am ideintificat pana acum, venind de pe i30-ul cu 140cp si cutie automata, as putea spune ca Honda asta cu 180cp sta mai slabut la cuplu/demaraj la plecarile de pe loc. Citind fisele ambelor masini, i30-ul are cuplul de 240Nm, iar Honda 220 Nm. Minusul de putere la demarajul sport nu cred ca e data doar de aceasta mica diferenta cat mai mult de cutia CVT care este recunoscuta pentru aceasta pierdere de putere. Daca as fi optat pentru cutie manuala senzatia ar fi fost alta iar cuplul ar fi fost de 240Nm. Ce este interesant, la Honda, puterea este masurata la roata masinii si nu la volanta. Sper sa nu gresesc la partea cu volanta.. Anyway, masina este super in adevaratul sens al cuvantului. Se conduce usor, e placut sa fii la volanul ei si raspunde foarte bine la comenzi. Va las doua poza cu ea si un link unde ii puteti vedea caracteristicile. Si da, in prima poza sunt km/h!!!! https://www.auto-data.net/ro/honda-civic-x-sedan-1.5-vtec-182hp-cvt-turbo-29690
  44. 2 points
    Modelul cu motor 1.7 High, care vine cu roti pe 17/18 are discurile pe fata mai mari si de aici toate modificarile care-l fac incompatibil cu rotile pe 16...
  45. 2 points
    Salut, Florin! Te asigur ca ai facut o alegere buna. Si eu am comparat / calculcat / analizat inainte sa ma decid la acest model si sunt sigur ca e o alegere foarte buna. Dupa 65k km pot sa zic, cu atat mai mult, ca sunt foarte multumit iar confortul este excelent! Pot sa conduc 800-900 km dintr-una fara sa ma simt obosit prea tare! Confortul scaunului, habitaclul, insonorizarea, calitatea sistemului audio si performantele masinii fac diferenta. Pe de alta parte, inca vezi pe sosea multe Santa Fe-uri din prima generatie! :) ..nu mai zic de a doua care cred ca sunt cele mai numeroase in Ro.
  46. 2 points
    A venit vremea pt gume de iarna - Dunlop SP Wintersport - 205/55/16 & jante de Tucson/206. Jantele au fist sablate si vipsite electrostatic.
  47. 2 points
    Salut, pt ca omul e destept dupa ce vede la altii si am avut si un mesaj , am zis sa dau mai multe detalii despre montarea unitatii multimedia. Cum de demonteaza cea existenta, vedeti pe youtube In procent de 90%, unitatea este plug in, ce trebuie facut in + este sa alimentam camera din spate ( daca avem ). In snopul de cabluri livrat cu unitatea, sunt 2 cabluri maro cu capatul invelit in ceva de plastic, pe unul scrie reverse pe al 2 lea nu mai stiu dar trebuie alimentat cel pe care scrie reverse. Ca sa alimentezi unitatea corect, la Elantra - Kia camerele sunt pe 6 volti, trebuie sa iei alimentare din pragul din stanga. Acolo este un snop gros de cabluri iar unul dintre ele vine de la cutie, cand cuplezi marsarier vine curent in el, cand decuplezi, se opreste curentul. La mine era un cablu maro, baietii spuneau ca la alta masina ( cred ca tot un Hyundai si Kia dar nu am intrebat ce model ), era verde. De verificat care e este simplu, folositi o lampa de control cu unul dintre fire pus la masa si unul pe lama unui cutter, doar strapungeti izolatia putin sa faca contact si daca se aprinde si se stinge cand cuplati si decuplati marsarierul, ala este. De acolo trageti un cablu in bord la unitate, si asta e! Se poate trage alimentare si din lampa de marsariei dar, e mai complicat si exista riscul sa arzi camera, in lampa sunt 12 v. ps: antena gps, asta mi-a aratat Basti, poate fi pusa sub capacul de deasupra ceasurilor de bord iar microfonul unitatii, cel secundar, poate fi pus tot acolo dar la baza ceasurilor. La mine, pe microfonul unitatii, toti cei cu care vorbeam fara a monta acel microfon suplimentar, ma auzeau foarte slab. ps2: ca sa va mearga usb-ul masinii, conectati si mufele rca pe care scrie aux. Al 2 lea usb ptr ca unitatea are 2 in spate, poate fi tras cu un adaptor usb in topedou. Am sa incerc astazi sa vad daca merge sa pun un modem de internet pe usb ca sa nu mai stau sa ma conectez la telefon.
  48. 2 points
    Sincer nu ma intereseaza ca vor fi amendati desi uneori poate asa ii mai stimulam sa isi faca treaba cum e normal. Si asa ma cert cu ei de un an ca nu reusesc sa afle ce are masina de imi taie acceleratia. Mie mi-a placut sa rezolv intotdeauna totul amiabil. Sunt interesat sa imi iau masina exact asa cum ar trebui: reparata normal. Nimic in plus.
  49. 2 points
    Salut! Problema a fost rezolvata. Era intr-adevar senzorul pedalei de ambreiaj de vina dupa cum a sugerat colegul iflorin mai sus. Am fost eu prea incapatanat sa incerc. A costat 80 de lei de la reprezentanta din Iasi si mi l-a schimbat cineva intr-o parcare. Acum merge perfect masina. Aceeasi problema, dar cu o manifestare mai putin severa, o avea si i30-ul unui prieten iar dupa schimbarea senzorului a disparut. Poate ajuta pe cineva informatia asta. Multumesc mult pentru raspunsuri si suggestii!
  50. 2 points
    Daca nu e bun, de ce a fost adoptat? Centrele de proiectare si de cercetare ale astora sunt degeaba? Eu as propune sa sa formeze niste comisii din astea cetatenesti sa le spuna specialistilor in domeniu ce sa faca, sa ne lase in pace cu ceea ce stiu ei, noi trebuie sa le spunem ce simtim cu adevarat ce se petrece cu motorul masinii proiectate si dezvoltate de ei D'aia ne indopam cu antibiotice cand racim, ca noi stim mai bine ... si credem cu tarie...

Announcements

×
×
  • Create New...