Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/26/19 in all areas

  1. 2 points
    Pai ce, e proasta sa faca? Evident ca nu. Sincer, filmarea am facut o undeva la miezul noptii cand am iesit de la un film. Miezul noptii=trafic redus..aproape deloc. Daca nu o zapacesti in mersul ala aglomerat ea se comporta aproape normal..spun aproape deoarece nu e o regula. Oricum, daca ar fi facut, nu as fi putut dovedi ca eu accelerez in timpul ala! Azi am ajuns la Craiova si pe drum, la depasiri, in modul sport simteam uneori ca parca nu poate duce mai mult..ca are un cartof in teava de esapament si nu se poate desfasura cum trebuie. Urcam si parca tragea din greu sa isi miste fundul ala! Am mai mers cu ea dar parca ma surprindea de fiecare daca cand calcam acceleratia..e clar ca mi s-a pus pata pe ea! Mi-a sarit un passat kamikaze in fata, parca parca as fi sarit din ea si as fi lasat sa ii sara airbag-urile. Luam banii pe dauna si sanatate! Vestea buna este ca mi-a ajuns Honda in tara. Alerg sa termin cu actele pentru leasingul ei si in acelasi timp sa vad si prostia asta de masina!
  2. 2 points
    Salut, Florin! Te asigur ca ai facut o alegere buna. Si eu am comparat / calculcat / analizat inainte sa ma decid la acest model si sunt sigur ca e o alegere foarte buna. Dupa 65k km pot sa zic, cu atat mai mult, ca sunt foarte multumit iar confortul este excelent! Pot sa conduc 800-900 km dintr-una fara sa ma simt obosit prea tare! Confortul scaunului, habitaclul, insonorizarea, calitatea sistemului audio si performantele masinii fac diferenta. Pe de alta parte, inca vezi pe sosea multe Santa Fe-uri din prima generatie! :) ..nu mai zic de a doua care cred ca sunt cele mai numeroase in Ro.
  3. 1 point
    Nu este posibil. Atâta timp cât nu ai senzori pe roti, becul nu se va stinge. Am citit același lucru la mai multe modele hyundai. După ce vei pune roti cu senzori și vei parcurge niște km, atunci automat va citi presiunile. Pana atunci, sistemul cauta senzorii.
  4. 1 point
    Hai ca e bine. Nici nu am luat masina cea noua ca deja ma speriati. Revenind la subiectul acestui forum, ce credeti? i30-ul ma loveste din nou. Ghinioanele vin lant. Saptamana trecuta ma intorceam de la Craiova spre Bucuresti. Era o ceata de numai pe drum nu iti venea sa stai si la un moment dat imi iau o piatra in parbriz. Unde a lovit, nu am stiu pana azi dimineata cand am gasit gaura..undeva sub bratul unui stergator. Minunat, dar povestea nu se opreste aici. In timp ce ma grabeam dimineata spre aeroport, iau un sena giratoriu cu viteza si incepe a se auzi prin bord un obiect/surub/etc. plimbandu-se. Luati si ascultati de la secunda 7, cand virez la dreapta mai tare veti auzi "minunea". Cred ca voi da foc acestei masini!
  5. 1 point
    @dvoncu: Acum, iarna da, abia acopar jumatate din cei 600, in octombrie si noiembrie am acoperit 85% cu toata vremea nasoala. Randamentul panourilor scade la 80% in 20 de ani, deci mai pun cateva panouri, o investitie minima si ajung la productia initiala. Pleci de la premise gresite din punctul meu de vedere, cum spunea cineva mai sus, sa te scoata din foame. Iar fericirea este relativa, depinde de ce anume iti propui. Stiu familii fericite ca au ce pune ceva pe masa de pe o zi pe alta si altele ca au facut cadou odraslei fara carnet un BMW ...
  6. 1 point
    Se incuie automat doar daca ai descuiat-o si n-ai deschis nicio usa / capota portbagaj. Cel putin la mine asa este. Altfel, cu cheia inteligenta in buzunar, masina odata descuiata si deschisa nu se incuie automat la departarea de ea. Pe mine ma deranjeaza altceva: odata pornita, masina functioneaza fara cheie inauntru. Tiuie dar motorul merge in continuare.
  7. 1 point
    239x194x21mm nu este acelasi lucru cu 239x197x30mm, fara sa mai vorbim de carbonul activ.
  8. 1 point
    Astazi a sosit filtrul de polen comandat aici : https://it.aliexpress.com/item/32976315183.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.53b75d3d7PIsE8&algo_pvid=72bd810d-ec63-4609-a3f9-14e98e38afa8&algo_expid=72bd810d-ec63-4609-a3f9-14e98e38afa8-16&btsid=bfa637af-81b8-4d83-b694-44228c19856a&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1,searchweb201603_55, este identic cu filtrul de pe masina.
  9. 1 point
    Salutare, Am atasat 62 de logouri pentru posturi romanesti de radio ce pot fi incarcate in HMI-ul LG LAN5020EHTL. Stima sid_xxxxx_logo_radio_RO.zip
  10. 1 point
    Victorieeeee! Dupa o lupta care a durat putin peste 2 ore, camera a primit a doua viata. Noroc cu socrul meu care are rabdare si experienta la chestii electronice fine. Eu as fi renuntat dupa scosul primei placi de circuite, cand as fi dat peste a doua. Dupa ce am scos-o si pe a doua, si ne-am chinuit cu un surub ruginit, am gasit si problema. Era umezeala pe a doua placa, pe partea de jos unde este si oglinda.Dupa o curatare temeinica cu WD40, editia speciala pentru circuite electronice, camera functioneaza iarasi. PS: Sufland in partea exterioara, se simte aerul intrand in interior. Deci service-urile au dreptate. Intra apa cand baietii de la spalatorii dau cu jetul de apa sub presiune. Sper ca am rezolvat problema aplicand cu mare grija un silicon special, in jurul camerei, pe exterior. PS2: Nu am rupt nici o clama!
  11. 1 point
    Seara buna! Nu, nu face reprezentanta asa ceva, dar colaboreaza cu un atelier care face... Problema e ca aia nu se baga decat pe fonta, nu pe bloc motor din aliaj de aluminiu...cica... Asa ca, daca imi gasesc eu ceva...un atelier... ei sunt gata sa-mi refaca motorul dupa aia... Intre timp, uite ce gura aurita a avut colegul @cipelantra. Seful de service a "pus pe hartie" ca sa zic asa, patania mea, cu argumentele ca am facut toate reviziile la ei, numai piese de origine... ca e o masina foarte moderat rulata, etc...(de fapt, realitatea) si ca vor sprijin ca sa ma ajute cumva sa rezolvam masina. Ce sa zic, nu ma asteptam la ei... Pe de alta parte nici nu-mi fac mari iluzii, dar cine mai stie... Cat despre ceva SH din dezmembrari, la prima sesiune, cam praf... O multime de motoare pt i30-ul de inainte de al meu, iar din generatie cu mine, doar Diesel. Da, a fost doar o sesiune de cautari. O sa mai caut. Da' baietii de pe youtobe, cel putin in clipul acesta, zic ca a fost o problema cunoscuta la Elantra 2011-2016. Si nu stiu daca in acelasi clip sau in altul, spun ca a aparut chiar si la motoare GDI. Acum ca e vorba doar de motoare manufacturate la ei, nu mai stiu...Dar, din punctul asta de vedere nu-mi fac nici un fel de griji nici cu Cehii. Pana la urma toti lucreaza dupa proiectul coreean. Asa imi imaginez... Si cand e aceeasi conceptie, ma pot astepta sa repeti aceleasi greseli...pana cand inveti ceva si schimbi seria.
  12. 1 point
    Salutare. Incurajator, ce sa mai zic?! Dupa 18luni de condus masina asta, 25k km si multi multi nervi si timp pierdut in service-uri am decis ca aseara sa imi pun GOPRO-ul pe cap, la propriu, sa dau o tura prin oras, timp in care am facut un feedback cinstit celor de la Hyundai cu privire la aceasta masina. O sa stau ceva timp pana cand reusesc sa il editez, eventual sa gasesc un program simplu care sa ma ajute sa fac asta(daca aveti ideei pls help ) si dupa o sa il urc pe youtube, toate forumurile Hyundai, pe facebook si nu in ultimul rand voi trimite un link catre Hyundai Romania. Consider ca e bine ca Hyundai sa stie parerea mea legata de aceasta masina, sa stie ca voi face tot ce pot sa le stric imaginea. Pana una alta, am pus masina la vanzare, am fost sunat de doua persoane ca vor sa vina sa vada masina! Am luat-o zilele trecute de la Tiriac unde a fost dusa pentru niste reparatii si desi am lasat masina de doua ori cu rugamintea de a verifica coloana aia de directie se pare ca nu s-au ocupat. Acum ca a venit si frigul, a inceput sa scartaie si scartaie de ma scoate din minti.Ma gandesc sa merg la DAB AUTO dar nu stiu daca mai merita sa pierd timpul avand in vedere ca persoana care vine acum sa o vada stie ce probleme am si a zis ca se va ocupa el mai departe. Salutare si.. rabdare!
  13. 1 point
    Modelul cu motor 1.7 High, care vine cu roti pe 17/18 are discurile pe fata mai mari si de aici toate modificarile care-l fac incompatibil cu rotile pe 16...
  14. 1 point
    Este o alta motorizare "eco", de 116 cp, care, pentru a satisface nevoia acelei certificari "eco", folosește anvelope pe janta mai mica, r16, care au amprenta mai verde. Ceva de genul este explicația
  15. 1 point
    Nokian zline am eu pe jantele de vară. Sunt fff mulțumit de ele. Am reușit să spal mașina să vă trimit poze cu jantele și anvelopele de iarna. Eu am încercat cu 215/55 R17.
  16. 1 point
    Puteti sa va aberati cat vreti ca e una sau alta, ca uleiul ala e bun ca ala nu e bun, pana nu deschide capacul de sus de la motor nu o sa stie care e problema cu lantul. Il desfaci si vezi in ce stare e, daca e intins rau, daca intinzatorul e blocat, daca o ajuns la maxim de dinti etc... Apropo, daca faci asta poti muta manual intinzatorul cu maxim un dinte inainte si probabil mai faci vreo 80000km pana sa se largeasca iarasi. Dar la fel de bine poate sa nu fie nici o problema cu distributia si sa iti canalizezi toata atentia spre lant cand de fapt e o alta problema. Doar cu pareri de pe forum bazate pe impresiile tale nu rezolvi problema. Bafta.
  17. 1 point
    A fost schimbata clapeta de admisie (acceleratie?) pe garantie.
  18. 1 point
    Foarte tare descrierile, bravo! Deocamdata astept sa vad ce scoate Kia (adica noul Sorento). Daca nu este pe gustul meu, 99% o sa comand un Santa Fe din Germania, pentru ca Tiri nu aduce in Ro cu 7 locuri. Daca o sa scoata un facelift pana atunci (care sigur va mai repara din bubele tineretii), cu atat mai bine. Ca si idee, stiu de la un om din reprezentanta, ca orice mail care semnaleaza probleme tehnice, cu atat mai mult la un model flagship, este foarte atent tratat de Hyundai Europe.
  19. 1 point
    Moise, tu ti-ai pus cauciucuri neconforme, indiferent de ce te-au indrumat cei din service. Marimile oficiale sunt astea: https://www.wheel-size.com/size/hyundai/tucson/2019/ Roțile de iarnă au diametrul cam cu 20 mm mai mic decât cele de vară (45 vs 55 mm talonul). Viteza este calculata de mașină pe baza valorilor raportate de senzorul ABS (rotații/min ale rotilor). Logic, o roată de diametru mai mic se va invarti mai rapid decât una mai mare, pentru a merge cu aceeasi viteză. Rezultă că viteza raportată va fi puțin mai mare cu roțile de diametru mai mic, adică cele de iarnă. Nu este rocket-science, este natural, n-ai ce reclamație să faci la Huyndai pentru asta, cel mult să te duci la cei de la service care ti le-au recomandat să le dai în cap cu ele. Dacă te deranjează așa rău... După mine, problema nu ar fi asta, ci faptul că având talonul și mai mic decât cele de vară, ești predispus să le faci franjuri în vreo groapă sau bordură mai repede (mai ales iarna, prin zăpadă, zloată, noroi...). Nu mi-as lua niciodată, cel puțin in RO, așa talon îngust. Mai ales pe roată de iarnă.
  20. 1 point
    Salut, Mav! Multumim de completari. Cand am scris review-ul eram focalizat pe aspectele generale insa as vrea sa mai adaug la cele scrise mai sus de amandoi un alt detaliu: HUD (Head Up Display) - Holograma pe parbriz - Mi se pare o dotare foarte buna. Calitatea imaginii este exceptionala iar afisarea direct pe parbriz este foarte utila. Eu am setat-o sa imi arate doar viteza atunci cand nu sunt pe pilot automat iar pe autostrada apare si setarea de viteza. In felul acesta am ajuns sa nu ma mai uit in bord decat foarte, foarte rar. Update sunete trapa panoramica: - Se pare ca acea vaselina pe baza de litiu este foarte buna. Am aproape 35k km de cand am aplicat-o si de atunci a disparut orice sunet desi am mai deschis/inchis trapa uneori.
  21. 1 point
    Buna ziua, Am achizitionat si eu un SantaFe de trei saptamani si impartasesc parerile colegului @BlueOne vizavi de mindset (am avut cateva Volvo de ultima generatie la vremea lor, fiecare cu toate tehnologiile de siguranta activa posibile la acel moment), performanta masinii si respectiv dotari - nu as dori sa repet aceleasi lucruri inca o data. As vrea sa completez cu cateva pareri vizavi de dotari - sunt dotari care pe alte masini consacrate la noi - marci germane - cel putin dubleaza pretul masinii. Si functioneaza ireprosabil! Pana acum am "testat" inclusiv FCA - asistentul la coliziuni frontale care a aparut prompt. Romanii nostri de la Continental au facut un lucru cu care ne putem mandri - vorbesc de tehnologiile de siguranta activa: - pilotul automat adaptiv - aici am o rezerva (poate din nestiinta mea) revenirea la viteza presetata se face foarte lent - aici de obicei ajut eu cu acceleratia. Sper sa se rezolve la urmatoarea revizie / upgrade soft. - evitarea coliziunilor frontale - a semnalizat prompt oridecateori a aparut riscul de ciocnire frontala, cu franare automata. - pastrarea benzii de rulare - nu este agresiv ca asistare - nu prea il simti daca tii mainile pe volan. Daca nu tii mainile pe volan are grija sa te faca sa tii mainile pe volan. - asistenta la punctul mort si respectiv senzorii spate isi fac treaba ireprosabil cand vine vorba de schimbat banda si respectiv de iesit din parcare cu spatele, cu trafic perpendicular - mi s-a intamplat sa franeze automat masina. Interesanta este si tehnologia de avertizare / blocare usi spate la deschiderea lor daca detecteaza trafic - practic nu te lasa sa deschizi portiera spate daca detecteaza trafic din spate. As mentiona si cateva alte tehnologii / functionalitati / implementari care mi s-au parut extraordinar de utile: - functia de Auto Hold este foarte utila in oras la semafor - daca tii apasata frana mai mult de cateva secunde, masina este imobilizata pana cand apesi acceleratia - nu mai este nevoie sa stai cu piciorul pe frana, sa tragi frana de mana sau sa schimbi in N sau P. - cele 2 butoane din portbagaj pentru rabatarea banchetei spate din portbagaj mi se par geniale - ceva simplu si foarte util. - functia de Smart Tailgate care deschide automat portbagajul cand te apropii de masina mi se pare putin "exagerata", daca pot spune asa in sensul ca poate deveni agasanta - oridecateori te "prinde" in spatele ei, masina declanseaza procedura de deschidere automata a haionului - am dezactivat-o. - cele 2 butoane laterale spre sofer de pe scaunul pasagerului fata iarasi mi s-au parut incredibil de utile - nu sunt putine situatiile cand trebuie ajustat scaunul pasagerului din dreapta fara ocupant pe el - eviti sa te intinzi prin toata masina sa ajungi la butoanele de reglaj din dreapta scaunului. - foarte interesant mi s-a parut si glisarea banchetei spate si respectiv rabatarea spatarului pe spate - pentru ocupantii spate este un mare plus - probabil ca face drumul mult mai confortabil pentru copii. Acest fapt este posibil si cu ajutorul barei de sustinere prelata portbagaj care are 2 pozitii de fixare - simplu si foarte util. - un fapt minor insa foarte util pentru mine - cu cheia in buzunar, daca deschizi portbagajul nu descuie si masina - astfel incat dupa ce inchizi portbagajul nu trebuie sa incui si masina. - de Head-up Display nu mai vorbesc - se vede clar, frumos, cu toate informatiile de care ai nevoie in condus - setezi pozitia lui pe geam, ce info sa afiseze - foarte frumos. Nu ai nevoie sa iti iei ochii de la drum practic. O alte chestiune interesanta este afisarea consumului - mi s-a parut incredibil de exact - consumul afisat vs. cel de la pompa era acelasi - dupa 1.000 km mers mixt oras / afara am obtinut 7.3L / 100 km - ceea ce mi se pare un consum foarte bun pentru aceasta masina (gabarit) si cu motor de 440Nm. Probabil ca este indus de cutia cu tendinte de subturare si respectiv modurile de condus - ECO. Eu am condus acesti 1.000 km preponderent in modul SMART. Mi-a placut foarte mult tranzitia lina automata intre modurile ECO, COMFORT si SPORT. Sistemul de sunet - Krell - este incredibil de asemenea - marturisesc ca nu stiam / nu auzisem de Krell - am avut Harman Kardon. Bass-ul si fidelitatea sunetului produc a senzatie de beatitudine la volan chiar si cand asculti radio - DAB-ul poate ca este "de vina". Si cateva chestiuni de imbunatatit / implementat dupa parerea mea: 1. Sistemul de navigatie de la Here, cum era de asteptat, nu este actualizat cu stradute / rute nou aparute. Pacat ca deocamdata nu avem posibilitatea de a face update la harti decat la reprezentanta la revizie - asa mi s-a spus. Pentru mine nu reprezinta o problema dat fiind faptul ca Apple CarPlay functioneaza ireprosabil cu Waze. In America si alte parti ai un portal sa inregistrezi masina si de acolo descarci update-uri soft si navigatie. La noi in Romania nu exista deocamdata. 2. Tethering-ul WiFi cu iPhone pentru informatii trafic in timp real - pentru un motiv anume de la a 2-a conectare nu mai descarca informatiile de trafic in timp real - aici informatiile sunt preluate de la TomTom ca serviciu - nu stiu de ce s-au complicat asa cand aveau la indemana alte tehnologii mai rapide si mai exacte precum Google de exemplu. Un posibil motiv ar putea fi faptul ca aceasta masina este vanduta in proportie covarsitoare in America si foarte putin in Europa. 3. BlueLink - tehnologia Hyundai pentru controlul masinii de la distanta - pornire / oprire, monitorizare. Probabil ca are legatura cu portalul de inregistrare de la punctul 1. 4. Tavita portbagaj originala din material plastic - am comandat-o pe original accesorii - nu se potriveste exact la cm cu portabgajul, fiind putin mai mica si aluneca tot ce pui pe ea - nu are zone antiderapante. A trebuit sa "implic" plasa de fixare din portbagaj care vine cu masina. Deci poate aici ar fi mai potrivita o tavita portbagaj after-market care previne alunecarea lucrurilor prin portbagaj. Per total, pana acum, sunt foarte placut impresionat de aceasta masina - calitate premium la pret decent (35% - 50% fata de una germana premium), cu aceleasi dotari. Iar 5 ani garantie integrala fara limita de kilometri este categoric un aspect de luat in considerare. Voi reveni pe parcurs cu informatii suplimentare. Drumuri bune, mav
  22. 1 point
    https://www.colinauto.ro/Vopsea-Retus-OE?mfp=manufacturers[118] trebuie sa ai codul de culoare al masinii Am folosit si la opel si la vw kit corector, atat sub forma de "oja" cat si spray si au fost de calitate f buna .
  23. 1 point
    Inca o data, nu trebuie decit telecomenzi si adaptare.
  24. 1 point
    Cristi te rog ceva,,nu sunt Cocos, as aprecia daca nu ai folosi formule de adresare de maidan. hai sa fim respectuosi totusi. Am mentionat ca am un coleg si asta e feedback-ul lui, 1, adica o parere, nu am exprimat o parere generala asupra marcii si nu inteleg ce te ataci imediat. Ce am spus ca masinile din ziua de azi sunt o loterie, asta imi asum si sunt de parere ca toate marcile sunt la fel. daca tu consideri ca una e mai buna ca alta, te minti singur toti sunt cu ochii pe profit si nu urmaresc sa iti vanda o masina care sa functioneze fara cusur. problema in cauza e ca omul nostru a cheltuit o caruta de bani si timp, mult timp, pe o masina care nu trebuia sa se strice in halul asta. si colegul meu se plangea de Honda lui la fel. Sunt cazuri si cazuri, problema generala eu cred ca e alta, profesionistii care asigura garantia la noi, nu sunt profesionisti. Am un fost coleg cu VW Golf nou care pierdea ulei, constant, dupa ce i-au schimbat un simering a 3-a oara in 5 luni a curs tot uleiul in mers, l-au luat pe rampa, a durat 3 luni sa afle ca defapt motorul lui avea o greseala de productie (un robot a dat o gaura mai aiurea) si au trebuit sa ii schimbe motorul cu totul. Asta e un alt exemplu de timp pierdut aiurea. si exemple sunt cu sutele, dar asta nu definesc marea majoritate a masinilor din modelul respectiv. Da sunt probleme, da, unele sunt crunte, dar sunt exceptii de productie/exploatare. ca altfel ar veni lumea cu ele inapoi toate. Inca sper ca alegand Honda, Ionut a scapat de ghinion si poate si el sa se bucure de o masina noua, asa cum trebuie. Nu doresc nimanui probleme auto, bine, recunosc, doar unora, cei care taie calea si/sau merg pe contrasens aiurea, alora le urez sa le vada pe sticle pe butuci . Sarbatori fericite si un an nou minunat
  25. 1 point
    Nu stiu daca asta este cauza, dar uleiul Shell nu este prea grozav!
  26. 1 point
    MAF, EGR blocat pe deschis ... fara diagnoza/loguri facem pareristica. Mai sufera de ruperea dintilor la angrenajul clapetei de aer.
  27. 1 point
    Hai sa reînvii acest topic..... De ceva vreme mi se aprinde aleatoriu pentru câteva secunde, uneori pentru cateva minute, check engine. Din curiozitate am conectat un obd2, din acesta de pe. Aliexpress, îl aveam de la un prieten. Hopa, ce sa vezi, cod de eroare P2101 throttle actuator A. Coincidenta sau nu, în câteva zile am ajuns la dealerul hyundai (o aveam programata pentru alta problema de garanție, un actuator care nu schimba poziția clapetelor de aer din bord, sa redirecționeze aerul) și le.am cerut sa facă și o diagnoza, pentru ca mi se aprinde becul galben de check engine. Au verificat, au văzut ce este, au zis ca trebuie sa mai duc mașina într-o alta zi (peste 11 zile mai exact, ca nu erau locuri libere la tribună), ca să mai facă alte teste, că deh, ei sunt Hyundaiul pe pământ, bre (mai degrabă, sunt pământ, pe hyundai)! Am plecat din service doar cu treaba din bord reparata (dar nu prea) , iar pe deviz a fost menționata acea reparație pe garanție, plus efectuat diagnoza electrica. Atât. Nu tu cod de eroare, nu nimic altceva. Eu plec în voiaj, duce nevasta-mea mașina la service pe 11 decembrie. Miercuri parca a fost. I se spune, da doamnă, am identificat problema, dar trebuie sa ne grăbim cu reparația, ca iese mașina din garanție! WTF!? Adevărat, acum pe 15 s.au împlinit 5 ani de la livrare; Mulți înainte sănătoși ii doresc eu mașinii mele. Trebuie doamna sa o reparam repede, ca e gata garanția. Nevasta-mea ii spune, poftim cheia și spălați-va pe cap cu ea. Dar nuu, ca nu avem piesa doamna. Sunați-ne joia viitoare, adică pe 19 decembrie, sa vedem dacă vine piesa, ca am comandat-o pe urgență. Si acum aștept. Niște incompetenți, mor de ciuda pe dinăștia. https://www.obd-codes.com/p2101
  28. 1 point
    Buna ziua , ma bucur sa citesc lucruri interesante despre santa fe , precizez ca la jumătatea lunii decembrie trebuie sa o ridic . Am avut de ales intre santa fe si kodiaq ultimul nu ma convins decât in varianta L&ca si era prea mare diferenta de bani intre ele. Voi revenii cu detalii.
  29. 1 point
    Salut la toti! Revin cu un nou post despre Santa Fe, generatia a IV-a. Imi pare rau ca nu am raspuns mai devreme mesajelor primite insa, intre timp, am facut ceva kilometrii si pot sa va povestesc mai multe acuma. Pana la momentul actual am facut: 52.500 km si o revizie: la ~29.600 km. Voi incerca sa rezum cat mai succint ideile principale. 1. Costuri: a. Asigurari, impozit: - Impozit: 1029 RON (din cate stiu difera in functie de oras insa cu siguranta diferentele nu pot fi mari. Suma mentionata se refera la Brasov). - RCA: 905 RON (la Allianz Tiriac) - CASCO: 1139 EUR (suma asigurata 45779 EUR, km 0, full casco: calamitati, furt total, vandalism, jante, actiunea animalelor, locuri inundate, circulatie in afara locurilor publice, fransiza 0,5%/eveniment). La momentul actual sigur se poate negocia un CASCO mai bun, eu am avut un eveniment in trecut la celalalt Hyundai (schimbat parbriz din cauza drumurilor noastre deosebite) si m-au fortat la fransiza pentru asigurarea curenta. Din Noiembrie am sa schimb cu siguranta asiguratorul si o sa ma orientez tot catre firme mari, cunoscute. Foarte important: nu am apelat la nici un broker, am discutat personal cu firma de asigurari ! (brokerii mi-ai dat niste preturi mult, mult mai mari.. ) b. Revizie A fost o intreaga poveste insa pe scurt am ajuns sa fac revizia in Tg. Mures la Mondo Trade. Cost: 1000 RON (cu piesele originale din service, manopera, etc). Am renuntat la serviciile Tiriac Auto. Cel mai probabil erau mai scumpi insa daca pe vanzari au fost ok, ulterior pe partea de mecanica/service abordarea a lasat de dorit. In schimb am gasit niste oameni exceptionali la Tg. Mures, binevoitori si cumsecade, care au reusit sa identifice si sa rezolve o mica problema aparuta pe parcurs iar in acest fel am decis sa renunt la Tiriac si sa fac reviziile la ei (sau la oricare alt dealer din tara). Voi detalia la punctul urmator despre ce este vorba (ma refer la problema aparuta). Inca nu am schimbat placutele de frana pe fata insa se apropie momentul cu siguranta (planific sa aibe loc oricum la revizia de 60k, nu conduc masina agresiv insa nici nu dorm pe sosea, merg decent cu tendinte de sportivitate) iar ca sa nu risc sa raman pe undeva (in special in afara tarii) am decis sa le cumpar anticipat si sa le am la mine. Pentru ca am avut drum prin Buzau - dealer ROL CAR (oameni deosebiti, am avut niste discutii foarte placute si utile - recomand!) - le-am luat de acolo, placute frana OEM: 450 RON. 2. Aspecte tehnice, detalii observate a. Rezonanta Pe la 7000-8000 km a inceput sa apara o rezonanta undeva sub motor/caroserie la turatia de 1250 rpm. Era un zornait care mai mult se auzea in habitaclu decat in afara masinii. La inceput mai putin, ulterior mai evident. Era din ce in ce mai deranjant iar pe la 12.000 km (nereusind rezolvarea cu cei de la Tiriac, mi-au dat verdictul ca e zgomot normal in functionare ) am ajuns la Tg. Mures unde cei de acolo au avut deschiderea sa investigheze acest caz in premiera (probabil sunt printre primii din tara care am sesizat aceasta problema) deoarece nu mai fusesera consemnate cazuri rezolvate in sistem. Chestiunea a fost solutionata destul de rapid, simplu si definitiv. Se pare ca este o deficienta de design si cel mai probabil o sa fie remediata din fabrica la face lift-ul urmator. E o chestiune minora care cred ca va aparea la majoritatea masinilor insa se poate rezolva foarte usor iar rezonanta este eliminata complet si definitiv. Daca aveti aceasta problema si nu ati reusit rezolvarea ei ma puteti contacta pentru detalii. b. Sunete trapa plafon panoramic Era oarecum de asteptat. Este o problema uzuala a trapelor din plafonul panoramic. La inceput am fost destul de reticent la aceasta optiune pe care nu as fi ales-o daca s-ar fi putut. Ulterior, recunosc, este placut si util sa ai asa ceva dar nu necesar! Trapa nu o deschid mai niciodata insa parasolarul il deschid mereu seara (mai putin iarna cand e frig tare) si cand nu e soare puternic afara (vara)..este o senzatie super pentru sofer iar pentru cei din spate este senzational! Problema aparuta: pe la 5000-6000 km a inceput sa scartaie in toate felurile atunci cand treceam peste denivelari sau pe anumite drumuri mai rele. M-a inebunit la cap pana m-am dus la service si au uns intreg sistemul de actionare + garnitura/izolatia trapei. Nu a mai sunat o perioada..pana pe la 14-15.000 km dupa care iarasi a inceput. Este destul de enervant sa iti tot sune deasupra capului (uneori chiar si cu parasolarul inchis tot se auzea). Am studiat chestiunea pe internet si am vazut ca mai toata lumea se plange de asta (BMW, Audi, VW, Jaguar...etc) asa ca am incercat tot felul de solutii (glicerina, Nigrin) insa toate de scurta durata. Spalam masina de doua ori si sunetele erau la loc. Nu sistemul de actionare e problema ci exclusiv marginea de etansare din guma a trapei care se sprijina pe o portiune de plastic din decupajul caroseriei. Ulterior am descoperit in Auchan o vaselina pe baza de litiu, no name, de care nimeni nu zicea nimic asa ca am zis sa incerc..si asta a fost rezolvarea. Am deja peste 10.000 km fara nici un sunet, nici macar unul! ....dupa o multime de spalari cu jet direct pe trapa/garnitura! c. Zgarieturi, lovituri: Cred ca pe acestea nu ar trebui sa le mai mentionez. La noi nivelul de educatie si comportament in trafic este lacunar, lumea parcheaza superficial fara sa tina cont de ceilalti. Desi m-au lovit cu usile altii in parcare la hypermarket-uri, parca nu se vede nici o zgarietura. Am observat ca lacul masinii este destul de rezistent si gros. E drept ca culoarea masinii e gri si avantajeaza probabil asta insa nici de aproape nu se observa. Se simte ca e o tabla mai sanatoasa cu o vopsire si acoperire cu lac mai buna. In mod evident si de asteptat, ornamentul cromat din fata cat si farurile au mici lovituri si zgarieturi de la pietricele. Inevitabil pe drumurile noastre. 3. Impresii, consum Alte defectiuni sau probleme fata de cele mentionate mai sus nu au fost. Masina merge impecabil. Desi am condus in trecut doar masini europene (nu mi-a fost usor sa imi schimb mindset-ul), acesta este cel de-al doilea Hyundai pe care il conduc si de care sunt foarte multumit. Performantele masinii sunt foarte bune. Dinamica data de motor, cutie si reglajul suspensiilor este una foarte buna. Nu se simte deloc senzatia "de balena". Masina sta pe sosea foarte bine (ca un tanc cum ar zice unii) iar sportivitatea ei este chiar surprinzatoare. Desi are un gabarit si o greutate destul de mare (2t) masina reactioneaza comparabil cu una din clasa medie care are un raport similar (din testele facute de altii rezulta o acceleratie de 9,4s de la 0 la 100km/h). Cutia in 8 trepte schimba fin si insesizabil aproape tot timpul (aproape ca una cu dublu ambreiaj). Pentru cine e curios si are sens: la 130 km/h constant - viteza a 8-a, turatie 2000 rpm. Modul SPORT: pe autostrada acest mod nu isi prea are sensul (tractiunea constanta de 10-20% pe puntea din spate e inutila) insa pe nationalele noastre este genial! Depasirile se fac remarcabil iar stabilitatea in curbe e fantastica. Datorita tractiunii variabile pe puntea din spate, la peste 100 km/h (si evident la viteze mai mic la fel) accelerarea masinii este uimitoare...efectiv te arunca dintr-odata iar depasirile sunt extrem de usor de facut. Modul COMFORT: este unul bine proportionat intre toate, turatie mentinuta optim (cu tendinte de subturare insa mai tot timpul in plaja de lucru a turbinei), tinuta de drum optima, reglaj volan placut, pana la 45 km/h lucreaza in mod variabil puntea spate dupa care trage doar puntea fata. In cazul in care apare o necesitate, sistemul HTRAC detecteaza foarte repede (am vazut niste prezentari si se pare ca este un sistem de tractiune foarte performant) situatia si compenseaza transmitand (de obicei un 10%) catre puntea spate. Farurile: sunt un pic reglate sus (am fost la verificat de doua ori insa acesta este reglajul standard din fabrica) si de multe ori ceilalti imi dau flash-uri. Imi dau seama ca nu e foarte placut insa din masina vizibilitatea este exceptionala! Sistemul LED confera o lumina mai placuta decat XENON-ul iar sistemul adaptativ, cel care baleiaza farurile, este un foarte bun si il sesizezi din prima cum lucreaza atunci cand misti volanul in mers. Datorita acestui fapt folosesc mai putin faza lunga pentru ca nu prea e nevoie, raza de lucru a luminilor de intalnire este suficient de mare si intensitatea pe masura desi sistemul automat de schimbare a fazei lungi este bine setat si reactioneaza corespunzator. Insonorizarea masinii este una foarte buna. Se vede ca au lucrat si la acest aspect destul de mult. Am vazut in prezentari ca exista antifonare inclusiv in aripi, deasupra rotilor, geamuri cu laminare dubla. Materialele din interior foarte ok, placute la atingere, iti dau sentimentul de premium. Navigatia masinii este identica cu cea de la alte modele Hyundai, cu algoritmi de calcul foarte buni. In plus se conecteaza la internet prin wi-fi (hot spot de pe tel) si isi ia datele de trafic in baza carora recalculeaza si propune o ruta optima (exact ca la Waze). Stie accidente, drumuri in lucru/inchise din oras, din afara orasului..tot...inclusiv in Romania! (probabil ia datele dintr-un serviciu gen Waze-Google Maps). Scaunul soferului este foarte confortabil. Din cate am inteles are doua straturi/zone cu spuma diferita ca densitate. In plus, reglaje multiple (10 directii + o mica parte/prelungire care se ridica la baza scaunului pentru a sprijinii mai bine picioarele..la BMW am mai vazut asta). Datorita confortului din scaune (ventilatia si incalzirea bine reglate) si gabaritului masinii (stabilitate, vibratii reduse, insonorizare) calatoriile lungi sunt mult mai placute si putin obositoare. Consum mediu: 7,3 l/100km - NU am condus masina in modul ECO si nici SMART! Am folosit 85-90% modul COMFORT si 10-15% modul SPORT. - conditii de trafic si evaluare: aprox. 40.000 km, autostrada: 40-50%, oras: ~15%, nationale: ~35%, sfarsitul iernii - primavara - vara (aer conditionat tot timpul incepand de la sfarsitul primaverii si pana la venirea frigului din toamna), anvelope iarna + vara. - valoare citita pe bord (verificat cu calculul la pompa - identic, uneori diferenta de maxim 0,1%): foarte bun calculul facut de computerul de bord. O sa mai revin cu informatii pe parcurs. Astept alte relatari sau pareri de la alti posesori de Santa Fe si nu numai.
  30. 1 point
    Salutare tuturor! De cand am cumparat masina,un SF din 2004 4wd,At,se auzea un huruit in spate care a devenit tot mai deranjant.Am suspectat rulmentii de la roti.Buni.Invartind de cardan se auzea grupul cum huruie.Am dat jos uleiul.Pus altul,huruia la fel.4 mecanici au raspuns sec-diferentialul!Am cautat pe net si am vazut ca sunt 2 tipuri de dif pe santa fe.Grup simplu si grup cu electrocupla.Al meu e cu electrocupla(idem Tucson sau sportage).Ei,vinovat de galagie era un rulment de la electrocupla(seria 6008).Schimbat ulei,simering,rulment.Nu se mai aude gram de zgomot de la grup!!!Costuri-rulment Skf-28 lei,simering 15 lei(universal),ulei 22 lei/l.Un diferential se vonde second la peste 1000 lei.Manopera in regim propriu.Poate ajuta pe careva!Exista si tutorial pe youtube,care a fost de folos!
  31. 1 point
    Cred ca la moldoveni vei face treaba mai buna decat oriunde in ro. :(
  32. 1 point
    Pentru inceput conform masuratorilor de la Dyno test valorile de fabrica de pe masina la 117000 km sunt : 132 CP ( -6 CP care se pierd din transmisie = 126 CP la roata ) si cuplu 300.4 NM. Dupa STAGE 1 valorile sunt urmatorele la Dyno test : 160 CP si 346 NM. Mentionez ca valorile au crescut progresiv fiindca procesorul din ECU invata progresiv noul soft ( aprox 50-100 km ). Urmeaza sambata o noua vizita la Dyno test pentru o noua evaluare si un STAGE 1+ ce inseamna : 170 CP si 370-380 NM. Mentionez ca aceste valori sunt suportate foarte bine de catre componentele motorului. Peste aceste valori , conform unei hartii , esti pe propria raspundere pentru ce se va intampla rau cu masina. Pana aici raspund ei. Adica aceste softuri sunt atent facute si riguros verificate in functie de valorile stock de fabrica. Primele impresii : cuplu marit in primul rand de jos ( 2000 rpm -4000 rpm ) trage foarte bine si linear fara ezitari. Cutia automata schimba mai optim , fara acel lag si mai rapid. Nu am testat viteza maxima insa am inteles ca s-a marit usor . Voi testa. Revin dupa ziua de sambata cu noul STAGE 1+.
  33. 1 point
    Nu le mai suflati, pentru ca le detetiorati hartia. Mai bine le schimbati mai des.
  34. 1 point
    Ceilalti sunt anii de fabricatie, update-uri dupa anii de fabricatie.
  35. 1 point
    Am gasit ceva interesant la Radio si intrari pentru unii poate fi interesanta

Announcements

×
×
  • Create New...