Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/20/20 in all areas

  1. 2 points
    Revizie 180,000 km. La Proleasing motors Ploiesti. Din experientele anterioare, am hotarat sa merg cu produsele mele. Am gasit uleiul pe Emag (Shell Helix Ultra ECT AH, 5W30) si toate filtrele la Bardi Auto. In total cam 450 lei plus manopera lor 300 lei. Ei imi cereau 1260 lei cu toate discounturile daca ma duceam cu mainile in buzunare. Asa am facut revizia cu cca 750 lei. Si cu carnatareala la igienizarea gratuita a instalatiei de climatizare daca faci revizia la ei pana pe 30 Sept. Nu voiau sa o faca pt. ca am adus eu consumabilele. Dar scria pe site clar, daca faci revizia la ei, e oferta, gratis. Ceea ce am facut. Neprecizand conditionalitate verbala in scris pe site, ... au facut-o.
  2. 2 points
    Ca masina strict de oraș înțeleg ca ar avea sens. Problema la mine e și subiectiva, pentru mine nicio mașina de oraș nu prea are sens. În oraș am alternative mai bune și nu merg cu mașina. Când merg, e mai relevant cum se comporta într-un viraj decât cum urci bordurile cu ea.
  3. 1 point
    Chevy si eu am facut resoftare tot la aceiasi baieti ca voi, dar mare diferenta nu este, singurul lucru de care pot spune ca sunt multumit este consumul care a scazut, adica un drum pe care inainte il faceam cu 5.2-5.3 acum il fac cu 4.8-4.9, in seara in care am facut resoftare la intoarce am resetat CB de la iesirea din afumati iar in slobozia am ajuns cu 4.8, fiind seara am putut merge cam tot drumul cu 120 km/h, mai putin urziceniul media vitezei fiind de 92 km/h, timp de o luna si jumatate nu am mai resetat CB si am 7.0 dupa ce m-am fatait prin oras pe la peste si un drum de bucuresti cu taficul aferent bucurestului, etc. cred ca inainte aveam 9 cel putin vflorin cand vin in bacau putem sa ne intalnim pentru comparatie .
  4. 1 point
    2.8 ore cred si pe undeva pe la 22 E. Stiu ca strict manopera parca a facut 306 sau 308 lei cu TVA. Norma de revizie 2.8 ore
  5. 1 point
    Zona de razboi (Siria), potential conflict cu Grecia si UE, Covid, suspendarea drepturilor fundamentale, atentate teroriste impotriva strainilor ... mai spun?
  6. 1 point
    Si inca ceva, apropos de relationarea cu autoritatile si publicul larg (vecinii si concetatenii nostri): 1. Autoritati - aflat ca socrii sunt pozitivi, mers acasa unde ne-am baricadat si am sunat la autoritati... vreo 5 ore si ne-au raspus. - a doua zi, venit noaptea, sa nu vada vecinii costumele de "ursi polari" (exprimarea domnului de pe ambulanta), testat, primit a treia zi rezultate pozitive; - urmatoarea zi, s-au gasit 4 locuri laolalta si pentru noi, drept pentru care am plecat spre internare, cu gunoiul personal dupa noi, pe care l-am predat "pe ascuns" la ghena spitalului, deoarece nu gasisem pe nimeni sa vina sa il ridice "regulamentar"; - stat 10 zile in spital sub monitorizare, toata stima pentru infirmiere, asistente si medici. Efectiv, toata stima (am primit inclusiv banane si ciocolata pentru fete de la o doamna infirmiera, pe care nu le-am putut plati, banii nostri intrand la categoria "posibil virusati"); - externati, in timp ce spitalul facea stocuri de paturi si echipamente noi, pentru viitorii "clienti"; - autoizolati in casa 4 zile, din nou - noi si gunoiul (deja eram prieteni buni). 2. Vecini - anuntat colocatarii blocului ca suntem cum suntem si asigurat pe toata lumea ca nu am stranutat pe clante si butoane la lift. Reactiile au variat de la "asa le trebuie" pana la "ce cauta covizii astia sa ne imbolnaveasca". 3. Publicul larg - cand am ajuns la spital, noi 4 circulam regulamentar cu mastile pe figuri si bagajele aferente pe strada, pe langa masini, trotuarul fiind ocupat de o serie de trecatori care se plimbau pe unde aveau treaba, pe langa spital covid, fara nicio masca whatsoever. Cam asta a fost, pe scurt (de fapt, nu chiar asa de scurt). Culmea e ca noi chiar ne-am ascuns toata perioada asta si l-am luat de la soacra. Ea, la randul sau, il luase de la serviciu, unde avusese caz, iar directoarea le-a spus ca nu inchide sandramaua, intrucat colega avea bronsita, nu covidel. Si in 10 zile, s-au imbolnavit o treime...
  7. 1 point
  8. 1 point
    15000 cu TVA prin programul rabla este varianta cu cutie automată, mild hibrid, led line. Mai scumpa cu 1800 fata de modelul anterior. Am întrebat eu acum 2 săptămâni.
  9. 1 point
    Am folosit suportii originali.
  10. 1 point
    Mda, Vw chiar e concurent cu Honda si Hyundai. Puna pariu ca si cele 2 rezista la fel, testam oricand pe masina de showroon sau pe ale lui Dvoncu, eu nu imi malttratez masina. Pe a altuia insa da, cu placere, ca si nenea ala din clip :P
  11. 1 point
    Salut, Daca imi permiteti o parere personala - posesor de 9 luni de SantaFe: Semnalizatoarele sunt in bara intr-adevar, insa ca si distanta fata de sol sunt cam la fel ca la un sedan obisnuit - ceea ce nu inseamna totusi ca nu erau mai potrivite undeva langa faruri / luminile de zi - erau mai observabile cu siguranta. Asta cu trapa panoramica, pot sa va spun ca oricum se aud zgomote pe drumuri neasfaltate - trapa cu buza de plastic sta pe niste suporti tot de plastic - invariabil se aud zgomote - am incercat in fel si chip sa le amortizez, nu am reusit si m-am impacat cu ideea - sper ca bucuria de a folosi trapa mai la toamna sa compenseze zgomotele. Si eu am luat SantaFe-ul cu 5 ani garantie. Vizavi de pret: calitatea materialelor mi se pare pe masura pretului - sunt materiale medii catre inalta calitate. deci pana aici cred ca e cinstit. Ce este in plus insa, sunt dotarile - o masina SUV cu dotarile similare (daca le gasesti pe toate la un model) costa minim 70k EUR fara TVA. De exemplu un Volvo XC60 cu dotarile similare ajunge la 82K EUR plus TVA - dublu. Iar din experienta va spun ca Volvo actualmente nu e peste SantaFe la fiabilitate - ci doar putin peste cu calitatea materialelor din interior. Sa nu mai vorbesc de garantia de 5 ani - masinile similare (fara KIA) ofera 2 ani garantie - extra-garantia de 3 ani optionala este de la asiguratori 3rd party. Deci per total, eu consider ca noul SantaFe are un pret cinstit fata de ce ofera si competitie. De acord ca un asemenea pret nu este obisnuit poate pentru un posesor de Hyundai de cativa ani. Insa, datorita garantiei de 5 ani, un SantaFe de 2 ani poate deveni o posibilitate pentru un posesor de Hyundai care cauta un upgrade - ar avea inca 3 ani fara limita de km sa se bucure de el. Mai mult decat o masina europeana noua.
  12. 1 point
    Daca tot vroiai ceva galben pt ceata, nu era mai bun un bec de culoarea asta decat o folie? Inteleg si caracterul estetic si nu il contrazic, dar la capitolul functionalitate un bec ar fi stat mult mai bine decat o folie.
  13. 1 point
    Daca "nu totul e precum pare si nu totul pare precum e ", anul trecut gandeam ca tine, dar dupa o discutie cu cineva din domeniu, mi-am schimbat parerea pentru ca portiera se sprijina in 3 puncte nu numai in balamale, ca acestea rezista la zeci de kg forta iar in caz de accident mai degraba se stramba stalpul decat sa se deplaseze balamalele. In legatura cu " forta suplimentara pentru inchidere ", pot sa spun ca acum portiera se inchinde mai usor ca inainte, chiar si cu un mic impuls dat cu un deget, si ca deja mi-am atentionat sotia sa nu mai tranteasca portiera ca inainte. Am folosit pentru insonorizare 36 kg de material bituminos, iar cineva ar putea spune ca a crescut consumul, dar nu e asa, acesta este acelasi, adica de 6,4 l/100km la 15oookm parcursi. Consider ca este mai util sa insonorizezi portierele decat sa schimbi difuzoarele in cazul Elantrei care are un sistem audio decent. Deasemenea, prin insonorizarea aripilor anterioare se obtine cea mai mare reducere a zgomotului de rulare. Asa s-a intamplat in cazul meu si asta nu este teorie ci practica, dar fiecare face cum crede.
  14. 1 point
    Nu este greșeală. Sunt pățit. Atunci am aflat că de la căldură (iulie) și rezervorul jumatate s-a deformat filetul. De la scoaterea pompei vechi și până la montarea celei noi a durat cam o ora. Atât e manopera. Peste câteva zile am incercat sa fac plinul și a fost imposibil, la 60 litri încă cerea. Restul era pe jos. Service, discuții... atunci a aflat și mecanicul de procedura respectiva ... scoți și pui imediat. Cu stimă.
  15. 1 point
    Pentru garanții se cere aprobare de la Hyundai. Se aprobă schimbarea pieselor cu defect și care fac obiectul garanției. Se trimit piesele. Se plătește atelierului manopera de către Hyundai.
  16. 1 point
    Salut. Eu as incerca, inainte de schimbare, si o încărcare. Pe un redresor serios. Primele 2 ore la 10 % din capacitate, iar urmatoarele 10 ore la 5 %. Daca tot nu ține curent, atunci schimb-o. Bateriile de prima echipare trebuie sa țină mai mult de 3 ani. Sunt variantele de top ale fabricantilor. Toti producatorii au variante, functie de calitate. Low, mid-entry si top. Ex.: Bosch: S3, S4, S5. Varta: Black (o mizerie), Blue si Silver. S.a.m.d. Dar si pretul creste, normal, functie de calitate.
  17. 1 point
    Se curata cu apa cu sapun diluat si cu perie de sticle, se usuca cu prosoape de hartie si cu aer comprimat si apoi se greseaza cu vaselina dielectrica ghidurile si cu Krytox chederele. Ideal inainte de curatarea sinelor, se demonteaza foaia de sticla si se scot culisele, care se curata, se verifica de uzura si se greseaza tot cu vaselina dielectrica.
  18. 1 point
    Exact asa, nimic altceva. Doar spirt si lavete am folosit inainte de aplicarea primului strat de lac. Nu am refolosit lavetele, adica dupa folosire am si aruncat-o, ca sa nu mut grasimea/mizeria dintr-o zona a farului in alta, eventual pe celalalt far. Merge foarte bine si cu lavete de bucatarie (poza cu materiale, dreapta sus, sub banda de mascare), din acelea de celuloza care absorb apa, nu trebuie neaparat sa fie de bumbac dar nu trebuie sa zgarie. Macar prima sa fie mai de calitate, ca sa ia "grosul", dar oricum nu va opintiti in ea ca nu e cazul - la vreo 10 litri de apa / far + smirgheluit, nu prea mai aveti ce inlatura decat grasimea/transpiratia proprie sau praful depus la final. Atentie sa curatati si spatele farului, acolo unde vin bornele, fiindca presiunea lacului va "ridica" din praful de pe margini si sunt sanse sa ajunge pe geam. Oricum trebuie dat si pe "buza" farului, dar recunosc ca nu am insistat acolo in mod special. Cum ziceam in tutorial, ideal este ca in loc de spirt sa se foloseasca alcool izopropilic, curata mai bine si se evapora mai repede. Insa eu nu am ajuns sa il mai cumpar pe-asta, am folosit spirtul din dotare. Am curatat de vreo 2-3 ori cu spirt si lavete, am asteptat sa se evapore si apoi am dat primul strat de lac. Pentru a fi cat mai fluid, ziceam ca lacul sa fie pus intr-o apa fierbinte (preferabil fiarta) pret de 10-15 min si tinut acolo dupa aplicari, cu mentiunea de a nu uita sa fie sters de apa cand este scos si gata de un nou strat. Nu tineti insa tubul de lac in apa care fierbe, exista riscul de explozie - puneti tubul in apa dupa ce a dat in clocot. Unii mai recomandau ca sa fie lasat cu butonul de aplicare in jos ca sa nu se usuce lacul in buton, insa nu am intampinat problema asta. Oricum, pentru ca aveam tubul in apa, nu puteam pune butonul invers, ar fi insemnat sa bag apa in buton si mai departe pe far. Agitat puternic si incalzit suficient au fost indeajuns pentru mine. Am asteptat cat scrie pe ambalaj intre aplicari, adica vreo 20 min. Daca este nevoie, reincalziti apa intre aplicari, ca lacul sa fie tinut cat mai fluid. Practic da, lacul este elementul minune, insa nu va fi chiar transparent dupa prima aplicare - asta este doar pentru asigurarea suportului pentru urmatoarele, si de-asta tineam sa mentionez in mod explicit ca ultima procedura de slefuire trebuie sa fie orizontala, ca lacul sa aibe de ce sa se "agate" si sa nu curga. Se va cunoaste insa diferenta si nu trebuie sa fie dat in strat gros, doar cateva treceri orizontale (max 5) cu el peste far si gata, puteti rasufla
  19. 1 point
    @marius.zadara, am o curiozitate! Dupa ce ai "decontaminat" farul cu spirt si lavete, inainte de aplicarea lacului (pozele 3 si 4), farurile erau, deci, matuite si ai aplicat apoi lacul fara a mai da cu altceva pe ele. Adica, lacul le-a facut sa devina transparente? Te intreb fiindca toate kiturile pt. polisat pe care le-am avut in vizor contineau (si am folosit si eu) o pasta de polisare cu care se freaca farurile inainte de aplicarea lacului; pasta este elementul care netezeste asperitatile si face farul sa luceasca (ca cat freci mai mult cu atat luceste mai mult), lacul fiind elementul care "sigileaza". In actiunea ta, acea pasta lipseste si, de vreme ce farurile tale arata bestial, se pare ca e inutila.
  20. 0 points
    Dimineata. Orele 7:30 trecute fix. Incadrat regulamentar pe banda stanga, asteptand verdele sa isi faca aparitia. Cu coada ochiului vad una bucata duduie, casti in urechi normal, singura smechera care s-a incumetat sa inceapta traversarea strazii pe care urma sa intru, desi alte 20 persoane asteaptau si ele acelasi moment eliberator. Numa' ea, pe trecere, agale, verificand parca ceva pe telefonul mult mai smart decat ea cu siguranta. Se face verde. La mine. Uraaa, plec regulamentar si ... un claxon mic, asa, de avertisment, sa bage carbuni ca atlfel vom incerca sa ocupam acelasi loc in acelasi moment, lucru pe care fizicienii inca nu-l cred posibil. Ea pare ca avea alta parere, caci nu a reactionat. Am zis, ok, next level, curatandu-mi claxonul. La fel si masina din dreapta mea, care, desigur, si ea era pe cale sa ii demonstreze ca din nou se inseala in privinta fizicii. Nu s-a singhisit deloc, hai sa zic ca a accelerat oleaca dar nu cat sa rupa aderenta, in continuare agale ... E adevarat ca nu prea avea de ce sa se grabeasca, spitalul era fix peste drum ... Chiar unul de urgente, practic trecerea de pietoni mai ca da in UPU. Ziceti voi ... Asa ceva ...

Announcements

×
×
  • Create New...