Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/27/21 in all areas

  1. 1 point
    Detalierea procedurii de inlocuire antigel, asa cum am realizat-o recent: Antigel.pdf Procedura a fost efectuata pe un Accent, CRDi, 2007, insa tehnica este aceeasi, indiferent de masina. Pentru orice neclaritati va stau la dispozitie. Sper sa va fie de ajutor.
  2. 1 point
    Deci trebuie sa fie antigel pe baza de etilen-glicol si sa fie compatibil cu piesele de motor din aluminiu.
  3. 1 point
    Parerea mea este ca ti l-au facut prea "tare" ... Ideea este asa: antigelul este compus din apa (distilata) si o solutie concentrata care asigura ungerea si previne inghetul apei pe timp geros. Insa nu aceasta solutie concentrata este cea care previne supraincalzirea, ci apa in sine. Pentru a cobora punctul de inghet, evident se foloseste mai multa solutie si mai putina apa, dar ce te faci cand vine vara? Vei ramane numai cu solutie in instalatie si motorul se va supraincalzi. Nu stiu de ce au ales varianta asta de -50 grade, dar nu cred ca e cazul, un -30-32 se obtine dintr-o combinatie de 60% solutie concentrata si 40% apa distilata. E deajuns atata, mai ales ca este si recomandarea producatorului.
  4. 1 point
    De curand am inlocuit antigelul.Referitor la necesitatea acestei operatiuni nenea mecanicul zicea ca in timp cel original isi pierde din calitati.Am cumparat de la Carrefour antigel pe baza de etilen-glicol, concentrat, dar .... "ieftineala", romanesc de culoare albastra, pe eticheta scria cum ca s-ar combina 1:1 cu apa distilata, dar practic a iesit 2:1, astfel ca densimetrul mecanicului(lasati intrebarile daca era verificat metronomic) arata punctul de inghet la -37 grade.Costul a 3 litri antigel + 3 litri apa distilata = 24 RON. Procedura de schimbare mi sa parut simpla, dar daca nu mai schimbasem nu stiam: Cu motorul rece(recomandat, dar la mine nenea mecanicu nu avea timp prea mult )se desface capacul de la vasul de expansiune(e vasul cu nivelele de minim si maxim, in care se completeaza antigelul), apoi SE PUNE BUTONUL DIN BORD PE INCALZIRE MAXIMA(ca sa iasa antigelul si din calorifer),se desface si capacul de deasupra radiatorului(cel cu atentionarea sa nu se desfaca daca motorul e cald) si in final se desface robinetul din partea de jos a radiatorulu(deci de sub masina) si incepe sa curga vechiul antigel ... puneti totusi un lighean sau altceva sub masina nu ? La mine au iesit 4 litri desi in manual scrie ca ar trebui 5,4 litri. Ptr. reumplerea sistemului se procedeaza astfel: se inchide robinetul de sub masina si se toarna , incet cate putin, noul antigel pe la capacul de deasupra radiatorului( cel care scrie in engleza/coreana sa nu se deschida cand motor cald).Verificati nivelul de antigel la vasul de expansiune(adica sa treaca de minim chiar sa ajunga la maxim initial).Ok, la mine nenea mecanicul a crezut initial ca sistemul se umple pe la vasul de expansiune, wrong choose, de aceea banuiesc ca am ceva aer pe instalatie. Se pun la loc capacele si se porneste motorul, sa se autoaeriseasca instalatia de racire.IMPORTANT: in zilele imediat urmatoare dupa inlocuirea antigelului stati cu ochii ca pe butelie pe nivelul de antigel, si completati ulterior(indicat ar fi, cu acelasi tip de antigel) La final am platit manopera 30 RON

Announcements

×
×
  • Create New...