Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/11/20 in all areas

  1. 1 point
    salut Am gasit pe grupul de Facebook al colegilor din Italia up-date pentru unitatile Mobis Gen 5 din modelul 2019, cu Android ca Os. Aveti mai jos linkurile catre cele doua arhive si pasii de urmat: Up-date software - https://mega.nz/file/42pCmajL Up-date harti - https://mega.nz/file/tqgWySjD Pasii sunt astfel si implica un card SD de minim 32 GB, clasa 10. NU folositi cardul original al navigatiei. - descarcati cele doua arhive pe laptop/computer; - copiati pe cardul - direct in root - fisierele rezultte din arhiva up-date software; - porniti masina; - introduceti cardul in unitatea multimedia; - va intreaba daca vreti sa faceti up-date; daca vreti alegeti Yes; - va dura aproximativ 15 minute timp in care NU opriti masina si NU scoateti cardul si isi va da cateva restarturi; - repetati procedura pentru fisierele extrase din arhiva de up-date harti, doar ca acum lasati cardul in unitate; ATENTIE - hartile din 2018 sau 2019 NU mai functioneaza pe acest up-date, am testat; Nu va garantez reusita, nu va garantez ca merge la toti, daca incercati o faceti pe raspunderea voastra. La mine a mers. Singurul lucru nou observat (pe fuga) este ca apare avertizare ca BlueLink este inchis. In rest nu am avut timp sa verific nimic. Functioneaza in continuarea intrarea in engeneering mode cu 5 taps in stanga si 1 in drapta la system info, doar ca acum parola este 29000. Spor.
  2. 1 point
    Eu vorbesc din cunostinta de cauza, cu masina electrica de 2 ani cu fataiala in oras si pe langa. De la Bucuresti la Timisoara incarci la Sibiu, 1 ora cat faci o pauza si mananci ceva, bei o cafea - Sibiul este la 270 km fata de Bucuresti si de Timisoara - la jumatatea drumului. Deci o Kona electrica te tine. Cand spui o ora in plus, sa inteleg ca nu te opresti deloc de la Bucuresti la Timisoara mergand cu masina - 7 ore? Si daca faci 7 ore, mai conteaza 1 ora daca te-ai opri o data? Si tocmai de aceea de la Bucuresti la Timisoara iei avionul. De la Bucuresti la Antalya as lua avionul ca e mai rapid si mai ieftin - cheltuielile scutite din consum si consumabile cu masina sunt sigur ca iti asigura un drum poate chiar la clasa Business cu avionul pana in Antalya - fa niste calcule. In Antalya poate mergi o data pe an, in oras te fatai in fiecare zi - nu cred ca e corect sa facem dintr-o exceptie o data pe an o regula. Insa fiecare cu socotelile lui si cu parerile lui - eu v-am impartasit din experienta mea poate foloseste cuiva.
  3. 1 point
    1- Daca camera dis spate este pentru mersul inapoi, e ok, se alimenteaza de la becul de recul; eu credeam ca este o camera care filmeaza si inregistreaza permanent si in spate. Parerea mea este ca daca aceasta camera se va folosi pt parcare , montarea pe geam la interior, poate induce in eroare pe cel care parcheaza. 2- Nici cositorirea nu este recomandata (daca contactul se incalzeste - mai ales la prize, unde pot fi consumatori destul de mari - si se poate dezlipi! ) Am mai spus, conexiunea se face in tabloul de sigurante al masinii folsind adaptorul ala cu fir rosu din poza! Adica: se scoate o siguranta convenabila(cu + permanent, contact sau accesorii) se infige adaptorul respectiv si apoi in el siguranta pe care ai scos-o plus siguranta ta, prin care va alimenta camera, prin cablul rosu. Camera se va conecta la firul rosu. Adaptorul permite de fapt conectarea la un + din tabloul de sigurante, si este suport pentru 2 sigurante. Pff...sper sa fi fost suf de explicit.. Nu am sigurante la indemana - sunt in masina - dar daca este nevoie o sa iti fac o poza cu ele montate. Pana una alta iti trimit un detaliu al lui, unde se vad clar cele 2 sloturi libere pentru sigurante. 3- daca te gandesti la problema temperaturii cablului, sa stii ca exista cabluri speciale acoperite cu teflon & fibra ceramica care rezista atat la temperatura cat si mecanic , la uzura. Mecanic , este necesar pt ca el (cablul) se va freca de metal si se poate ajunge la scurt, daca nu este fixat cum trebuie.
  4. 1 point
    Multumesc pentru informatii. Camera are toate cablurile, nu aici e problema. Filmeaza non-stop fata-spate, firul acela de care amintesti tu si care se leaga la + bec mers inapoi este doar pentru comutare automata, nu pt. alimentare. Ca lucrurile sa fie si mai ... complexe, mai am o unitate externa GPS care vine tot in camera si care si al sau fir trebuie mascat cumva, de acea am si amintit de plasticele din spatele stalpilor din fata. Firul de alimentare va cobora intr-o parte, cel de la GPS pe cealalta. Aici nu e greu mai nimic, se dau plasticele alea jos, se trece prin spatele lor si ... cam atat. Doar ca ... am si pretentii, adica firul principal de alimentare, cel care intra in bricheta/priza de 12V sa nu se vada. De preferabil deloc, de acea am si zis ca poate pot m-as putea conecta (cu 2 fire si niscaia dibacie cu letconul) in spatele prizei, astfel incat priza sa ramana libera dar totusi sa alimenteze jucaria. Pe langa intrebarea evidenta, o mai am si pe cea privind "Cum anume se desfac panourile laterale ale consolei centrale ca sa ajung la priza aia ?!" ... Din pacate nu am fost pe faza cand becul/ledul de la bricheta mi-a fost inlocuit ca sa ma prind ce si cum ... Pentru camera din spate sunt de fapt 2 intrebari pt ca imi complic existenta si ambele se datoreaza montajului interior, pe luneta: (1) cum ajung cu fir de acolo la stop si (2) cum e mai bine sa ajung de acolo la oglinda, mergand pe sub plafon cu firul sau tragandu-l pe jos? Presupunand ca ar fi pe sub plafon, e bine asa? Adica vara cand plafonul ala se incinge, nu exista riscul ca si firele sa se topeasca de la caldura si in final sa ajunga sa faca scurt? Analog pentru iarna, cand este umezeala mai mare pe mocheta aia ... O sa revin cu poze in decursul montarii ... Deocamdata mi-e rusine sa arat un fir care atarna de oglinda ...
  5. 1 point
    Marius, Intamplator, chiar ieri am montat , provizoriu, o camera pe Kona sotiei. Ce am pus eu este o camera frontala numai; am evitat sa pun si in spate din motive de...lene, pt ca e mai mult de lucru - montat, demontat, etc. Nu e un tutorial, dar incerc sa iti spun pe repede inainte cam ce se poate face. Am spus provizoriu pentru ca masina e in garantie si nu vreau sa am discutii neprincipiale cu incompetentii de tip Dorel. Ma rog, atelier autorizat...etc. Revenind, nu stiu ce model de camera ai, dar de obicei, camerele sunt livrate cu accesorii. Cea mai rapida montare esta alimentarea de la bricheta, cu un adaptor de USB - de obicei camerele se alimenteaza la tensiunea USB de aprox 5v - de obicei livrat impreuna cu camera. In cazul asta, firul poate sa atarne direct de la camera la priza de bricheta, camera functioneaza OK dar inconvenientul principal este cel estetic si ..practic pt ca te agati de firul ala si se balangane enervant. Alta solutie este sa treci firul de la camera pe sub plafon (sau pe deasupra , depinde de sitemul de referinta!) pe stalpul usii , pe sub bord si ajungi tot la bricheta. Cand am spus pe stalpul usii , aici poti fie sa scoti carcasa de plastic care este fixata pe stalp , fie sa folosesti chederul de la usa ( asa am facut eu pt ca imi e groaza sa demontez ceva care este nu este prins cu suruburi ci cu chipsuri de plastic, care de obicei se rup). O montare profesionala presupune montarea camerei direct in panoul de sigurante ale masinii, cu cateva accesorii/adaptoare care fac viata mai usoara. Camerele mai performante sunt livrate de obicei cu accesoriile astea, adica alimentator direct de la 12v, pe fir, supori de cabluri, sisteme de conectare la fir, etc. Pentru camera din spate e clar ca trebuie sa aduci un cablu pentru camera din fata (cea care inregistreaza) pe jos sau pe sus , pe unde iti este mai usor tie. Cablul de alimentare va trebui sa il aduci si pe el in panoul de sigurante, sau daca ai priza in portbagaj (cazul cel mai usor!) sa te legi la ea. Solutia cu legatul la becurile din spate , oricare ar fi ele, nu tine pt ca nu ai acolo un + permanent. Evental studiaza schema electrica a masinii, poate iti vin idei. Am pus cateva poze - nu grozave - legate de cum am pus eu provizoriu camera in Kona, precum si accesoriile necesare pentru montarea meseriasa a camerei, i.e. sursa de alimentare, cupla pentru tabloul de sigurante, cuple rapide pentru cablu. Ca sa ne intelegem: nu se taie sau se dezizoleaza cu cutitu' nici un fir, doar se folosesc accesoriile alea. Cea mai multa munca este la demontat/montat panouri de pe masina, tras fire, si...stat cu capul in jos pe sub bord ! E bine sa lucrezi pe iarba si sa ai si o bere langa tine... Bafta
  6. 1 point
    Dacă soacra n-a comentat nimic înseamă ca și portbagajul e confortabil La taraiala in trafic dsg7 și pe mine m-a dezamăgit. Cea pe care am testat-o eu mai avea un "bug", pleca, la 5km/h trecea în tr 2 și apoi dacă asta era viteza maxima a traficului o "ținea din ambreiaj" fără sa revină în tr1.
  7. 1 point
    Am gasit banda asta 3m.special pentru exterior.super buna.de la Colina Auto.recomand daca aveti ceva de lipit pe sau interiorul masinii.
  8. 1 point
    E asta e atunci.ii mai las nu imi da eroare nimic doar scrie.drive to display cva de genu parca.
  9. 1 point
    Update: schimbat, totul OK. Ca noutate Autosib (una din reprez Hyundai din SB) au acum montatorul lor.
  10. 1 point
    Saga unui schimb de discuri si placute frana fata aftermarket: - 06.11.2019, 83990 km, schimb discurile originalele de echipare si placutele originale (al doilea set) cu un set aftermarket Textar; - dupa vreo 3000 km, incepe sa tremure masina la franare - anvelope de iarna; - vine primavara, pun anvelopele de vara cu anvelope noi noute, mai bag vreo 3000 km, tremura si mai rau; - refac echilibrarea: la fel; - pe 27.04.2020, ma duc la constatare - discurile sunt praf; mi se da nota de constatare; - refac geometria pe ambele axe: la fel. - pe 07.05.2020, km 90781, deci dupa 6 luni / 6800 km de la schimb, montez un alt set de discuri si placute Textar, luate din acelasi magazin. Fireste, la un pret mai mare. În aceeași zi, trimit placutele si discurile vechi la magazin, prin curier, pentru garantie; - dupa 3 saptamani, pe langa documentele pe care le trimisesem initial, se gandesc sa imi ceara si raportul de franare de pe stand, de la montajul din 06.11.2019. Service-ul il gaseste in arhiva si mi-l trimite dupa 2 saptamani; - dupa alte 2 saptamani, primesc un raport in care scrie ca placutele sunt ok, deci nu se despagubesc. Au trimis discurile la verificare si cum n-au primit niciun raspuns inca, decid sa ma despagubeasca pentru discuri. Banii intra in cont; - trimit mail la RAR si la Hyundai Auto Romania, prin care ii intreb daca la schimbul discurilor de frana este obligatoriu/recomandat sa se schimbe si placutele. Primesc raspunsurile: RAR ma trimite la HAR; HAR ma trimite la service-urile din reteaua lor. Eu ii trimit la dracu'; - trimit notificare la vanzator cu prevederile Legii nr. 449/2003, prin care le solicit banii de placute, banii de montaj si banii de curier'; - primesc banii de montaj si banii de curier, banii de placute nu, acestea fiind conforme. Deci: service-ul trebuie sa fie autorizat RAR pentru Hyundai; la montaj, trebuie sa se faca proba pe stand de franare si sa se genereze raportul de franare (obligatie legala conform OG nr. 82/2000). Nu umblati la sistemul de franare in service-uri care nu au stand de frane omologat RAR! Eu daca as mai monta un set placute + discuri, ca sa nu mai am batai de cap, as monta doar repere originale, luate si montate de service. Ideea este ca as fi platit cam dublu, la repere de origine, intr-un service normal. La reprezentanta nu am intrebat, ca aia sunt aberanti. Povestea este mult mai lunga, aici am expus-o pe scurt.
  11. 1 point
    Verifica acum, scuze de incurcatura https://mega.nz/file/tqgWySjD#UjlwNG5LmNyS6E6vrnHv9pXgvR6MTMzm-cHC7Yw_RwI https://mega.nz/file/42pCmajL#ko0ZNjJZ3Q0OyeAjll6nMj5sz256J-_4pWph17WYcwA
  12. 1 point
    Rectificare - parola este 2900, scuze de greseala
  13. 1 point
    Ambreiajele si casetele de directie n.au fost niciodata punctele forte ale Hyundai. Cred ca s.au gasit sa faca economie la aceste repere si au apelat la solutii tehnice mediocre, in loc sa puna ceva mai de calitate!
  14. 0 points
    Din pacate trebuie sa revitalizez acest topic :-(. Dupa aprox 11 luni si 12 mii de km, pietricica loveste din nou! Tot pe un DN, tot ziua, tot sarita de pe contrasens. Diferentele sunt ca de data asta lovitura a fost undeva la 5 cm de baza parbrizului, s-a intamplat la intrarea in Fagaras si am alt asigurator casco ;-). Maine sunt programat in service, revin cu info.

Announcements

×
×
  • Create New...