Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/21/21 in all areas

  1. 2 points
    Acum desigur ca nu trebuie ajuns la 160k pentru a inlocui bujiile, sunt si alti factori care contribuie la uzarea lor prematura, precum calitatea lor (in primul rand), stilul de mers, calitatea combustibilului, etc. Eu intentionam anul asta sa le schimb si la CRDi-ul meu (~175 000 km, ~15 ani), dar au intervenit altele si cred ca voi mai amana oleaca. @Dino parca avea pe undeva un tutorial de inlocuire bujii la Accent CRDi. Bujiile se pot scoate cat-de-cat usor daca dati un WD40 pe langa ele cu motorul oleaca caldut. Lasati sa "dospeasca" peste noapte sau macar 2-3ore si ... tineti degetele incrucisate pe cheie. Actionati fff...ff incet cheia, fara sa bruscati, mai dati cu WD40 si repetati pana va iese. Eu n-as tine portul bujiei neacoperit pana o pun pe cea noua, iar inainte de asta as pune oleaca de WD40 sau niscaia vaselina pt temperaturi inalte pe filetul celei noi, sa usureze treaba pe viitor. Din pacate nu stiu cuplul de strangere, dar mergeti la simtamant, nici prea mult, nici prea putin, cam cat ati simtit cand ati desfacut.
  2. 2 points
    Glumesti sau chiar nu pricepi. Virusii, de orice natura sufera mutatii care au o anumita viteza sau rata. Rata asta de mutatie este rata aparitiei erorilor in timpul replicarii genomului viral. Mutatiile nu sunt gandite sau preprogramate de un virus. Apar pur si simplu la replicare din varii motive. Virusul ala nu are constiinta si creier, nu planifica nimic. Mutatiile "bune", adica cele care fac virusii inofensivi nu "supravietuiesc". Celelalte nu numai ca "supravietuiesc" dar se si propaga (am pus ghilimele pentru ca nu cred ca virusii nu sunt vii, altii sunt de alta parere) Daca va aparea o alta mutatie? Bineinteles, ar fi culmea sa nu apara. Din punt de vedere stiintific oprirea brusca a mutatiilor ar fi o problema, natural nu se va intampla asa ceva. Ce se va intampla, la un moment dat, dupa un numar de infectari, probabil corpul uman va invata sa se apere. Cu sau fara ajutorul tratamentelor medicale si a vaccinurilor de orice fel. Ce nu concepi tu (cred eu) este ca banii castigati de pe urma vaccinurilor reprezinta o suma mare insa pe termen lung este foarte mica. In generali bolile de genul asta reprezinta o problema foarte mare pentru toata economia globala si aici intra si farma. Daca te uiti in jur, totul este afectat, la o scara mai mare sau mai mica. Economia mondiala blocata nu ajuta pe nimeni. De la agricultura pana la industria componentelor electronice totul este vraiste. Daca guvernele intra in incapacitate de plata, bancile dau faliment etc, industria farma nu mai are cui vinde tratamentele, indiferent de forma lor. Pentru industria farma, castigurile vin din numarul mare de bolnavi si nu din numarul mic de oameni sanatosi ... sau morti. Dar fiecare e liber sa faca ce vrea atata timp cat isi asuma si responsabilitatile ce apar ca urmare a deciziilor lor.
  3. 2 points
    Bagatelizezi comportamentul unui om care este numarul 1 mondial intr-un sport urmarit de sute de milioane. A recunoscut ca s-a dus la un interviu chiar daca stia ca a fost depistat pozitiv. Motivarea lui este lamentabila. La fel si cu mintitul in acte. A aruncat pisica in curtea altuia. Eu stiu ca un lider isi asuma greselile. Asa am invatat acasa si pe la scoli. Din punctul meu de vedere, acest om este pur si simplu o mizerie care pateaza credibilitatea acestuis sport. Nu-i contest meritele ci doar comportamentul. Si din pacate a dovedit ca este josnic mai demult (vezi Adria Tour si toate tampeniile facute de el). Australia nu are nevoie de No 1 ca Novak. Are nevoie de un No 1 responsabil. Gripa are vaccinuri demult. Bune rele, nu conteaza. Ca si salamu', e de mai multe calitati.
  4. 2 points
    Este destul de nuanțată treaba... E greu să îți spună cineva pe forum, care este "medicamentul" potrivit și să îți ofere o garanție de reușită. Pentru că intervin niște variabile: gradul tău de pricepere în evaluarea juliturilor, gradul tău de îndemânare în a manevra o mașină de polishat, sau de a da un polish manual, sculele, materialele folosite, cunoașterea etapelor și nu în ultimul rând, exigența sau pretențiile privind rezultatul final. Dacă este doar o urmă de vopsea a unei alte mașini, se curăță cu WD40 clasic, pulverizat pe zonele cu pricina, frecat ușor cu o cârpă curată din microfibră, după care îndepărtarea zgârieturilor fine cu polish auto Meguiar's - Scratch X 2.0 (care dă rezultate bune și la aplicarea manuală). Dacă este mai mult de atât, mergi pentru evaluare și remediere, la o firmă de detailing. Sunt și vopsitori care folosesc polish, au mașină de polishat și pot face o corecție ușoară. Succes!
  5. 2 points
    Crăciun fericit tuturor.
  6. 1 point
    Da, se pare că "am descoperit apa caldă"... Crede-ma că nu știu cum mi-a scăpat!... Se întâmplă și la case mai mari.
  7. 1 point
    Nu mai e nevoie sa deschizi televizorul ca sa afli de boala asta, acum e suficient de răspândită încât sa ai contact cu ea și direct. Din bula mea au făcut-o o groaza. Majoritatea adusa de copii de la școală. Am un amic (vaccinat), mai tânăr ca mine care a făcut forma lunga,. N-a avut simptome nasoale, fără spitalizare & shit însă după 6 luni încă nu-i refăcut complet, e veșnic obosit, insomnii etc. Primul caz grav de care am auzit a fost înainte de vaccin, la un coleg (mai bătrân) de serviciu care a fost 37 zile intubat. I-a luat 6 luni e re-invente sa meargă. Oameni pe care ii cunosc personal, nu povesti de la televizor. Plus ca sunt sigur ca ai doctori prin familie în care ai încredere și care au de povestit. Mătușa - mea e specialista în boli de plămâni, pensionara, și au re-angajato din lipsa de personal ca să se ocupe de reeducarea celor trecuți prin formele grave.
  8. 1 point
    După 13 ani de viață ai mașinii și 7 ani de la ultima (și singura) curatare , sâmbătă am schimbat și eu senzorul buclucaș. Preț 500 lei (cu manopera inclusa). Începuse să facă zgomotul specific de "nisip" și am rămas fără servo 1 data..A fost suficient să mă hotărăsc să-l schimb, deoarece mă așteaptă și un drum mai lung pe care vreau să-l parcurg liniștit. Maestrul @Dino fiind plecat din localitate, am apelat la un alt băiat care vinde și montează senzorul respectiv (nu-i fac reclama, l-am găsit pe la jumate ro). Timp de montare aprox 1h, calibrare cu voltmetru, etc. Acum volanul nu mai are simptome și merge un pic mai greu stânga dreapta. Sper să mă țină încă pe atâta cât vechiul senzor. Pt cei care doresc le pot scrie in privat nr de telefon al celui de la care am luat eu. Mi-a zis că a schimbat la multi Accent-i precum și la alte mașini cu aceeași problema și la care se potrivește senzorul (Fiat, Opel, etc). Accent 1,5 crdi din 2008.
  9. 1 point
    Uko, pentru o mai buna intelegere a evenimentelor iti recomand sa citesti articolul din link-ul asta Cateva elemente care trebuie cunoscute: - Djokovic a avut o gramada de timp sa aplice pentru exceptarea de la vaccinare dar a pierdut trenul. Termenul limita pentru a aplica pentru o scutire de vaccin la Australian Opena trecut. Jucatorul de tenis nu a aplicat pentru aceasta scutire. - Tennis Australia ia acordat lui Djokovic - o exceptare de la mandatul de vaccinare al Australiei. Nu guvernul federal. Imediat, apare un scandal din interiorul guvernului australian. Prim-ministrul Scott Morrison spune: „Nu ar trebui să existe deloc reguli speciale pentru Novak Djokovic”. - Autoritatile locale ale Statului Victoria ii acorda viza lui Djokovici pe baza acestei scutiri. - Autoritatile federale anuleaza aceasta scutire acordata aiurea de Statul Victoria. Statul Australian nu a gresit, ca dovada un complet de 3 judecatori, inclusiv primul judecator care a anulat decizia initiala, au decis ca legile federale Australiene se aplica tuturor. Ce ai subliniat tu sus acolo a fost motivarea ministrului imigratiei. Sa asteptam motivarea completului de judecata. Nu, nu mi se pare ciudat nimic la vaccinul asta, cum nu mi se pare nimic ciudat la retragerea unor medicamente care au fost pe piata zeci de ani si care, in urma unor studii derulate pe durata a ani de zile, sunt acum considerate foarte riscante. Iti dau exemple: - Algocalminului care se doreste a fi eliberat pe reteta deoarece face mult rau luat cu pumnul (cum il luam noi). - Diane-35 este un medicament care s-a vandut ani de zile ca si anticonceptional, acum se mai da doar contra acneei cu recomandare medicala. Medicamentul ar putea provoca tromboză si embolie pulmonară. A fost asociat cu decesul unor pacienti. Stiu de el pentru ca in tinerete l-a luat sotia mea pentru alte afectiuni si nu ca anticonceptional. - Celebrul piramidon este scos de foarte multi ani din terapie. Era un analgezic si antipiretic, fara efecte antiinflamatorii, care era larg utilizat pentru ca, spre deosebire de alte medicamente din grupa lui, nu irita stomacul si atunci sigur ca era preferat fata de aspirina. S-a dovedit a fi cancerigen. Mai am, dar astea sunt primele care imi vin in minte. De ce ai impresia ca restul medicamentelor aflate acum pe piata sunt mai sigure ca vaccinurile astea?
  10. 1 point
    Revin cu consumul in regim de iarna dupa un drum dus-intors la Domeniul Skiabil Rânca-Gorj 1700 m altitudine. Am plecat cu plinul bateriei. Distanta parcursa 364 km. Consum mediu 6,3l. La dus(urcare) am avut 7,5l, iar la intors(coborare) pana acasa 5,3l. Pana acum am facut in total 7041 km cu un consum mediu de 5,2l/100km. Interesant este ca iarna pot merge electric! Diferenta este ca atunci cand pornesc clima pentru a face cald in masina, porneste motorul termic. In aceste conditii consumul de benzina este de 2-3l/100km numai pentru asigurarea caldurii in masina, pana se termina autonomia electrica(50-60km), apoi masina intra in regim hybrid.
  11. 1 point
    Inca astept revolutia aceea a lu Novak .... Multe nu se leaga in declaratiile pro. Cum ar fi de exemplu testul pozitiv si baia de multime de a doua zi, combinatiile din declaratii, etc. Insa sunt convins, ca intotdeauna altul va fi de vina: agentul, avocatul, sistemul, etc. El e ca un fluturas, nu are nici o responsabilitate.
  12. 1 point
    Toate accenturile MC diesel au VGT. Toate au ABS si EBD. Niciuna nu a avut ESP.
  13. 1 point
    Daca comandati senzori de pe AliExpress, feriti-va de Xigeapg Store. Am comandat un set de 4 iar unul dintre ei nu merge, nu este citit de aparatul celor de la vulcanizare. A-E mi-au propus sa nu imi returneze nimic sau, sa returnez senzorii si sa imi restituie suma integral, deoarece ii montasem deja, am cerut sa imi restituie contravaloarea celui defect. Nu imi returneaza nimic.
  14. 1 point
    Să zicem că ar fi vorba despre zgârieturi care nu au penetrat stratul de lac... Speli zonele afectate, îndepărtezi reziduurile de vopsea de la celelalte mașini, cu WD40 clasic. Apoi speli din nou cu șampon zonele, astfel încât să nu mai conțină impurități, praf sau resturi de WD40. Următorul pas este să polishezi manual și cu răbdare de chinez bătrân, zonele respective. Folosește cârpe de microfibră și polish Meguair's Scratch X 2.0. Sper să se rezolve așa și să obții rezultatul dorit. Nu îți recomand să folosești mașina de polishat a prietenului tău, pentru că procedeul necesită tehnică și exercițiu. Altfel riști să spargi lacul, mai ales acolo unde ai muchii și nu suprafețe perfect plane. Asta dacă vorbim despre o mașină despre polishat profesională... Cele amatoriale, ieftine, care se găsesc prin Lidl, nu au viteza și forța necesare ca să distrugă lacul și în afară de mii de nervi și timp pierdut, nu reușești să faci nimic altceva cu ele. La final, pentru uniformizarea luciului, dar și pentru a acoperi micile imperfecțiuni rămase, aplică ceară de protecție pe tot elementul sau, la modul ideal, pe toată mașina. Să ai spor!
  15. 1 point
    In Noiembrie revizia 8 la 240000 km Deoarece a iesit din septembrie din garantie, am facut revizia loco la firma, toate consumabilele cumparate de la un dealer cu care colaboram, manopera loco ca tot iau salariu, iar consumabilele cca 450 lei. Si asta pt ca am luat uleiul de la eMAG, dedicat Hyundai, altfel era un pic mai putin. Insa am constatat ca si uleiul lor "de butoi" de la reprezentanta a fost bun. Cine se incumeta sa dea 5 ani garantie fara limita de km, ... Acum am sarit de 250k km si totul e ok cu masinuta asta.
  16. 1 point
    Tocmai ce urmaream o emisiune in care un nene spunea ca masina devine o povara daca valoarea cheltuielilor depaseste 6 luni de venituri asa ca... m-am pus pe calcule 12000eur valoarea initiala a masinii, 16750eur valoarea cheltuielilor, 9650eur motorina dupa 15 ani. Rezulta o cheltuiala de aproximativ 1000 lei/luna in conditiile in care nu m-am zgarcit la inlocuiri de piese si platesc Casco in continuare. Nu ma dau in vant dupa o masina noua mai ales ca Accent-ul isi vede de treaba. Tehnologiile au avansat, masinile actuale sunt mult mai sigure, insa pe de alta parte e greu sa gasesti un mecanic bun, darmite un priceput la hibride sau electrice samd.
  17. 1 point
    ca cand ai facut comanda , uite raspuns de la HAR ~In urma informatiilor venite de la fabrica privind modelul de autovehicul comandat, va informam faptul ca pe parcursul lunii decembrie 2021, se doreste a se finaliza productiile pentru autovehiculele ce erau planificate pentru luna mai 2021 si inceperea productiei pentru autovehiculele ce erau planificate pentru iunie 2021.~, asta in 27.12.2021, dar stai linsitit ca masina nu a venit, chestia ca tot imi spun treaba asta de la inceputul lui noiembrie. dar din alte surse masinile comadate in mai 2021 daca nu vin pana la sfarsitul lui decembrie 2021 este posibil sa le vedem prim martie-mai 2022, perioada de astepatre o sa fie mult mai mare poate sa depaseasca 12 luni lejer
  18. 1 point
  19. 1 point
    Un an nou cu impliniri si multa sanatate tuturor!
  20. 1 point
    Vand masina personala detalii anunt: https://www.autovit.ro/anunt/hyundai-ix35-2-0-ID7GWoAS.html Jurnal de bord chiar aici pe club: Pret 8899E
  21. 1 point
    Iar unii sustin ca e imposibil ca viata sa evolueze singura asa cum o vedem noi azi, asa ca trebuie sa existe un barbos suprem care le face pe toate. Avem vreo 500-700 mii de cazuri noi confirmate pe zi. Deci probabil 1-1.5 milioane in realitate. Asta inseamna 1 milion de oportunitati pentru virus sa se muteze. In fiecare zi. Si doar cele mai puternice tulpini vor supravietui. Fiecare intra in contact cu diverse combinatii de siteme imunitare, co-morbiditati, tratamente concomitente si conditii de mediu. Fata de nivelul la care "testeaza" natura in vivo, un laborator e cateva ordine de magnitudine mai jos. Ne trebuie ani de zile si mii de oameni sa testam ce face natura intr-o zi. La sfarsitul zilei, omenirea cheltuie resurse considerabile si poate nu are niciun rezultat, naturii ii este perpendicular. Mai incearca un milion de tulpini maine... Pana iese aia castigatoare cu 70% mortalitate care ne sterge ca specie sau se autolimiteaza ca-si omoara gazdele. Sau pana devine mortalitatea neglijabila. Cum ne e norocul. Asta nu inseamna ca virusul original nu a fost manipulat in laborator. Dar nu cred ca mai sta cineva la momentul asta sa mai "ajusteze" la el. In acelasi timp, originea virusului nu schimba cu nimic modul in care se lupta cu virusul. In cazul gripei spaniole este vorba de alt virus cu alte caracteristici. Virusii gripali sunt relativ sezonieri, se transmit altfel decat Covid, desitatea populatiei era de vreo 4-5 ori mai mica. Nu prea se pot compara atat de direct.
  22. 1 point
    La mine n-a fost nevoie de nicio resetare dupa schimbarea bateriei. Primul si singurul semn de oboseala pe care l-a dat inainte sa moara complet a fost ca toti martorii din bord se aprindeau la pornirea motorului dupa start-stop. Exact ca atunci cand pui contactul in pozitia a 2-a, inainte sa pornesti masina. Prima oara am zis ca mi s-a parut (fusese la primul start-stop intrat in acel drum, la primul semafor, cand motorul era deja incalzit), apoi nu a mai facut. A 2-a zi am mers mai mult pana sa intre start-stop prima oara, n-a facut deloc. A 3-a zi a inceput iar, apoi am observat ca facea la fel si la pornire; se re-aprindeau toti martorii si se auzea un piuit cand porneam motorul. Am pus un tester pe ea sa vad voltajul, aveam 11.8 cu contactul pus (cam putin imo) si 12.2 - 12.4 imediat dupa pornirea motorului. A crescut la 14.x abia dupa vreo 2 minute de functionare. Asta mi-a dat de inteles ca bateria nu mai tine curentul in ea, nu ca e descarcata. Ceea ce s-a si intamplat... 2 zile mai tarziu n-a mai pornit deloc, fix in ziua in care trebuia sa o vand Am pornit-o impinsa, iar dupa un drum de mai bine de 1 ora pana la DAB, dupa ce am parcat acolo n-a mai vrut sa porneasca neam. Dupa doar 2 ani si 8 luni bateria nu mai tinea curent in ea deloc. Deci v-as recomanda sa nu mai folositi (atat de des) start-stop, ca nu se merita din punctul meu de vedere. Schimbat bateria, parca am dat putin peste 1000 lei, apoi am dat si masina in aceeasi zi.
  23. 1 point
    Defectul cu imobilizarea nu a mai aparut. Circuitul demarorului pare a fi "direct", adica ne-intreruptibil din controlerul in care e functia de imobilizare (daca nu are aprindere si/sau injectie, oricum nu porneste). Altele sunt defectele curente: la schimbat rotile de iarna, observai ca discul pe stanga spate nu prea e slefuit (= etrier blocat). Ar trebui sa-l demontez si sa-i tratez piesele de glisare.... Da' pe frigul asta....
  24. 1 point
    https://www.emag.ro/inverter-5v-la-9v-0-8a-12v-0-5a-usb-tata-la-jack-5-5-mm-tata-107/pd/DKY32GBBM/
  25. 1 point
    Au început să facă experimente pe motoarele noastre? Nu am auzit până acum să pună 0w20 pe aspirator de 1.2 de la Hyundai. Ca idee, 0w20 îmi pun la Honda, dar măcar știu că așa a venit din fabrică și o țin pe același tip până o vând (destul de curând, sper...). Problema e că Honda are revizie dinamică, adică, în funcție de halul de trafic, pardon, de stilul de condus, îți poate cere CB să schimbi uleiul de la 3000 de km (mers urban), la 11.000 extraurban. 20.000 cât scrie în cartea Hyundai EXCLUS!
  26. 1 point
    Am făcut revizia la 4 ani. Nu mă plâng de preț și nici nu-l laud în vremurile astea. Ciudățenia constă în faptul că uleiul pus de ei este Shell 0w20 nu 5w30 cum specifică fabricantul, care chiar dacă are în datele tehnice mențiunea că ar fi bun la condiții extreme nu-mi face nici o plăcere pentru că nu folosesc mașina în condiții extreme. Când i-am atras atenția șefului de service despre vâscozitatea diferită a încercat să mă liniștească justificând că e un ulei foarte bun și foarte scump și că nu vor fi probleme. Nici n-am avut până acum dar nici nu-mi place aspectul. Și nu-i corect.
  27. 1 point
    Au dat drumul la update ul pentru EU pentru clienti https://update.hyundai.com/EU/E1/navigationUpdate Imbunatatirile care le face update ul din 12.11.2021 https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/372
  28. 1 point
    5 stele EuroNCap: https://www.euroncap.com/en/results/Hyundai/Tucson/43815
  29. 1 point
    In caz ca se mai loveste cineva de aceeasi problema, am fost in service si diagnosticul a fost: baterie uzata. Nu m-am gandit ca se duce bateria in doar 3 ani si jumatate. Am gasit si asta in manual: Dacă motorul este pornit automat de către sistemul ISG, este posibil ca unele lămpi de avertizare (respectiv lampa de avertizare ABS, ESC, ESC dezactivat, EPS și frână de parcare) să se aprindă pentru câteva secunde, din cauza scăderii tensiunii bateriei. Acest lucru nu indică însă o defecțiune a sistemului ISG. Am facut ochii mari cand am vazut devizul pentru schimbarea bateriei: aprox. 850 RON Habar n-aveam ca la masinile cu sistem start/stop se pun baterii speciale Urmeaza sa schimb bateria acum, n-am ce face. Recomandarea din service a fost sa dezactivez sistemul start/stop. Am impresia ca a fost pus pe masina doar ca sa satisfaca cerintele UE. Toate cele bune!
  30. 1 point
    90% din piesele Hyundai Kia sunt făcute în China, India sau Turcia. Alea 10% făcute Coreea de Sud ajung mai rar pe la noi. Așa că șansele să nimerești o bobină proastă sunt la fel de mari cu un găinaţ pe capotă după ce ai spălat mașina în București.
  31. 1 point
    426 lei/luna, fara motorina, dupa 14 ani Rectific: trebuia s-o schimb dupa 8 ani Dar acum astept hidrogenu' Si totusi...
  32. 1 point
    Zi mersi ca n-are 2 !
  33. 1 point
    Colegul @Teodoreanu dorind sa afle cum mai stam, eu si utilajul, m-am urnit ca sa fac putina contabilitate. Astfel: Data__________Valoare____Durata______Media lunara ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 23.08.2006_______0 lei_____0 luni_______270 lei/luna = valoare anticipata 12.10.2008____8402 lei____24 luni_______350 lei/luna = valoare rezultata dupa 2 ani 08.04.2011___19733 lei____54 luni_______365 lei/luna = valoare rezultata dupa 4 ani si jumatate 06.04.2013___28692 lei____78 luni_______368 lei/luna = valoare rezultata dupa 6 ani si jumatate 13.03.2019 63607 lei 149 luni 427 lei/luna = valoare rezultata dupa 12 ani si jumatate ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Cheltuiala de mai sus nu contine consumul de combustibil si nici devalorizarea masinii. Interesant tabelul chiar si pentru mine Probabil trebuia sa o schimb dupa maxim 10 ani pentru ca incepe sa coste mai mult Avem 130300 km, as zice ca 75% facuti prin oras. Cu 7900 litri de motorina consumata am iesit la un onorabil 6,1 litri/100km. Nu stiu in continuare ce e aia joja de ulei, in ciuda drumurile scurte si a temperaturilor mai joase din Brasov care nu avantajeaza deloc propulsorul din sala motoarelor. P.S. Acum 12 ani sef forum imi spunea ca pe luneta sticker-ul nu ar fi vizibil. Da, dar macar e rezistent :
  34. 1 point
    Poate o sa-l recuperezi cand o sa fie o antichitate si n-o sa mai valoreze nimic. Important e sa fii optimist
  35. 1 point
    Bine ca ai rezolvat. Totusi. Baiatul are si el sefi, iar daca unul din ei se mai uita pe forumuri, (si de obicei se uita) risca sa ramana fara job. Cheers!

Announcements

×
×
  • Create New...