Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/18/21 in all areas

  1. 2 points
    Avem drumuri pe care ai nevoie de oleaca de putere ptr a depasi, daca am avea si noi autostrazi, ar fi alta poveste! Apoi, noi romanii vrem masini cat mai puternice desi nu avem unde sa le folosim. Natia noastra e una interesata de putere sau chestii de figuri dar, nu de ce conteaza de fapt . Nu gandim precum alte tari, sa ne intereseze cat de practica este masina sau, cat de ieftina este intretinerea ori cat de fiabila e. Cand il auzi pe x ca si-a luat masina, nu iti spune cum sta la siguranta ci doar ce motor are, cati cai si cat de repede prinde suta. Pun pariu cu tine ca nimeni nu se uita la FAC , LKA, DAW, Ecall. Serios, cati ati sarit pe site sa vedeti ce sunt chestiile astea? Vad ca au scos barele din usi, pentru mine a fost un + fata de alte modele cand am luat Elantra! Desi au scumpit-o, este ok pretul. Un Megane, echipare Zen cu motor de 1 litru si 112 cp, costa 18800 euro. Elantra echivalent, muuuuult mai dotata, costa 16500. Poate obtii o reducere dar, nu de 2300 euro. Astra ca incepe de la 20500 varianta cu 110 cp dar, varianta de baza. Mazda 3 pleaca de la 20400 euro. Inca este un best buy la preturile astea si parerea mea si dpdv al fiabilitatii. Daca motorul este acelasi ca pe modelele vechi, pai oameni buni, vorbim de un motor scos pe piata acum 10 ani. E motor vechi? Nu conteaza, conteaza ca e unul fiabil!
  2. 2 points
    Este futurista intr-adevar, colturi multe, muchii ascutite, agresiva vizual. Botul nu este turtit, asa se vede in video, eu am vazut-o personal. Cat despre maner, eu îi spun totusi separarea de spațiul pasagerului dreapta, cred ca este util. Nu o data, poseta, haina, plasa, etc. pasagerului, care mai depasesc limita scaunului, incomodeaza la schimbatul vitezelor. Totusi mai cred ca manerul nu este pentru pasager ci pentru sofer, pare mai la indemana acestuia decat a pasagerului. Mie imi place masina, ofera foarte multe pentru pretul dat. Desi futurist, ce nu imi place este afisajul de la bord, adica ceasurile de bord, pe care le-as fi preferat analogice/reale. Varianta gri-bej arata si mai bine la interior. Legat de motor, acum serios, 123 de cai nu sunt suficienti ? Prin tari straine, am fost placut impresionat sa vad ca tinereii au doar biciclete, scutere si autovehicule din clasa mini sau cel mult mică, care va dati seama cati cai au. In estul Europei e moda cu sute de cai, care corelati cu drumurile si infrastructura proasta, precum si agresivitatea soferilor, numai lucruri bune nu se intampla. Oricum, prefer intotdeauna aspiratul fata de un turbo benzinar, iar motor de 1,6 nu stiu daca mai prindem in urmatorii ani, la ce schimbari se anunta in Europa. Duracell prinde putere. Mai vor aparea si masinile cu cheiță și gata cu piața Europeană :). Am studiat putintel piata, practiv in acesti bani nu mai poti compara cu altceva: Honda scumpa, Toyota scumpa, Mazda scumpa, chiar si Suzuki este mai scumpa, Skoda, la fel. Vorbesc de variante similare cu Elantra Highway manuala.
  3. 1 point
    Salut ! Daca faci multi km , multe drumuri lungi ,autostrada diesel clar . Daca mergi putin drumuri scurte si mult oras benzina . Trapa din punctul meu de vedere este un moft pe care si cei care o au o folosesc putin. In timp poate da batai de cap ,zgomote plus intretinere periodica . Scuze de offtopic
  4. 1 point
    Am ales intr-un final sa inlocui tot modulul EGR, nu doar sa il curat ... Asta pentru ca am asa o mica presimtire ca nu ar fi de fapt infundat, ci solenoidul ar avea o problema, iar asta nu o pot eu repara oricat m-as chinui ... Azi am mers cam 20 km fara niciun martor aprins, pe cand altadata se aprindea imediat dupa ce dadeam jar la caluti. La borna de 21 km s-a aprins si asa a ramas pana la intoarcerea la grajdul fermecat. Hai ca de curatat as mai putea, dar de bagat nasul pe-acolo nu, asa ca am investit intr-un modul complet EGR cu 2 garnituri. Mai luai si niste bucsi pentru bara stabilizatoare si 2 bielete antiruliu, ca nu strica la casa omului, iar toata afacerea m-a costat aproximativ 600 RON, deocamdata far' manopera. Pentru cei care doresc sa stie costul unui modul EGR original, acesta este pe la 1800 RON. Cu TVA.
  5. 1 point
    Salut! Vin cu un răspuns întârziat. Continuarea e simpla au schimbat catalizatorul.Ulterior am vândut mașina la buyback. Nu mai mers cu ea cât sa mai facă un ciclu care sa poată da codul. Încă am un i30 FD 1.4 din 2009 luat de nou, nu cred ca următoarea mașina va mai fii un Hyundai, rămâne de vazut:) . Ma sperie experienta în service chiar și dacă mașina are garanție, mai ales ca modele noi sunt mai complicate. Revin cu o alta experienta: I30-ul meu din 2009 a început sa dezvolte pe la început de 2020 un zgomot pe puntea fata la călcarea pedalei de frână. Am făcut o vizita la Țiriac și concluzia lor : bietele antirului spate(logic nu.. dacă zgomotul este pe fata). Le-au schimbat, plus au sumarizat urmatoarele pe viitor de inlocuit:toate elementele de suspensie(amortizoare și arcuri, bucși -un pic imbatranite) , caseta de direcție(avea un mic joc dar nu justifica zgomotul la franare) , ambreiaj(ținea prea sus după ei), totul~6500 de lei. Kit-ul de ambreiaj era deja schimbat la alt service pe la 99k km(pt ca începuse sa fluiere rulmentul) , masina avand la constatare 108k km deci nu se justifica schimbarea lui și chiar funcționeaza și acum:) . În plus mi-au zis ca lanțul de distribuție e slăbit și e posibil sa sara dacă las mașina în viteza și împinge cineva:).Le-am dat ok sa desfacă capacul de la came și au zis ca e ok întinderea lanțului și mai tine 2-3 revizii... ce sa zic mecanicul avea ochiul format sa poți aprecia asa ceva :)). Am luat mașina de la ei, ma durea fata de ras pana acasă, bineînțeles ca problema cu zgomotul nu era rezolvata. Problema era ca râdeam pe banii și timpul meu. Specific problema zgomotului se manifesta după ce mergeai 2-3 km cu mașina și când era mai cald afara. Am zis ok și am vorbit cu un amic care are un mic atelier de mecanica și am înlocuit (ca sa fiu) sigur caseta directie și flansele de amortizoare și un amortizor pe dreapta. Refăcut geometria ca la carte la service specializa. Zgomotul tot era. Am verificat și zona de pedalier ca părea ca zgomotul vine de acolo,no result. Am zis hai sa merg la unii mai luminați și am vizitat și DAB auto cu aceiași problema :concluzia ansamblu arc, rulment amortizor montat incorect de alt service.. deși nu ai cum fizic sa îl montezi greșit. Asa ca am plecat cum m-am dus:).Am fost iar la amicul meu mecanic și am luat cu el mașina la puricat(bineînțeles ca ansamblu de amortizor era montat bine) pana am găsit problema :șurubul de la pivotul dreapta nu era strâns bine și nu avea bătută siguranța,problem solved. Concluzia :Trebuie sa ma apuc de mecanica:). Pot sa ințeleg ca un service mic sa nu aibă sa aiba experienta pe n modele de mașini,dar ditamai reprezentantele sa nu fie în stare sa faca o diagnoza mecanica corecta pe un model de mașină lansat acum 15 ani, care în nici un caz nu e o mașină complicata. Anyways, spor la șofat și cât mai puține vizite la service...doar la revizii:)
  6. 1 point
    Fa o diagnoza cu tester specializat Hyundai si posteaza codul de eroare. De asemenea, desigur, ar fi de folos tipul de motor, nr. de km si alte detalii neimportante.
  7. 1 point
    Cutia 6 AT cu diesel e best buy, clar. 7 DCT uscat cu motor diesel a cam dat chix (cutia este subdimenisoanata fata de cuplul motorului). Din cate am citit, Hyundai a trecut pe DCT umed acum (8 DCT). Din pmdv, un 7 DCT umed (daca se fabrica) imperecheta cu un motor pe benzina n-ar trebui sa sufere.
  8. 1 point
    Teoretic nu ar trebui. Practic, nu stiu daca camera masinii nu trebuie recalibrata privind pozitionarea ei fata de noul parbriz, ref la functionarea AEB (Autonomous Emergency Braking), LKAS (Sistem de avertizare/asistenta la schimbarea benzii de circulatie), etc. Asta nu inseamna si ca cei de la reprezentanta ar avea cu ce sau stiu sa le verifice !! La intrebarea mea, reprezentanta a raspuns ca astea nu se verifica niciodata ..... Off topic: motorul 1.0 de la Kona nevestei consuma mai mult decat cel de 1.4 de la I30 :( . Mda, o sa ziceti de Cx....
  9. 1 point
    Bre, cu tractoare merg barbatii, domnisoarele cu grija la unghiute, le evita. Right? Depasesti si cu automata doar ca, pana o faci versus manuala, asta e departe de tine.
  10. 1 point
    Eu nu m-as ingrijora prea tare de fiabilitatea cutiei CVT, este un ansamblu relativ simplu, produs de foarte multi ani in foarte multe exemplare. Eu m-as ingrijora de senzatia la condus - CVT este o cutie comoda si atit. Nici sportiva, nici economica, nici nivel mic de zgomot. Functionarea e cumva contraintuitiva cind e nevoie de putere, pare ca motorul se tureaza in gol sau ca desi viteza creste, turatia scade. Eu nu-i vad utilitatea decit in oras. Era bine sa faci un drive test complet inainte. Ca solutie tehnica, e aleasa pentru ca e foarte ieftina.
  11. 1 point
    Eu m-am vaccinat cu Pfizer. Am semnat jdemii de hartii, ca imi asum si un cataclism mondial nuclear, daca am ghinion si se intampla. O singura pagina era cu posibile reactii adverse, si alea includeau de la astenie la caderi masive de zapada vara. Le-am semnat pe toate si m-am prezentat cuminte la injectie. Singura mea teama e sa nu fie apa de ploaie, asta cred eu ca e riscul cel mai mare. Parerea mea.
  12. 1 point
    Ai avut curiozitatea sa citesti prospectul vaccinului? Dar prospectul de la Paracetamol? Ia de aici: Inainte de a ne isteriza, mai bine ne informam. Da, eu m-as vaccina ieri daca ar fi posibil.
  13. 1 point
    asa m-am gandit si eu , am sa iau bari transversale pe plafoniera masinii si am sa pun o rezerva acolo
  14. 1 point
    Daca memoria nu ma inseala, procentul de apa de la care se schimba lichidul este de 3% - cautati testere online si veti vedea. Pe vremuri am facut un test din asta la Norauto, insa nu se mai poate face asta pt ca nu mai exista service-ul cu pricina (cel putin in Bucuresti), iar la vecinii de peste drum nu am incercat. Asa ca (mai) sunt si service-uri dotate in acest sens, insa in loc sa dati vreo 30-50 RON pentru un test din asta, mai bine mai puneti inca pe atat si va schimbati cu totul lichidul, chit ca are doar 1% apa - si sa nu uitam, lichidul de frana este hidrofob, absoarbe apa chit ca nu credeti/vreti. Este doar o chestiune de timp si de ce nu, de utilizare si de depozitare. Da, din punctul asta de vedere proprietarul are o influenta directa, dar finalitate este sigura: lichidul va trebui inlocuit la un moment dat ca masina sa ruleze in siguranta. Eu am mai zis si cu alte ocazii regula mea de aur: 3 ani / 45.000 km. Sigur, este pentru masina din dotare, dar e un punct bun de start si pentru voi, cei care aveti masini mai "evoluate".
  15. 1 point
    Salutare ! Am pus pe masina un stage 1 cam de o saptamana. Valorile sunt in foto nr.2 . Puterea a crescut pana la 167 CP iar cuplu 398 . Mentionez ca am cutie automata cu convertizor. Primele impresii ? Alta masina ! Iar cutia nu este fortata deloc.
  16. 1 point
    Nats Daca am postat aici oare ce motorizare am? Cred ca am 4,2 diesel cu 2100 de cai.. ...si 6 roti. Serios acum- am postat in 1,6 T-gdi, deci am benzina, 1,6 t-gdi. Si in cartea aia- pe care am citit-o- scrie ce se recomanda, nu cu ce cine masina din fabrica. Mai mult- daca te uiti in semnatura o sa vezi ce model am, asa ca apreciere ta e usor gresita.

Announcements

×
×
  • Create New...