Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/04/22 in all areas

  1. 1 point
    Mâine... 25.09.2022. Polivalentă. Pentru cei ce doresc să ne întâlnim. Împreună cu prietenii de la clubkia.
  2. 1 point
    Salutare, m-am referit la acele adaptoare tip splitter când am zis siguranțe, exprimare greșită din partea mea. Instalarea kit-ului de parking a fost făcuta pe firele unor componente, care merg către cutia de siguranțe. Nu se pune problema de a fi conectat pe vreun circuit care nu trece prin siguranțe.
  3. 1 point
    Salut. Daca prin "vede cheia" te referi la aparitia "cheitei" din bord, implicit la pornirea corecta a motorului, atunci poti incerca sa dai cu niste spray de contacte sau VD40 pe cheie si sa o bagi si scoti de cateva ori din contact, sa se mai curete mizeria din contact. Cel putin, eu asa am facut. De bobina nu stiu unde e dar antena care citeste cheia este chiar langa contact (inconjoara contactul. Cred ca trebuie scoasa masca de sub volan. Citeste mai multe pe topicul cu probleme Accent.
  4. 1 point
    Buna seara, Azi am fost la avocat si am cerut sa mergem in instanta pentru o expertiza tehnica. Mi-a spus ca sunt foarte putini oameni care merg in instanta daca au problema cu un service sau cu un dealer auto. Ca exemplu 1 din 100 care au probleme. Asta este motivul de se comporta asa cu clienti. Am un prieten si-a cumparat un Kia second din Germania, revizia o face tot in Germania, doarece lucreaza acolo, orice piesa care este defecta se schimba. Marius.zadara are dreptate, este adevarat depinde de om cat poate indura. Eu am fost prea luat de novice, ca masina nu este exploatata corect: conduc cu 170 la ora pe autostrada, nivelul de ulei se verifica la rece, conduc agresiv in oras, este normal consumul de ulei scrie in manualul autoturismului, insa scrie intr-o editie mai veche asemenea consum de ulei, asistenta rutiera Hyundai Romania iti ofera platforma pentru masina pentru transport la cel mai apropiat service Hyundai, cu mentiunea daca defectiunea nu acopera garantia esti bun de plata pentru platforma, cele 3 zile de cazare nu le ofera daca nu ai cerut platforma de la asistenta rutiera Hyundai, sa ma obisnuiesc cu asemenea consum, ca este normal, de 2 litri de la revizie la revizie, ultima recomandare de domnul director de la Dabauto,etc. In concluzie ma duc cu vorba pana expira garantia. Am un prieten care lucreaza la un service Opel, mi-a spus ca la ei se schimba blocul motor direct. Am vrut Hyundai ca are 5 ani garantie, o gluma. Multumesc pentru sugestii. O seara placuta.
  5. 1 point
    Initial era vorba de o calatorie mai lunga, dar asa cum se intampla, planul inital a cazut si am facut o calatorie mai scurta, de doar 1013km. Toti facuti cu Kona EV pe drumurile Romaniei. Inca odata am remarcat ca se poate face o calatorie de acest gen fara probleme. Dureaza doar 10 minute o pregatire prealabila si atata tot. Am deschis siteul ABRP, am bagat plecarea si destinatia si gata ... Am plecat intr-o lui dupa-amiaza (15 August dupa week-endul prelungit de Sf. Maria), pentru ca nu ne grabeam de nici un fel si nu aveam nici un target. Trebuia sa ajungem la Gura Humorului abia vineri dupa-amiaza. Asa ca am plecat cu masina full de bagaje + 2 persoane (eu si sotia) in directia nord estul Romaniei. Ca sa avem o calatorie placuta, am hotarat sa alegem varianta Brasov - Miercurea Ciuc - Piatra- Neamt, etc. Fiind luni, dupa sarbatoarea de Sf. Maria cu weekendul prelungit, a fost ceva aglomeratie dar mai mult pe contrasens. Drumul Pitesti-Brasov, surprinzator de bun, nu am mai fost de mult pe acolo, au reparat inclusiv zona foarte denivelata din Rucar. Masina s-a comportat exemplar, pe urcare a consumat ca la balamuc iar la coborare a recuperat o gramada. Am ocolit Brasovul si i-am dat bataie catre Baile Tusnad. Plecai cu 623km autonomie din Pitesti si sincer nu stiu ce procentaj am avut la destinatie, dar revin la asta. Nu am avut cazare/rezervare, deoarece nu ne-am hotarat nici dupa ce am plecat ce sa facem. Sa ne lafaim ca bogatii la un hotel cu spa si restaurant a la carte sau sa mergem la o pensiune si sa cautam un restaurant bun. Pana sa ajunge acolo sotiei i-a venit o idee simpla, s-a uitat ce incarcatoare disponibile erau in Baile Tusnad (doar doua) si sa ne cazam langa ele. Unul era langa hotelul cu bogatani si altul la o pensiune (ambele aveau rating bun pe Google) asa ca eu am ales si ne-am dus la cel mai ieftin . Oricum plecasem de acasa fara dotarile necesare unui spa asa ca am renuntat la arogante. Pensiunea respectiva s-a dovedit a fi curata, adecvata unui popas de o noapte si mai avea avantajul ca era langa un restaurant bun. Una peste alta, zona este superba, foarte salbatica (la propriu, 99% din curti erau imprejmuite cu garduri electrice) si pustie, daca nu ne luai in considerare pe noi doi. Am incarcat 30kW de la AC, randamentul total fiind de 0.81 practic in baterie au ajuns doar 24.3kW. Asta m-a dus la concluzia ca am ajuns la Baile Tusnad cu 62% autonomie ceea ce nu e rau. Incarcarea m-a costat 60lei, ca si la incarcatoarele publice AC. Am plecat mai departe a doua zi, dupa ce am luat un mic dejun copios la restaurantul de vis-a-vis. Ne-am oprit la Lacul Rosu sa mancam (eu) o inghetata si sa cascam gura la peisaj. Sotia era in sandale, altfel am fi facut o drumetie in zona. Am plecat nepregatiti total Au urmat Cheile Bicazului iar pe la pranz eram la Piatra-Neamt unde voiam sa ne vedem cu niste veri de-ai mei. Pentru ca nu ramaneam in zona am convenit sa ne vedem la un restaurant/bar din zona si daca tot era un incarcator liber in parcare am atarnat masina la el pentru 30-40 minute, cost 37.13 lei pentu 15kW (incarcare D/C). Pe la 16.00-17.00 eram la ai mei, langa Targu Frumos. Am stat acolo pana vineri la pranz, masina am incarcat-o intr-o noapte - cam 20kW (nu mi-au luat bani). Am ajuns la Manastirea Humorului (localitatea) vineri dupa ora 16 si am tinut-o intr-o veselie pana sambata pe la 4 dimineata. Pensiunea era intr-o padure, izolata, foarte buna pentru intalniri de genul 20-50 persoane dar nerecomandata familiilor sau cuplurilor. Grupului care era acolo i s-a potrivit ca o manusa. Am plecat spre Bucuresti pe la ora 12.00 din ce tin minte, Waze imi spunea ca fac 6 ore pe 450km, s-a dovedit ca era intr-o eroare totala ... La Roman am oprit la un complex comercial sa iau niste aer, noptile acelea vesele () si-au spus cuvantul. Aveam nevoie de o lamaie sau de o limonada. Pana la urma am luat si doua inghetate, de ce nu. In zona respectiva erau 3 incarcatoare rapide, doua gratuite (Lidl si Kaufland) si unul cu plata la OMV. Sotia a verificat care e disponibilitatea si a zis sa oprim la OMV ceea ce am si facut. Cat s-a incarcat masina noi am luat limonada si inghetatele, am facut rezervarea la hotel la Bucuresti si ... am plecat. Incarcat 25.05kW, 52.37 lei. Am ajuns la Bucuresti dupa un total de 7 ore si jumatate (inclusiv oprirea de 37 de minute de la Roman) cu autonomie de 123km, cat sa ajunga sotia la munca. Ca sa evitam orice problema am mai incarcat in Bucuresti dupa ce ne-am cazat si dupa ce am papat inca 15.3kW cu 38.06 lei. Eu am plecat la munca, a doua zi, sotia direct la servici, a ajuns acolo cu 17% baterie, a atarnat masina in priza si asta e De pe 22 august masina a fost incarcata doar cand a fost necesat, de la panourile solare, azi autonomia era de 341km .... Drumul de intoarcere greu, de la Gura Humorului la Bucuresti plin be bizoni care voiau sa ajunga cu 10 minute inaintea tuturor, depasiri in curbe, peste linia continua, te impingeau pe camp daca era posibil, sincer nu ma mira nicicum accidentele mortale din ultimele zile. Am vazut in 7 ore mai multe triplari decat in ultimii 5 ani adunati, este absolut incredibil cati sinucigasi si scelerati au carnet de conducere. A fost o deosebire de la cer la pamant calatoria Pitesti - Gura Humorului vs Gura Humorului - Bucuresti. Nu am fost in India niciodata, insa exact asa am impresia ca ar fi acolo, din auzite. Ca pe E85 .... Deci cum spuneam, nu am incarcat niciodata de la statii gratuite, numai de la statii rapide ziua sau normale (seara/noaptea). Am cheltuit 187.56 lei pe curent plus o incarcare peste noapte la ai mei parinti (nu mi-au luat bani), echivalentul unui consum de motorina de 2.37l/100km. Daca as fi platit incarcarea la ai mei, la pretul mediu pe care l-am platit in aceasta calatorie, consumul real ar fi fost de 2.98l/100km. Pana la urma am incarcat o singura data de la un incarcator AC, o data de la priza casei si restul de la D/C. Hotararea este luata, vand Yarisul si sa iau inca o Kona. Am facut aproximativ 30000km cu masina in 14 luni.
  6. 1 point
    Dupa niste conversatii mai ...aprinse si niste vizite in care am cerut situatia in scris pt a-mi construi cazul la anpc brusc am fost sunat ca exista totusi o masina de curtuoazie disponibila. Pana vine piesa lipsa o sa conduc tot un i30 dar mai vechi. E ok, e mai omeneste desi tot nu stiu cat o sa astept.. L.E. amuzant a fost cand le-am spus ca eu cred ca e buleala service-ului ca nu au prevazut ca poate fi nevoie si de actuatori ambreiaj la lucrarea asta , raspunsul a fost ca nu e adevarat ca ei stiau ca poate fi nevoie si de actuatori ambreiaj dar nu intotdeauna si cine isi asuma o piesa de 12000 lei in caz de nu e nevoie.. banuiesc ca mi-am asumat eu treaba asta asteptand .
  7. 1 point
    Are discurile ruginite ptr ca masina are repartitor electronic . La vechile Dacii sau, la masinile cu repartitor electronic, cine a prins, se punea o piulita care tinea repartitorul in pozitia apasat si frana spate functiona ca si cum masina ar fi incarcata tot timpul. Daca merge in general singura, fara nici un fel de incarcatura si daca franeaza responsabil, frana spate aproape ca nici nu este utilizata. Din cand in cand, cand prinde ocazia si este singura pe sosea, sa puna cate o frana puternica sa intre abs-ul sau, aproape de a intra. Chestia asta are 2 aspecte pozitive, 1 curata discurile , 2 frana spate va funtiona mai bine. Puteti face asta periodic, veti simti diferenta cand franati! Este bine sa o faceti cand mergeti la ITP, inainte de ii testa aia franele!
  8. 1 point
    WTF??? Ti-au spus ca e musai sa stea masina la ei in service pana vin piesele? Asta e bullshit. Si la mine a fost usor cu cantec, dar mult mai subtire: Am dus masina de joi seara, urmand sa se ocupe de ea vineri. Vineri pe la pranz, m-au sunat sa-mi spuna ca n-au reusit sa se apuce de ea, si ca pot ori sa merg s-o iau si s-o aduc luni, ori s-o las acolo si s-o iau cand e gata. Le-am spus ca am nevoie de masina pe week-end si i-am intrebat daca au masina de curtoazie. Au avut, asa ca m-am plimbat un week-end cu un i30 manual. N-ai cum sa stai fara masina pe termen nedefinit - nu se poate concepe asa ceva. Daca e musai sa stea la ei pana vin piesele, cere-le masina de curtoazie. Nu-ti dau, fa scandal la Tiriac Auto. Nu poti s-o lasi asa. Parerea mea....

Announcements

×
×
  • Create New...