Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/28/21 in all areas

  1. 3 points
    Tehnic vorbind, un bec LED nu este o sursă punctiformă de lumină, așa cum este becul cu filament. Pentru a atinge un nivel similar de luminozitate sunt folosite matrici de LED-uri, ceea ce implică folosirea unui sistem complicat de oglinzi pentru formarea unui fascicul unitar. În timp ce filamentele cu halogen oferă o iluminare de 360 de grade, becurile cu LED emit de obicei lumină cu o pereche de planuri de 180 de grade spate-în-spate. (așa cum se poate observa și în fotografia becului led, postată de @Chevy) Atunci când alinierea LED-ului este omisă, ori este efectuată prin metode empirice, în trafic, șoferii care se apropie din sens opus pot fi orbiți. Ca o consecință a acestei probleme, becurile aftermarket cu LED au marea problemă că nu vor reuși, într-un far obișnuit, să asigure o iluminare eficientă. Așa cum scrie mai sus @james kilowatt, pur și simplu oglinda (sau lentila) unui astfel de far nu este concepută pentru un bec care dispune de numeroase surse de lumină, dispuse pe o suprafață relativ mare. Ca o concluzie, din punct de vedere a repartizării pe drum a petei de lumină, farurile concepute să funcționeze cu becuri halogen sunt calculate astfel încât să dea o iluminare corectă cu acest tip de bec, iar cele concepute pentru iluminare cu led necesită bec led. Știu că sună utopic, dar gândiți-vă la situația inversă: vă imaginați cât de aiurea ar lumina un far led în care se montează un bec halogen? Ar mai fi o caracteristică, pe care majoritatea celor care înlocuiesc becurile halogen cu becuri led aftermarket, nu o cunosc și care este legată de principiul de funcționare al becurilor de tip led, destinate utilizării în faruri. LED este acronimul Light Emiting Diode – diodă emițătoare de lumină. Eficiența energetică este mare, iar căldura generată este, prin urmare, nesemnificativă în comparație cu a unui bec cu halogen. Cu toate acestea, căldura se degajă în spatele becului, iar diodele sunt componente extrem de sensibile la căldură. Prin urmare, pentru o longevitate suficientă, LED-urile unui far trebuiesc răcite corect. Iar acest lucru se realizează prin proiectarea și calcularea răcirii eficiente a farurilor, în cazul farurilor led originale. În situația instalării aftermarket, pe un far clasic cu becuri halogen, există riscul că becurile led să se ardă prematur, ventilatoarele lor preluând de fapt căldura din compartimentul motor. Dar deja vorbim despre lucruri inginerești, legate de proiectarea și arhitectura compartimentului motor, circulația curentilor de aer, care diferă, în parte, de la automobil la automobil. De aceea, și din alte motive care țin de siguranța oamenilor, experimentele se fac în laboratoare, poligoane, e.t.c. și nu pe străzi. Acum, fiecare face ce vrea! Cei care își montează becuri led în faruri tip halogen, o fac pe răspunderea lor. Există lege care sancționează această neregulă și instituții care au datoria să o aplice. Din punct de vedere al beneficiarului acestei modificări, ar trebui să existe responsabilitate și respect pentru ceilalți. Dacă în primul caz, vorbim despre o certitudine, în cel de al doilea vorbim despre ceva relativ și foarte subiectiv. Legitimitatea legii care interzice acest tip de modificare nu poate fi pusă sub umbra vreunui ocultism de colț de stradă sau balcanism, tipice românești, așa cum menționează @Chevy într-o postare anterioară. În aproape toate statele civilizate această lege și implicit, interdicție, există. Doar că nivelul de civilizație, oamenii și de ce nu, amenzile, sunt la alt nivel...
  2. 2 points
    Am luat-o si eu pe la jumatatea lui august. 2000km cu 100 de lei. incarcari cam asa: - acasa (panouri solare) - de la 09:00 pana la 14:00 cam 15% cu 4.5kWh - la nevasta-mea la servici moca cu 1.8kWh (cat trage de la 8:30 pana la 15-16:00) - pe la Kaufland (cupoane gratis) daca am nevoie de incarcare rapida - la Penny (incarcator rapid gratuit) la fel daca am nevoie de incarcare rapida - la incarcatoarele instalate de primaria Pitesti (tot gratuite) cu maxim 7kWh - la reprezentantele VW cand sunt pe drum (75kWh) cat e nevoie, de obicei cam 10-15 minute. Masina e facuta pentru oras si imprejurimi dar suporta fara probleme drumuri mai lungi daca iti faci o jumatate de ora temele sa vezi pe unde poti incarca. De exemplu Pitesti - Roman, 380km cu 152km autonomie ramasa. (varianta Pitesti - Bran - Brasov - Oituz - Onesti - Roman). Cand plec la drumuri mai lungi incarc 100%, prin oras maxim 80-90%. Pe curent continuu doar 80%. Pitesti - Otopeni - Pitesti, viteza constanta 130km/h pe autostrada, autonomia maxima 300km. Ca economie, pana acum minim 1500 lei cat alimentam ix35-ul si Yarisul. Daca in general bagam combustibili de aproximativ 1700 lei pe luna, de data asta am pus de 200 de lei in ambele ca sa nu fie rezervorul gol. Nu mai stiu daca am spus, dar eu am facut si un upgrade la panourile solare, am adaugat inca 9 panouri si acum, in septembrie produc cam 6kWh, imi ajunge pentru casa si pentru incarcat masina. In general produc 40kW/zi. Upgrade-ul a fost 4500 euro cu instalare cu tot (invertor, panouri, accesorii).
  3. 2 points
    Corect spus, TU ai circulat in siguranta. Pe restul, sa-i pazeasca ingerasul
  4. 2 points
    Da, ledurile sunt ilegale aftermarket si sunt motiv de retinere a talonului si de respingere la ITP. Nu conteaza ca primesti sau nu flashuri. Da, in Romania nu se respecta regulile si legile, noi ne descurcam. Aia e.
  5. 2 points
    Nu prea e acelasi lucru, cand infigi telefonul in dock si ii mai bagi si un cablu. Pentru ca NU pot sa il tin in buzunar, ca nu merge mirroring. Ca am eu 512 GB pe telefon sa pun si filme, ca merg si alea pe ecranul masinii e altceva, dar nu toata lumea are capacitate mare de stocare pe mobil si nu e ok sa imi blochez un device intr-un loc ca sa se incarce si wireless, desi are infipt un cablu care face acelasi lucru oricum.
  6. 2 points
    Te contrazic, mirroringul era bun pentru ca unu la mana, daca dai drumul la AA sau Cp il bagi in cablul care duce la unicul usb de media, si asta automat iti taie alte surse audio, de exemplu un stick mp3, deci esti fortat sa playezi muzica din telefon/youtube/spotify, avand in vedere ca masina nu are cd player si doi la mana, il bagi oricum in wireless charger, adica mai sta degeaba si in ala si in cablu. Am incercat un hub usb si functioneaza cu intermitente, nu e ce trebuie. Am folosit 3 modele diferite, de calitate, si acelasi rezultat. Ai intreruperi la AA/CP de te enervezi. Am zis ca e de la cablu, am schimbat si cablurile, degeaba, prea multe date pentru portul ala. Faptul ca din 4 usb-uri doar unul e de media mi se pare una dintre cele mai mari gherle.
  7. 2 points
    Va salut ! Dupa "plangeri" prin Korea, pe LinkedIn la mai marii Hyundai Europa, dupa multe ore de periat formuri in limba germana, spaniola... Poate sunt eu un client dificil ... dar dupa ce treci prin sentimentul ca ai fost prostit 40% si te'ai iluzionat cu 60%, parca simt ca am dreprul sa ii trag la raspundere. Evident nici un raspuns, nici macar bagat in seama ... deci nu este doar in Romania aceasta atitudine ... este ceva la nivel de brand ... Sper sa gresesc, dar valoarea unui PHEV va scadea dramatic. Voi simti pe propria piele :( pur si simplu din ce in ce mai multi clienti din Germania si UK se plang de FIX aceleasi chestiuni ca mine. Acolo au fost 'amagiti', in privinta hartilor de 2011 si Android Connect si Car Play, ca se va rezolva pana in August ... acolo se taxeaza minciuna Romania, UK si cam peste tot pe unde se mai vinde, nu au acces integral la Bluelink. Doar SUA, Canada, Korea si India beneficiaza de acest 'lux'. Deci noi nu meritam ...nici macar ce scrie in b4osura nu functioneaza Concluzionez astfel : 1. Raman la parerea initiala, Hyundai Santa Fe PHEV, varianta pentru Romania, este o mare si gretoasa teapa. Pretul este cel putin exagerat. Asistenta clienti ...zero barat . La 3 sapt dupa receptia masinii,am primit presurile cadou evident nu sunt pentru PHEV si nu se potrivesc au spus clar ca daca vreau "d'alea bune, e cu bani" ce ma bucur ca am luat Hyundai si nu vre'un BMW ... 2. Hyundai in general face afirmatii fara acoperire, lauda bluelink, inclusiv pe Europa, dar realitatea este ca nu prea functioneaza nici in Germania sau Anglia. Este un artificiu inutil, exagerat in capabilitati iar in cazul Romaniei, de'a dreptul reclama mincinoasa. In SUA, Canada, India si Korea sistemul Bluelink functioneaza integral, am intrebat pe unul din liderii Koreeni de ce asa ? Au trecut 3 saptamani de atunfi, cred ca vor mai trece si altele...pana voi renunta. 3. Santa Fe PHEV are "picioare" scurte rau de tot, pe drumul Constanta Brasov a trebuit sa alimentam de 4 ori...autonomia bateriei este cel mult 50km la drum intins, ramas pe benzina,modul Smart, autonomie 380 km cu rezervor plin ! 4. Am inceput sa ma obisnuiesc cu suspensia rigida ... dar voi consuma placute de frana mai des 5. Ador panoul central si sistemul shift by wire , panoul de bord este OK camerele din oglinzi cand semnalizezi sunt superbe... dar devin plictisitpare dupa ceva Km... nu te mai uiti in bord ci doar la HUD Daca aveti parale de PHEV Santa Fe sau macar in gand sa cumparati asa ceva ... Mai cautati sau asteptat pana ajunge maxim 30000 noua , altfel ... nu merita.
  8. 1 point
    90% din piesele Hyundai Kia sunt făcute în China, India sau Turcia. Alea 10% făcute Coreea de Sud ajung mai rar pe la noi. Așa că șansele să nimerești o bobină proastă sunt la fel de mari cu un găinaţ pe capotă după ce ai spălat mașina în București.
  9. 1 point
    Salut, Incerc sa-ti raspund in functie de ce stiu eu pana acum conducand vara un plug-in: 1. Autonomie electric 50-59 km: oras, DN. 2. Pentru 100 km aproximez un cost de 20 lei daca iti incarci casnic, pe banii tai si nu poti sa incarci gratis la statii puse de primariile locale. Eu am norocul sa pot incarca inca gratis la statia primariei. 3. La priza casnica se incarca cu 1,2kW/h in 12 ore, daca nu-ti cumperi o statie de 7,4kW/h si vei incarca in 2 ore (aprox 1500lei costa statia) 4. Roata de rezerva sub portbagaj nu incape. Acolo sunt spatii de pus cablu , kit pana si kitul legislativ. 5. Nu stiu. 6. Eu am luat plug-in avand in vedere: modul de utilizare a masinii (merg foarte putin pe autostrada), posibilitatea de a incarca gratis si ajutorul de la stat , ecobonus de 20.000 lei, respectiv 7500 lei tichet rabla.
  10. 1 point
    In primul rand, ledurile, daca nu sunt din fabrica ( oare de ce naiba? ), sunt ilegale! Ptr carcotasi, ledurile nu deranjeaza absolut deloc daca farul este reglat bine, am pe scurta de 2 luni si nu mi-a dat nimeni, nici macar un flash. Iar lunga, o folosesti cand esti singur pe drum sau, pentru flash-uri. In al 2 lea rand, nu sunt prea plug in ptr ca iti trebuie un adaptor. Eu le-am cumparat pe astea https://www.store365.ro/adaptoare-bec-led/set-2-adaptoare-led-hyundai-kia-btba-l19.html dar, se gasesc si pe AliExpress. Pentru faza scurta, nu retin sa fi folosit vreun adaptor cei de la leditup cand mi le-au montat. Acum sa va explic cum sa faceti. Logic, scoateti capacul becului, desfaceti becul spre stanga soferului , scoateti helogenul din mufa. Adaptorul si mufa veche nu vor incapea in far deci, trebuie sa scoateti papucii de conectare din mufa ( ies usor, ii apasati cu o surubelnita mica ). Izolati cele 2 cabluri ( cei 2 papuci ) ca sa nu faca contact cand le bagati in far, ledurile au + si - , cel verde ( la mine ) este +. In prima imagine aveti in stanga mufa masinii, in dreapta adaptorul. Scoateti de pe led acea 'saiba' neagra, puneti adaptorul si saiba, aceasta trebuie sa se infileteze pe bec . Va fi putin greu pana cand veti gasi pozitia in care sa asezati becul in far, cu adaptorul nu se va mai pune prin infiletare, adaptorul are 4 cleme care se vor prinde pe exterior. Firele le bagati in far le langa bec apoi , puneti inapoi capacul exterior. NU taiati, NU gauriti capacul. In final, aveti 3 poze, becul in far, becul aprins si bordul fara erori. ATENTIE, daca la faza scurta nu se vede ce aveti in spatele lupei, la faza lunga se vede deci, puteti fi depistati usor. La Itp inca mai merge cu 5 lei, la militie.... nu cred ca scapam. Bine ca nu se uita in faruri ps: pastrati halogenele si mufele originale in masina, daca aveti bucurii pe drum, le puteti monta la loc in cateva minute.
  11. 1 point
    Am subliniat din nou opinia mea. Nu am spus nicaieri ca e masina perfecta pentru fiecare ci doar ca este perfecta pentru mine in conditiile mele. Asta se discuta privat. Edit: Sa nu se spuna ca ascund ceva: - O instalatie cu fotovoltaice de 5kW e cu 1000e mai scumpa ca a mea probabil, undeva pe la 5500-6000 euro (fara baterie, doar panourile invertorul si accesoriile, montajul). In functie de invertor, poate fi mai ieftina sau mai scumpa. Baterie buna cu garantie si tot ce trebuie gasesti la compania din postul meu de mai sus, dar este un cost suplimentar - nu este totusi necesar. - 5kWh nu iti vor fi de ajuns, considerand si consumul casei. 5kWh reprezinta un maxim in conditii ideale (unghi, orientare, vara, etc). Eu la al doilea invertor cu panouri de 3.4kWh maxim, acum la jumatatea lui septembrie am maxim 3kWh la 12-13:00 - Iarna productia va fi mica, anul trecut am avut si maxime de numai 680Wh pe zi - Cam asa arata 2021 pentru mine. 2020 nu este relevant pentru ca nu exportam in retea deci productia a fost limitata doar la consum si nici nu incalzeam boilerul cu surplusul de curent, iarasi o limitare. In septembrie am instalat al doilea invertor cu un plus de 3.4kWh maxim, ma va ajuta mai mult pe perioada da iarna ; A doua poza arata consumul casei mele. Este imens, stiu; nu am cum sa il reduc. Nu planifica nimeni ore intregi. Cauta ABRP, este si aplicatie telefon si pentru browser. Iti face ruta, iti arata punctele de incarcare, iti da totul mura in gura. Dureaza 3 minute planificarea, exagerezi. Si miracol, functioneaza cu Android Auto, nu e necesar nici macar sa planifici din timp, poti sa o faci din masina. Sau altfel, bagi adresa de destinatie in navigatia masinii si iti face ea ruta, cu puncte de incarcare cu tot. In Romania. Cel putin la mine stie si priza shucko de la CEZ pitesti din parcare .... Regim de autostrada, 140km/h, cu 7 minute oprire in Bucuresti. O viata .... Planificarea a durat cat sa scriu Pitesti si Constanta ... Ti-am pus mai sus o poza cu autonomia masinii Pitesti - Roman, 380km cu inca 152km ramasi in baterie. Mai jos ai alta poza cu autonomia masinii in oras, incarcata 100% la doua saptamani dupa ce am ridicat-o de la dealer: Tot pe acest topic am spus ca in regim de autostrada, cam 300km poate masina. Am un diesel si o benzinara pe langa asta. La fel de relative sunt autonomiile si la acelea. Tot in functie de pedala. Incerc sa iti spun ca panourile ajuta in general la tot consumul casei dar refuzi sa crezi ca este ceva bun. Si exagerezi cu pretul unei instalatii. Dupa cum spuneam, 4500 euro, invertor de 5kWh + 9 panouri solare de 380W (3.4kWh maxim) + instalare + PIF. De unde ai scos 30000 euro?? Gandeste-te doar ca Enelul in cazul meu mi-a marit in ultima luna pretul curentului cu 32%. Conform anexei de la contractul trimis de ei, daca nu vreau pot sa ma mut la altii. Altii au aceleasi preturi +/-0.01lei ... Crezi cumva ca mergem spre mai bine? Eu nu cred asta. Nici eu nu cred insa sincer nici nu sunt interesat. Preturile la incarcatoarele publice sunt mari. De aceea incarc acasa sau de la sotie de la servici. Acasa e mai bine, chiar daca incarc incet de la retea. Cum spuneam mai sus, fiecare isi face socoteala lui. Eu merg pe autostrada doar Bucuresti - Pitesti si nici in viitorul apropiat nu ma vad facand lunar drumuri lungi pe alte autostrazi. Litoralul romanesc nu imi spune nimic, nu am ce cauta acolo, nu este locul meu, nu am mai fost de zeci de ani acolo. Si chiar si asa, pana la Mangalia ajung, singurul loc unde nu stiu de ce, dar mi place - si asta cu o singura incarcare daca merg in regim de autostrada. Ajung cu bateria 2%, dar ajung Dar incarcarea este cea mai mica problema. La intrarea dinspre Pitesti catre Bucuresti sunt 3 incarcatoare rapide intr-un singur loc zona aceea cu depozite. Stau 10 minute acolo si ajung fluierand la Mangalia cu 140km/h. In general pe Plugshare vezi ce incarcator este ocupat si nu te duci acolo. Spun din nou ca sa fiu inteles: este modul meu de a merge cu o masina, sunt calculele mele raportate la ultimii 3 ani de folosire a unei masini. Din 2018 nu am mai fost in calatorii mai mari de 400km/zi si nici in viitorul apropiat nu ma voi duce din varii motive. Si chiar daca m-as duce, pot sta 40 - 60 minute la un incarcator rapid. Nu la noi in tara, dar din Ungaria ... sunt incarcatoare peste tot. Si sincer nu cred ca o sa fie ocupate incarcatoarele rapide de 75kW Moon de la VW de la noi din tara de Dacia Spring Nu am fost si nici acum nu sunt pro electrice. Sunt pentru un mijloc de transport cat mai eficient si ieftin pentru mine. Piele, pilot automat variabil sau faruri cu led - lucruri fara importanta in acest moment pentru mine.
  12. 1 point
    Sunt curios cât de tare vor încurca socotelile privind posibilitatea de a alimenta la stațiile publice, atunci când faci o călătorie mai lungă prin țară, cele 4000 de unități Dacia Spring comandate până la sfârșitul lunii martie, ținând cont că nu au ajuns încă în România... În viitorul apropiat, va fi rețeaua de stații de încărcare capabilă să acopere cerințele pieței? Și pentru că au fost comandate Dacia Spring, preponderent în București, este rețeaua de stații a capitalei gata să primească peste noapte, vreo 2000 de mașini electrice? Eu nu cred!
  13. 1 point
    Aici sunt de acord cu tine. Si sunt si eu convins ca scenariul este scris de aceiasi trepadusi care cica prevestesc vremea. Cum de stiu aia ca maine la ora 09:00 dimineata ploua la mine in sat daca nu ei insisi manevreaza vremea? Sincer acum. Se stie foarte bine ca forte oculte au deja la dispozitie aparatura de ultima generatie prin care pot declansa cutremure si crea uragane. Si sigur nu sunt americanii, ca doar nu or fi arat de prosti sa isi tot trimita uraganele alea cu nume de femeie sa le tot mature sudul SUA ... Sunt curios daca tu ai auzit vreodata de statistica. Nu stiu ce sa spun in fata acestor afirmatii. Din nefericire in ultimul timp am cam fost la spital cu ai mei si nu mi-au luat nici un banut. Nimeni, nici asistente si nici doctori. Ultima data, cu tatal meu, operatie de pancreatita din care a iesit din fericire cu bine. Tot fara sa dau spaga. Si vorbesc de Spitalul Judetean Arges (care nu este un etalon ci dimpotriva) nu de cine stie ce clinica privata.
  14. 1 point
    Va salut! Daca mai e de actualitate topicul...astăzi am schimbat bucșă coloana volan la Țiriac Auto. 426 Lei. Lăsat mașina la ora 7, data pe la ora 13. Rezultat: niciun zgomot în volan. PS. Acum o luna am schimbat și caseta de direcție. A fost reparată în garanție (o bucșă schimbată) dar zgomotele au revenit. Caseta nu a fost schimbata la Țiriac Auto.
  15. 1 point
    Era, ca ala nu consuma nimic ca nu mai exista
  16. 1 point
    Poti monta linistit, sunt in mare + ptr vizibilitatea ta. Se vede clar cat de sus bat, asta ptr cei ce cred ca, desi reglajul farurilor este corect, ii orbesti pe altii!
  17. 1 point
    Imi place ca stii mai bine decit mine ce voi face eu Una din masinile mele este Euro 4 cu DPF, daca se va interzice sau taxa, o voi vinde, o voi casa sau o voi dona lui Tiriac sa o expuna la Otopeni , pina atunci, masina merge cu halogenele originale cu lupa si cu EGR si DPF activ, face ITP si revizii in fiecare an. Cit priveste partea cu morala, cu legile samd, este fix cum am zis ... nu ne place Romania, ne plingem de ea, dar fiecare dintre noi, in majoritate, ocolim regulile. Ati facut o intreaga discutie ca ledurile sunt siguranta. Baieti, daca aveti probleme de vedere cu halogenele masinii, ori va trebuie ochelari, ori mergeti prea repede noaptea. Nu va suparati, dar in lume circula zeci de milioane de masini care au halogene, in siguranta. Becurile halogen de putere marita, pentru cine citeste, ca cititul nu omoara, daca sunt fabricate de branduri cunoscute gen Philips, Bosch, Osram samd, sunt calculate, masurate si omologate in limita legii. Celelalte sunt ilegale ... iar ledurile aftermarket, cu doua exceptii pe cutia carora scrie ca NU sunt legale pe strada, sunt chinezarii ieftine ... de cind sunt chinezii campionii stiintei si sigurantei rutiere, nu stiu, banuiesc ca masini chinezesti nu v-ati cumpara, chiar si cu leduri matrix Cit piveste blocatul, circula pe net o intamplare reala cu un grup de parinti de pe whatsapp care comentau un exercitiu de matematica primit de copii la scoala, cind le-a spus un inginer din grup ca inmultirea oricitor factori cu 0 da la final 0 in orice situatie, l-au dat afara din grup
  18. 1 point
    Laic la Dvoncu. Eu nu-s asa de purist ca el, cred ca un led bun AR PUTEA fi un upgrade de halogen, fără sa fie deranjant pentru ceilalți, însă că cel putin 99% dinte ele NU sunt. Mie becul ala din poza nu-mi inspira încredere ca nu orbeste. Suprafața care emite lumina e mare, e foarte posibil ca farul sa nu reușească s-o focalizeze. Farurile clasice sunt făcute a focalizeze bine lumina unui bec cu sursa aproape punctuala. Fa un experiment, lasă led pe un far, halogenul original pe celalalt, pune mașina la 2m de un zid și fa poza la pata de lumina.
  19. 1 point
    Imoral? Deloc. Nu indemn pe nimeni, sunt destui cei care si-ar monta dar, nu stiu cum sa o faca. Lor ma adresez! Ne intalnim unde vrei si la ce ora vrei ptr ca suntem amandoi din Bucuresti si vezi daca te deranjeaza in trafic. Legea nu este perfecta! Daca tu traiesti in spiritul legii, in tot ceea ce faci, bravo tie. Parca ai avut Elantra, atunci stii ce fel de lumina ai noaptea pe drum si cat de periculos este sa mergi cu Elantra noaptea pe drumurile pe care le avem. Privitor la masina si persoana ta, poti merge in ce conditii vrei. E vorba si de siguranta mea si merg cum vreau eu daca cei ce trebuie nu se ocupa de asta! Crezi ca ma doare undeva de lege cand imi reduc considerabil sansele de a face un accident? Vrei sa spui ca daca eu, Florin aka Chevy voi respecta legea intrutotul, lucrurile vor deveni cum trebuie in tara asta? Putem detalia subiectul cu alta ocazie si iti explic multe lucrurile pe care nu le stii nefiind in domeniul meu de lucru. Vizibilitatea mai buna reprezinta diferenta intre accident si evitarea lui. Faza lunga nu o folosesti uzual insa, sunt si momente cand o faci. Daca stii trecerea de pietoni de pe sos Fundeni, de la intrarea de pe Pantelimon, aseara era o masina de militie cu girofarurile aprinse ptr ca este foarte prost iluminata, fiind fix intre 2 stalpi iar stalpii, sunt pe o latura a soselei, vizibilitatea in partea opusa lor este aproape zero. Efectiv vezi pietonul doar cand il ai in faruri! Crezi ca imi pasa de lege sau, am nevoie de acceptul tau cand e vorba de siguranta mea in primul rand? Poti fi de acord sau nu cu ce am facut eu ( si altii ), e treaba ta. Fii sigur ca, din motivele de mai sus, nu voi arunca ledurile ptr ca tu nu esti de acord!
  20. 1 point
    Nu e nicio scuza ca altii o incalca. Vrem reguli, noi trebuie sa fim primii care le respectam. Restul sunt justificari pentru scurtaturi. Si sa-i inveti si pe altii cum sa incalce legea … e usor imoral, in opinia mea ca sa nu para ca dau verdicte.
  21. 1 point
    Nu ti se pare aiurea? Ledurile aftermarket sunt ilegale, halogenurile NU. Halogen cu 30% + mai multa lumina, cu 50%... Right, trebuie sa respectam legea. De ce doar noi, astia de jos si alora care o fac li se rupe?
  22. 1 point
    Ambreiajele Valeo OE sunt de regula produse in Coreea. Stima.
  23. 1 point
    Eroare de soft, clar. La pornirea automata a luminilor (in tunel), display-ul trebuie sa intre in night mode, insa dupa ce luminile se sting, el intra din nou pe day-mode - luminile fiind puse pe auto. Cel putin, la I40 asa facea - pe night mode navigatia avea fondul negru, pe day mode avea fondul alb. Pe CD/Radio/Aux nu am observat sa fie vreo diferenta la ecranul central, insa la ceasuri da, lumina de fond se modifica. @Krulox Si pe mine m-a batut gandul la HEV sau PHEV de la Hyundai (nu s-a putut), apoi de la Kia (pret nesimtit de mare si discount-uri in bataie de joc), insa, sincer, nu am avut incredere ca un motor de 1,6 turbo benzina poate sa impinga asa cum trebuie o hardughie de 1900/2200 kg, atunci cand ramai fara baterie. Si sa incarce si bateria... In plus, venind de pe cateva diesel-uri, am oroare sa vad consum peste 6-7% in bord :))) M-am reorientat rapid spre un 2,0 HDI pe o masina de 1600 kg. Nu zic faptul ca am facut cea mai buna alegere, insa asta a fost alegerea mea. A, si m-a costat si cu vreo 10.000 euro mai putin (pret lista mai mic + discount + tichet rabla + sper bonus rabla clasic), in conditiile in care, in afara de trapa aia pacatoasa, am pus absolut tot pe ea. Numai bine si alegeri inspirate!
  24. 1 point
    Are un pinhole de reset si dupa reset, o perioada nu mai face. Reprezentanta nu are alta solutie decit update, daca exista.
  25. 1 point
    In Bucuresti am putut face drive test cu 7DCT la DiBas. (feb-martie). Poate o mai au... Eu astept din 3 martie un 7DCT, am mers pe el pentru ca o iau majoritar pentru extraurban, iar hibridul ar consuma chiar mai mult. Daca as fi luat-o si pentru oras, diferentele de consum meritau clar spre 6AT. In plus, hibridul full vine cu aceasta cutie 6AT hidramata care pare mai fiabila.
  26. 1 point
    Nu te plangi aiurea, este clar ca ti-au fost inselate tare de tot asteptarile. Majoritatea dealerilor nu cunosc multe despre masinile astea electrizate, mai ales pe partea tehnica (cum functioneaza subansamblul). Stiu doar cifrele din brosura si uneori din entuziasmul de vanzatori le mai si infloresc si noi ii credem... Mai este un posesor nefericit de Tucson HEV pe alt forum, care si-a luat Full Hybrid pentru ca i-au luat ochii caii putere. Si acum vrea sa o vanda in primul rand pentru ca nu performeaza constant, nu o poate folosi in modul "POWER" non stop. Nu ai ce sa ii faci, masinile astea nu au fost gandite ca masini de performanta ci masini la care primeaza partea de ECO fata de restul. Din ce vad in poza aveai bateria la doar 40%. Ceea ce inseama ca nu era bateria incarcata, nu? Sau a picat de la 80% la 40% cand ai pornit consumatorii? Asta ar indica o problema intr-adevar. P.S. Mai nou m vazut ca la caii putere cumulati, la anumiti producatori, performanta la PHEV este afisata cu o remarca de genul 265CP/30 min? Hyundai Romania inca nu s-a conformat la treaba asta.
  27. 1 point
    Chestii de genul asta asta m-au indepartat si pe mine de Hyundai, cand am vrut sa imi schimb masina (tot Hyundai). Nu stiu care este exact treaba dar HAR are niste decizii de vanzari total neinspirate, ca sa nu zic idioate - dotari lipsa pe Santa Fe fata de EU si dorinta de a te impinge spre plug-in - adica dotari care desi la primele modele existau si pe CRDI, ulterior le-au adus doar pe plug-in. Eu vroiam diesel cu toate optiunile si 7 locuri - la HAR nu s-a putut nici una, nici alta. Sa fie sanatosi! Astept sa imi vina masina de la alt producator - a iesit de pe linia de fabricatie saptamana trecuta.
  28. 1 point
    Ia mergeti voi in concediu in Turcia cu waze.... E adevarat ca habarnistii de la reprezentante au harti vechi dar hartile noi se pot gasi pe net. Eu am folosit pentru fostul I40 hartile puse aici, pe forum, de un coleg si au mers brici - si instalarea si navigatia. Chiar m-a sunat noul proprietar sa ma intrebe ce si cum, pentru ca unui prieten de-al lui, cu o Kia careia i se facuse update de harti (asa zise noi) in garantie cu cateva zile in urma, nu ii recunostea nu stiu ce sensuri giratorii din Constanta.
  29. 1 point
    Mie mi se parea ca la noul SantaFe - 2021 - era misto sa pui telefonul in dock de incarcare wireless si in acelasi timp sa ai Android Auto // Apple CarPlay wireless. Din experienta mea va spun ca acel cablu "deranjeaza" sa il ai insiruit pe consola centrala si mereu tinut in portul USB de date al masinii - plus ca ocupa singurul slot USB unde poti pune un stick cu MP3. Iar vizavi de Bluelink si faptul ca ai uitat ceva deschis - desi te avertizeaza masina cand deschizi portiera sofer - iar mi se pare ok.
  30. 1 point
    De fapt cred ca acel omulet nu este cu o sfera in brate, ci cu o sfera (balon, mai exact) indreptat inspre fata, in incercarea - clar nereusita - a producatorului de a sugera ideea de airbag. In orice caz, dat fiind faptul ca este si un element - zic eu - important de siguranta, adreseaza-te service-ului autorizat Hyundai pt o diagnoza. Doar asa poti vedea exact care este problema si cum se poate rezolva.
  31. 1 point
    Sunt neajunsuri mărunte, pitici pe creier... Sunt fleacuri care... Erodează! Dacă tot merge Hyundai pe Imagine, cât mai lipsea sa o facă all the way?!? Santa Fe pare treaba Românească... Este fix 98% "Las'o ca merge așa" Exact ăla 2% facea din mașina asta un killer de nemtoaice! Am vrut sa fac test drive cu Skoda Kodiaq RS (nu sufăr de snobism dar dacă tot e pentru sufletul meu, why not?!) Când am văzut prețul, am renunțat la idee... Santa Fe PHeV a câștigat detașat! In orice capitol
  32. 1 point
    Asa este, dar daca am platit harta noua, aci omu' are dreptate, trebuie sa mi-o dea, indiferent daca-mi foloseste sau nu.
  33. 1 point
    Eu chestia cu suspensiile prea tari nu o inteleg, ale mele sunt excelente, as putea sa spun ca sunt macar la fel de confortabile ca pe fostul Q7 cu perne. Cat despre interior, am de departe mai mult spatiu in habitaclu (merg cu scaunul față dat la max in spate - am 1.80), la fosta masina era jale sa stai in spatele scaunului soferului.
  34. 1 point
    Salut, Imi pare rau de situatie - insa e bine ca stim cum stam - multumim frumos peentru feedback - e bine de stiut la ce ne putem astepta in realitate vs. marketing. Pentru mine este foarte util deoarece ma gandeam la noul SantaFe - motorina ce e drept - insa e mai bine sa astept dat fiind feedback-ul tau - multumesc pentru asta.
  35. 1 point
    Daca aveti timp, uitati-va la filmuletul asta, de la minutul 33 ( nu se pot ignora reclamele, tin cam un minut ). Poate va veti lamuri in privinta resoftarii!
  36. 1 point
    Salut. Unde pot găsi lămpi led pentru numar la Santa fe II? Vreau sa le schimb și nu găsesc nicăieri. Mulțumesc
  37. 1 point
    Salut ! Poate interesează pe cineva,eu comand piese de origine de pe Concord Shop doar că , comenzile se fac pe bază de mail sau telefonic. Aveți mai jos date :
  38. 1 point
    Acei 200-300 ml ajung in prima balta
  39. 1 point
    Giulia era aia perfecta A decis-o un consiliu internațional acreditat, profesionist, alcătuit din mine însumi. (ulterior decizia înțeleaptă, drepta, justificata și obiectiva a consiliului a fost blocata prin veto de consoarta.)
  40. 1 point
  41. 1 point
    La tucson, 1.6 tgdi automat 4x4, pe 8500 km (60% oras), am in bord 11.5%. Consumul la pompa, monitorizat cu spritmonitor, este de 11.1%, asadar o abatere rezonabilă. Nu-mi dau seama daca acest consum e rezonabil, dar vazand ce consumuri sunt pe aici la kona, cred ca stati bine. Bucurati-va de masini si de locurile unde va poarta.
  42. 1 point
    Din ce reiese din videoclip sau la modul cum a fost facut, nu reiese aproape nimic. Singurele optiuni sunt sa il crezi pe cuvant sau nu.
  43. 1 point
    De acord cu tine ca sunt mai multe standarde ale tuturor produselor. Dar revin, daca uleiul chiar si diferit de fabrica era prost, Hyundai, puneau altul! Daca uleiul iti poate distruge motorul, Hyundai isi asuma garantia, crezi ca-s tampiti?
  44. 1 point
    Pentru cei care aveti nevoie de piese originale la prima mana: https://www.concordshop.ro/
  45. 1 point
    Daca nu e bun, de ce a fost adoptat? Centrele de proiectare si de cercetare ale astora sunt degeaba? Eu as propune sa sa formeze niste comisii din astea cetatenesti sa le spuna specialistilor in domeniu ce sa faca, sa ne lase in pace cu ceea ce stiu ei, noi trebuie sa le spunem ce simtim cu adevarat ce se petrece cu motorul masinii proiectate si dezvoltate de ei D'aia ne indopam cu antibiotice cand racim, ca noi stim mai bine ... si credem cu tarie...
  46. 1 point
    De ce zici asta, Marius? Pana la urma nu e o chinezarie, ci o coreeana. Poate mai coreeana decat Hyundaiurile noastre. Am o ruda ce detine un Rexton din acelasi an cu masina mea [2006], merge fara probleme si a atins 230.000 km.
  47. 1 point
    Iaca ma bag iar: La reviziile pe garantie uleiul si filtrul aferent mi-au fost schimbate pe elevator; filtrul e pe partea motorului spre fata (spre bara de protectie), insa nu e accesibil decat pe dedesubt (motiv pentrui care eu am recomandat canalul) se poate si din pozitia culcat, insa e cam riscant sa fiti picurat. Si la Dacia era destul de anevoios de pus dispozitivul pe filtru (desi acolo filtrul era accesibil pe sus). Cheia aceea inelara cu "dinti" care se angajeaza in adanciturile uzinate pe carcasa filtrului e mai supla, insa trebuie scoasa pentru fiecare revenire (banda aluneca usor la miscarea inversa a levierului) In fine, fiecare cu ce scula are si cum s-a obisnuit. Privitor la umplerea filtrului cu ulei: principial e buna, scurteaza timpul de umplere a rampei de ungere prima data la pornire dupa schimbarea uleiului; totusi, avand in vedere pozitia si spatiul, trebuie sa nu exagerati cu cantitatea de ulei (nu-l "umpleti", e suficient sa realizati imbibarea cartonului filtrant din el, altfel curge si manjeste inutil). In service nu-si bate nimeni capul cu preumplerea acestui filtru. Legat de calitatea uleiului, e bine ca va ganditi sa nu puneti orice smac; insa e in aceeasi idee sa efectuati schimbul la timp, atat la km cat si la timp (care se face primul!); kilometrii pentru ca reprezinta ore de functionare efectiva, iar anul pentru ca uleiul este contaminat de functionarea motorului si se degradeaza si asteptand in parcare! Pentru cei foarte zgarciti, era data o recomandare pe vremuri: se testeaza pH-ul uleiului si cand a scazut sub 7, inseamna ca s-a uzat si trebuie schimbat. Testul e relativ complicat (trebuie emulsionat uleiul, pH-metrele nu merg direct pe ulei) si era oarecum semnificativ la motoarele (si uleiurile) de fabricatie mai veche, cu scapari mai mari (pe vremuri, un schimb de ulei "tinea" 2000-2500 si pentru uleiurile "bune" maxim 5000 de km, iar la timp, Dacia cerea in garantie schimbul la maxim 4 luni si oricum se schimba cel putin de 2 ori pe an (iarna/vara)...Modernizarea motoarelor si a uleurilor a marit siguranta in functionare... Nu uitati sa schimbati si filtrul de aer (intr-un an trec atatia metri cubi de aer prin el ca v-ati inspaimanta - hai sa facem un mic calcul: 1 parte de benzina arde cu aproximativ 19 parti in greutate, de aer. Am neglijat frana de motor, cand aportul de benzina inceteaza. la un consum realist de 7litri/100km, si 15000km, cat e limita de revizuire, s-au ars 150x7=1050 litri de benzina x 0,73kg/l=766,5kg.(Dupa altii, densitatea benzinei ar fi peste 0,8kg/l, rezultand si mai multe kg/metri cubi de aer). Densitatea aerului e 1,293kg/m3; aerul pentru arderea a 766,5kg de benzina x19= 14563,5kg. Adica 14563,5/1,293=11263 metri cubi! Si stiind cat praf e prin orasele patriei, filtrul de aer ar trebui scuturat cel mult la 2-3 luni si neaparat schimbat anual! Un alt filtru care aduna multa mizerie e celebrul filtru "de polen", care curata aerul ce ventileaza (fortat) habitacolul (fosta "cabina"!). Chiar daca vara mergem cu geamurile deschise, si iarna este destul praf si incalzirea se face numai prin ventilatie... Cand se infunda, te apuca disperarea pana se dezabureste parbrizul; fie si numai din acest considerent si tot ar trebui schimbat si/sau curatat. Unele variante constructive se pot spala, insa majoritatea filtrelor nu suporta udarea... Oricum, spalarea e cu dus-intors, nu scoate particolele fine din pori si in afara de aspect, nu reface sectiunea de trecere a aerului in mod satisfacator, si nu prea o recomanda nici chiar aia zgarciti... Spor!
  48. 0 points
    S-o crezi tu, m-am intalnit cu sute de masini, daca ar fi fost deranjati s-ar fi gasit unul sa-mi dea un flash ! Si altii sunt in siguranta daca-i vezi la timp, de exemplu un pieton, ca tine, care traverseaza intr-o zona intunecoasa . Daca ai fi mers noaptea, ai fi stiut ca cele mai multe masini cu faruri nereglate nu sunt cele cu leduri ci cu halogen. Interventiile tale si ale "colegului tau de echipa" sunt identice cu cele din februarie 2019, asa ca nu e nimic nou sub soare.
  49. 0 points
    Claxoanele bitonale cumparate acum 3 ani au ajuns pe masina, cel de fabrica nu-mi placea deloc. Montajul desi nu este complicat, daca este bine facut, dureaza mai mult decat credeam, dar rezultatul este bun. Am pastrat mufa originala a masinii pentru comanda unui releu, pentru ca firele originale sunt prea subtiri pentru a rezista la un consum de 9-10 A. Claxoanele sunt alimentate direct de la baterie prin cabluri de 2,5 mmp si siguranta de 20 A. Minusul pentru claxoane nu se ia de pe caroserie ci prin cablu dela baterie.
  50. 0 points
    Asa fac toate masinile din lume, light dimming. Aparent Hyundai o face mai extrem

Announcements

×
×
  • Create New...