Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Ce as face eu in locul tau: le-as cere poze cu tot ce au dezmembrat si ce au gasit, acte sau constatare cum o numesc ei cu ce au gasit si ce ti-au povestit ei tie (cu pistoanele mai mici etc), copie dupa emailul trimis catre Hyundai Romania, si montarea motorului exact cum a fost initial (adica aia 3800 lei), garantie pe distributie, factura etc. Iti iei masina si mergi in continuare cu ea asa si in paralel continui treaba cu Hyundai, faci si reclamatie la OPC daca nu primesti raspuns in 30 zile. Si daca nu rezolvi nimic te gandesti atunci daca schimbi motorul sau ce vrei sa faci. Oricum daca Hyundai o sa recunoasca ca e o problema cu masina din vina lor, or sa fie nevoiti sa iti dea banii inapoi si sa o repare. Si primul lucru as pune mana pe telefon si as suna la importator sa vad care este statusul/parerea lor despre reclamatia facuta de service. Bafta.
  3. Cu tot respectul, dar gresesti calculul: fara niciun cost din partea asiguratorului, costul meu a crescut cu 50%. Nu e vorba de ce imi permit sau nu, e vorba de ce ni se cere in conditiile in care noi nu am cerut nimic. Regula cresterii trebuia aplicata celor care au un risc mai mare de accident/daune, precum incepatorii, cei care au domiciliul sau masina inmatriculata in orasele mare (deci unde si riscul este mai mare de a ajunge in service), s.a.m.d, nu e vorba de ce imi permit sau nu. Piata este intr-adevar libera, si crede-ma ca am gasit la o alta companie de asigurare la acelasi cost ca cel pe care il am acum fara niciun fel de "oferta" personalizata. Eu doar v-am pus in tema, sunt insa curios la voi cat va fi oferta.
  4. Yesterday
  5. Depinde cum este întreținut ansamblul. Avem în fabrică echipamente vechi de 30/40 ani, fac ce nu fac alea ultimul răcnet, mult mai lent dar mai bine. Dacă panourile sunt spălate, eventual date cu un lac sau silicon de protecție durează mai mult. Curentul se va scumpi inevitabil, acum plătesc 28 cenți/kw (după toate taxele inclus tva); sunt puncte de încărcare auto ce vând curent cu 79 cenți/kw. Și gpl ul e 55 cenți. @Cristist50 eu aș pune și o eoliană mică, la început. E relativ ieftin și ar fi interesant de văzut ce scoate.
  6. Evident ca instalațiile alea pot fi junkuri, însă nu-i o fatalitate, ci dacă vrei o decizie de business. Dacă chinezii ar vrea să le facă fiabile, le-ar face. Dacă ar vrea sa tina 200 ani, sunt convins ca le-ar putea face sa tina. Întâmplarea face ca în industriile în care am lucrat eu toate produsele au o durata de viata "garantata" de peste 20 ani. Unele ar putea dura și peste un secol, fără a putea fi reparate capital...
  7. Da, este foarte trist ce se întâmplă și chiar îmi pare rău pentru ceea ce ai pățit dar spuneam că mi se par puțini km, ajungem să schimbăm distribuția la fel ca pe curea în condițiile în care sunt colegi care au mers și 200000 km cu lanțul din fabrică.
  8. În clipul atașat, pe la min 14 , la montarea capacului distribuției ,se vede pe capacul distribuției un șurub "orb" care vine fix în dreptul întinzătorului și care nu este infiletat decât strict în carcasă nu trece mai departe. Întreb poate cineva știe ... eu cred că este un dop de vizită pentru întinzător sau poate chiar pentru asta este, pentru a ajuta efectiv prin împingerea unui dinte când este nevoie , cert este că vine fix în dreptul găurii pe unde se pot vizualiza dinții. Ori nu se știe ori nu se vrea să se știe ??? Mulțumesc, rog colegii care știu ceva să posteze.
  9. nats

    Parbriz spart

    Asa este. Rerezentantele fac cu oameni din alte parti, asa ca cel mai bine este sa faci chestiile astea la un centru dedicat in inlocuirea parbrizelor. Si sunt destule.
  10. De acord cu tine, chiar era culmea sa schimbi la 79000km Dar la 77000km ce zici?!... Asa parca mai merge...
  11. Aa, pai nu la clipul tau m-am referit. Eu am plecat de la el si pe canalul baietilor l-am gasit pe asta: La asta m-am referit eu cand am zis ca nu sunt sigur ca nu facea si a mea la fel... Pentru ca eu nu am ridicat capota sa ascult motorul cum merge. Daca am ridicat capota, motorul era oprit, iar eu verificam ulei sau nivel lichide sau trageamvreun fir... Daca mergea mototrul, atunci eram in masina, deci zgomot aproape zero... :( In fine, baietii imi cer cca 3200lei ca sa imi dea masina asa cum se gaseste acum, dezmembrata, dar cu distributia schimbata, sau cca 3800 ca sa o monteze la loc cum era dupa ce mi-au schimbat distributia si au constatat ei ca motorul ticaie.... De la Hyundai nici un ecou...
  12. nats

    plan revizie i40

    Cum e Motul? Parca l-as incerca si eu la urmatoarea revizie. In alta ordine de idei, tocmai ce am cumparat niste chestii pentru masina: filtru aer Hengst - Made in China; filtru polen Hengst - Made in Germany; filtru combustibil Knecht (in cutie e Mahle) - Made in Austria; filtru polen Bosch - Made in Poland; filtru ulei Kia Genuine Parts (in cutie e Mahle) - Made in Korea.
  13. Imi place wishful thinking - dar inca o data sa fim ingineri si nu profesori de matematica. Pentru colegul Cristi - cifra corecta e aia pe care ti-am dat-o eu. Tu zici ca ai nevoie de 600 kw pe luna si scoti din 12 mii de euro 330. Deci cu 20 de mii de oiro scoti 600 (asumind oribilul ca fara investitii, randamentul panourilor ramine ceea ce e incorect, best case e 80% din prezent in 25-30 de ani fara ca cineva sa stie in practica daca TOATE rezista atit) James, in statistica este relevanta socoteala facuta pe un esantion relevant - pe mine o cutie de iaurt ma tine 3 zile dar nu e relevanta la durata de viata a unei instalatii complexe cum este o instalatie de alimentare solara cu panouri, invertoare, cablaje, acumulatori. (si facuta de chinezi banuiesc) Dar inca o data, be happy,
  14. Eu am cumpărat casa cu o centrala mai bătrână decât mine - 1971 și am schimbat-o în 2009, că se pregătea sa apară fiică-mea și îmi era frica sa nu crape... Însă încă era funcțională.
  15. Eu am lucrat toata viata in industrie si nu cunosc echipament, oricit de profesional ar fi, sa nu necesite RK sau inlocuire in 20 de ani ... dar cine sunt eu sa te combat? Go on, omul in viata trebuie sa fie fericit, nu sa faca economii
  16. plc

    Discuri frana ovalizate

    Salut . te referi la problema mea? Am fost azi si am facut a 2 a revizie . 770 lei inlocurie consumabile si minunata verificare tehnica . Apoi 150 masurarea discurilor pe fata . Am reclamat si trepidatiile care au reaparut . S-au facut masuratori si teste ( la care paradoxal nu au constatat nimic din ce reclam eu ) , la masuratori totul este "in parametrii" . Vizavi de testarea care au facut-o in trafic am plecat si eu dupa ce mi-au spus ca ei nu au simtit nimic la drum cu tehnicianul lor dupa mine si s-a convins , am inteles ca au testat-o in oras doar . La franare pe la 90 km /h trepideaza masina , volanul si pedala . Concluzia poate o trageti voi . Eu m-am plictisit de bataia asta de joc. Mai astept 1000 km dupa care ma duc sa-mi mai ia o data 150 lei ptr masurarea discurilor , cu speranda ca atunci vor fi masuratorile de asa natura incat imi vor schimba ptr a 3 a oara in 2 ani discurile de pa fata . Si cred ca faptul ca ei le masoara dupa ce se racesc iar e o greseala , sau poate o fac intentionat . Am cerut si eu explicatii , nu mi s-a spus nici macar ce tip de discuri pun ei de sunt asa minunate ci doar ca teoretic discurile sunt consumabile si se pot ovaliza din cauze externe deci teoretic ei evita sa le schimbe in garantie . Apoi in ultima instanta ca sa evite neplacerile o fac . Intentionez sa cer niste discuri recomandate de ei pe care le voi plati a 4 a oara daca va fi cazul . Frumos nu ?
  17. Randamentul se va schimba in bine la panouri, acelea din fericire sunt cele mai ieftine din tot ansamblul. Au fost cam 3000 de euro toate cele 22 de bucati . Le schimb si nu imi pare rau, in plus se pot da cu un pret convenabil la second hand. E piata pentru asa ceva, nu toata lumea are bani de panouri ultimul racnet. @dvoncu: invertoarele au 7 ani garantie, sa le pun cruce dupa ce ies din garantie? Centrala mea de la apartament are 15 ani, cea actuala are 11 ani, sa le pun si alora cruce? Invertoarele nu au parti in miscare, teoretic doar daca se arde ceva in ele sa le rapr si atat. Eu nu mai am multi ani pana la pensie ...
  18. Voi faceti socoteli ca profesorii de matematica, cu regula de trei simpla. In 20 de ani, instalatia aia va fi oale si ulcele, o vei inlocui de trei ori. Beat this!
  19. Da, mare noroc , uneori ...bine... , s-a întâmplat de 2 ori , l-am găsit atât de slab încât dacă mă chinuiam puțin îl scoteam de pe axele cu came deci între axe efectiv avea o "burtă" imensă. Eu am observat și înainte că era slăbuț, metoda degetul ,dar acum începuse să zbârnâie la pornire. Mulțumesc lui Dumnezeu că nu a sărit și mecanicului dibaci. Este un clip scurt pe youtube asemănător cu ceea ce am pățit eu referitor la lanț slab. https://youtu.be/TxvxMxQoh4
  20. La reprezentanta unde am schimbat eu, montajul parbrizului era "externalizat": a venit un baiat special pt lucrarea asta.
  21. Am avut si eu "noroc": pietricica in parbriz la Hyundai Elantra 2019, gaura de 5 mm cu raze de cativa mm. Am schimbat parbrizul pe CASCO, cu parbriz original din Korea. Am platit fransiza de 150 de euro. Costul total era peste 3000 de lei, cu parbriz original. Parbrizul a venit in 6 zile lucratoare, comandat de cei de la service. Lucrarea facuta rapid si curat, la un centru pilkington - ii gasiti pe parbrize.ro - recomandati de cei de la asigurare (au vreo trei locatii in Bucuresti, eu am facut pe Calea Grivitei 355). M-am gandit ca unii care fac doar parbrize se pricep mai bine decat unii care fac de toate, la reprezentanta. Stergatoarele sterg exact ca inainte, senzorul de dezaburire functioneaza normal, sensorul de ploaie functioneaza si el. Nu am zgarieturi pe bord sau alte artefacte. Dimineata am dus masina, dupa amiaza a fost gata. Nu am lasat nimic spaga. Recomand.
  22. Telefon contact- 0742014065, numai intre orele 17,30 - 19,00.
  23. Vand Hyundai i20, 2014, G4LA, motor pe benzina 1248 cm³ , 84 CP, culoare alb, 32.000 Km in crestere, cumparat in iulie 2014 din reteaua Hyundai Romania, primul proprietar, tinuta numai in garaj, cu roti cu cauciucuri montate si echilibrate pentru iarna si vara ca noi, roata rezerva cu dimensiuni normale, huse scaune, scut metalic la motor.
  24. Teoretic prețul la instalații ar trebui sa scadă ("natural" sau artificial, cu subvenții). Poate cel la curent va creste (natural sau artificial, cu taxe). Poate în viitor rentabilitatea va fi mai mare, și ideea mea e sa fac atunci mișcarea, acum doar sa pregătesc ce-i de făcut pregătit. Pe de alta parte însă ai dreptate cu aia 10.000e. Tocmai am primit o scrisoare de la banca, dobânda e 0.01%, și mai lasă de la ei și o prima de fidelitate de 0.1% însă doar pentru depozite limitate la 750e/luna. Parca amortizarea aia în 50 ani începe sa sune interesant.
  25. Eu merg destul de putini km. Probabil în jur de 10.000km/an. Asta nu justifica nici un buget prea mare pentru mașini, și nici s-o schimb la 3 sau 5 ani. Mai mult, in ciuda marketingului, eu sunt dezamăgit de noutățile din ultimii 10 ani. Mi se rupe ca au mărit numărul de inch la tableta din bord, de borduri digitale și conectivitatea pacii, și mi se rupe și de progresul conduitei autonome de nivelul 2, care se dezactivează la prima picătură de ploaie sau musca in senzor. O mașină mișto după standardele de acum 10 ani e o mașină mișto și acum. Dacă nu voiam sa reduc parcul de la doua la una (automata din cauza neveste-mii) , eu nu as fi renunțat nici acum la skoda, încă n-a apărut o mașină care sa ma facă sa simț ca a mea e căruța. Mult așteptata revoluție e încă în așteptare. Dacă in următoarea decada apare ceva revoluționar... Știu eu, niște super baterii de exemplu ok, o schimb înainte. Dacă nu, nu... În niciun caz n-o s-o schimb ca au băgat o noua tableta de 40". Dacă apare un progres semnificativ in conduita autonoma și devin din șofer pasager, probabil nu o să-mi mai cumpăr mașina deloc, ci fac un abonament la car sharing. La numărul de km pe care ii fac n-am nevoie s-o cumpăr, iar dacă dispare și factorul condus, cu atât mai mult sunt gata sa renunț. Și nici n-aș mai fi vaca de muls a tuturor guvernelor care pupa industria auto și-n c.r însă pe mine ca și client încearcă să mă jecmaneaca din toatele pozitiile.
  26. @cipelantra, cum zice mav, calitatea nu o decide furnizorul ci producătorul ; cunosc situația în care un producător a mutat producția unui produs în China, necesita manualitate de chinez, și produsele derivate din producție costau în termeni de mediu, reducând costul de producție cu minim 25%,produsul în magazie (transport inclus). A reușit să ridice și calitatea peste competiție, și un preț mai scăzut, contează foarte mult contactul acolo și cât de serioși sunt, și bineînțeles să nu fii lacom. Un coleg are v40 de 13 ani, încă e mulțumit.
  27. Cred ca alunecam intr-o alta directie fata de subiectul topicului - poluam topicul cu ce nu trebuie. Insa parerea mea este ca, din ce am vazut si discutat cu producatorii de subansamble, calitatea este decisa de beneficiar prin pret - genul: vine producatorul X si vrea un volan multifunctional in 100 EUR. Facand totalul, producatorul respectiv poate face asta doar cu rabat la calitatea materialului. De ce ar face asta producatorul? Pentru ca stie ca brandul vinde, iar pentru el diferenta de 500 EUR la volan inseamna miliarde castigate, in conditia in care acel volan el oricum il vinde in costul masinii la un pret de 1.000 EUR de exemplu. Iar daca un volan este facut din materiale premium, atunci el la majoritatea producatorilor - mai ales cei de lux - este o optiune de cateva mii de euro, ca sa compenseze cei posibil 300 EUR cat il costa in plus volanul, cusut manual din piele de buna calitate si cu incalzire. E doar un exemplu, nu stiu daca intr-adevar acestea sunt costurile - fara vreo legatura cu realitatea. Ca si concluzie, calitatea produselor este decisa de producatorul masinii, nu de furnizor, sub presiunea pretului (mai specific profitul dorit de producator per unitate).
  1. Load more activity

Announcements

×
×
  • Create New...